Szkoła Gospodarki Cyfrowej

Dowiedz się więcej

Szkoła Gospodarki Cyfrowej

Szkoła Gospodarki Cyfrowej jest główną inicjatywą edukacyjną e-Izby, której celem jest rozwój kompetencji zawodowych przedstawicieli branży e-commerce.

Główne obszary tematyczne zajęć:

  • performance marketing
  • marketing automation
  • Google Ads
  • Google Analytics
  • social media ads
  • social media selling
  • B2B e-commerce
  • m-commerce
  • sprzedaż na platformach marketplace
  • promocja na platformach marketplace
  • cross-border e-commerce

W 2021 roku uczestnicy Szkoły Gospodarki Cyfrowej będą mieli możliwość przystąpienia do egzaminu końcowego oraz uzyskania dyplomu potwierdzającego zdobyte umiejętności. Szczegóły

Zajęcia Szkoły Gospodarki Cyfrowej są bezpłatne jedynie dla firm członkowskich. Firmy spoza e-Izby mogą wziąć udział po uiszczeniu symbolicznej opłaty.

Wszelkie zapytania w tym temacie prosimy kierować pod adres: klaudia.kaminska@eizba.pl.

PIM w praktyce – jak powstaje baza danych sklepu internetowego?

W webinarze znajdziesz:

  • Jak wygląda edycja danych w sklepie internetowym
  • Co jest potrzebne do zbudowania dobrych i wartościowych Rich Card
  • Jak zarządzać informacjami w wielu sklepach, wielu wersjach językowych
  • Czym zatem jest PIM? Czym jest PIM AKENEO?
  • Jakie dane gromadzimy w PIM?
  • Jak zacząć budowę bazy danych sklepu internetowego w PIM AKENEO?
  • Uzdatnianie informacji produktowych w systemie PIM
  • Tłumaczenia w systemie PIM
  • Integracja systemu PIM z silnikiem sklepu internetowego i innymi kanałami dystrybucji
  • Zatem dlaczego używamy system PIM?
  • Kto zatem potrzebuje system PIM?

Prelegent: Piotr Znamirowski, e-Commerce Manager w Brand Active

Link do webinaru Pobierz prezentację
Minimalizacja treści a maksymalizacja konwersji. Dane osobowe i prywatność w e-commerce

W webinarze znajdziesz:

  • Jak pozyskiwać i informować o “ciasteczkach”
  • Stanowiska i decyzje organów nadzoru oraz praktyki rynkowe dotyczące stosowania tzw. cookie walls
  • Obowiązki platform internetowych dotyczące stosowania check-boxów
  • Praktyczne rozwiązania upraszczania komunikacji z klientami
  • Zjawisko “porzuconego koszyka”

Prelegent: adw. Karolina Miksa oraz r.pr. Paulina Maślak-Stępnikowska, ekspertki z kancelarii WKB Wierciński, Kwieciński, Baehr

Link do webinaru Pobierz prezentację
Jak mobilne rozwiązania internetowe wspierają B2B i B2C?

W webinarze znajdziesz:

Wejdź na kolejny poziom doświadczenia swoich kupujących, korzystając z najnowszych mobilnych technologii i w oparciu o najlepsze praktyki Google, dzięki czemu łatwo zapewnisz wrażenia podobne do aplikacji mobilnych, najszybszy możliwy czas ładowania strony oraz zapewnisz bogatą i wciągającą obsługę klienta – wszystko dostosowane do konkretnych potrzeb zarówno sprzedawcy, jak i użytkownika końcowego. Przyjdź i przekonaj się, jak to zrobiliśmy i jak można to zastosować w e-handlu!


Prelegent: Michał Szklarski, Head of Innovation, e-point

Link do webinaru Pobierz prezentację
Jak stworzyć aplikację m-commerce, która zarabia

W webinarze znajdziesz:

  • Kiedy tworzenie aplikacji m-commerce ma sens.
  • Kto najczęściej korzysta z aplikacji zakupowych.
  • Synergia aplikacji z innymi kanałami sprzedaży i komunikacji marketingowej.
  • Jak obliczać zwrot z inwestycji w aplikację m-commerce.
  • Jak powinien wyglądać proces tworzenia aplikacji mobilnej.
  • Jak utrzymywać i rozwijać aplikację m-commerce.

Prelegent: Miłosz Wójcik, CEO Appchance

Link do webinaru Pobierz prezentację
E-procurement – optymalizacja procesów zakupowych w B2B

W webinarze znajdziesz:

  • Czym jest e-Procurement? Jakie są narzędzia do optymalizacji i automatyzacji procesów zakupowych. Prezentacja rozwiązań ułatwiających zakupy elektroniczne w dużych i małych przedsiębiorstw, zapewniające oszczędność czasu, pełną kontrolę nad wydatkami, dostosowanie oferty do potrzeb klientów oraz uniwersalność w dostępie i zakresie działania.
  • Sklep OCI / Punchout – w całości spersonalizowana pod klienta platforma zakupowa oferująca dedykowany asortyment, warunki zakupu, obieg dokumentów oraz skrócony proces zakupowy,
  • Katalog elektroniczny to spersonalizowana oferta przygotowana dla Twojej firmy. Twoja firma może je zaimplementować w swoich wewnętrznych systemach z wykorzystaniem dedykowanego oprogramowania lub przy udziale zewnętrznego operatora, np. Ariba, Oracle, Simple System oraz Mercateo.

Prelegent: Jarosław Gorycki, B2B Manager, Specjalista ds e-procurement

Link do webinaru Pobierz prezentację
CRISIS THINKING: Audyt i budowa strategii online po kryzysie

W webinarze znajdziesz:

  • Żyjemy w świecie VUCA. Jak dobrze w nim funkcjonować? Jak zmienność i nieprzewidywalność wpływa na biznes i sytuację menadżerów?
  • Myśl strategicznie w czasach koronowirusa – planowanie scenariuszowe i dopasowanie języka komunikacji.
  • Audyt strategiczny marki pod kątem zmieniających się potrzeb i oczekiwań konsumentów.
  • Design Thinking – elastyczne i empatyczne podejście do klienta i jego potrzeb. Budowanie strategii w oparciu o zrozumienie potrzeb.

Prelegent: Magdalena Euejda, Digital Strategy Manager, Bluerank oraz Joanna Blewąska, PR Specialist, Bluerank

Link do webinaru Pobierz prezentację
Cyfrowe rewolucje, czyli pierwsze kroki w biznesie online

W webinarze znajdziesz:

  1. Insight klienta: „Prowadzę sklep stacjonarny. Od czego zacząć, aby wejść w świat internetu?”

a) Zmienić PKD
b) Miejsce w którym będziesz sprzedawał w internecie
c) Bramka płatnicza

  • Dlaczego tak ważne, aby była niezawodna
  • Koszt bramki
  • Działanie na mobile
  1. Narzędzia pomagające prowadzić firmę w internecie

a) Insight klienta: „W internecie trzeba najpierw zainwestować, aby sprzedać. Skąd wziąć pieniądze?

  • Możliwości finansowania (na zakup towaru czy na reklamy w internecie)
  • Faktoring
  • Leasing

b) „Mam znacząco więcej dokumentów księgowych i trudno mi się w tym wszystkich połapać”

  •  Jak bankowość może pomóc w ocenie cashflow?
  • Rozwiązania do archiwizacji dokumentów księgowych i przesyłanie ich księgowej
  • Księgowa jako najlepszy przyjaciel, który podpowie ciekawe rozwiązania
  1. „Chcę wiedzieć, jak to zrobić dobrze. Nauczyć się”

a) Historie innych podobnych firm – mogą pomóc i podpowiedzieć kilka fajnych rozwiązań  (przykłady)

b) Spotkania z ekspertami z danej dziedziny

c)  Próbowanie i testowanie najważniejsze w sprzedaży przez internet


Prelegent: Piotr Teodorczyk, dyrektor departamentu klienta firmowego w mBanku

Link do webinaru Pobierz prezentację
CommerceNow Advance - e-Commerce dla Zaawansowanych z Microsoft

W webinarze znajdziesz:

Zaawansowane funkcje w procesie obsługi klienta i logistyki:

  • Prognozowanie na potrzeby łańcucha logistycznego
  • Komunikacja z klientem
  • Hiperpersonalizacja i automatyzacja
  • Adresowanie ostatniej mili

 


Prelegent: Jarosław Sokolnicki - Microsoft, Igor Sawczuk - Wandlee, Adrian Kaczkowski - Synerise, Marcin Waszczuk - Microsoft, Michał Koziara - 3soft

Link do webinaru Pobierz prezentację
Jak faktoring pomoże Twojemu biznesowi przetrwać najtrudniejszy okres?

W webinarze znajdziesz:

  • Wpływ COVID-19 na zdrowie finansów Twojej Firmy.
  • Co z tymi kontrahentami? Jak chronić się przed niewypłacalnością płatnika w rozliczeniach handlowych B2B.
  • Czy my potrzebujemy faktoringu sprzedażowego? Cykl rotacji należności w firmie.
  • Wydatki firmowe, a płynność finansowa. Zalety faktoringu zakupowego.
  • Cel: przetrwać na rynku, czyli survival biznesowy, a partnerstwo z faktorem.

Prelegent: Jarosław Grygiel - dyrektor krajowy Credstep Poland, Radosław Broniarek - radca prawny Credstep Poland

Link do webinaru Pobierz prezentację
To B2B or not to B2B, czyli o czym trzeba wiedzieć przed wejściem w e-commerce B2B

W webinarze znajdziesz:

  • Ilu klientów, tyle cen, czyli indywidualne warunki handlowe
  • Zaopiekowany klient to lojalny klient (i jak to robić w czasach COVID19?)
  • Funkcjonalności proklienckie
  • Obsługa posprzedażowa
  • Logistyka to klucz
  • Jak przekonać pracowników do e-commerce B2B
  • Technologia na usługach biznesu
  • Dziel się wiedzą – zyskasz klientów
  • Platforma otwarta na biznes

Prelegent: Łukasz Napiórkowski - z-ca dyrektora sprzedaży w TIM S.A.

Link do webinaru Pobierz prezentację
Jak skutecznie wdrażać innowacje... i nie stracić dobrego humoru?

W webinarze znajdziesz:

  • Dlaczego innowacje zawodzą? Przykład nieudanego wdrożenia
  • Potrzeby klienta w metodzie Design Thinking i tworzenie prototypów
  • Czym jest zwinne podejście i dlaczego jest tak skuteczne?
  • Innowacje w praktyce: omówienie ciekawych projektów
  • Jak robić innowacje w czasach pandemii?

 


Prelegent: Adam Kwaśniewski - Senior Partner STARTUP DEVELOPMENT HOUSE Cezary Zbierzchowski - Innovation Manager STARTUP DEVELOPMENT HOUSE Marek Pałys - Head of Product Strategy / Founding Father STARTUP DEVELOPMENT HOUSE

Link do webinaru Pobierz prezentację
5 sposobów na zbudowanie pozytywnych relacji z klientem

W webinarze znajdziesz:

  • Co mówią o twojej firmie? Niezwykła moc opinii
  • Szybciej, taniej, jeszcze taniej – jak sprostać rosnącym wymaganiom klientów?
  • Z wyrazami szacunku, czyli kilka słów o komunikacji
  • Przyjaciół trzymaj blisko, a rywali jeszcze bliżej – co wiesz o swojej konkurencji?

Prelegent: Kamila Grotowska, Education and Merchant Development Owner Allegro

Link do webinaru Pobierz prezentację

Najbliższy cykl warsztatów Szkoły Gospodarki Cyfrowej odbędzie się w terminie 28.06-1.07.2021.

Więcej informacji wkrótce.

Zdjęcie przyszłe zajęcia

Zdjęcie materiały edukacyjne

Wszelkich informacji ws. zajęć Szkoły Gospodarki Cyfrowej udziela Klaudia Bonder-Kamińska, kierownik ds. edukacji, pod adresem klaudia.kaminska@eizba.pl lub nr +48 506 577 824.

Zapraszamy do kontaktu!