Premiera publikacji Izby Gospodarki Elektronicznej, wypracowanej przez grupę tematyczną
Cross-border e-commerce, e-Izby.
Transgraniczny handel elektroniczny to symbol cyfrowej ery światowej gospodarki. Klientom pozwala na zakupy w sklepach i w marketplace’ach omalże na całym świecie. Ta sytuacja otworzyła też przed firmami możliwości rozwoju biznesu tam, gdzie było to pozornie trudne. Oto jak możliwości e-cross-border już wykorzystali polscy przedsiębiorcy i zachęcają kolejnych. Czy jesteście ciekawi ich rekomendacji?
Istnieje kilka powodów, dla których e-cross-border nabiera coraz większego znaczenia w nowoczesnym biznesie. Wejście na nowe rynki (sprzedaż) i rozszerzenie big data o nowe zasięgi to korzyści oczywiste. Jednak w czasach gospodarczych turbulencji, gdy biznes ściśle pilnuje kosztów, handel transgraniczny może pomóc przedsiębiorstwom je obniżyć i przez to zwiększyć rentowność.
Umowne granice
Wyjście poza własne pole rynkowych doświadczeń może przynieść też zwiększenie konkurencyjności przedsiębiorstwa.
Konfrontacja z różną od polskiej kulturą konsumencką nie tylko pozwala na sprawdzenie produktu czy usługi wobec nowych oczekiwań – mówi Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej, wydawcy „Trendów i wyzwań”. – To okazja do zwiększenia oferty produktowej, co znowu pozwala wyróżnić się na tle konkurencji. Całość wpływa na rozpoznawalność i pozycję marki po obu stronach w gruncie rzeczy nieistniejących granic, bo e-commerce nie ma granic – uzupełnia.
Możliwości przybywa
Dobra reputacja marki na całym świecie bez wątpienia jest wielkim osiągnięciem. Jednak nawet skromniejsze ambicje – rozwój na kolejnych rynkach czy obszarach gospodarczych – mogą okazać się wielkim sukcesem biznesowym. To o tyle kuszące, że możliwe w różnych modelach cross-border i na dziesiątkach rynków. Samodzielnie, w partnerstwie, lub za pomocą platform internetowych. Ten ostatni sposób na zaistnienie na rynkach poza Polską rośnie na popularności. Prawie 10% z 850 przedsiębiorstw z krajów Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) sprzedaje online wyłącznie na platformach typu marketplace, bez własnej witryny e-commerce[1].
Zwolnij hamulce
Wyzwaniami, z jakimi muszą zmierzyć się firmy wychodzące zagranicę to:
Ale, czy jedyne?
Firmy wskazują, że uruchomienie zagranicznej sprzedaży online nie wymaga dużych inwestycji. Jednak głównymi powodami, dla których jeszcze tego nie zrobiły są brak budżetu oraz brak wiedzy. – wyjaśnia dr Paweł Oleszczuk, szef grupy Cross-border e-commerce w e-Izbie. – To był powód przeprowadzenia serii wywiadów z menadżerami firm e-commerce, które prowadzą działalność transgraniczną. Tylko praktycy najlepiej przemówić do praktyków – dodaje.
Go Ahead!
W zbiorze wywiadów „Trendy i wyzwania” przedsiębiorcy zrzeszeni w e-Izbie odsłaniają kolejne stopnie wtajemniczenia w transgraniczny handel internetowy. Porównują różne prędkości wejścia na pozakrajowy rynek, omawiają sposoby rozliczeń międzywalutowych i ochrony zysków, omawiają błędy i wskazują na sukcesy kampanii marketingowych zagranicą. Najlepszą rekomendacją, że to wiarygodne źródło informacji jest fakt, że case studies prezentują przedsiębiorcy, którzy odnoszą sukcesy na zagranicznych rynkach, lub są partnerami w takich biznesach. Bo celem zbioru „Trendy i wyzwania” jest pomoc firmom w podejmowaniu najlepszych decyzji dotyczących ekspansji zagranicznej.
I wreszcie, ten odważny krok – wyjście z biznesem zagranicę dzięki możliwościom internetu – jest wielkim przedsięwzięciem operacyjnym, zarządczym. Tworzy nowe doświadczenia, pozwalając rozwijać firmowe know-how i dostrajać je do wymogów współczesności. Podobnie też, mamy ambicję zwiększyć kapitał intelektualny w polskich firmach e-commerce przez kontakt z nowym wydawnictwem Izby Gospodarki Elektronicznej.
Zachęcamy do lektury!
Partnerem grupy merytorycznej Cross-border e-commerce jest Modivo.
Zbiór wywiadów TRENDY I WYZWANIA W CROSS-BORDER. BUSINESS CASE dostępny na stronie: https://eizba.pl/wp-content/uploads/2023/06/ZBIOR-WYWIADOW-Trendy-i-wyzwania-w-cross-border-business-case.-5.pdf
[1] Raport Mediapost Hit Mail, luty 2023 r,
21.06.2024
Automatyzacja procesów oceny weryfikacji klientów (KYC/KYB) i naliczania limitów kupieckich (ocena ryzyka)
29.05.2024
Prawo do naprawy i cyfrowy paszport produktu
18.04.2024
Skuteczny rozwój e-commerce wymaga wysokiej jakości danych
04.04.2024
Co idzie za zmianą koncepcji?
14.02.2024
DQM oczami laureatów – wywiady z najlepszymi w kategorii SaaS.
07.02.2024
DQM oczami laureatów – wywiady z najlepszymi w kategorii AI.
26.01.2024
DQM w oczach laureatów – wywiady z najlepszymi Agencjami.
20.12.2023
Nie ma sukcesu e-commerce bez tych płatności. Raport Comfino „Płatności ratalne i odroczone w Polsce 2023/24”
15.11.2023
Co prezentowaliśmy podczas Dnia z Odpowiedzialnym e-Commerce, 26 października 2023?
06.11.2023
Zwroty w e-Commerce
13.07.2023
E-commerce na najwyższych obrotach. Zadbaj o infrastrukturę IT, by zyskać przewagę
22.06.2023
Architektura jako klucz do skalowania kampanii promocyjnych i programów lojalnościowych
21.06.2023
12 wspaniałych e-Commerce – czy ich znacie?
13.06.2023
Jeśli Cię nie ma w e-commerce, to nie istniejesz
01.06.2023
Lista Nominowanych w konkursie Dyrektor e-Commerce Roku 2023
31.05.2023
„RÓŻA, A CO CHCESZ WIEDZIEĆ O E-COMMERCE?”
30.05.2023
Szkoła Gospodarki Cyfrowej w Poznaniu „Cross-border e-commerce: Co musisz wiedzieć o prawie i podatkach sprzedając za granicę?”
26.05.2023
Gala konkursu Performance Marketing Diamonds EU 2023 – fotorelacja
26.05.2023
Konkurs Performance Marketing Diamonds EU 2023 rozstrzygnięty!
23.05.2023
e-commerce Ratuje Sytuację!
22.05.2023
Kapituła konkursu wybrała Dyrektora e-Commerce Roku 2023!
15.05.2023
Darmowy poradnik o marketingu afiliacyjnym dla MŚP od ekspertów Admitad Polska
11.05.2023
5 kroków jak rozpocząć sprzedaż w Wielkiej Brytanii
11.12.2024
Jak wydawcy technologiczni rewolucjonizują lej sprzedażowy marek?
10.12.2024
Magazyn e-Izby 2024
04.12.2024
e-Commerce w Polsce wydaje miliardy na dostosowanie do unijnych zmian prawnych