maj 15, 2023
e-Izba blog

Darmowy poradnik o marketingu afiliacyjnym dla MŚP od ekspertów Admitad Polska

Marketing afiliacyjny stanowi przyszłość e-handlu, przede wszystkim z uwagi na jego
efektywność i opłacalność. Te dwie kluczowe zalety czynią go atrakcyjnym rozwiązaniem dla
małych i średnich przedsiębiorstw. Dlatego wraz z moimi kolegami i koleżankami z Admitad,
jednej z czołowych sieci marketingu partnerskiego na arenie międzynarodowej, opracowaliśmy
praktyczny przewodnik po afiliacji dla MŚP.


Czym jest marketing partnerski?
Marketing partnerski opiera się na współdziałaniu reklamodawców z partnerami (wydawcami),
którzy umieszczają specjalne linki lub strony rabatowe na swoich platformach: stronach WWW,
blogach, profilach w mediach społecznościowych itp. Gdy użytkownik kliknie w ten link lub użyje
kodu, aby wykonać pożądane działanie (zakup towaru w sklepie internetowym, pobranie
aplikacji, rejestracja na stronie, wypełnienie formularza, itp.), partner otrzymuje wynagrodzenie
za pozyskanie nowego klienta.

Dzięki powyższym prostym zasadom afiliacja, w przeciwieństwie do innych form marketingu, nie
wymaga dużych nakładów finansowych. Analizy sprzedaży wskazują na wysoką efektywność
tego rodzaju działań: marka jednocześnie pozyskuje nowych klientów i poprawia swoją pozycję
w wynikach wyszukiwania, zwiększając współczynnik konwersji reklamy.

Zalety marketingu partnerskiego dla MŚP
Małe i średnie przedsiębiorstwa dysponują zdecydowanie niższymi budżetami reklamowymi niż
korporacje. W związku z tym, trudniej im promować swoje przedsięwzięcia i zbudować
długoterminowe zainteresowanie klientów. Marketing partnerski, tańszy w porównaniu z
tradycyjną reklamą, warto więc wykorzystać już na wczesnym etapie działalności, aby
zwiększyć zasięg marki. Sieć afiliacyjna umożliwia dostęp do nowych kanałów promocji,
ograniczając koszty, gdyż płaci się wyłącznie za osiągnięte efekty.

Oszczędność czasu i zasobów jest niezwykle cenna w każdym biznesie. Tu również sprawdza
się skorzystanie z usług sieci afiliacyjnej, która przejmuje od firmy komunikację z wydawcami
oraz automatyzuje procesy rozliczeń współpracy, korzystając z odpowiednich technologii
pomiaru wyników. Dzięki zastosowaniu takiego modelu, wystarczy niewielki nakład środków,
aby osiągnąć wysokie prawdopodobieństwo zwiększenia zysków.

Jak zacząć?
Aby włączyć afiliację do strategii marketingowej, warto skorzystać z łatwo dostępnych porad.
Opierając się na naszym doświadczeniu zdobytym na rynkach w wielu krajach, stworzyliśmy
przewodnik dedykowany sektorowi MŚP, dostępny do bezpłatnego pobrania na stronie
msp.admitad.com.

Korzystając z wiedzy zawartej w tej publikacji, każdy właściciel małego czy średniego
przedsiębiorstwa będzie mógł ocenić, czy marketing afiliacyjny jest dla niego odpowiedni oraz
jak skutecznie wdrożyć go od podstaw w swoje działania promocyjne.

Autorką tekstu jest Anna Datsiuk, Head of Admitad Polska.