Poszukiwania najlepszych ludzi z branży e-commerce zakończyły się sukcesem – poznaliśmy wspaniałą, finałową dwunastkę w konkursie Dyrektor e-Commerce Roku 2023. Izba Gospodarki Elektronicznej już po raz czwarty zaprosiła do udziału w tym konkursie liderów e-commerce i ich zespoły. W tegorocznej edycji udział wzięło 48. nominowanych w 12. indywidualnych oraz 3. kategoriach zespołowych.
Grand Prix otrzymał Łukasz Piech z LANTRE za szeroką świadomość e-commerce, wysoką efektywność i otwartość w bardzo konkurencyjnej branży. Poznajmy sylwetki tych, którzy cieszą się z nagród.
Konkurs Dyrektor e-Commerce Roku promuje nieszablonowe myślenie liderek i liderów, ich efektywność oraz osobowości. Obserwując tegoroczne nominacje w konkursie łatwo też wskazać wschodzące gwiazdy biznesu e-commerce, których potencjał i rosnące możliwości ukształtują branżę handlu elektronicznego w najbliższych latach.
Lider blisko ludzi
Triumfatorem konkursu i zdobywcą statuetki Grand Prix 2023 oraz nagrody w kategorii TECH/RTV/AGD został Łukasz Piech, zarządzający e-commerce w LANTRE, jednym z wiodących, autoryzowanych sprzedawców Apple w Polsce. 13-letnie doświadczenie w e-commerce to nie wszystko, co wnosi do pracy zespołu. To dyrektor, który podchodzi do ludzi ze zrozumieniem ich ambicji i potrzeb, lider z ludzką twarzą. W działaniach daje wiele swobody i wykazuje się zaufaniem. Taki sposób zarządzania przynosi świetne efekty, co pokazują nie tylko wyniki finansowe, ale przejawia się w atmosferze pracy, zaangażowaniu w LANTRE.
Rozwijając e-biznes
Rosnące ambicje globalnego rozwoju polskich przedsiębiorców e-commerce miały przełożenie na ilość zgłoszeń w kategorii cross-border w konkursie. Jury stanęło tu przed wyjątkowo trudnym wyborem, a wyrównaną walkę o przesądzające głosy wygrał Arkadiusz Gawryluk, Dyrektor Biura Sprzedaży Internetowej, Dystrybucji i Programów Lojalnościowych, PLL LOT. Jego ponowny wybór po roku, jako zwycięzcy w tej kategorii podkreśla skuteczność liderską, za czym stoi 20-letnie doświadczenie w branży i 10-cio letnie na jednym stanowisku.
E-Commerce B2B rozwija się w Polsce bardzo dynamicznie. Za sukcesem MODIVO S.A. w tym obszarze stoi laureatka w kategorii B2B konkursu. To Agnieszka Kozłowska, dyrektorka, która stworzyła od podstaw, a obecnie rozwija kluczowy dla firmy market place MODIVO skierowany do biznesu. Bogate doświadczenie zawodowe pozwoliło jej stworzyć projekt o międzynarodowym potencjale, co doceniło konkursowe jury.
Jak być efektywnym dysponując proporcjonalnie mniejszym budżetem od największych gigantów e-commerce pokazał w tym roku Piotr Szałaśny, Kierownik e-commerce Martes Sport – laureat kategorii Wysoka efektywność przy niskim budżecie. Piotr został także wyróżniony przez Kapitułę konkursu specjalną nagrodą za transformację cyfrową.
Sukces to relacje
Tegoroczna edycja konkursu pokazała też, że w e-commerce silne relacje stanowią o sukcesie na rynku i są cechą charakterystyczną tej branży handlu. Najlepszych dowodów na to można było poszukać w jednej z najpopularniejszych kategorii konkursu – Long Term Cooperation. Liderem tego obszaru okazał się Marcin Łachajczyk, Managing Director CENEO, który zaczynał swoją przygodę z tą firmą jako analityk rynku. 10 lat temu przejął stery zarządzania i doprowadził do tego, że obecnie zarządza największą porównywarką cen w Europie.
Laureatka w kategorii Omnichannel – Aleksandra Tomalska, to Dyrektorka ds. Retail w MODIVO. Skutecznie zarządza międzynarodowym zespołem, liczącym ponad 750 osób. Konsekwentnie realizuje omnichannelową strategię całej grupy kapitałowej, do której należy wymieniony projekt, dbając o pozytywne doświadczenia klientów w każdym z kanałów sprzedaży.
Zdaniem kapituły konkursu – której skład podajemy poniżej – bezapelacyjnym liderem w obszarze szeroko pojętego sustainability e-commerce jest obecnie Karol Ignatowicz, Chief E-commerce, Customer & Supply Chain Operations Officer w Empik.
Potęga zespołu
„Należy też pamiętać, że każdy lider jest częścią zespołu, którym kieruje. Dlatego w konkursie Dyrektor E-commerce Roku e-Izby ważne miejsce zajmują kategorie zespołowe” – wyjaśnia Patrycja Sass-Staniszewska, Prezes e-Izby.
I tak, najlepszym zespołem e-Commerce B2C w obszarze marketingu wśród dużych firm zostali uznani pracownicy LANTRE, pod kierownictwem Łukasza Piecha, laureata Grand Prix. Z kolei najlepszym zespołem e-commerce B2C logistyki został zespół sklepu ANSWEAR. Obszar e-commerce B2B i marketingu w tym zakresie najlepiej w ostatnich miesiącach rozwijał zespół EMPIK.
Niewątpliwie, dzięki konkursowi Dyrektor e-Commerce Roku można poznać nowe nazwiska i osobowości, wprowadzające krajowy e-commerce na kolejne etapy rozwoju. I tak, tegorocznymi odkryciami menadżerskimi są: Piotr Szałaśny z Martes Sport, Marcin Maj z KLIMAS, Bartosz Niemaczek z PKN ORLEN, Michał Jaworski z Rainbow Tours i Arkadiusz Zaremba z Otomoto Pay.
Ta edycja konkursu pokazała jak ważną rolę odgrywa osobowość w dążeniu do sukcesu i inspirowania zespołu. Dlatego kapituła nagradzała też osobisty wkład w sukcesy marek e-commerce liderów, w tym umiejętności miękkie – podkreśla koordynator konkursu, Paulina Wojczyńska z e-Izby.
Laureatów tegorocznej edycji konkursu Dyrektor e-Commerce Roku poznaliśmy 20 czerwca podczas koktajlowej gali w podwarszawskim hotelu. Stworzyło to warunki do kameralnego networkingu oraz relaksu po konkursowych emocjach.
e-Izba postanowiła tym razem świętować od początku dnia. Nominowani w konkursie, członkowie kapituły oraz partnerzy mogli posłuchać inspiracyjnego wykładu Łukasza Szymuli, trenera biznesu, zarządzającego firmą Tradedoubler w Polsce i regionie CEE.
Lista laureatów konkursu Dyrektor e-Commerce Roku 2023
KATEGORIE INDYWIDUALNE:
E-COMMERCE B2B – Agnieszka Kozłowska, Dyrektorka Marketplace, MODIVO.
FINANSE – Arkadiusz Zaremba, Dyrektor Zarządzający, Otomoto Pay.
PRODUCER – Mariusz Serafin, Dyrektor Marketingu i e-Commerce, Lancerto.
ODPOWIEDZIALNY LIDER – Karol Ignatowicz, Chief E-commerce, Customer & Supply Chain Operations Officer, Empik.
SPORT/HOBBY/TURYSTYKA – Michał Jaworski, E-commerce, Marketing and Omnichannel Director, RAINBOW TOURS.
LONG TERM COOPERATION – Marcin Łachajczyk, Managing Director, Ceneo.pl.
OMNICHANNEL – Aleksandra Tomalska, Dyrektorka ds. Retail MODIVO.
Wysoka efektywność przy niskim budżecie – Piotr Szałaśny, Kierownik e-Commerce, Martes Sport.
TECH/RTV/AGD – Łukasz Piech, Dyrektor E-commerce, LANTRE.
FASHION – Joanna Kwiatkowska, Vice CEO | Sales Director | Co-founder, KUBOTA.
DOM I OGRÓD – Bartosz Niemaczek, Dyrektor Biura Rozwoju Kanałów Cyfrowych i Relacji z Klientami, PKN ORLEN.
CROSS-BORDER – Arkadiusz Gawryluk, Dyrektor Biura Sprzedaży Internetowej, Dystrybucji i Programów Lojalnościowych, Polskie Linie Lotnicze LOT.
KATEGORIE ZESPOŁOWE:
NAJLEPSZY ZESPÓŁ E-COMMERCE MARKETING B2B – EMPIK.
NAJLEPSZY ZESPÓŁ E-COMMERCE MARKETING B2C PODMIOTY DUŻE – LANTRE.
ZESPÓŁ E-COMMERCE LOGOSTYKA B2C – PODMIOTY DUŻE – ANSWEAR.COM
GRAND PRIX - Łukasz Piech, Dyrektor E-commerce, LANTRE
WYRÓŻNIENIA:
Uczestników konkursu oceniała Kapituła złożona ze znanych i cenionych ekspertów branży, na stanowiskach prezesów lub członków zarządu dużych organizacji:
Audyt nad przebiegiem konkursu sprawowała kancelaria Chabasiewicz, Kowalska i Partnerzy.
Dziękujemy Partnerom Głównym tegorocznej edycji projektu – Allegro oraz Przelewy24 – za współpracę.
Dziękujemy Partnerowi wspierającemu – Merce.
Lista laureatów: https://dyrektorecommerceroku.pl/laureaci/
Więcej informacji o konkursie: https://dyrektorecommerceroku.pl/
21.06.2024
Automatyzacja procesów oceny weryfikacji klientów (KYC/KYB) i naliczania limitów kupieckich (ocena ryzyka)
29.05.2024
Prawo do naprawy i cyfrowy paszport produktu
18.04.2024
Skuteczny rozwój e-commerce wymaga wysokiej jakości danych
04.04.2024
Co idzie za zmianą koncepcji?
14.02.2024
DQM oczami laureatów – wywiady z najlepszymi w kategorii SaaS.
07.02.2024
DQM oczami laureatów – wywiady z najlepszymi w kategorii AI.
26.01.2024
DQM w oczach laureatów – wywiady z najlepszymi Agencjami.
20.12.2023
Nie ma sukcesu e-commerce bez tych płatności. Raport Comfino „Płatności ratalne i odroczone w Polsce 2023/24”
15.11.2023
Co prezentowaliśmy podczas Dnia z Odpowiedzialnym e-Commerce, 26 października 2023?
06.11.2023
Zwroty w e-Commerce
13.07.2023
E-commerce na najwyższych obrotach. Zadbaj o infrastrukturę IT, by zyskać przewagę
22.06.2023
Architektura jako klucz do skalowania kampanii promocyjnych i programów lojalnościowych
13.06.2023
Jeśli Cię nie ma w e-commerce, to nie istniejesz
06.06.2023
„TRENDY I WYZWANIA W CROSS-BORDER. BUSINESS CASE. Zbiór wywiadów”.
01.06.2023
Lista Nominowanych w konkursie Dyrektor e-Commerce Roku 2023
31.05.2023
„RÓŻA, A CO CHCESZ WIEDZIEĆ O E-COMMERCE?”
30.05.2023
Szkoła Gospodarki Cyfrowej w Poznaniu „Cross-border e-commerce: Co musisz wiedzieć o prawie i podatkach sprzedając za granicę?”
26.05.2023
Gala konkursu Performance Marketing Diamonds EU 2023 – fotorelacja
26.05.2023
Konkurs Performance Marketing Diamonds EU 2023 rozstrzygnięty!
23.05.2023
e-commerce Ratuje Sytuację!
22.05.2023
Kapituła konkursu wybrała Dyrektora e-Commerce Roku 2023!
15.05.2023
Darmowy poradnik o marketingu afiliacyjnym dla MŚP od ekspertów Admitad Polska
11.05.2023
5 kroków jak rozpocząć sprzedaż w Wielkiej Brytanii
11.12.2024
Jak wydawcy technologiczni rewolucjonizują lej sprzedażowy marek?
10.12.2024
Magazyn e-Izby 2024
04.12.2024
e-Commerce w Polsce wydaje miliardy na dostosowanie do unijnych zmian prawnych