Szkołę Gospodarki Cyfrowej Professional ukończyli dziś pierwsi kursanci – nowi Product Ownerzy. Jest to pierwsza ze specjalizacji e-commerce, jaka znalazła się teraz w edukacyjnym centrum zainteresowania e-Izby, oraz szeroko rozumianego e-handlu. Opowiada na potrzebę rynku i daje szanse osobom, które chcą rozwijać się w cyfrowej gospodarce.
Szkoła Gospodarki Cyfrowej Professional odpowiada na potrzeby zgłaszane przez biznes
W okresie dynamicznego wzrostu e-handlu w kraju firmy zgłaszają nieustanne zapotrzebowanie na nowe kadry. Na różne sposoby rozwijają kompetencje zawodowe w zespołach. Wprowadzanie we własne struktury i na rynek pracy w ogóle najbardziej pożądanych specjalistów to oczywista konsekwencja tej strategii. Najszybszą drogą do pozyskania tak sprofilowanych pracowników jest poszukiwanie ich jak najbliżej, ale z otwartymi możliwościami dla kolejnych. Dlatego program Szkoły został opracowany nie tylko z myślą o pracownikach sklepów e-commerce, ale też o absolwentach uczelni wyższych oraz osobach, które planują przekwalifikowanie zawodowe w tym kierunku.
Praktycy dla praktyków
Program kursu dla Product Ownerów opracowali eksperci e-Izby w ścisłej współpracy z menadżerami e-commerce. W tej edycji objął zagadnienia t.j.: wprowadzenie w e-commerce, narzędzia Google, systemy pomiarowe i narzędzia User Experience, strategia omnichannel, metodyki projektowe oraz Big Data. Pozwoliło to nadać zajęciom praktyczny wymiar, zorientowany na efekty. Konstrukcję kursu wzmocniła też wiedza o innych wymaganiach stawianych Product Ownerom przez firmy i organizacje, które potrzebują wyszkolonych specjalistów. Pierwszy kontakt z tymi wymaganiami kandydaci spotkają na rozmowach kwalifikacyjnych i dalej podczas onboardingu. Wtedy przekonają się o wartości właśnie ukończonego kursu.
„e-Izbę jako organizację branżową także niepokoją braki kadrowe w e-commerce. Dlatego planujemy uruchomienie tego kursu w języku angielskim, tak by uczynić projekt międzynarodowym i szukać szerzej kandydatek i kandydatów na stanowiska w biznesie – mówi Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej. – Rozwój programów edukacyjnych jest jednym z priorytetów e-Izby. Dlatego Szkoła Gospodarki Cyfrowej Professional na pewno wzbogaci się w profilu kształcenia o kolejne stanowiska, by wesprzeć firmy i ich dalszy rozwój.”
Reskilling i upskilling
Czy 3-miesięczny kurs Szkoły Gospodarki Cyfrowej Professional wystarczy, aby przyszli profesjonaliści odnaleźli się na nowych stanowiskach pracy? Na pewno Szkoła dała im dostęp do narzędzi, których używa się na co dzień w e-commerce. Podpowiedziała jak z nich korzystać, gdzie szukać dalszej wiedzy. Wiele zależy od świeżo upieczonych Product Ownerów i ich postawy profesjonalisty. Samo środowisko e-commerce daje wielkie możliwości rozwoju. Od zmiany profilu zawodowego do nieustannego podnoszenia kompetencji. Jest to bądź co bądź najbardziej rozwijająca się dziedzina krajowej gospodarki.
Otwarte rozwojowe środowisko
Atmosferę sprzyjającą rozwojowi oraz pełną serdeczności można było odczuć podczas uroczystej graduacji nowych Product Ownerów, z udziałem wykładowców kursu. Certyfikaty ukończenia Szkoły Gospodarki Cyfrowej Professional w imieniu Prezes e-Izby - Patrycji Sass-Staniszewskiej, wręczyła Klaudia Bonder, Kierownik ds. edukacji.
„Kurs, w którym miałam przyjemność uczestniczyć okazał się sporą dawką wiedzy, którą będę mogła teraz wykorzystać w praktyce. Kameralna grupa, zajęcia dopasowane pod branże uczestników, większość zajęć w formie warsztatów, sprawiły, że kurs uważam za dobrze zainwestowany czas. Co ważne, zarówno prowadzący jak i organizatorzy na bieżąco reagowali na potrzeby kursantów. Biorąc pod uwagę całokształt z czystym sumieniem mogę polecić kurs dla każdego początkującego Product Ownera.” – skomentowała uczestniczka kursu, Marzena Salawa, Answear.com S.A.
HR-owe przyspieszenie
Zapotrzebowanie rynku e-commerce na nowych specjalistów nie maleje, dlatego e-Izba już 28 stycznia uruchamia kolejną edycję kursu dla Product Ownerów. Szkolenie – tak jak dotychczas – będzie prowadzone w formule hybrydowej, z przewagą e-learningu. Zajęcia stacjonarne będą odbywały się w Warszawie, w biurze e-Izby przy ul. Łuckiej 18. W programie przewidziane są zajęcia teoretyczne i warsztatowe oraz praca indywidualna i grupowa. Warunkiem otrzymania odpowiedniego certyfikatu e-Izby jest uzyskanie odpowiedniego wyniku z testu wiedzy. Wszystkie firmy e-commerce, które chcą przekwalifikować lub dokształcić swoich pracowników, powinny poważnie rozważyć tę możliwość.
Jak aplikować?
Aby wziąć udział w kolejnej edycji Szkoły Gospodarki Cyfrowej Professional należy wypełnić formularz rekrutacyjny oraz:
• posiadać wyższe wykształcenie;
• uzyskać odpowiedni wynik z egzaminu kwalifikacyjnego, który obejmuje pytania otwarte i test jednokrotnego wyboru;
• opłacić uczestnictwo w szkoleniu (cena regularna kursu wynosi 4 999 zł netto, cena dla przedstawicieli firm członkowskich e-Izby to 2 999 zł netto).
Tą drogą można budować silne profile zawodowe pracownic i pracowników, a przez to wpływać na efektywność całego zespołu.