Na pewno Twoje dziecko zechce przeczytać ten komiks.
Kto z nas nie kocha komiksów? Nawet jeśli to miłość z dawnych lat, to w pamięci jeszcze przechowujemy swoich ulubionych bohaterów z kolorowych obrazków. Ponieważ każde pokolenie ma swoich, także to najmłodsze dziś śledzi przygody własnych z największą uwagą. Dołącza do nich pewna bystra dziewczynka, razem z siostrą.
Pytanie na okładce komiksu wydanego przez Edukomiks.pl przy współudziale Izby Gospodarki Elektronicznej i jego tytuł to jeden z wielu małych, dziecięcych kroków, jakie młody człowiek zrobi tej wiosny i lata. Ale wielki krok dla rozwoju społeczeństwa cyfrowego w Polsce. Dlaczego?
Izba Gospodarki Elektronicznej oprócz silnej reprezentacji e-biznesu w swej misji ma również edukację cyfrową społeczeństwa.
Realizuje ją przez wiele wyróżniających się na rynku projektów, jak chociażby Szkołę Gospodarki Cyfrowej, SGC. Od ubiegłego roku działa również SGC Junior. W jej ramach wachlarz aktywności e-Izby rozszerzył się najpierw o pierwsze w Polsce słuchowisko dla dzieci w temacie handlu w sieci www – „Róża, a co chcesz wiedzieć o e-commerce?”. Jego pomysłodawcą i jednym autorów jest Artur Kurasiński, wpływowy bloger technologiczny, autor gier oraz komisów edukacyjnych o nauce i technologii i wydawca.
Najpierw dźwięk, teraz rysunkowa postać
Bohaterkami audio tej historii są siostry Róża i Malina, które przeżywają przygody dorastania. W tej edycji komiksu do grupy dochodzi jeszcze jedna dziewczynka Lena S. Nie tylko uczą się tego jak funkcjonuje świat dookoła, ale są także bardzo ciekawe wszystkiego, co jest związane z nauką i nowymi technologiami. Teraz zyskały komiksowe awatary. Przez ich dociekliwość małe czytelniczki i czytelnicy bawiąc się poznają szczegóły zakupów online. Dowiedzą się co można sprzedawać w sieci www i dlaczego w prowadzeniu internetowej firmy trzeba zwracać uwagę na ekologię. Poznają także zasady działania zwrotów, elektronicznego portfela, paczkomatów, itd.
„Róża, a co chcesz wiedzieć o e-commerce?” to 3-ci komiks edukacyjny o technologiach dla dzieci z tej serii. Treść tej i pozostałych historii doskonale przyswoją dzieci powyżej 7 roku życia. Współautorem komiksu jest Tomasz Minkiewicz, scenarzysta, grafik i ilustrator. Jego kreska jest bardzo sugestywna, przez co postacie sióstr, ich rodziny i rysunkowych znajomych nabierają wyrazistości. To znowu pozwala na przełożenie czasem trudnego języka technologii na dziecięce pojmowanie świata.
Coś więcej niż rysunki
Nikt nie wątpi, że świadome i bezpieczne poruszanie się w internecie to konieczna życiowa umiejętność. SGC Junior Izby Gospodarki Elektronicznej uzupełnia wiedzę dotyczącą sieci www, jaką wynoszą uczniowie ze szkół podstawowych. Wyposaża ich rodziców w pedagogiczne podejście, aby prowadzić dzieci po zaawansowanych zagadnieniach Internetu.
Misją naszej organizacji jest szeroko pojęta edukacja cyfrowa. Dlatego bez wahania zaangażowaliśmy się w publikację komiksu i słuchowiska o Róży. Jest to kolejny element działań w ramach Szkoły Gospodarki Cyfrowej - Junior, gdzie dzieci ze szkół podstawowych zabieramy do biznesów cyfrowych pokazując jak działa świat e-commerce od podszewki – mówi Patrycja Sass-Staniszewska, prezes e-Izby. – Jako mama dziewczynki w podobnym wieku co Róża wiem, jak wiele nawet specjalistycznych terminów można przekazać dzieciom mówiąc do nich w niekonwencjonalny sposób. Język komiksu taki jest – dodaje.
Cyfrowi obywatele
W zaawansowanej cyfrowej gospodarce niezwykle ważne jest, aby młodzi ludzie otrzymali wszechstronną edukację cyfrową. Składają się na nią umiejętności stricte cyfrowe, odpowiedzialność za zachowanie w sieci www i cyberbezpieczeństwo. Wykraczają też poza te obszary i indywidualne życie młodych ludzi, ponieważ ten wymiar edukacji ma dalekosiężne implikacje dla całego społeczeństwa. Wpływa na postawy obywatelskie, jak chociażby krytyczne myślenie i konsumpcję internetowych treści. Zalicza się do tego także wykorzystywanie zalet e-commerce.
E-commerce jest najmłodszą gałęzią handlu w Polsce i na świecie. Oferuje nieprzebraną wielość asortymentu, z którego można czerpać wszystko, co potrzebne na co dzień. Od mody, przez bilety do kina, po samochody. E-commerce także inspiruje i uczy. Komiks „Róża, a co chcesz wiedzieć o e-commerce?” to również efekt połączenia tych dwóch rzeczy – edukacji i rozwoju przez zabawę.
Ważna informacja: tak samo słuchowisko, jak i obrazkowe przygody sióstr są dystrybuowane przez Izbę Gospodarki Elektronicznej do współpracujących z organizacją placówek edukacyjnych oraz za pośrednictwem samorządów.
13.07.2023
E-commerce na najwyższych obrotach. Zadbaj o infrastrukturę IT, by zyskać przewagę
22.06.2023
Architektura jako klucz do skalowania kampanii promocyjnych i programów lojalnościowych
21.06.2023
12 wspaniałych e-Commerce – czy ich znacie?
13.06.2023
Jeśli Cię nie ma w e-commerce, to nie istniejesz
06.06.2023
„TRENDY I WYZWANIA W CROSS-BORDER. BUSINESS CASE. Zbiór wywiadów”.
01.06.2023
Lista Nominowanych w konkursie Dyrektor e-Commerce Roku 2023
30.05.2023
Szkoła Gospodarki Cyfrowej w Poznaniu „Cross-border e-commerce: Co musisz wiedzieć o prawie i podatkach sprzedając za granicę?”
26.05.2023
Gala konkursu Performance Marketing Diamonds EU 2023 – fotorelacja
26.05.2023
Konkurs Performance Marketing Diamonds EU 2023 rozstrzygnięty!
23.05.2023
e-commerce Ratuje Sytuację!
22.05.2023
Kapituła konkursu wybrała Dyrektora e-Commerce Roku 2023!
15.05.2023
Darmowy poradnik o marketingu afiliacyjnym dla MŚP od ekspertów Admitad Polska
11.05.2023
5 kroków jak rozpocząć sprzedaż w Wielkiej Brytanii
22.09.2023
Gala wręczenia nagród w XI edycji konkursu e-Commerce Polska awards – fotorelacja
22.09.2023
FINAŁ E-COMMERCE POLSKA AWARDS 2023
14.09.2023
RETAIL CHALLENGE POLAND 2024