Zmiany w prawie, które forsuje Komisja Europejska prowadzą do tego, aby każdy konsument/ka kupując produkt mogli sprawdzić skład, dowiedzieć się podstawowych informacji o produkcji, dostawach i możliwości napraw smartfonu, butów czy samochodu. Stawką jest gospodarka UE i środowisko naturalne planety. Zamknięty obieg gospodarczy i przeciwdziałanie masowej, impulsywnej konsumpcji to elementy zmiany.
Trzeba wiedzieć, że efekt przedwczesnego wyrzucanie zużytego sprzętu i produktów w UE to:
W tym ostatnim chodzi o przypadek kupienia nowego towaru zamiast naprawy.
W końcówce kwietnia PE uchwalił dyrektywę „Prawo do naprawy”. Oprócz konsekwencji środowiskowych są już wyliczenia, że ożywienie rynku napraw przyniesie wzrost gospodarczy i inwestycje w UE w wysokości 4,8 mld euro.
Nowe przepisy zapewniają konsumentom:
Miesiąc wcześniej PE poparł projekt przepisów, które zmierzają do zmniejszenia importu niebezpiecznych zabawek do UE. Zabawki są w czołówce listy niebezpiecznych produktów konsumenckich – 23 proc. wszystkich zgłoszeń w Unii w 2022 r.
Po wejściu w życie przepisów wszystkie zabawki sprzedawane w UE będą musiały posiadać cyfrowy paszport produktu, z zapisaną w nim oceną bezpieczeństwa higienicznego, chemicznego, fizycznego, eklektycznego, etc. Nie wspominając o tym, że w Unii Europejskiej jest rejestrowanych około 86 mln podróbek rocznie, czemu także może zapobiec DPP.
Jak biznes może podejść do zakodowania paszportu? Czy są już pionierzy w Europie, którzy podjęli się tego zadania? O tym w kolejnej części cyklu.
21.06.2024
Automatyzacja procesów oceny weryfikacji klientów (KYC/KYB) i naliczania limitów kupieckich (ocena ryzyka)
18.04.2024
Skuteczny rozwój e-commerce wymaga wysokiej jakości danych
04.04.2024
Co idzie za zmianą koncepcji?
14.02.2024
DQM oczami laureatów – wywiady z najlepszymi w kategorii SaaS.
07.02.2024
DQM oczami laureatów – wywiady z najlepszymi w kategorii AI.
26.01.2024
DQM w oczach laureatów – wywiady z najlepszymi Agencjami.
20.12.2023
Nie ma sukcesu e-commerce bez tych płatności. Raport Comfino „Płatności ratalne i odroczone w Polsce 2023/24”
15.11.2023
Co prezentowaliśmy podczas Dnia z Odpowiedzialnym e-Commerce, 26 października 2023?
06.11.2023
Zwroty w e-Commerce
13.07.2023
E-commerce na najwyższych obrotach. Zadbaj o infrastrukturę IT, by zyskać przewagę
22.06.2023
Architektura jako klucz do skalowania kampanii promocyjnych i programów lojalnościowych
21.06.2023
12 wspaniałych e-Commerce – czy ich znacie?
13.06.2023
Jeśli Cię nie ma w e-commerce, to nie istniejesz
06.06.2023
„TRENDY I WYZWANIA W CROSS-BORDER. BUSINESS CASE. Zbiór wywiadów”.
01.06.2023
Lista Nominowanych w konkursie Dyrektor e-Commerce Roku 2023
31.05.2023
„RÓŻA, A CO CHCESZ WIEDZIEĆ O E-COMMERCE?”
30.05.2023
Szkoła Gospodarki Cyfrowej w Poznaniu „Cross-border e-commerce: Co musisz wiedzieć o prawie i podatkach sprzedając za granicę?”
26.05.2023
Gala konkursu Performance Marketing Diamonds EU 2023 – fotorelacja
26.05.2023
Konkurs Performance Marketing Diamonds EU 2023 rozstrzygnięty!
23.05.2023
e-commerce Ratuje Sytuację!
22.05.2023
Kapituła konkursu wybrała Dyrektora e-Commerce Roku 2023!
15.05.2023
Darmowy poradnik o marketingu afiliacyjnym dla MŚP od ekspertów Admitad Polska
11.05.2023
5 kroków jak rozpocząć sprzedaż w Wielkiej Brytanii
11.12.2024
Jak wydawcy technologiczni rewolucjonizują lej sprzedażowy marek?
10.12.2024
Magazyn e-Izby 2024
04.12.2024
e-Commerce w Polsce wydaje miliardy na dostosowanie do unijnych zmian prawnych