Statut

Statut Izby Gospodarki Elektronicznej to najważniejszy dokument działalności e-Izby.

Rozdział I

POSTANOWIENIA OGÓLNE

Art. 1

  1. Izba Gospodarki Elektronicznej (zwana dalej „e-Izbą”) jest organizacją samorządu gospodarczego, reprezentującą interesy gospodarcze zrzeszonych w niej przedsiębiorców, w szczególności wobec organów władzy
  2. Nazwa e-Izby w języku angielskim brzmi: Chamber of Digital
  3. e-Izba posiada osobowość prawną i działa na podstawie ustawy z dnia 30 maja 1989 r. o izbach gospodarczych (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 579 z późn. zmn.) oraz postanowień niniejszego statutu (zwanego dalej „Statutem”).
  4. e-Izba zrzesza krajowe podmioty prowadzące działalność gospodarczą z wykorzystaniem rozwiązań informatycznych i sieci teleinformatycznych, w szczególności Internetu, polegającą na prowadzeniu handlu elektronicznego (tj. sprzedaży towarów oraz usług na postawie umów zawieranych bez jednoczesnej obecności obu stron, przy wykorzystaniu elektronicznych środków porozumiewania się na odległość) lub świadczeniu usług drogą elektroniczną (tj. świadczonych na odległość, za pomocą urządzeń elektronicznych, na indywidualne żądanie usługobiorcy, w tym usług które nie są wynagradzane przez tych, którzy je otrzymują, takie jak usługi polegające na oferowaniu informacji on-line). e-Izba zrzesza także krajowe podmioty prowadzące działalność gospodarczą w zakresie dostarczania rozwiązań informatycznych (w formie usług i produktów) dedykowanych bezpośrednio do wykonywania działalności wskazanej w powyższym zdaniu Za krajowe podmioty uważa się również przedsiębiorców zagranicznych prowadzących na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej działalność gospodarczą w przedmiocie powyżej opisanym w formie oddziału; w przypadku takich przedsiębiorców, ilekroć Statut odnosi się do działalności gospodarczej Członka e-Izby (art. 5 ust. 1, art. 7 ust. 1 pkt b, art. 8 ust. 3), uwzględnia się tylko działalność gospodarczą prowadzoną na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, z zastrzeżeniem art. 6 ust. 3 Statutu, który znajduje odniesienie do całokształtu działalności gospodarczej przedsiębiorców zagranicznych, których oddziały są Członkami e-Izby.
  5. e-Izba może nawiązać współpracę z zagranicznymi podmiotami prowadzącymi działalność opisaną w 4 niniejszego artykułu, jak również z podmiotami prowadzącymi działalność gospodarczą w przedmiocie świadczenia usług bezpośrednio wspierających działalność opisaną w ust. 4 niniejszego artykułu oraz dostarczających rozwiązania informatyczne na potrzeby takiej działalności.
  6. e-Izba może nawiązać współpracę z krajowymi i zagranicznymi organizacjami nieprowadzącymi działalności gospodarczej, których działalność statutowa dotyczy gospodarki elektronicznej a cele są podobne do celów i zadań e-Izby.
  7. Podmioty wskazane w ust. 5 i 6 niniejszego artykułu mogą w szczególności zostać Partnerami e-Izby.

Art. 2

  1. Siedzibą e-Izby jest miasto
  2. e-Izba działa na terytorium Rzeczypospolitej
  3. e-Izba może tworzyć swoje biura, przedstawicielstwa, oddziały, zakłady i filie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
  4. e-Izba może być członkiem i założycielem organizacji krajowych i zagranicznych o profilu działania podobnym do przedmiotu działalności e-Izby.

Art. 3

  1. e-Izba może prowadzić w kraju i za granicą, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, działalność gospodarczą.
  2. Dochód z prowadzonej przez e-Izbę działalności gospodarczej służy realizacji celów statutowych i nie może być przeznaczony do podziału między Członków e-Izby.

Art. 4

e-Izba może wykonywać niektóre zadania zastrzeżone w przepisach prawa dla administracji państwowej powierzone jej, na jej wniosek lub za jej zgodą, w drodze rozporządzenia przez Radę Ministrów.

Rozdział II

ZADANIA E-IZBY ORAZ SPOSOBY ICH REALIZACJI

Art. 5

  1. Podstawowym celem e-Izby jest działalność na rzecz rozwoju polskiego rynku gospodarki elektronicznej oraz popularyzacja szeroko rozumianych usług społeczeństwa informacyjnego, w szczególności poprzez współpracę e-Izby z podmiotami zewnętrznymi, a także reprezentację interesów Członków e-Izby związanych z ich działalnością opisaną w art. 1 ust. 4 w dialogu z instytucjami polskiej administracji rządowej i samorządowej, Unii Europejskiej oraz organizacjami pozarządowymi w kraju i na świecie.
  2. Cele i zadania e-Izby sprowadzają się do:
    1. reprezentowania interesów Członków e-Izby w odniesieniu do ich działalności opisanej w art. 1 ust. 4 oraz innych podmiotów związanych z branżą gospodarki elektronicznej wobec organów administracji rządowej i samorządu terytorialnego, organizacji społeczno-zawodowych krajowych i zagranicznych oraz innych podmiotów,
    2. podejmowania aktywności w procesach legislacyjnych dotyczących obszarów związanych pośrednio lub bezpośrednio z rynkiem gospodarki elektronicznej,
    3. podejmowania działań na rzecz popularyzowania i wspierania inicjatyw wykorzystania innowacji technologicznych, informacyjnych i komunikacyjnych (ICT) w różnych sferach życia gospodarczego oraz społecznego,
    4. prowadzenia działalności informacyjnej, badawczej, szkoleniowej i wydawniczej,
    5. wspierania rozwoju przedsiębiorczości w sektorze gospodarki elektronicznej,
    6. wydawania opinii o istniejących zwyczajach w ramach rynku gospodarki elektronicznej,
    7. delegowania swoich przedstawicieli na zaproszenie organów państwowych do uczestniczenia w pracach instytucji doradczo-opiniodawczych,
    8. kształtowania i upowszechniania zasad etyki w działalności gospodarczej,
    9. zapewniania wsparcia organizacyjnego dla funkcjonowania przy e-Izbie sądu polubownego,
    10. wykonywania innych zadań wynikających z ustawy z dnia 30 maja 1989 o izbach gospodarczych oraz decyzji organów statutowych e-Izby.
  3. e-Izba realizuje wskazane wyżej zadania statutowe między innymi poprzez:
    1. upowszechnianie informacji o toczących się inicjatywach legislacyjnych w Polsce i Unii Europejskiej,
    2. inicjowanie tworzenia nowych rozwiązań i aktów prawnych, a także opiniowanie i udział w konsultacjach dotyczących planowanych i obowiązujących regulacji,
    3. rozpowszechnianie informacji dotyczących usług społeczeństwa informacyjnego i gospodarki elektronicznej,
    4. prowadzenie badań oraz sporządzanie opinii, raportów i analiz a także wydawanie publikacji,
    5. organizowanie szkoleń, spotkań, konferencji branżowych a także innych inicjatyw edukacyjnych oraz popularyzatorskich na rzecz rozwoju gospodarki elektronicznej,
    6. współpracę z organami administracji rządowej i samorządowej w zakresie rozwoju gospodarki elektronicznej,
    7. współpracę i wymianę doświadczeń ze środowiskami, organizacjami i instytucjami (oświaty, nauki, kultury, gospodarki, masowego przekazu itp.) oraz podmiotami działającymi w Polsce i poza jej granicami, w tym innymi izbami gospodarczymi, w zakresie zagadnień zbieżnych z celami e-Izby,
    8. ustanawianie ekspertów e-Izby w dziedzinach związanych z gospodarką elektroniczną,
    9. tworzenie warunków sprzyjających rozwojowi zainteresowań i realizacji projektów związanych z informatyzacją, a także propagowanie działań dążących do aktywizacji zawodowej i społecznej, przy wykorzystaniu nowych technologii,
    10. ułatwianie dostępu do doradztwa prawnego w zakresie gospodarki elektronicznej przedsiębiorcom oraz użytkownikom Internetu.
Rozdział III

CZŁONKOWIE ORAZ ICH PRAWA I OBOWIĄZKI

Art. 6

  1. Członkami e-Izby mogą zostać podmioty wymienione w 1 ust. 4.
  2. Podmiotom wymienionym w art. 1 5 i ust. 6 może zostać nadany status Partnera e-Izby.
  3. Kandydaci na Członków oraz Partnerów e-Izby, a także Członkowie oraz Partnerzy e-Izby powinni prowadzić działalność gospodarczą w sposób etyczny oraz zgodny z prawem Unii Europejskiej i ustawodawstwem krajowym, a w szczególności respektować podstawowe prawa i wolności człowieka.

Art. 7

  1. Członkom e-Izby przysługuje prawo do:
    1. uczestniczenia w Walnym Zgromadzeniu, w tym uczestniczenia w wyborze Członków Rady e- Izby zgodnie z procedurą przewidzianą w Statucie,
    2. uczestnictwa we wszystkich formach działalności e-Izby bezpośrednio związanych z zakresem działalności gospodarczej Członka e-Izby,
    3. korzystania z wszelkich form pomocy e-Izby,
    4. wyrażania opinii o działalności e-Izby,
    5. zgłaszania wniosków do Sądu e-Izby o rozpatrzenie sprawy lub wydanie opinii,
    6. dostępu do informacji i materiałów opracowanych lub pozyskanych przez e-Izbę,
    7. zgłaszania postulatów co do działania e-Izby.
  2. Członek e-Izby ma obowiązek:
    1. przestrzegania postanowień Statutu oraz regulacji przyjętych w e-Izbie, w szczególności Kodeksu Etyki Członków e-Izby oraz regulaminów,
    2. uczestnictwa w realizacji statutowych celów i zadań e-Izby,
    3. przestrzegania zasad etyki zawodowej i dobrych obyczajów,
    4. działaniem i postawą dbać o dobre imię e-Izby,
    5. terminowo opłacać składki członkowskie i inne należności na rzecz e-Izby,
    6. udzielać e-Izbie niezbędnych informacji na swój temat na potrzeby prawidłowego funkcjonowania e-Izby, w tym wskazywać swój aktualny adres korespondencyjny, adres poczty elektronicznej oraz aktualizować dane stanowiące postawę do kwalifikacji Członka e-Izby do Grupy Tematycznej.

Art.8 

  1. Każdy z Członków e-Izby należy do jednej z Grup Tematycznych.
  2. W ramach e-Izby funkcjonują następujące Grupy Tematyczne:
    1. Sklepy internetowe”, do której należą serwisy internetowe prowadzące detaliczny handel elektroniczny,
    2. Platformy e-commerce”, do której należą operatorzy serwisów – platform internetowych udostępniających narzędzia do zawierania umów w trybie on-line i organizujących tryb zawierania takich umów, porównywarki cenowe i portale ogłoszeniowe,
    3. Płatności on-line”, do której należą operatorzy platform pośredniczących w płatnościach elektronicznych i świadczące usługi bankowości elektronicznej,
    4. Treści cyfrowe”, do której należą internetowe serwisy oferujące nabycie w trybie on-line produktów informatycznych i utworów cyfrowych, takich jak audobooki, e-booki, Video-on- Demand, bądź uzyskanie dostępu do tych produktów i utworów; do Grupy tej nie należą operatorzy gier on-line,
    5. IT”, do której należą podmioty dostarczające rozwiązania informatyczne (w formie usług i produktów) dedykowane bezpośrednio do wykonywania działalności opisanej w art. 1 ust. 4 zd. 1,
    6. Usługi społeczeństwa informacyjnego”, do której należą Członkowie e-Izby, których wiodąca działalność w zakresie opisanym w art. 1 ust. 4 jest inna, niż wskazane dla innych Grup Tematycznych
  3. Zarząd kwalifikuje Członka e-Izby do danej Grupy Tematycznej na postawie deklaracji Członka e-Izby. W deklaracji Członek e-Izby powinien wskazać, która z Grup Tematycznych jest najbardziej zbliżona do wiodącej działalności tego Członka e-Izby mieszczącej się w zakresie opisanym w art. 1 ust. 4. W przypadku zmiany Członek e-Izby powinien złożyć oświadczenie aktualizujące wskazanie Grupy Tematycznej, na tej postawie w terminie 7 dni Zarząd dokonuje kwalifikacji Członka e-Izby do danej Grupy Tematycznej. Decyzja Zarządu w przedmiocie odmowy zmiany kwalifikacji wymaga uzasadnienia. W terminie 7 dni od daty doręczenia decyzji o odmowie zmiany kwalifikacji wraz z uzasadnieniem Członek e-Izby może złożyć odwołanie do Sądu e-Izby. Sąd e-Izby rozpatruje odwołanie w terminie 30 dni. Do dnia uprawomocnienia się decyzji Zarządu, bądź do dnia rozpatrzenia odwołania przez Sąd e-Izby, Członek e-Izby pozostaje w dotychczasowej Grupie Tematycznej.

Art.9

  1. O przyjęciu w poczet Członków e-Izby decyduje Zarząd po rozpatrzeniu zgłoszenia kandydata.
  2. W celu dokonania zgłoszenia kandydat powinien złożyć deklarację członkowską w formie określonej uchwałą Zarządu, obejmującą zobowiązanie do przyjęcia obowiązków Członka e-Izby i uiszczania składki członkowskiej w wysokości ustalonej przez Radę e-Izby w stosownej uchwale, wraz z wypełnionym formularzem informacyjnym obejmującym w szczególności wskazanie Grupy Tematycznej oraz z wymaganymi przez e-Izbę dokumentami potwierdzającymi spełnienie wymogów statutowych i prawdziwość podanych w formularzu informacyjnym danych.
  3. W celu rozpatrzenia zgłoszenia oraz dokonania jego prawidłowej oceny Zarząd może zwrócić się do kandydata o dodatkowe informacje lub dokumenty wyznaczając termin do ich dostarczenia.
  4. Po rozpatrzeniu zgłoszenia kandydata i jego weryfikacji formalnej, w szczególności pod kątem spełnienia wymogów statutowych, Zarząd podejmuje uchwałę w przedmiocie wniosku kandydata. W uchwale Zarząd odmawia przyjęcia danego kandydata w poczet Członków e-Izby albo wydaje promesę przyjęcia danego kandydata w poczet Członów e-Izby pod warunkiem dokonania zapłaty składki członkowskiej za pierwszy okres członkostwa w wysokości ustalonej przez Radę e-Izby w stosownej uchwale.
  5. Promesa, o której mowa w ust. 4 powyżej wskazuje rachunek bankowy, na który kandydat na Członka e-Izby powinien wpłacić składkę członkowską za pierwszy okres członkostwa oraz termin, w którym wpłata musi zostać dokonana. Przy czym, termin zapłaty nie może być krótszy niż 14 dni od dnia doręczenia promesy kandydatowi.  W sytuacji nieuiszczenia przez kandydata składki członkowskiej w wysokości i terminie określonych w zdaniu poprzednim promesa wygasa.
  6. Po uiszczeniu przez kandydata składki członkowskiej, zgodnie z ust. 5 powyżej, Zarząd podejmie uchwałę o przyjęciu danego kandydata w poczet Członków e-Izby.
  7. Decyzja o przyjęciu bądź odmowie przyjęcia w poczet Członków e-Izby oraz promesa doręczane są kandydatowi niezwłocznie po ich podjęciu.
  8. Decyzja o odmowie przyjęcia w poczet członków e-Izby wymaga uzasadnienia.
  9. W terminie 7 dni od daty doręczenia decyzji o odmowie przyjęcia wraz z uzasadnieniem kandydat może złożyć odwołanie do Sądu e-Izby. Sąd e-Izby rozpatruje odwołanie w terminie 30 Decyzja Sądu e-Izby jest ostateczna. W przypadku uwzględnienia odwołania kandydata przez Sąd e-Izby, Zarząd niezwłocznie podejmuje uchwałę, w której wydaje promesę, o której mowa w ust. 4 powyżej. Postanowienia ust. 5 oraz 6 stosuje się.
  10. Przyjęcie w poczet Członków e-Izby następuje z chwilą doręczenia decyzji Zarządu w tym przedmiocie.

Art. 10

  1. Członkostwo w e-Izbie ustaje na skutek:
    1. otrzymania przez Zarząd pisemnej rezygnacji Członka e-Izby,
    2. utraty pełnej zdolności do czynności prawnych przez Członka e-Izby będącego osobą fizyczną bądź jego śmierci – z dniem utraty tej zdolności bądź śmierci,
    3. rozwiązania Członka e-Izby będącego osobą prawną bądź jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej mogącą we własnym imieniu nabywać prawa i zaciągać zobowiązania – z dniem rozwiązania,
    4. wykluczenia z e-Izby na podstawie prawomocnej uchwały Zarządu podejmowanej w przypadku:
      1. rażącego lub uporczywego naruszenia przez Członka e-Izby, mimo wezwania Zarządu do zaprzestania naruszenia, postanowień Statutu, bądź regulacji przyjętych w e-Izbie, w szczególności Kodeksu Etyki Członków e-Izby oraz regulaminów, z zastrzeżeniem podpunktu III,
      2. utraty przez Członka e-Izby statutowych przesłanek przyjęcia w poczet Członków e-Izby,
      3. zaleganiu przez Członka e-Izby z zapłatą składki członkowskiej przez okres dłuższy niż 6 miesięcy.
  2. W sytuacji zalegania Członka e-Izby w płatności składki członkowskiej lub jakiejkolwiek jej części, Członek e-Izby zostaje automatycznie zawieszony w prawach, o których mowa w art. 7 ust. 1 pkt a), b) i f) Statutu, począwszy od dnia następującego po terminie płatności składki, która nie została terminowo uregulowana w całości, do czasu pełnego uregulowania zaległości.
  3. W przypadku, gdy Członek e-Izby zalega z zapłatą składki członkowskiej, Zarząd wzywa Członka e- Izby do dokonania zapłaty. W braku pełnej realizacji tego wezwania w terminie nie krótszym niż 7 dni, Zarząd dokonuje ponownego wezwania do zapłaty. Jeżeli po upływie 7 dni od otrzymania ponownego wezwania, Członek e-Izby nadal będzie zalegał z zapłatą choćby części składki członkowskiej, Zarząd podejmuje decyzję o zawieszeniu Członka e-Izby w jego pozostałych tj. innych niż wskazane w postanowieniu ustępu powyższego, prawach do czasu pełnego uregulowania zaległości, co nie wyłącza podjęcia przez Zarząd uchwały w przypadku wskazanym w ust. 1 pkt d ppkt iii niniejszego artykułu.
  4. Decyzja w sprawie wykluczenia z e-Izby wraz z uzasadnieniem doręczana jest Członkowi e-Izby niezwłocznie po jej podjęciu.
  5. W terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji o wykluczeniu z e-Izby wraz z uzasadnieniem Członek e-Izby może złożyć odwołanie do Sądu e-Izby. Sąd e-Izby rozpatruje odwołanie w terminie 30 Decyzja Sądu e-Izby jest ostateczna.

Art. 11

  1. Decyzję o nadaniu statusu Partnera e-Izby podejmuje Zarząd na postawie zgłoszenia kandydata i w oparciu o deklarację kandydata w przedmiocie udzielenia e-Izbie wsparcia w realizacji przez nią jej celów statutowych oraz zawartą umowę partnerską.
  2. W celu dokonania zgłoszenia kandydat powinien złożyć deklarację Partnera w formie określonej uchwałą Zarządu, obejmującą zobowiązanie do przyjęcia obowiązków Partnera e-Izby i uiszczenia składki partnerskiej w wysokości ustalonej przez Zarząd, wraz z wymaganymi przez e-Izbę dokumentami potwierdzającymi spełnienie wymogów statutowych i prawdziwość podanych w formularzu danych.
  3. W celu rozpatrzenia zgłoszenia oraz dokonania jego prawidłowej oceny Zarząd może zwrócić się do kandydata o dodatkowe informacje lub dokumenty wyznaczając termin do ich dostarczenia.
  4. Po rozpatrzeniu zgłoszenia kandydata i jego weryfikacji formalnej, w szczególności pod kątem spełnienia wymogów statutowych, Zarząd podejmuje uchwałę w przedmiocie wniosku kandydata. W uchwale Zarząd odmawia nadania danemu kandydatowi statusu Partnera albo wydaje promesę nadania danemu kandydatowi statusu Partnera e-Izby pod warunkiem dokonania zapłaty składki partnerskiej za pierwszy okres partnerstwa w wysokości ustalonej przez Zarząd.
  5. Promesa, o której mowa w ust. 4 powyżej, wskazuje rachunek bankowy, na który kandydat na Partnera e-Izby powinien wpłacić składkę partnerską za pierwszy okres partnerstwa oraz termin, w którym wpłata musi zostać dokonana. Przy czym, termin zapłaty nie może być krótszy niż 14 dni od dnia doręczenia promesy kandydatowi. W sytuacji nieuiszczenia przez kandydata opłaty składki partnerskiej w wysokości i terminie określonych w zdaniu poprzednim promesa wygasa.
  6. Po uiszczeniu przez kandydata opłaty składki partnerskiej, zgodnie z ust. 5 powyżej, Zarząd podejmie uchwałę o nadaniu temu kandydatowi statusu Partnera e-Izby.
  7. Decyzja o nadaniu bądź odmowie nadania statusu Partnera e-Izby oraz promesa doręczane są kandydatowi niezwłocznie po ich podjęciu.
  8. Decyzja o odmowie nadania statusu Partnera e-Izby wymaga uzasadnienia.
  9. W terminie 7 dni od daty doręczenia decyzji o odmowie nadania statusu Partnera e-Izby wraz z uzasadnieniem kandydat może złożyć odwołanie do Sądu e-Izby. Sąd e-Izby rozpatruje odwołanie w terminie 30 Decyzja Sądu e-Izby jest ostateczna. W przypadku uwzględnienia odwołania kandydata przez Sąd e-Izby, Zarząd niezwłocznie podejmuje uchwałę, w której wydaje promesę, o której mowa w ust. 4 powyżej. Postanowienia ust. 5 oraz 6 stosuje się.
  10. Uzyskanie statusu Partnera e-Izby następuje z chwilą podpisania umowy partnerskiej pomiędzy danym Partnerem a e-Izbą. Warunkiem koniecznym dla podpisania tej umowy jest uprzednie wydanie przez Zarząd uchwały o nadaniu danemu statusu Partnera e-Izby.
  11. Partner e-Izby może aktywnie uczestniczyć w działalności e-Izby i wyrażać opinie w sprawach z zakresu działalności e-Izby, a nadto może uczestniczyć w dyskusjach prowadzonych podczas obrad Walnego Partner e-Izby jest zawiadamiany o posiedzeniu Walnego Zgromadzenia w taki sam sposób co Członkowie e-Izby.
  12. Utrata statusu Partnera e-Izby następuje w skutek:
    1. otrzymania przez Zarząd pisemnej rezygnacji Partnera e-Izby,
    2. utraty pełnej zdolności do czynności prawnych przez Partnera e-Izby będącego osobą fizyczną bądź jego śmierci – z dniem utraty tej zdolności bądź śmierci,
    3. rozwiązania Partnera e-Izby będącego osobą prawną bądź jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej mogącą we własnym imieniu nabywać prawa i zaciągać zobowiązania – z dniem rozwiązania
    4. podjęcia przez Zarząd decyzji o utracie statusu Partnera e-Izby, podejmowanej w szczególności w przypadku:
      1. rażącego lub uporczywego naruszenia przez Partnera e-Izby, mimo wezwania Zarządu do zaprzestania naruszenia, postanowień Statutu, bądź regulacji przyjętych w e-Izbie, w szczególności regulaminów, z zastrzeżeniem podpunktu III,
      2. utraty przez Partnera e-Izby statutowych przesłanek przyjęcia w poczet Członków e-Izby,
      3. zalegania przez Partnera e-Izby z zapłatą składki partnerskiej przez okres dłuższy niż 6 miesięcy.
Rozdział IV

ORGANY E-IZBY

Art. 12

  1. Organami e-Izby są:
    1. Walne Zgromadzenie Członków e-Izby,
    2. Rada e-Izby,
    3. Zarząd,
    4. Sąd e-Izby.

 

WALNE ZGROMADZENIE CZŁONKÓW E-IZBY

Art. 13

  1. Najwyższą władzą e-Izby jest Walne Zgromadzenie Członków e-Izby, zwane dalej „Walnym Zgromadzeniem”.
  2. Do kompetencji Walnego Zgromadzenia, poza innymi sprawami zastrzeżonymi w Statucie, należy:
    1. uchwalanie zmian Statutu,
    2. uchwalanie regulaminu Walnego Zgromadzenia,
    3. zatwierdzanie regulaminu Rady e-Izby oraz Sądu e-Izby, a także zatwierdzanie przyznania Członkom Rady e-Izby wynagrodzenia za udział w jej pracach oraz wysokości tego wynagrodzenia,
    4. zatwierdzanie sprawozdań z działalności Rady e-Izby, Zarządu oraz Sądu e-Izby,
    5. zatwierdzanie sprawozdań finansowych e-Izby,
    6. udzielanie absolutorium członkom Rady e-Izby oraz Zarządu,
    7. powoływanie i odwołanie członków Rady e-Izby, w tym określanie liczby członków Rady e-Izby danej kadencji w graniach określonych przez Statut,
    8. wytyczanie kierunków działania e-Izby,
    9. powoływanie sądów polubownych przy e-Izbie, uchwalanie i zmiana regulaminów tych sądów,
    10. podjęcie decyzji (w tym wyrażanie zgody) w przedmiocie zbycia i wydzierżawienia przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanej części oraz ustanowienia na nich ograniczonego prawa rzeczowego.

Art. 14

  1. Każdy Członek e-Izby dysponuje w Walnym Zgromadzeniu jednym głosem.
  2. Członkowie e-Izby niebędący osobami fizycznymi są reprezentowani w Walnym Zgromadzeniu przez swoich przedstawicieli.
  3. Walne Zgromadzenie jest ważne bez względu na liczbę obecnych Członków e-Izby, z zastrzeżeniem podejmowania uchwał, dla których Statut przewiduje określone kworum. Jeżeli Walne Zgromadzenie nie będzie władne podjąć uchwały z uwagi na brak określonego w Statucie kworum, na najbliższym następnym Walnym Zgromadzeniu uchwała w tym przedmiocie może zostać podjęte bez względu na liczbę obecnych Członków e-Izby.
  4. Jeżeli Statut nie stanowi inaczej, uchwały Walnego Zgromadzenia zapadają zwykłą większością głosów. Uchwały podejmowane są w głosowaniu jawnym, za wyjątkiem głosowania nad uchwałami w przedmiocie powołania i odwołania członków Rady e-Izby, likwidatora, przewodniczącego Walnego Zgromadzenia, udzielenia absolutorium członkom organów e-Izby i innych sprawach osobowych, które jest tajne.
  5. Uchwała podjęta przez Walne Zgromadzenie może być zmieniona lub uchylona uchwałą Walnego Zgromadzenia, o ile uchwała nie wywołała skutków niemożliwych do odwrócenia, chyba że uchylenie lub zmiana uchwały ma wywoływać skutki wyłącznie na przyszłość.
  6. Członek e-Izby nie może ani osobiście, ani przez pełnomocnika, ani jako pełnomocnik innej osoby głosować przy powzięciu uchwał dotyczących jego odpowiedzialności wobec e-Izby z jakiegokolwiek tytułu, w tym udzielenia absolutorium, zwolnienia z zobowiązania wobec e-Izby oraz sporu pomiędzy nim a e-Izbą. Przedstawiciel Członka e-Izby, w tym jego pełnomocnik nie może głosować przy powzięciu uchwał dotyczących jego odpowiedzialności wobec e-Izby z jakiegokolwiek tytułu, w tym udzielenia absolutorium, zwolnienia z zobowiązania wobec e-Izby oraz sporu pomiędzy nim a e-Izbą.

Art. 15

  1. Walne Zgromadzenie może być Zwyczajne lub Nadzwyczajne.
  2. Zwyczajne Walne Zgromadzenie powinno odbyć się w terminie sześciu miesięcy po upływie każdego roku obrotowego.
  3. Przedmiotem obrad Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia jest w szczególności:
    1. rozpatrzenie i zatwierdzenie sprawozdań z działalności Rady e-Izby, Zarządu oraz Sądu e-Izby za ubiegły rok obrotowy,
    2. zatwierdzenie sprawozdania finansowego e-Izby za ubiegły rok obrotowy,
    3. udzielenie absolutorium członkom Rady e-Izby oraz Zarządu.
  4. Walne Zgromadzenie jest zwoływane przez Zarząd z jego własnej inicjatywy, na wniosek Rady e- Izby lub na pisemny wniosek co najmniej 10% Członków e-Izby. Wniosek o zwołanie Walnego Zgromadzenia kierowany do Zarządu powinien zostać złożony w formie pisemnej lub elektronicznej i zawierać porządek obrad.
  5. Walne Zgromadzenie powinno zostać zwołane na dzień przypadający nie później niż 60 dni od wpłynięcia wniosku o jego zwołanie.
  6. Jeżeli Zarząd nie zwoła Walnego Zgromadzenia w terminie określonym w ust. 5 niniejszego artykułu, wnioskodawca (wnioskodawcy w przypadku Członków e-Izby) może zwołać Walne Zgromadzenie z wnioskowanym porządkiem obrad.

Art. 16

  1. Walne Zgromadzenia odbywają się w Warszawie. Miejsce odbycia Walnego Zgromadzenia wskazuje Zarząd e-Izby lub podmiot upoważniony do zwołania Walnego Zgromadzenia. Walne Zgromadzenie, w którym umożliwiono udział za pomocą środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, mogą odbywać się również w innym miejscu na terenie Polski, wyznaczonym przez Zarząd e-Izby oraz wskazanym w zaproszeniu, o którym mowa w ust. 3 poniżej, o ile żaden z Członków e-Izby nie wniesie sprzeciwu.
  2. Walne Zgromadzenie zwołuje się za pomocą listów poleconych lub drogą korespondencji elektronicznej przesyłanej na ostatni podany przez Członka e-Izby adres poczty elektronicznej wysłanych co najmniej 21 dni przed terminem Walnego Zgromadzenia oraz dodatkowo poprzez zamieszczenie w tym terminie zaproszenia na stronie internetowej e-Izby. Członek e-Izby jest zawiadamiany listem poleconym (zamiast korespondencji elektronicznej), jeżeli złoży pisemne żądanie w tym zakresie.
  3. W zaproszeniu powinien być wskazany dzień, godzina i miejsce odbycia Walnego Zgromadzenia oraz szczegółowy porządek obrad.
  4. Szczegółowe zasady pracy Walnego Zgromadzenia, w tym zasady odwoływania, odraczania i zmiany terminu Walnego Zgromadzenia określa regulamin Walnego Zgromadzenia.

Art. 16.1

  1. Przedmiotem uchwał Walnego Zgromadzenia mogą być jedynie sprawy objęte porządkiem obrad wskazanym w zaproszeniu, chyba że wszyscy Członkowie e-Izby są obecni lub reprezentowani na Walnym Zgromadzeniu i żaden z nich nie zgłosił sprzeciwu co do rozszerzenia porządku obrad.
  2. Rada e-Izby lub grupa co najmniej 10% ogólnej liczby Członków e-Izby może żądać umieszczenia określonych spraw w porządku obrad najbliższego Walnego Zgromadzenia. Żądanie powinno zostać zgłoszone Zarządowi e-Izby nie później niż na 10 dni przed wyznaczonym terminem Walnego Zgromadzenia. Żądanie złożone po tym terminie będzie traktowane jako wniosek o zwołanie nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia.
  3. Żądanie powinno zawierać uzasadnienie lub projekt uchwały dotyczącej proponowanego punktu porządku obrad oraz powinno zostać złożone na ręce Zarządu e-Izby w formie pisemnej lub elektronicznej. Rada e-Izby składa żądanie przez swojego Przewodniczącego na podstawie uchwały Rady e-Izby. Członkowie e-Izby zgłaszają żądanie przez prawidłowo umocowanego przedstawiciela lub przedstawicieli, albo każdy samodzielnie.
  4. Zarząd e-Izby jest obowiązany niezwłocznie, jednak nie później niż na 5 dni przed terminem Walnego Zgromadzenia, wprowadzić zmiany w porządku obrad wprowadzone na żądanie Rady e-Izby lub Członków e-Izby i zawiadomić o tym Członków e-Izby. Zawiadomienie następuje w sposób taki sam jak zwołanie Walnego Zgromadzenia.
  5. Walne Zgromadzenie może przyjąć proponowany porządek obrad bez zmian, zmienić kolejność rozpatrywanych spraw bądź usunąć z niego niektóre sprawy.
  6. Członek e-Izby ma prawo do czasu zamknięcia dyskusji nad punktem porządku obrad do wniesienia propozycji zmian do treści projektu uchwały proponowanego do przyjęcia przez Walne Zgromadzenie. Szczegółowe zasady procedowania zmian do treści projektów uchwał określa Regulamin Walnego Zgromadzenia.

Art. 16.2

  1. Członek e-Izby może uczestniczyć w Walnym Zgromadzeniu i wykonywać prawo głosu osobiście lub przez pełnomocnika.
  2. Członkowie e-Izby, jeżeli przewiduje to regulamin Walnego Zgromadzenia, mogą brać udział w Walnym Zgromadzeniu przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, co obejmuje transmisję obrad w czasie rzeczywistym, dwustronną komunikację w czasie rzeczywistym, w ramach której uczestnicy Walnego Zgromadzenia mogą się wypowiadać w toku obrad, przebywając w miejscu innym niż miejsce obrad oraz wykonywanie prawa głosu.
  3. Szczegółowe zasady uczestniczenia w Walnym Zgromadzeniu i wykonywania prawa głosu przez pełnomocnika oraz uczestniczenia w Walnym Zgromadzeniu przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej określa regulamin Walnego Zgromadzenia.

Art. 16.3

Członkowie e-Izby mogą oddać głos nad uchwałą korespondencyjnie (tryb korespondencyjny). Szczegółowe zasady głosowania w trybie korespondencyjnym określa regulamin Walnego Zgromadzenia.

Art. 16.4

  1. Organizację Walnego Zgromadzenia zapewnia Zarząd e-Izby.
  2. Obrady Walnego Zgromadzenia prowadzi Przewodniczący Walnego Zgromadzenia zgodnie z przyjętym porządkiem obrad, przepisami prawa, Statutem i Regulaminem Walnego Zgromadzenia.  Do zadań Przewodniczącego, należy w szczególności stwierdzenie prawidłowości zwołania Walnego Zgromadzenia, zapewnienie prawidłowego i sprawnego przebiegu obrad oraz poszanowanie praw i interesów wszystkich Członków e-Izby, w tym przeciwdziałanie nadużywaniu uprawnień przez uczestników Walnego Zgromadzenia, udzielanie głosu, czuwanie nad rzeczowym przebiegiem obrad, rozstrzyganie wątpliwości proceduralnych, wydawanie zarządzeń porządkowych, zgłoszenie wniosku o zmianę kolejności rozpatrywania spraw przewidzianych w porządku obrad lub o usunięcie sprawy z porządku obrad, zarządzanie głosowań, ogłaszanie przerwy w obradach. Uczestnikowi Walnego Zgromadzenia przysługuje sprzeciw wobec decyzji Przewodniczącego Walnego Zgromadzenia. W razie zgłoszenia sprzeciwu, Walne Zgromadzenie rozstrzyga w formie uchwały o utrzymaniu w mocy albo uchyleniu decyzji Przewodniczącego.
  3. Z obrad Walnego Zgromadzenia sporządza się pisemny protokół. Protokół podpisuje  Przewodniczący Walnego Zgromadzenia oraz protokolant, jeśli został ustanowiony przez Przewodniczącego.
  4. Przebieg obrad może być w całości albo w części rejestrowany za pomocą technik audiowizualnych. Decyzję w tym przedmiocie podejmuje Zarząd e-Izby z własnej inicjatywy, na wniosek Rady e-Izby lub grupy co najmniej 20% ogólnej liczby Członków e-Izby, złożony w formie pisemnej lub elektronicznej najpóźniej na 10 dni przed terminem Walnego Zgromadzenia.
  5. Szczegółowe zasady organizacji i sposobu wykonywania czynności przez Walne Zgromadzenie, określa regulamin Walnego Zgromadzenia.
  6. Wszelkie sprawy dotyczące przebiegu obrad Walnego Zgromadzenia a nieuregulowane w Statucie lub regulaminie Walnego Zgromadzenia, rozstrzygają uczestnicy Walnego Zgromadzenia w drodze głosowania.

RADA E-IZBY

Art. 17

  1. Rada e-Izby składa się z 6 (sześciu) do 15 (piętnastu) członków powoływanych przez Walne Zgromadzenie.
  2. Rada e-Izby wybiera ze swojego grona Przewodniczącego Rady e-Izby oraz dwóch Wiceprzewodniczących Rady e-Izby. Szczegółowe kompetencje Przewodniczącego i Wiceprzewodniczących Rady e-Izby określa regulamin Rady e-Izby.
  3. Do Rady e-Izby mogą zostać powołane osoby fizyczne, które są członkami organów danego Członka e-Izby lub na podstawie stosunku pracy, zlecenia lub jakiegokolwiek innego stosunku prawnego, wykonują na rzecz danego Członka e-Izby pracę lub świadczą na jego rzecz w sposób stały usługi.
  4. Członkowie Rady e-Izby, z zastrzeżeniem ust. 5 niniejszego artykułu, nie mogą wchodzić w skład Zarządu ani Sądu e-Izby.
  5. Rada e-Izby, z ważnych powodów, może oddelegować członka Rady e-Izby na czas określony nie dłuższy niż 1 rok i za zgodą tego członka, do pełnienia funkcji członka Zarządu. Prawa i obowiązki członka Rady e-Izby ulegają zawieszeniu na czas oddelegowania. Oddelegowanie nie może nastąpić, jeżeli w jego wyniku liczba pełnoprawnych członków Rady e-Izby byłaby mniejsza niż 5 (pięciu).
  6. Członek e-Izby ma obowiązek poinformowania Przewodniczącego Rady e-Izby o ustaniu powiązania Członka Rady e-Izby, o którym to powiązaniu mowa w ust. 3 powyżej, w ciągu 7 dni od chwili uzyskania informacji o tej okoliczności.
  7. Jednocześnie w Radzie e-Izby może pełnić funkcję Członka Rady e-Izby tylko jedna osoba powiązana z danym Członkiem e-Izby w sposób określony w art. 17 ust. 3 Statutu. Członek Rady e-Izby może być powiązany w sposób określony w art. 17 ust. 3 Statutu tylko z jednym Członkiem e-Izby.
  8. W przypadku, gdy z jakichkolwiek przyczyn faktycznych lub prawnych w składzie Rady e-Izby pozostaje dwóch lub więcej Członków powiązanych z jednym Członkiem e-Izby w sposób określony w art. 17 ust. 3 Statutu, dany Członek e-Izby powinien w ciągu miesiąca od dnia zaistnienia tego zdarzenia wskazać Radzie e-Izby osobę, która w dalszym ciągu będzie pozostawać w Radzie e-Izby. Jeżeli Członek e-Izby nie wskaże osoby, która ma pozostawać w Radzie e-Izby w ciągu miesiąca od dnia zaistnienia tego zdarzenia, wyboru osoby pozostającej w Radzie dokonuje Rada e-Izby.

Art. 18

  1. Rada e-Izby powoływana jest na wspólną 3 (trzy) letnią kadencję. Kadencję oblicza się w pełnych latach obrotowych.
  2. Wygaśnięcie mandatu członka Rady e-Izby następuje:
    1. z dniem odbycia Walnego Zgromadzenia zatwierdzającego sprawozdanie finansowe e-Izby za ostatni pełny rok obrotowy pełnienia funkcji,
    2. równocześnie z wygaśnięciem mandatów pozostałych członków Rady e-Izby – w przypadku członka Rady e-Izby powołanego przed upływem danej kadencji,
    3. wskutek śmierci, rezygnacji lub odwołania ze składu Rady e-Izby,
    4. z chwilą, w której ustanie członkostwo w e-Izbie Członka e-Izby, z którym dany Członek Rady e-Izby jest powiązany w rozumieniu art. 17 ust. 3 Statutu,
    5. z momentem uzyskania przez Przewodniczącego Rady e-Izby informacji o ustaniu powiązania Członka Rady e-Izby, o którym to powiązaniu mowa w art. 17 ust. 3 Statutu.
    6. z momentem wyboru członka Rady e-Izby na członka Sądu e-Izby lub członka Zarządu e-Izby, o ile przed wyborem członek Rady e-Izby wyraził zgodę na kandydowanie, zaś w przypadku dokonania wyboru bez uprzedniej zgody członka Rady e-Izby – z momentem wyrażenia przez niego zgody na wybór.
  3. Z chwilą uzyskania przez Przewodniczącego Rady e-Izby informacji, o której mowa w art. 17 ust. 8 Statutu wygasa mandat lub wygasają mandaty Członków Rady powiązanych z danym Członkiem e-Izby w sposób opisany w art. 17 ust. 3 Statutu, którzy nie zostali wskazani przez danego Członka e-Izby lub Radę e-Izby w trybie art. 17 ust. 8 Statutu.
  4. Rezygnację z pełnienia funkcji członka Rady e-Izby składa się w formie pisemnej pod rygorem nieważności, adresując ją do e-Izby i przekazując na adres e-Izby.
  5. Członek Rady e-Izby powinien powstrzymać się od złożenia rezygnacji z pełnionej funkcji w trakcie kadencji, jeżeli jego rezygnacja mogłaby uniemożliwić działanie Rady e-Izby, a w szczególności uniemożliwić terminowe podjęcie istotnej dla e-Izby uchwały.
  6. Przewodniczący i Wiceprzewodniczący Rady e-Izby mogą być w każdej chwili odwołani uchwałą Rady e-Izby z pełnienia powierzonej im funkcji, co nie powoduje utraty mandatu członka Rady e-Izby.
  7. Rada e-Izby wykonuje swoje czynności kolegialnie, może jednak delegować swoich członków do indywidualnego wykonywania poszczególnych czynności niewymagających podejmowania przez Radę e-Izby uchwały.
  8. Członek Rady e-Izby oddelegowany do indywidualnego wykonywania określonych czynności ma obowiązek na bieżąco informować Radę e-Izby o wykonywanych czynnościach w formie pisemnej lub elektronicznej.
  9. Członek Rady e-Izby w okresie piastowania funkcji w Radzie e-Izby powinien mieć na względzie interes e-Izby.
  10. Członek Rady e-Izby obowiązany jest niezwłocznie poinformować pozostałych członków Rady e-Izby o zaistniałym konflikcie interesów i powstrzymać się od udziału w dyskusji oraz od głosowania nad przyjęciem uchwały w sprawie, w której zaistniał konflikt interesów.
  11. Członkowie Rady e-Izby mogą podejmować niezbędne czynności w celu uzyskiwania od Zarządu e-Izby wyczerpujących informacji o wszystkich sprawach dotyczących działalności e-Izby. Rodzaj dokumentów i informacji oraz czas i sposób występowania o nie do Zarządu e-Izby określa Rada e-Izby w formie uchwały.
  12. W przypadku, w którym Członek e-Izby zamierza zgłosić kandydaturę członka Rady e-Izby na członka Sądu e-Izby lub Zarządu e-Izby, członek Rady e-Izby niezwłocznie po powzięciu wiadomości o zamiarze, zobowiązany jest poinformować o tym Radę e-Izby i jeśli zamierza przyjąć w/w nominację wyłączyć się z prac Rady e-Izby związanych z wyborami do Sądu e-Izby lub Zarządu e-Izby od momentu zgłoszenia jego kandydatury do czasu wyborów. Członek Rady e-Izby powinien niezwłocznie powiadomić o zamiarze przyjęcia nominacji.

Art. 19

  1. Członkowie Rady e-Izby wybierani są przez Walne Zgromadzenie w drodze głosowania przeprowadzonego w trybie opisanym poniżej.
  2. O planowanym wyborze Członków Rady e-Izby, Zarząd zawiadamia Członków e-Izby, wraz z zawiadomieniem o Walnym Zgromadzeniu, o którym mowa w art. 16 ust. 1-2 Statutu, za pomocą listów poleconych lub drogą korespondencji elektronicznej przesyłanej na ostatni podany przez Członka e-Izby adres poczty elektronicznej.
  3. Zawiadomienie o planowanych wyborach wysyłane jest na co najmniej 21 dni przed terminem Walnego Zgromadzenia z porządkiem obrad obejmującym wybór członków Rady e-Izby. W zawiadomieniu Zarząd powinien wskazać datę Walnego Zgromadzenia i wyznaczyć termin zgłaszania kandydatur, nie krótszy niż 14 dni od dnia nadania zawiadomienia.
  4. Każdy Członek e-Izby ma prawo zgłosić jednego kandydata na stanowisko Członka Rady e-Izby. Zgłoszenia są przyjmowane w formie pisemnej lub postaci elektronicznej, zgodnie z zawiadomieniem wysłanym przez Zarząd.
  5. Zgłoszenie kandydatury wymaga załączenia do zgłoszenia pisemnej zgody kandydata na kandydowanie na Członka Rady e-Izby (w przypadku zgłoszenia dokonywanego w postaci elektronicznej – wymagany jest skan zgody). Oryginał pisemnej zgody kandydata powinien zostać dostarczony do Zarządu najpóźniej do momentu przystąpienia do wyboru Członków e-Izby. Kandydat na Członka Rady e-Izby może także wyrazić zgodę na kandydowanie na posiedzeniu Walnego Zgromadzenia do protokołu przed przystąpieniem do głosowania w przedmiocie wyboru Członków Rady e-Izby. Zgłoszenia bez zgody kandydata nie będą brane pod uwagę.
  6. Przed przystąpieniem do wyboru Członków Rady e-Izby, Walne Zgromadzenie ustala liczbę członków Rady e-Izby podlegających wyborowi.
  7. Wyborów Członków Rady e-Izby dokonuje się w głosowaniu tajnym.
  8. Każdy Członek e-Izby może głosować maksymalnie na liczbę kandydatów odpowiadającą liczbie członków Rady e-Izby podlegającej wyborowi, określonej zgodnie z ust. 6 powyżej.
  9. Na członków Rady e-Izby zostają wybrani kandydaci, którzy uzyskali kolejno największą liczbę głosów, w liczbie określonej zgodnie z ust. 6 powyżej.
  10. W przypadku równej liczby głosów oddanych na kandydatów, z których nie wszyscy mogą wejść w skład Rady e-Izby z uwagi na ograniczoną liczbę Członków Rady e-Izby, przeprowadza się dodatkową turę głosowania, w której biorą udział kandydaci, którzy uzyskali równą liczbę głosów. W dodatkowej turze głosowania każdy Członek e-Izby oddaje głos na jednego z kandydatów, którzy wcześniej otrzymali taką samą liczbę głosów. W przypadku nierozstrzygnięcia wyniku dodatkową turą głosowania, przeprowadza się kolejne tury głosowania, na zasadach określonych powyżej, aż do wyłonienia pełnego składu Rady e-Izby.
  11. Dopuszcza się przeprowadzenie wyborów uzupełniających do Rady e-Izby, w przypadku wygaśnięcia mandatu Członka Rady e-Izby przed upływem kadencji. W takim przypadku wybór Członków Rady e-Izby następuje w trybie opisanym powyżej w ust. 1– 10 powyżej.
  12. W przypadku wygaśnięcia mandatu członka lub członków Rady e-Izby w trakcie trwania kadencji, co skutkować będzie obniżeniem łącznej liczby członków Rady e-Izby poniżej minimalnej ich liczby wymaganej postanowieniami Statutu, pozostali Członkowie Rady e-Izby, w terminie 14 dni od chwili uzyskania informacji o tej okoliczności, mogą dokonać uzupełnienia składu Rady e-Izby w drodze głosowania spośród kandydatów przedstawionych przez pozostałych członków Rady e-Izby (kooptacja). Przeprowadzenie kooptacji zarządza Przewodniczący Rady e-Izby, a w przypadku gdy wygaśniecie mandatu dotyczy Przewodniczącego – Wiceprzewodniczący. Jeśli w skład Rady e-Izby nie wchodzi żaden z funkcyjnych członków Rady e-Izby, o których mowa w art. 17 ust. 2 Statutu, wówczas kooptację zarządza najstarszy wiekiem członek Rady e-Izby. Powołany do pełnienia funkcji Rady e-Izby w drodze kooptacji zostanie ten spośród przedstawionych kandydatów, który otrzyma bezwzględną większość aktualnych członków Rady e-Izby. W przypadku równej liczby głosów, decyduje głos Przewodniczącego Rady e-Izby.

Art. 20

  1. Do kompetencji Rady e-Izby, poza innymi sprawami zastrzeżonymi w Statucie, należy:
    1. prowadzenie stałego nadzoru i kontroli działalności e-Izby, mając przede wszystkim na względzie interes e-Izby,
    2. możliwość żądania od Zarządu e-Izby  wszelkich sprawozdań i wyjaśnień, przeglądanie ksiąg, dokumentów oraz sprawdzanie stanu majątkowego e-Izby,
    3. wyrażanie opinii we wszystkich sprawach e-Izby,
    4. występowanie do Zarządu e-Izby z wnioskami, inicjatywami i zaleceniami,
    5. sprawowanie kontroli nad realizacją przez Zarząd e-Izby uchwał Walnych Zgromadzeń Członków e-Izby i uchwał Rady e-Izby,
    6. przygotowywanie sprawozdania z działalności Rady e-Izby w poprzednim roku kalendarzowym, które podlega rozpatrzeniu i zatwierdzeniu przez Walne Zgromadzenie Członków e-Izby,
    7. ustalanie liczby członków Zarządu danej kadencji oraz zmiana liczby członków Zarządu w trakcie kadencji,
    8. ustalanie liczby członków Sądu e-Izby danej kadencji,
    9. powoływanie i odwołanie członków Zarządu, w tym Prezesa Zarządu i Wiceprezesów,
    10. powoływanie i odwołanie członków Sądu e-Izby, w tym Przewodniczącego Sądu e-Izby i Wiceprzewodniczących,
    11. określanie podziału kompetencji pomiędzy członkami Zarządu,
    12. ustalanie wysokości wynagrodzenia dla członków Zarządu,
    13. zatwierdzanie regulaminu Zarządu,
    14. uchwalanie wysokości opłat wpisowych i składek członkowskich oraz terminów ich wnoszenia,
    15. uchwalenie Kodeksu Etyki Członków e-Izby,
    16. zatwierdzenie rocznego budżetu e-Izby oraz jego zmian,
    17. uchwalanie regulaminu Rady e-Izby,
    18. przyjmowanie propozycji wysokości wynagrodzenia Członków Rady za udział w pracach Rady e-Izby, która będzie przedkładana do zatwierdzenia Walnemu Zgromadzeniu, propozycja ta może być częścią regulaminu Rady e-Izby,
    19. uchwalanie stanowiska e-Izby w sprawach dotyczących celów i zadań e-Izby,
    20. podejmowanie decyzji (w tym wyrażanie zgody) w przedmiocie przyjęcia przez e-Izbę dodatkowych oznaczeń słownych i słowno-graficznych oraz ogólnych zasad korzystania z tych oznaczeń,
    21. podejmowanie decyzji (w tym wyrażanie zgody) w przedmiocie zbycia praw własności intelektualnej (tj. praw na dobrach niematerialnych, w tym domen internetowych, znaków towarowych, utworów) oraz na udzielenie przez e-Izbę licencji wyłącznej w tym przedmiocie,
    22. podejmowanie decyzji (w tym wyrażanie zgody) w przedmiocie nabycia i zbycia nieruchomości, użytkowania wieczystego lub udziału w nieruchomości,
    23. podejmowanie decyzji (w tym wyrażanie zgody) w przedmiocie tworzenia i likwidacji jednostek organizacyjnych e-Izby,
    24. podejmowanie decyzji (w tym wyrażanie zgody) w przedmiocie wstąpienia bądź wystąpienia e- Izby z organizacji krajowej lub zagranicznej,
    25. wykonywanie uchwał Walnego Zgromadzenia.

Art. 21

  1. Każdemu członkowi Rady e-Izby przysługuje jeden głos.
  2. Uchwały Rady e-Izby zapadają zwykłą większością głosów, chyba że ze Statutu wynika inna większość, i mogą zostać powzięte, jeżeli wszyscy członkowie Rady e-Izby zostali prawidłowo zawiadomieni o posiedzeniu Rady e-Izby. W razie równości głosów decyduje głos Przewodniczącego Rady e-Izby. Uchwały podejmowane są w głosowaniu W przypadku głosowania w nad uchwałami w przedmiocie powołania i odwołania członków Zarządu oraz członków Sądu e-Izby i innych sprawach osobowych głosowanie jest tajne.
  3. Rada e-Izby jest zdolna do podejmowania uchwał, jeżeli w posiedzeniu uczestniczy co najmniej połowa jej członków.
  4. Członkowie Rady e-Izby mogą brać udział w podejmowaniu uchwał Rady e-Izby oddając swój głos na piśmie za pośrednictwem innego członka Rady e-Izby. Członka Rady e-Izby, oddającego głos na piśmie uznaje się za obecnego podczas posiedzenia Rady e-Izby oraz uwzględnia się go przy obliczaniu kworum. Oddanie głosu na piśmie nie może dotyczyć spraw wprowadzonych do porządku obrad na posiedzeniu Rady e-Izby.
  5. Uchwały Rady e-Izby mogą być podejmowane w trybie obiegowym: w formie pisemnej lub przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość. W takim przypadku uchwała jest ważna, jeżeli wszyscy członkowie Rady e-Izby zostali powiadomieni o treści projektu uchwały.
  6. Podejmowanie uchwał w trybie przewidzianym w ust. 5 niniejszego artykułu nie dotyczy wyborów Przewodniczącego Rady e-Izby, Wiceprzewodniczących Rady e-Izby, członków Zarządu, członków Sądu e-Izby oraz oddelegowania członka Rady e-Izby do pełnienia funkcji członka Zarządu.
  7. Szczegółowe zasady pracy Rady e-Izby, a w szczególności zasady podejmowania uchwał Rady e-Izby na posiedzeniach oraz w trybie obiegowym określa regulamin Rady e-Izby uchwalany przez Radę e- Izby i zatwierdzany przez Walne
  8. W zależności od potrzeb, Rada e-Izby może powoływać doraźne lub stałe grupy merytoryczne, które są jednostkami pomocniczymi Rady e-Izby przy opracowywaniu i realizacji określonych zadań.
  9. Rada e-Izby składa corocznie sprawozdanie ze swojej działalności Zwyczajnemu Walnemu Zgromadzeniu.

Art. 21.1

  1. Rada e-Izby odbywa posiedzenia nie rzadziej niż raz na pół Posiedzenia Rady e-Izby odbywają się w siedzibie e-Izby. Posiedzenia Rady e-Izby, w których umożliwiono udział za pomocą środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, mogą odbywać się również w innym miejscu na terenie Polski, wyznaczonym przez Przewodniczącego Rady e-Izby oraz wskazanym w zaproszeniu, o którym mowa w ust. 4 poniżej, o ile żaden z Członków Rady e-Izby nie wniesie sprzeciwu.
  2. Posiedzenia Rady e-Izby zwołuje Przewodniczący, z zastrzeżeniem pierwszego posiedzenia nowo wybranej Rady e-Izby, które zwołuje Zarząd e-Izby, zamieszczając w porządku obrad punkt dotyczący wyborów Przewodniczącego i Wiceprzewodniczących.
  3. Posiedzenia Rady e-Izby Przewodniczący zwołuje z własnej inicjatywy, na pisemny lub elektroniczny wniosek Zarządu e-Izby lub członka Rady e-Izby. W przypadku złożenia przez Zarząd e-Izby lub przez członka Rady e-Izby wniosku o zwołanie posiedzenia, posiedzenie Rady e-Izby powinno być zwołane w terminie 5 dni roboczych od dnia zgłoszenia wniosku, na termin przypadający nie później niż 30 dni kalendarzowych od dnia złożenia wniosku. Jeżeli posiedzenie Rady e-Izby nie zostanie zwołane w terminie 5 dni roboczych od dnia złożenia wniosku, wnioskodawca może je zwołać samodzielnie, wyznaczając termin posiedzenia na dzień przypadający nie później niż 21 dni kalendarzowych od dnia wysłania zaproszeń.
  4. Posiedzenia Rady e-Izby zwoływane są przez wysłanie zaproszenia:
    1. w formie pisemnej listem poleconym, przesyłką kurierską lub faksem, albo przez osobiste doręczenie członkowi Rady e-Izby,
    2. w formie elektronicznej na adres poczty elektronicznej członka Rady e-Izby.
  5. Wysłanie zaproszeń, o których mowa w ust. 4 powyżej, powinno nastąpić co najmniej na 14 dni przed terminem posiedzenia.
  6. Zaproszenie na posiedzenie Rady e-Izby powinno zawierać porządek obrad oraz miejsce i termin posiedzenia, ustalony z uwzględnieniem możliwości wzięcia w nim udziału przez wszystkich członków Rady e-Izby. W przypadku, w którym zostanie zapewniony udział w posiedzeniu w trybie określonym w ust. 8 lit. b) poniżej, zawiadomienie wskazuje sposób udziału w posiedzeniu lub termin podania stosownych informacji w tym przedmiocie.
  7. Posiedzenie Rady e-Izby może się odbyć bez formalnego zwołania, jeśli wszyscy jej członkowie Rady biorą udział w posiedzeniu i nie sprzeciwią się odbyciu posiedzenia w tym trybie.
  8. Członek Rady e-Izby może brać udział w posiedzeniu Rady e-Izby:
    1. osobiście,
    2. przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej umożliwiających komunikację na odległość w czasie rzeczywistym i oddawanie głosów, bez fizycznej obecności członka na posiedzeniu.
  9. Udział członka Rady e-Izby w posiedzeniu w trybie wskazanym w ust. 8 lit. b) powyżej, jest możliwy wówczas, gdy Zarząd e-Izby lub Przewodniczący Rady e-Izby zapewni funkcjonowanie środków komunikacji elektronicznej na dane posiedzenie (z wyłączeniem zapewnienia urządzenia końcowego, z którego korzysta członek Rady e-Izby w celu komunikacji). Możliwe jest rejestrowanie dźwięku lub dźwięku i obrazu podczas posiedzenia Rady e-Izby odbytego w ten sposób.

ZARZĄD
Art. 22

  1. Zarząd składa się z 1 (jednego) do 5 (pięciu) członków powoływanych przez Radę e-Izby.
  2. Do Zarządu mogą zostać powołane osoby fizyczne spośród Członków e-Izby lub spoza ich
  3. Członkowie Zarządu, z zastrzeżeniem 17 ust. 5, nie mogą wchodzić w skład Rady e-Izby ani Sądu e-Izby.
  4. Dopuszcza się przeprowadzenie wyborów uzupełniających do Zarządu.

Art. 23

  1. Zarząd powoływany jest na wspólną 3 (trzy) letnią kadencję. Kadencję oblicza się w pełnych latach obrotowych.
  2. Każdy członek Rady e-Izby może zgłosić kandydatury maksymalnie 3 osób na członków Zarządu e-Izby.
  3. Nad każdą kandydaturą przeprowadza się odrębne głosowanie.
  4. Do Zarządu e-Izby mogą zostać powołane osoby, których kandydatury zostały przyjęte większością głosów. Do Zarządu e-Izby wchodzą osoby, które w głosowaniu uzyskały największą liczbę głosów członków Rady e-Izby, w liczbie, jaką Rada e-Izby ustaliła jako liczbę członków Zarządu e-Izby danej kadencji.
  5. Do wyborów uzupełniających do Zarządu e-Izby stosuje się odpowiednio postanowienia ust. 2-4 powyżej.
  6. Wygaśnięcie mandatu członka Zarządu następuje:
    1. z dniem odbycia Walnego Zgromadzenia zatwierdzającego sprawozdanie finansowe e-Izby za ostatni pełny rok obrotowy pełnienia funkcji,
    2. równocześnie z wygaśnięciem mandatów pozostałych członków Zarządu – w przypadku członka Zarządu powołanego przed upływem danej kadencji,
    3. wskutek śmierci, rezygnacji lub odwołania ze składu Zarządu,
    4. z momentem wyboru członka Zarządu e-Izby na członka Rady e-Izby lub członka Sądu e-Izby, o ile przed wyborem członek Zarządu e-Izby wyraził zgodę na kandydowanie, zaś w przypadku dokonania wyboru bez uprzedniej zgody członka Zarządu e-Izby – z momentem wyrażenia przez niego zgody na wybór.
  7. Rezygnację z pełnienia funkcji członka Zarządu e-Izby składa się w formie pisemnej pod rygorem nieważności jako adresata podając Radę e-Izby i przesyłając lub wręczając ją Przewodniczącemu Rady e-Izby, zaś gdy jest to niemożliwe – jednemu z Wiceprzewodniczących Rady e-Izby lub gdy również to jest niemożliwe – dowolnemu członkowi Rady e-Izby. Niezależnie od powyższego jeden egzemplarz rezygnacji należy złożyć w biurze e-Izby.

Art. 24

  1. Zarząd kieruje działalnością e-Izby oraz reprezentuje ją na zewnątrz.
  2. Do Zarządu należy podejmowanie wszelkich decyzji nie zastrzeżonych dla innych organów e-Izby.
  3. Do zadań Zarządu należy w szczególności:
    1. prowadzenie działalności operacyjnej e-Izby,
    2. wykonywanie uchwał Rady e-Izby oraz Walnego Zgromadzenia,
    3. zarządzanie majątkiem e-Izby,
    4. prowadzenie działalności gospodarczej e-Izby,
    5. opracowanie rocznego budżetu e-Izby i przedkładanie go do zatwierdzenia przez Radę e-Izby,
    6. opracowanie sprawozdania z działalności Zarządu e-Izby w poprzednim roku kalendarzowym, które podlega rozpatrzeniu i zatwierdzeniu przez Walne Zgromadzenie Członków e-Izby.
  4. Zakres kompetencji poszczególnych członków Zarządu e-Izby może określić Rada e-Izby w uchwale o podziale kompetencji pomiędzy członkami Zarządu e-Izby
  5. W przypadku gdy Zarząd jest wieloosobowy, oświadczenia woli w imieniu e-Izby składają dwaj członkowie Zarządu działający łącznie.
  6. W umowach między e-Izbą a członkiem Zarządu oraz w sporze z nim e-Izbę reprezentuje pełnomocnik powołany przez Radę e-Izby

Art. 24.1

  1. Każdy członek Zarządu e-Izby ma prawo i obowiązek prowadzenia spraw e-Izby.
  2. Do prowadzenia spraw z zakresu zwykłych czynności i spraw przekraczających zakres zwykłych czynności e-Izby upoważniony jest samodzielnie każdy członek Zarządu e-Izby, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4 poniżej.
  3. Jeżeli jednak przed załatwieniem sprawy, o której mowa w ust. 2, choćby jeden z pozostałych członków Zarządu e-Izby sprzeciwi się jej przeprowadzeniu lub uprzednio zażąda podjęcia uchwały w danej sprawie, wymagana jest uprzednia uchwała Zarządu e-Izby.
  4. Zarząd e-Izby podejmuje uchwały w następujących sprawach:
    1. określenie wzoru deklaracji członkowskiej i trybu jej składania,
    2. określenie wzoru deklaracji partnerskiej i trybu jej składania,
    3. udzielanie promesy przyjęcia danego kandydata w poczet Członków e-Izby lub Partnerów e-Izby,
    4. przyjęcie nowego Członka do e-Izby,
    5. przyjęcie Partnera e-Izby,
    6. odmowa przyjęcia kandydata na Członka lub Partnera,
    7. wykluczenie Członka z e-Izby,
    8. inne sytuacje przewidziane w Statucie.

Art. 25

  1. Zarząd e-Izby podejmuje uchwały:
    1. na posiedzeniach,
    2. w trybie obiegowym:
      1. w formie pisemnej,
      2. w formie elektronicznej.
  2. Każdemu członkowi Zarządu przysługuje jeden głos.
  3. Uchwały Zarządu zapadają zwykłą większością głosów i mogą zostać powzięte, jeżeli wszyscy członkowie Zarządu zostali prawidłowo zawiadomieni o posiedzeniu Zarządu. W razie równości głosów decyduje głos Prezesa Zarządu.
  4. W zależności od potrzeb, Zarząd może powoływać doraźne lub stałe grupy merytoryczne, które są jednostkami pomocniczymi Zarządu przy opracowywaniu i realizacji określonych zadań.
  5. Zarząd składa corocznie sprawozdanie ze swojej działalności Zwyczajnemu Walnemu Zgromadzeniu.

Art. 25.1

  1. Członek Zarządu e-Izby może wziąć udział w posiedzeniu Zarządu e-Izby:
    1. osobiście,
    2. z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej, umożliwiających komunikację na odległość w czasie rzeczywistym i oddawanie głosów, bez fizycznej obecności członka na posiedzeniu.
  2. Udział członka Zarządu e-Izby w posiedzeniu w trybie wskazanym w ust. 1 lit. b) powyżej, jest możliwy wówczas, gdy Zarząd e-Izby zapewnia funkcjonowanie środków komunikacji elektronicznej na dane posiedzenie.
  3. Dla ważności uchwał Zarządu e-Izby podejmowanych na posiedzeniu wymagane jest, aby wszyscy członkowie Zarządu e-Izby zostali zawiadomieni o posiedzeniu zgodnie z postanowieniami Statutu oraz regulaminu Zarządu.
  4. Zarząd e-Izby jest zdolny do podejmowania uchwał, jeżeli w posiedzeniu uczestniczy co najmniej połowa jego członków, jednak, w przypadku gdy Zarząd e-Izby jest wieloosobowy, nie mniej niż 2 członków Zarządu e-Izby.
  5. Posiedzeniom Zarządu e-Izby przewodniczy Prezes Zarządu e-Izby. Szczegółowy zakres kompetencji przewodniczącego określa regulamin Zarządu e-Izby.

Art. 26

  1. Zarząd może utworzyć Biuro e-Izby, zajmujące się obsługą administracyjną działalności statutowej organów e-Izby, w tym Zarządu.
  2. Szczegółowe zasady pracy Zarządu, podejmowania uchwał oraz organizacji posiedzeń Zarządu określa regulamin Zarządu uchwalany przez Zarząd i   zatwierdzany przez Radę e-Izby.

SĄD E-IZBY
Art. 27

  1. Sąd e-Izby składa się z 3 (trzech) do 7 (siedmiu) członków powoływanych przez Radę e-Izby spośród kandydatów zgłoszonych przez Członków e-Izby.
  2. Do Sądu e-Izby mogą zostać powołane osoby fizyczne spośród Członków e-Izby lub spoza ich
  3. Członkowie Sądu e-Izby nie mogą wchodzić w skład Zarządu ani Rady e-Izby.
  4. Dopuszczalne jest zgłoszenie członka Zarządu lub członka Rady e-Izby na kandydata na członka Sądu e-Izby. Jednakże najpóźniej przed przystąpieniem do wyborów członków Sądu e-Izby, kandydat taki powinien złożyć rezygnację z funkcji członka Zarządu lub Członka Rady e-Izby lub poinformować o wygaśnięciu mandatu z innej przyczyny. W razie niezłożenia rezygnacji lub niepoinformowania o wygaśnięciu mandatu z innej przyczyny, kandydatura takiej osoby nie będzie brana pod uwagę podczas wyborów.
  5. W przypadku, w którym Członek e-Izby zamierza zgłosić kandydaturę Członka Sądu e-Izby na członka Rady e-Izby lub Zarządu, Członek Sądu e-Izby niezwłocznie po powzięciu wiadomości o takim zamiarze, zobowiązany jest poinformować o tym Radę e-Izby.

Art. 28

  1. Sąd e-Izby powoływany jest na wspólną 3 (trzy) letnią kadencję. Kadencję oblicza się w pełnych latach obrotowych
  2. Wygaśnięcie mandatu członka Sądu e-Izby następuje:
    1. z dniem odbycia Walnego Zgromadzenia zatwierdzającego sprawozdanie finansowe e-Izby za ostatni pełny rok obrotowy pełnienia funkcji,
    2. równocześnie z wygaśnięciem mandatów pozostałych członków Sądu e-Izby – w przypadku członka Sądu e-Izby powołanego przed upływem danej kadencji,
    3. wskutek śmierci, rezygnacji lub odwołania ze składu Sądu e-Izby,
    4. z momentem wyboru członka Sądu e-Izby na członka Rady e-Izby lub członka Zarządu e-Izby, o ile przed wyborem członek Sądu e-Izby wyraził zgodę na kandydowanie, zaś w przypadku dokonania wyboru bez uprzedniej zgody członka Sądu e-Izby – z momentem wyrażenia przez niego zgody na wybór.
  3. Rezygnację z pełnienia funkcji członek Sądu e-Izby składa Radzie e-Izby w formie pisemnej.
  4. Odwołania ze składu Sądu e-Izby dokonuje Rada e-Izby w głosowaniu tajnym.

Art. 29

  1. O planowanym wyborze członków Sądu e-Izby Przewodniczący Rady e-Izby zawiadamia Członków e-Izby za pomocą listów poleconych lub drogą korespondencji elektronicznej przesyłanej na ostatni podany przez Członka e-Izby adres poczty elektronicznej wysłanych co najmniej 21 dni przed terminem posiedzenia Rady e-Izby z porządkiem obrad obejmującym wybór członków bądź  członka Sądu e-Izby. W zawiadomieniu Przewodniczący Rady e-Izby powinien wskazać datę posiedzenia Rady e-Izby i wyznaczyć termin zgłaszania kandydatur, nie krótszy niż 21 dni od dnia nadania zawiadomienia.
  2. Każdy Członek e-Izby ma prawo zgłosić jednego kandydata na stanowisko członka Sądu e-Izby. Zgłoszenia są przyjmowane w formie pisemnej lub elektronicznej, zgodnie z zawiadomieniem wysłanym przez Przewodniczącego Rady e-Izby.
  3. Zgłoszenie kandydatury wymaga załączenia do zgłoszenia pisemnej zgody kandydata na kandydowanie na członka Sądu e-Izby (w przypadku zgłoszenia dokonywanego w formie elektronicznej – wymagany jest skan zgody). Oryginał pisemnej zgody kandydata powinien zostać dostarczony do Rady e-Izby najpóźniej do momentu przystąpienia do wyboru członków Sądu e-Izby przez Radę e-Izby. Zgłoszenia bez zgody kandydata nie będą brane pod uwagę.
  4. Przed przystąpieniem do wyboru członków Sądu e-Izby, Rada e-Izby ustala liczbę członków Sądu e-Izby podlegających wyborowi.
  5. Wyborów członków Sądu e-Izby Rada e-Izby dokonuje w głosowaniu tajnym.
  6. Każdy członek Rady e-Izby może głosować na taką liczbę kandydatów do Sądu e-Izby, jaka nie przekracza liczby członków Sądu e-Izby danej kadencji, ustalonej uprzednio przez Radę e-Izby.
  7. Na członków Sądu e-Izby zostają wybrani kandydaci, którzy uzyskali kolejno największą liczbę głosów, w liczbie uprzednio ustalonej przez Radę e-Izby jako liczba członków Sądu e-Izby danej kadencji.
  8. W przypadku równej liczby głosów oddanych na kandydatów, z których nie wszyscy mogą wejść w skład Sądu e-Izby z uwagi na ograniczoną liczbę członków Sądu e-Izby, Przewodniczący Rady e-Izby zarządza dodatkową turę głosowania, w której biorą udział kandydaci, którzy uzyskali równą liczbę głosów. W przypadku nierozstrzygnięcia wyniku dodatkową turą głosowania, Przewodniczący Rady e-Izby zarządza kolejne tury głosowania, aż do wyłonienia pełnego składu Sądu e-Izby w liczbie członków ustalonej uprzednio uchwałą Rady e-Izby.
  9. Po dokonaniu wyboru członków Sądu e-Izby, Rada e-Izby w kolejnym głosowaniu tajnym wybiera Przewodniczącego i Wiceprzewodniczących Sądu e-Izby.
  10. Dopuszcza się przeprowadzenie wyborów uzupełniających do Sądu e-Izby. W każdym przypadku wybór następuje z zachowaniem postanowień niniejszego artykułu.

Art. 30

  1. Do kompetencji Sądu e-Izby należy:
    1. rozpatrywanie spraw spornych pomiędzy organami e-Izby,
    2. rozpatrywanie spraw spornych pomiędzy Członkami e-Izby,
    3. rozpatrywanie spraw spornych pomiędzy organami e-Izby a Członkami e-Izby,
    4. wydawanie opinii w sprawie stwierdzenia naruszenia Statutu oraz regulacji przyjętych w e-Izbie, w szczególności Kodeksu Etyki Członków e-Izby oraz regulaminów,
    5. wydawanie opinii w przedmiocie interpretacji Statutu oraz regulacji przyjętych w e-Izbie, w szczególności Kodeksu Etyki Członków e-Izby oraz regulaminów,
    6. rozpatrywanie odwołań od decyzji Zarządu o odmowie przyjęcia w poczet Członków e-Izby, o odmowie zmiany kwalifikacji Członka e-Izby do Grupy Tematycznej, o wykluczeniu Członka e- Izby oraz w innych przypadkach wskazanych w Statucie,
    7. inne zadania przewidziane w niniejszym Statucie.

Art. 31

  1. Sąd e-Izby rozpatruje sprawy oraz wydaje opinie na wniosek Zarządu, Rady e-Izby lub Członków e-Izby.
  2. Członkowie Sądu e-Izby wykonują swoje obowiązki osobiście.
  3. Każdemu członkowi Sądu e-Izby przysługuje jeden głos.
  4. Pracami Sądu e-Izby kieruje Przewodniczący Sądu e-Izby. Szczegółowy zakres kompetencji Przewodniczącego Sądu określa regulamin Sądu e-Izby.
  5. Rozpatrzenie sprawy lub odwołania oraz wydanie opinii następuje w drodze uchwały podejmowanej zwykłą większością głosów przez skład wyznaczony przez Przewodniczącego Sądu e-Izby nie mniejszy niż 3 członków Sądu e-Izby.
  6. Postępowanie przed Sądem e-Izby jest jednoinstancyjne.
  7. Skład orzekający podejmuje uchwały:
    1. na posiedzeniach,
    2. w trybie obiegowym:
      1. w formie pisemnej,
      2. w formie elektronicznej
  8. Rozpatrzenie sprawy lub odwołania oraz wydanie opinii następuje w drodze uchwały podejmowanej zwykłą większością głosów. Każdemu członkowi składu orzekającego przysługuje jeden głos. Dla ważności uchwały składu orzekającego wymagane jest oddanie głosu przez wszystkich członków składu orzekającego.
  9. Tryb postępowania, w tym w szczególności wydawania opinii, rozpatrywania spraw spornych oraz odwołań od decyzji Zarządu przez Sąd e-Izby, a także szczegółowe zasady organizacji i sposób wykonywania czynności Sądu e-Izby określa regulamin Sądu e-Izby uchwalany przez Sąd e-Izby i zatwierdzany przez Walne
  10. Sąd e-Izby składa corocznie sprawozdanie ze swojej działalności Zwyczajnemu Walnemu Zgromadzeniu.
Rozdział V

MAJĄTEK E-IZBY

Art. 32

  1. Środki finansowe na koszty utrzymania i działalności e-Izby pochodzą z dochodów uzyskanych przez e-Izbę.
  2. Dochody e-Izby pochodzą z:
    1. opłat wpisowych,
    2. składek członkowskich,
    3. krajowych i zagranicznych darowizn, spadków, zapisów,
    4. dotacji i subwencji otrzymanych z kraju i z zagranicy,
    5. dochodów z majątku ruchomego i nieruchomego oraz z praw majątkowych,
    6. dochodów z działalności gospodarczej e-Izby,
    7. innych źródeł dopuszczalnych przez przepisy prawa.

Art. 33

  1. e-Izba może tworzyć fundusze celowe.
  2. Rokiem obrotowym e-Izby jest rok kalendarzowy.
  3. Jeżeli e-Izba w danym roku obrotowym poniesie stratę, Zarząd przedstawia Radzie e-Izby rekomendację, co do sposobu i źródła pokrycia straty.

 Art. 34

  1. Z zastrzeżeniem postanowień ust. 2 niniejszego artykułu, przedmiotem działalności gospodarczej e-Izby może być:
    1. wydawanie czasopism i pozostałych periodyków (PKD 14.Z),
    2. pozostała działalność wydawnicza (PKD 19.Z),
    3. działalność wydawnicza w zakresie pozostałego oprogramowania (PKD 29.Z),
    4. działalność w zakresie nagrań dźwiękowych i muzycznych (PKD 20.Z),
    5. działalność związana z oprogramowaniem (PKD 01.Z),
    6. działalność związana z doradztwem w zakresie informatyki (PKD 02.Z),
    7. pozostała działalność usługowa w zakresie technologii informatycznych i komputerowych (PKD 09.Z),
    8. przetwarzanie danych; zarządzanie stronami internetowymi (hosting) i podobna działalność (PKD 11.Z),
    9. działalność portali internetowych (PKD 12.Z),
    10. działalność agencji informacyjnych (PKD 91.Z),
    11. pozostała działalność usługowa w zakresie informacji, gdzie indziej niesklasyfikowana (PKD 63.99.Z),
    12. stosunki międzyludzkie (public relations) i komunikacja (PKD 21.Z),
    13. badania naukowe i prace rozwojowe w dziedzinie pozostałych nauk przyrodniczych i technicznych (PKD 19.Z),
    14. badania naukowe i prace rozwojowe w dziedzinie nauk społecznych i humanistycznych (PKD 20.Z),
    15. pośrednictwo w sprzedaży miejsca na cele reklamowe w mediach elektronicznych (Internet) (PKD 12.C),
    16. badanie rynku i opinii publicznej (PKD 20.Z),
    17. działalność w zakresie specjalistycznego projektowania (PKD 10.Z),
    18. pozostała działalność profesjonalna, naukowa i techniczna, gdzie indziej niesklasyfikowana (PKD 90.Z),
    19. wynajem i dzierżawa maszyn i urządzeń biurowych, włączając komputery (PKD 33.Z),
    20. dzierżawa własności intelektualnej i podobnych produktów, z wyłączeniem prac chronionych prawem autorskim (PKD 40.Z),
    21. działalność usługowa związana z administracyjną obsługą biura (PKD 11.Z),
    22. działalność centrów telefonicznych (call center) (PKD 20.Z),
    23. działalność związana z organizacją targów, wystaw i kongresów (PKD 30.Z),
    24. pozostała działalność wspomagająca prowadzenie działalności gospodarczej, gdzie indziej niesklasyfikowana (PKD 99.Z),
    25. kierowanie w zakresie efektywności gospodarowania (PKD 13.Z),
    26. pozaszkolne formy edukacji (PKD 5),
    27. działalność wspomagająca edukację (PKD 60.Z),
    28. naprawa i konserwacja komputerów i urządzeń peryferyjnych (PKD 95.11.Z),
    29. naprawa i konserwacja sprzętu (tele)komunikacyjnego (PKD 95.12.Z).
  2. Działalność gospodarcza e-Izby powinna być zgodna z jej celami statutowymi.
Rozdział VI

ZMIANA STATUTU, ROZWIĄZANIE E-IZBY

Art. 35

  1. Uchwałę w sprawie zmiany Statutu oraz w sprawie rozwiązania e-Izby Walne Zgromadzenie podejmuje większością 3/4 (trzech czwartych) głosów przy obecności co najmniej połowy Członków e-Izby.
  2. W uchwale o rozwiązaniu e-Izby Walne Zgromadzenie powołuje likwidatora, który przeprowadza likwidację wykonując postanowienia Statutu dotyczące przeznaczenia majątku e-Izby.
  3. Uchwała Walnego Zgromadzenia o rozwiązaniu e-Izby powinna również wskazywać cele, na jakie ma zostać przeznaczony majątek e-Izby pozostały po przeprowadzeniu W braku takiego postanowienia w uchwale Walnego Zgromadzenia decyzję w tym zakresie podejmuje Rada e-Izby. Majątek e-Izby nie może być przeznaczony do podziału pomiędzy Członków e-Izby.
  4. Uchwała o likwidacji e-Izby podlega zgłoszeniu do sądu rejestrowego.
  5. Do likwidatora stosuje się postanowienia Statutu dotyczące Zarządu.
Rozdział VII

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

Art. 36

  1. Terminy określone w Statucie dla działania organów e-Izby mają charakter W przypadku braku możliwości zachowania terminu, organ zawiadamia o tym zainteresowanego i wskazuje możliwy termin załatwienia sprawy. Powyższe nie dotyczy terminów związanych z organizacją Walnego Zgromadzenia oraz organizacją wyborów do Sądu e-Izby.
  2. W sprawach nie uregulowanych niniejszym Statutem stosuje się przepisy ustawy z dnia 30 maja 1989 o izbach gospodarczych i inne obowiązujące przepisy prawa polskiego.
  3. Zarząd oraz Radę e-Izby pierwszej kadencji powołują jednomyślnie założyciele.
  4. Zarząd pierwszej kadencji zobowiązany jest w terminie 6 miesięcy od wpisania e-Izby do Krajowego Rejestru Sądowego zwołać Walne Zgromadzenie z porządkiem obrad obejmującym odwołanie Rady e-Izby pierwszej kadencji i powołanie Rady e-Izby drugiej kadencji.

 

Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem dostępnym w pliku PDF

 

 

pl