Szkola Gospodarki Cyfrowej Professional

Szkoła Gospodarki Cyfrowej dla Biznesu

Szkola Gospodarki Cyfrowej Professional

Dowiedz się więcej

Szkoła Gospodarki Cyfrowej Professional

Szkoła Gospodarki Cyfrowej Professional to projekt edukacyjny Izby Gospodarki Elektronicznej, który powstał w związku z zapotrzebowaniem branży e-commerce i rynku pracy na specjalistów w konkretnych obszarach. Dostarczamy rynkowi pracy branży e-commerce osoby posiadające kwalifikacje na konkretne stanowiska, na które jest aktualnie największe zapotrzebowanie.

 

SZKOLENIE PRODUCT OWNER 
ZGŁOSZENIA PRZYJMUJEMY do 01.09.2022!

Kompetencje:

Po zakończeniu szkolenia osoba przygotowana jest do projektowego prowadzania zmian wykonywanych w obszarach funkcjonalnych e-commerce – np. przebudowa koszyka, karty produktu, czy procesu rejestracji użytkownika w e-commerce. We współpracy z zespołami, z którymi pracuje jest w stanie przeprowadzić projekt poprawy funkcjonalnej danego obszaru. Potrafi korzystać z najbardziej popularnych narzędzi wykorzystywanych w e-commerce, co stanowi podstawę do płynnego poruszania się w tym świecie. Zaznajomiona jest z metodologią projektową – Agile i umie rejestrować postępy w prowadzeniu projektu – Jira, Confluence. Ponadto wie, w jaki sposób i za pomocą jakich narzędzi mierzyć skuteczność swojego działania i ustalać cele. 

 

Cena regularna kursu to 4 999 zł netto (6 148,77 zł z VAT)

Cena dla przedstawiciela firmy członkowskiej e-Izby to 2 999 zł netto (3 688,77 zł z VAT)

Czas trwania kursu: 70 godzin

Forma: hybrydowa / weekendowa

Egzamin wstępny: 02.09.2022

Start zajęć: 01.10.2022

>ZGŁOŚ SIĘ DO 01.09.2022!<

Program kursów

 

1. Podstawy e-commerce

prowadzący: Justyna Skorupska

  • Rynek e-commerce: kluczowe dane, B2B a B2C podobieństwa i różnice, otoczenie rynkowe i ekosystem, modele e-biznesu
  • Ścieżka zakupowa: akwizycja, konwersja, dostawa i obsługa klienta. Przejście po systemach co za co odpowiada. Case study
  • Architektura platform e-commerce 
  • Wybrane elementy platform e-commerce (krótkie omówienie)
    • CMS
    • PIM
    • OMS
    • integracje 

 

2. Strategia omnichannel

prowadzący: Justyna Skorupska

  • elementy strategii omnichannel m.in.: kanały komunikacji, kanały sprzedaży (w tym marketplace), marka, płatności, logistyka, magazyn, technologie, klienci i ich lokalizacja  
  • rodzaje technik sprzedaży e-commerce 
  • zarządzanie treściami w omnichannel
  • omówienie procesu wdrożenia produktu w e-commerce 
  • Przykłady biznesów e-commerce opartych na omnichannel
  • Technologie omnichannel zajęcia praktyczne w oparciu o przykładową technologię 

 

3. Narzędzia Google

prowadzący: 

  • Google Analytics
  • GA4 vs Universal Analytics
  • Konfiguracja GA4
  • Metryki i wymiary 
  • Raporty i segmentacja danych
  • Atrybucja
  • Google Tag Manager
  • Czym jest GTM, jakie są jego funkcje i zalety?
  • Implementacja kontenera GTM na stronę www
  • Platforma GTM – z czego się składa i jak z niej korzystać?
  • Tagi, reguły i zmienne w GTM
  • DataLayer
  • Debugowanie w GTM vs. Dataslayer
  • Google Data Studio
  • Główne zalety i możliwości Google Data Studio
  • Źródła danych w Google Data Studio
  • Podstawowa konfiguracja Google Data Studio
  • Najpopularniejsze funkcje GDS
  • Optimize

 

4. Systemy pomiarowe User Experience (UX)

prowadzący: Michał Sowizdrzał

User Experience dotyka każdego aspektu naszego życia, bo czym innym jest doświadczenie, które nabywamy i obcujemy w otaczającym nas świecie. W ramach Systemów pomiarowych User Experience zgłębimy temat samego doświadczenia użytkownika czekającego nas w e-commerce, dowiemy się, dlaczego warto to mierzyć, a także jak wyglądają ścieżki użytkownika oraz jak złożone mogą one być. Zagłębiając się w ścieżki zapoznamy się z narzędziem FIGMA, dzięki któremu będąc w roli projektanta zbudujemy procesy w formie wireframów i przygotujemy się do testów A/B. To wszystko podsumujemy poznając najnowsze trendy z branży UX.

 

5. Metodyki projektowe – wprowadzenie do świata projektowego

prowadzący: Barbara Rogala

Podczas zajęć uczestnicy poznają najpopularniejsze podejścia do zarządzania projektami i produktami. W warsztatowy sposób dowiedzą się jakie są mocne i słabe strony metodyk zwinnych i kaskadowych, zapoznają się z najpopularniejszymi narzędziami i technikami wspierającymi Product Ownera w codziennej pracy i przećwiczą je w praktyce. Nie zabraknie także bloku tematycznego poświęconego samej roli właściciela produktu, podczas którego omówione zostaną kompetencje, odpowiedzialność, zadania i obszary działalności osoby na tym stanowisku. Całość zwieńczona zostanie blokiem tematycznym dotyczącym kierowania zespołem w organizacji.

 

6. Big Data

prowadzący: Anna Konopa, Paweł Lach

  • Gospodarka cyfrowa 
  • Od digitalizacja -> do datafikacja 
  • Zrozumienie danych w sieci
  • Transformacja cyfrowa
  • Dane
  • Big Data: Zastosowanie w biznesie, Zastosowanie w e-commerce

Wykładowcy

Anna Konopa

Wieloletnia i doświadczona sprzedawczyni omnichannel w handlu internetowym oraz współzałożycielka i CEO Setup.pl – pierwszej polskiej agencji e-commerce stworzonej i prowadzonej wyłącznie przez praktyków: sprzedawców internetowych, prawników oraz ekspertów z zakresu ekspansji zagranicznej, logistyki oraz sprzedaży na rynku niemieckim i z rynku niemieckiego na cały Świat. Setup.pl jest wyłącznym partnerem i dystrybutorem Plentymarkets w Polsce. Jest to lider rynkowy wśród systemów do obsługi wielokanałowej międzynarodowej sprzedaży online. 

 

https://www.linkedin.com/in/annakonopa

https://ecommercenews.pl/anna-konopa-setuppl-kulisy-sukcesu/

Barbara Rogala

Liderka, mentorka, Agile Coach z wieloletnim doświadczeniem w budowaniu efektywnych zespołów i wartościowych produktów. Przez kilkanaście lat doświadczenia pełniła różne role w małych i dużych organizacjach, zawsze pozostając związana z zarządzaniem projektami, tworzeniem produktów czy budowaniem najlepszych zespołów. Współautorka „Biblii e-biznesu 3.0”, współwłaścicielka marki Agile Hunters, aplikacje tworzone pod jej skrzydłami były niejednokrotnie nominowane do nagród takich jak Mobile Trends Awards czy E-commerce Polska Awards. Współpracowała z firmami z całego świata, ale także z tymi na rodzimym rynku (np. GIPHY, CCC). Absolwentka Politechniki Wrocławskiej oraz Uniwersytetu Wrocławskiego na kierunkach Elektronika i Telekomunikacja oraz Zarządzanie. 

Linkedin, Blog Agile Hunters

Justyna Skorupska

Ekspert rynku e-commerce. Członek Rady Izby Gospodarki Elektronicznej, której była współzałożycielką. Członek Rady ds. Cyfryzacji w latach 2016-2018 . W 2016 nominowana przez branżę na „Osobowość polskiej gospodarki cyfrowej”. Autorka popularnej książki „E-commerce. Strategia-Zarządzanie-Finanse”.

 

Opis kompetencji i doświadczenia:

  • Doradztwo strategiczne z zakresu Customer Experience Management oraz Customer Journey Design – podróż zakupowa, ścieżki zakupowe zarówno w segmencie B2C jak i B2B.
  • Wdrażanie modelu B2B2C
  • Budowanie roadmapy transformacji cyfrowej (co, kiedy, jak)
  • Cyfryzacja procesów sprzedaży ze wsparciem narzędzi IT takich jak: PIM, CMS, platforma zakupowa e-commerce, marketing automation.
  • Doradztwo strategiczne z zakresu e-commerce: Tworzenie strategii długo i krótkoterminowych; Tworzenie, realizacja i kontrola budżetów w szczególności na poziomie całych jednostek organizacyjnych; Tworzenie i realizacja strategii wprowadzania na rynek nowych projektów/produktów; Tworzenie i zarządzanie zespołami ludzi w szczególności tworzenie struktur, opisów stanowisk, przeprowadzanie rekrutacji, tworzenie programów motywacyjnych w tym szkoleniowych
  • Budowanie strategii Digital i Social Selling
  • Mentoring.

Michał Sowizdrzał

Project manager i projektant, specjalizujący się w zarządzaniu projektami UX/UI z 5-letnim doświadczeniem w e-commerce. Obecnie UX Team Lead w CCC, zarządzający zespołem projektantów UX, UI, Writerów oraz UX Researcherów rozwijających e-commerce na 7 rynkach. Doświadczenie zdobył w branży telco realizując projekty dotyczące usług skierowane do klientów indywidualnych (Abonament komórkowy, światłowód oraz TV, w tym konwergencja), a także rozwijając systemy wewnętrzne poprawiające doświadczenia pracowników. Realizując warsztaty strategiczne oraz budując UX Governance tworzył procesy do zarządzania procesem wytwórczym w organizacjach.

Paweł Lach

Od 8 lat jest związany z zagranicznym e-commercem. W Setup.pl zajmuje się procesem wdrażania nowych produktów na zagraniczne rynki. Analizuje rentowność produktu w oparciu o rynek docelowy, ale również wdraża go na określony marketpleace z odpowiednią optymalizacja dla danego kanału sprzedażowego.

Absolwenci otrzymują certyfikat Izby Gospodarki Elektronicznej

Zaliczenie kursu odbywa się poprzez wykonanie projektu końcowego. Absolwenci otrzymują certyfikat Izby Gospodarki Elektronicznej.

Absolwenci z najlepszymi wynikami odbywają w firmie e-commerce 3-miesięczny staż, w celu sprawdzenia wiedzy nabytej podczas szkolenia i uzyskania praktycznych umiejętności. Po zakończeniu stażu mają możliwość nawiązania stałej współpracy.

Firma zdobywa w ten sposób potencjalnych nowych wykwalifikowanych pracowników.

Zdjęcie materiały edukacyjne

Link do rejestracji na kurs>>> Product Owner

Klaudia Bonder-Kamińska – Kierownik ds. Edukacji

Mail: klaudia.kaminska@eizba.pl

Phone: +48 506 577 824