Znamy firmy nagrodzone w V edycji konkursu Performance Marketing Diamonds EU 2023, organizowanym przez Izbę Gospodarki Elektronicznej. Firmy biorące udział w konkursie mogły zgłaszać swoje kampanie w 15. kategoriach. Tytuł Agency of the Year ponownie otrzymała agencja Sales Tube. Statuetka Brand of the Year trafiła do Decathlonu, a nagrodę Grand Prix po raz pierwszy otrzymała agencja Cube Group. Uroczysty finał konkursu odbył się 25. maja w Mokoto Events w Warszawie.
Performance Marketing Diamonds EU to jedyny międzynarodowy konkurs w Polsce, w którym jury docenia kampanie performance marketingu i afiliacji realizowane zarówno na rodzimym, jak i europejskim rynku.
Wyjątkowy konkurs
Tegoroczna edycja Performance Marketing Diamonds po raz pierwszy objęłą zsięgiem całą Unię Europejską, a lista kategorii została rozszerzona o nowe obszary. e-Izba może się również pochwalić rekordową jak dotychczas liczbą zgłoszeń.
Kategorie podzieliliśmy na 4 bloki tematyczne: Performance & Affiliate, Content Performance, Creative Performance i Strategy Performance po to, aby zaprezentować całe bogactwo tej domeny marketingu – mówi Anastazja Buryanova, koordynatorka tegorocznej edycji konkursu. – Biorąc pod uwagę listę zgłoszeń, wprowadzone zmiany spotkały się z zainteresowaniem grupy docelowej konkursu, które idealnie odpowiedziały na potrzeby biznesu w obszarze performance
Wyłonić najlepszych
Jury złożone z ekspertów branży marketingowej i e-commerce w pierwszej fazie ocen nominowało aż 49 najlepszych kampanii w 15-stu kategoriach, spośród których wyłoniono zwycięzców. I tak, kolejny rok z rzędu agencją roku została SalesTube, która otrzymała najwięcej, bo aż 3 nagrody, a Grand Prix konkursu powędrowało do Cube Group. Tytuł Brand of the Year zdobył Decathlon.
Tegoroczna edycja konkursu pokazuje, jak zmienia się rynek digital i performance marketingu w Polsce. Działania w tym obszarze są coraz bardziej zróżnicowane, co doskonale potwierdziły zgłoszenia interesujących i efektywnych kampanii z różnych kategorii. Z perspektywy najpopularniejszej platformy zakupowej w Polsce, dla nas szczególnie istotne jest dostrzeżenie przez Izbę Gospodarki Elektronicznej Retail Mediów jako istotnego elementu działań reklamowych brandów i bardzo mocne zgłoszenia konkursowe w kategorii The Most Effective Retail Media Campaign. Gratuluję zwycięzcom i jestem przekonany, że ich przykład zachęci kolejne agencje do włączania działań w tym obszarze w propozycje ofertowe dla klientów” - mówi Krzysztof Andrzejczak, Group Advertising Sales and Business Growth Director w Allegro i juror w konkursie Performance Marketing Diamonds EU 2023.
Przyznano również wyróżnienie dla agencji Performance Media, za “kreację wpiętą w twarde działania performance marketingu” .
W trakcie Gali wręczono również nagrodę e-commerce Champion 2023, która została przyznana Łukaszowi Szymuli - Country Manager CEE & Poland, Tradedoubler Polska za szczególne osiągnięcia w performance marketingu. Warto przypomnieć, że pierwszym e-commerce Championem w historii konkursu Performance Marketing Diamonds został Piotr Kurczewski.
Nad prawidłowym przebiegiem konkursu czuwał audytor – Kancelaria Sowiński i Partnerzy.
Partnerami głównymi konkursu Performance Marketing Diamonds EU 2023 były Allegro oraz Kinguin.
26.05.2023
Gala konkursu Performance Marketing Diamonds EU 2023 – fotorelacja
23.05.2023
e-commerce Ratuje Sytuację!
22.05.2023
Kapituła konkursu wybrała Dyrektora e-Commerce Roku 2023!
15.05.2023
Darmowy poradnik o marketingu afiliacyjnym dla MŚP od ekspertów Admitad Polska
11.05.2023
5 kroków jak rozpocząć sprzedaż w Wielkiej Brytanii