Szkoła Gospodarki Cyfrowej

Dowiedz się więcej

Szkoła Gospodarki Cyfrowej

Szkoła Gospodarki Cyfrowej jest główną inicjatywą edukacyjną e-Izby, której celem jest rozwój kompetencji zawodowych przedstawicieli branży e-commerce.

 
Główne obszary tematyczne:
  • performance marketing
  • marketing automation
  • Google Ads
  • Google Analytics
  • social media ads
  • social media selling
  • B2B e-commerce
  • m-commerce
  • sprzedaż na platformach marketplace
  • promocja na platformach marketplace
  • cross-border e-commerce

Jak mobilne rozwiązania internetowe wspierają B2B i B2C?

W webinarze znajdziesz:
Wejdź na kolejny poziom doświadczenia swoich kupujących, korzystając z najnowszych mobilnych technologii i w oparciu o najlepsze praktyki Google, dzięki czemu łatwo zapewnisz wrażenia podobne do aplikacji mobilnych, najszybszy możliwy czas ładowania strony oraz zapewnisz bogatą i wciągającą obsługę klienta – wszystko dostosowane do konkretnych potrzeb zarówno sprzedawcy, jak i użytkownika końcowego. Przyjdź i przekonaj się, jak to zrobiliśmy i jak można to zastosować w e-handlu!
Prelegent: Michał Szklarski, Head of Innovation, e-point

Link do webinaru Pobierz prezentację
Jak stworzyć aplikację m-commerce, która zarabia

W webinarze znajdziesz:

  • Kiedy tworzenie aplikacji m-commerce ma sens.
  • Kto najczęściej korzysta z aplikacji zakupowych.
  • Synergia aplikacji z innymi kanałami sprzedaży i komunikacji marketingowej.
  • Jak obliczać zwrot z inwestycji w aplikację m-commerce.
  • Jak powinien wyglądać proces tworzenia aplikacji mobilnej.
  • Jak utrzymywać i rozwijać aplikację m-commerce.

Prelegent: Miłosz Wójcik, CEO Appchance

Link do webinaru Pobierz prezentację
E-procurement – optymalizacja procesów zakupowych w B2B

W webinarze znajdziesz:

  • Czym jest e-Procurement? Jakie są narzędzia do optymalizacji i automatyzacji procesów zakupowych. Prezentacja rozwiązań ułatwiających zakupy elektroniczne w dużych i małych przedsiębiorstw, zapewniające oszczędność czasu, pełną kontrolę nad wydatkami, dostosowanie oferty do potrzeb klientów oraz uniwersalność w dostępie i zakresie działania.
  • Sklep OCI / Punchout – w całości spersonalizowana pod klienta platforma zakupowa oferująca dedykowany asortyment, warunki zakupu, obieg dokumentów oraz skrócony proces zakupowy,
  • Katalog elektroniczny to spersonalizowana oferta przygotowana dla Twojej firmy. Twoja firma może je zaimplementować w swoich wewnętrznych systemach z wykorzystaniem dedykowanego oprogramowania lub przy udziale zewnętrznego operatora, np. Ariba, Oracle, Simple System oraz Mercateo.

Prelegent: Jarosław Gorycki, B2B Manager, Specjalista ds e-procurement

Link do webinaru Pobierz prezentację
CRISIS THINKING: Audyt i budowa strategii online po kryzysie

W webinarze znajdziesz:

  • Żyjemy w świecie VUCA. Jak dobrze w nim funkcjonować? Jak zmienność i nieprzewidywalność wpływa na biznes i sytuację menadżerów?
  • Myśl strategicznie w czasach koronowirusa – planowanie scenariuszowe i dopasowanie języka komunikacji.
  • Audyt strategiczny marki pod kątem zmieniających się potrzeb i oczekiwań konsumentów.
  • Design Thinking – elastyczne i empatyczne podejście do klienta i jego potrzeb. Budowanie strategii w oparciu o zrozumienie potrzeb.

Prelegent: Magdalena Euejda, Digital Strategy Manager, Bluerank oraz Joanna Blewąska, PR Specialist, Bluerank

Link do webinaru Pobierz prezentację
Cyfrowe rewolucje, czyli pierwsze kroki w biznesie online

W webinarze znajdziesz:

  1. Insight klienta: „Prowadzę sklep stacjonarny. Od czego zacząć, aby wejść w świat internetu?”
a) Zmienić PKD b) Miejsce w którym będziesz sprzedawał w internecie c) Bramka płatnicza
  • Dlaczego tak ważne, aby była niezawodna
  • Koszt bramki
  • Działanie na mobile
  1. Narzędzia pomagające prowadzić firmę w internecie
a) Insight klienta: „W internecie trzeba najpierw zainwestować, aby sprzedać. Skąd wziąć pieniądze?
  • Możliwości finansowania (na zakup towaru czy na reklamy w internecie)
  • Faktoring
  • Leasing
b) „Mam znacząco więcej dokumentów księgowych i trudno mi się w tym wszystkich połapać”
  •  Jak bankowość może pomóc w ocenie cashflow?
  • Rozwiązania do archiwizacji dokumentów księgowych i przesyłanie ich księgowej
  • Księgowa jako najlepszy przyjaciel, który podpowie ciekawe rozwiązania
  1. „Chcę wiedzieć, jak to zrobić dobrze. Nauczyć się”
a) Historie innych podobnych firm – mogą pomóc i podpowiedzieć kilka fajnych rozwiązań  (przykłady) b) Spotkania z ekspertami z danej dziedziny c)  Próbowanie i testowanie najważniejsze w sprzedaży przez internet
Prelegent: Piotr Teodorczyk, dyrektor departamentu klienta firmowego w mBanku

Link do webinaru Pobierz prezentację
CommerceNow Advance - e-Commerce dla Zaawansowanych z Microsoft

W webinarze znajdziesz:
Zaawansowane funkcje w procesie obsługi klienta i logistyki:

  • Prognozowanie na potrzeby łańcucha logistycznego
  • Komunikacja z klientem
  • Hiperpersonalizacja i automatyzacja
  • Adresowanie ostatniej mili
 
Prelegent: Jarosław Sokolnicki - Microsoft, Igor Sawczuk - Wandlee, Adrian Kaczkowski - Synerise, Marcin Waszczuk - Microsoft, Michał Koziara - 3soft

Link do webinaru Pobierz prezentację
Jak faktoring pomoże Twojemu biznesowi przetrwać najtrudniejszy okres?

W webinarze znajdziesz:

  • Wpływ COVID-19 na zdrowie finansów Twojej Firmy.
  • Co z tymi kontrahentami? Jak chronić się przed niewypłacalnością płatnika w rozliczeniach handlowych B2B.
  • Czy my potrzebujemy faktoringu sprzedażowego? Cykl rotacji należności w firmie.
  • Wydatki firmowe, a płynność finansowa. Zalety faktoringu zakupowego.
  • Cel: przetrwać na rynku, czyli survival biznesowy, a partnerstwo z faktorem.

Prelegent: Jarosław Grygiel - dyrektor krajowy Credstep Poland, Radosław Broniarek - radca prawny Credstep Poland

Link do webinaru Pobierz prezentację
To B2B or not to B2B, czyli o czym trzeba wiedzieć przed wejściem w e-commerce B2B

W webinarze znajdziesz:

  • Ilu klientów, tyle cen, czyli indywidualne warunki handlowe
  • Zaopiekowany klient to lojalny klient (i jak to robić w czasach COVID19?)
  • Funkcjonalności proklienckie
  • Obsługa posprzedażowa
  • Logistyka to klucz
  • Jak przekonać pracowników do e-commerce B2B
  • Technologia na usługach biznesu
  • Dziel się wiedzą – zyskasz klientów
  • Platforma otwarta na biznes

Prelegent: Łukasz Napiórkowski - z-ca dyrektora sprzedaży w TIM S.A.

Link do webinaru Pobierz prezentację
Jak skutecznie wdrażać innowacje... i nie stracić dobrego humoru?

W webinarze znajdziesz:

  • Dlaczego innowacje zawodzą? Przykład nieudanego wdrożenia
  • Potrzeby klienta w metodzie Design Thinking i tworzenie prototypów
  • Czym jest zwinne podejście i dlaczego jest tak skuteczne?
  • Innowacje w praktyce: omówienie ciekawych projektów
  • Jak robić innowacje w czasach pandemii?
 
Prelegent: Adam Kwaśniewski - Senior Partner STARTUP DEVELOPMENT HOUSE Cezary Zbierzchowski - Innovation Manager STARTUP DEVELOPMENT HOUSE Marek Pałys - Head of Product Strategy / Founding Father STARTUP DEVELOPMENT HOUSE

Link do webinaru Pobierz prezentację
5 sposobów na zbudowanie pozytywnych relacji z klientem

W webinarze znajdziesz:

  • Co mówią o twojej firmie? Niezwykła moc opinii
  • Szybciej, taniej, jeszcze taniej – jak sprostać rosnącym wymaganiom klientów?
  • Z wyrazami szacunku, czyli kilka słów o komunikacji
  • Przyjaciół trzymaj blisko, a rywali jeszcze bliżej – co wiesz o swojej konkurencji?

Prelegent: Kamila Grotowska, Education and Merchant Development Owner Allegro

Link do webinaru Pobierz prezentację

W ramach Szkoły Gospodarki Cyfrowej zaplanowaliśmy tydzień z performance marketingiem, czyli cykl warsztatów online dotyczących poszczególnych składowych marketingu efektywnościowego. Warsztaty online rozpoczną się 28.09 i potrwają do 1.10.

Zdjęcie przyszłe zajęcia

Zdjęcie materiały edukacyjne

Wszelkich informacji ws. zajęć Szkoły Gospodarki Cyfrowej udziela Klaudia Bonder-Kamińska, kierownik ds. edukacji, pod adresem klaudia.kaminska@eizba.pl lub nr +48 506 577 824. Zapraszamy do kontaktu!