Zmiany w prawie, które forsuje Komisja Europejska prowadzą do tego, aby każdy konsument/ka kupując produkt mogli sprawdzić skład, dowiedzieć się podstawowych informacji o produkcji, dostawach i możliwości napraw smartfonu, butów czy samochodu. Stawką jest gospodarka UE i środowisko naturalne planety. Zamknięty obieg gospodarczy i przeciwdziałanie masowej, impulsywnej konsumpcji to elementy zmiany.
Trzeba wiedzieć, że efekt przedwczesnego wyrzucanie zużytego sprzętu i produktów w UE to:
W tym ostatnim chodzi o przypadek kupienia nowego towaru zamiast naprawy.
W końcówce kwietnia PE uchwalił dyrektywę „Prawo do naprawy”. Oprócz konsekwencji środowiskowych są już wyliczenia, że ożywienie rynku napraw przyniesie wzrost gospodarczy i inwestycje w UE w wysokości 4,8 mld euro.
Nowe przepisy zapewniają konsumentom:
Miesiąc wcześniej PE poparł projekt przepisów, które zmierzają do zmniejszenia importu niebezpiecznych zabawek do UE. Zabawki są w czołówce listy niebezpiecznych produktów konsumenckich – 23 proc. wszystkich zgłoszeń w Unii w 2022 r.
Po wejściu w życie przepisów wszystkie zabawki sprzedawane w UE będą musiały posiadać cyfrowy paszport produktu, z zapisaną w nim oceną bezpieczeństwa higienicznego, chemicznego, fizycznego, eklektycznego, etc. Nie wspominając o tym, że w Unii Europejskiej jest rejestrowanych około 86 mln podróbek rocznie, czemu także może zapobiec DPP.
Jak biznes może podejść do zakodowania paszportu? Czy są już pionierzy w Europie, którzy podjęli się tego zadania? O tym w kolejnej części cyklu.

21.06.2024
Automatyzacja procesów oceny weryfikacji klientów (KYC/KYB) i naliczania limitów kupieckich (ocena ryzyka)

18.04.2024
Skuteczny rozwój e-commerce wymaga wysokiej jakości danych

04.04.2024
Co idzie za zmianą koncepcji?

14.02.2024
DQM oczami laureatów – wywiady z najlepszymi w kategorii SaaS.

07.02.2024
DQM oczami laureatów – wywiady z najlepszymi w kategorii AI.

26.01.2024
DQM w oczach laureatów – wywiady z najlepszymi Agencjami.

20.12.2023
Nie ma sukcesu e-commerce bez tych płatności. Raport Comfino „Płatności ratalne i odroczone w Polsce 2023/24”

15.11.2023
Co prezentowaliśmy podczas Dnia z Odpowiedzialnym e-Commerce, 26 października 2023?

06.11.2023
Zwroty w e-Commerce

13.07.2023
E-commerce na najwyższych obrotach. Zadbaj o infrastrukturę IT, by zyskać przewagę

22.06.2023
Architektura jako klucz do skalowania kampanii promocyjnych i programów lojalnościowych

21.06.2023
12 wspaniałych e-Commerce – czy ich znacie?

13.06.2023
Jeśli Cię nie ma w e-commerce, to nie istniejesz

06.06.2023
„TRENDY I WYZWANIA W CROSS-BORDER. BUSINESS CASE. Zbiór wywiadów”.

01.06.2023
Lista Nominowanych w konkursie Dyrektor e-Commerce Roku 2023

31.05.2023
„RÓŻA, A CO CHCESZ WIEDZIEĆ O E-COMMERCE?”

30.05.2023
Szkoła Gospodarki Cyfrowej w Poznaniu „Cross-border e-commerce: Co musisz wiedzieć o prawie i podatkach sprzedając za granicę?”

26.05.2023
Gala konkursu Performance Marketing Diamonds EU 2023 – fotorelacja

26.05.2023
Konkurs Performance Marketing Diamonds EU 2023 rozstrzygnięty!

23.05.2023
e-commerce Ratuje Sytuację!

22.05.2023
Kapituła konkursu wybrała Dyrektora e-Commerce Roku 2023!

15.05.2023
Darmowy poradnik o marketingu afiliacyjnym dla MŚP od ekspertów Admitad Polska

11.05.2023
5 kroków jak rozpocząć sprzedaż w Wielkiej Brytanii

24.10.2025
e-Sencja Branży: Psychologia koloru w e-commerce – co działa na polskich klientów?

24.10.2025
Dostawa to kluczowy element budujący zadowolenie i zachęcający do e-zakupów

08.10.2025
Pozycjonowanie w AI Overview. Koniec SEO czy nowa szansa na dominację?