Szkoła Gospodarki Cyfrowej
Szkoła Gospodarki Cyfrowej jest główną inicjatywą edukacyjną e-Izby, której celem jest rozwój kompetencji zawodowych przedstawicieli branży e-commerce.
Główne obszary tematyczne:
- performance marketing
- marketing automation
- Google Ads
- Google Analytics
- social media ads
- social media selling
- B2B e-commerce
- m-commerce
- sprzedaż na platformach marketplace
- promocja na platformach marketplace
- cross-border e-commerce
W 2021 roku zajęcia Szkoły Gospodarki Cyfrowej będą funkcjonować na pierwotnych zasadach – pozostaną bezpłatne jedynie dla firm członkowskich. Firmy spoza e-Izby będą mogły wziąć udział po uiszczeniu symbolicznej opłaty.
Wszelkie zapytania w tym temacie prosimy kierować pod adres: klaudia.kaminska@eizba.pl.
Jak mobilne rozwiązania internetowe wspierają B2B i B2C?
W webinarze znajdziesz:
Wejdź na kolejny poziom doświadczenia swoich kupujących, korzystając z najnowszych mobilnych technologii i w oparciu o najlepsze praktyki Google, dzięki czemu łatwo zapewnisz wrażenia podobne do aplikacji mobilnych, najszybszy możliwy czas ładowania strony oraz zapewnisz bogatą i wciągającą obsługę klienta – wszystko dostosowane do konkretnych potrzeb zarówno sprzedawcy, jak i użytkownika końcowego. Przyjdź i przekonaj się, jak to zrobiliśmy i jak można to zastosować w e-handlu!
Prelegent: Michał Szklarski, Head of Innovation, e-point Link do webinaru Pobierz prezentację
Jak stworzyć aplikację m-commerce, która zarabia
W webinarze znajdziesz:
- Kiedy tworzenie aplikacji m-commerce ma sens.
- Kto najczęściej korzysta z aplikacji zakupowych.
- Synergia aplikacji z innymi kanałami sprzedaży i komunikacji marketingowej.
- Jak obliczać zwrot z inwestycji w aplikację m-commerce.
- Jak powinien wyglądać proces tworzenia aplikacji mobilnej.
- Jak utrzymywać i rozwijać aplikację m-commerce.
Prelegent: Miłosz Wójcik, CEO Appchance Link do webinaru Pobierz prezentację
E-procurement – optymalizacja procesów zakupowych w B2B
W webinarze znajdziesz:
- Czym jest e-Procurement? Jakie są narzędzia do optymalizacji i automatyzacji procesów zakupowych. Prezentacja rozwiązań ułatwiających zakupy elektroniczne w dużych i małych przedsiębiorstw, zapewniające oszczędność czasu, pełną kontrolę nad wydatkami, dostosowanie oferty do potrzeb klientów oraz uniwersalność w dostępie i zakresie działania.
- Sklep OCI / Punchout – w całości spersonalizowana pod klienta platforma zakupowa oferująca dedykowany asortyment, warunki zakupu, obieg dokumentów oraz skrócony proces zakupowy,
- Katalog elektroniczny to spersonalizowana oferta przygotowana dla Twojej firmy. Twoja firma może je zaimplementować w swoich wewnętrznych systemach z wykorzystaniem dedykowanego oprogramowania lub przy udziale zewnętrznego operatora, np. Ariba, Oracle, Simple System oraz Mercateo.
Prelegent: Jarosław Gorycki, B2B Manager, Specjalista ds e-procurement Link do webinaru Pobierz prezentację
CRISIS THINKING: Audyt i budowa strategii online po kryzysie
W webinarze znajdziesz:
- Żyjemy w świecie VUCA. Jak dobrze w nim funkcjonować? Jak zmienność i nieprzewidywalność wpływa na biznes i sytuację menadżerów?
- Myśl strategicznie w czasach koronowirusa – planowanie scenariuszowe i dopasowanie języka komunikacji.
- Audyt strategiczny marki pod kątem zmieniających się potrzeb i oczekiwań konsumentów.
- Design Thinking – elastyczne i empatyczne podejście do klienta i jego potrzeb. Budowanie strategii w oparciu o zrozumienie potrzeb.
Prelegent: Magdalena Euejda, Digital Strategy Manager, Bluerank oraz Joanna Blewąska, PR Specialist, Bluerank Link do webinaru Pobierz prezentację
Cyfrowe rewolucje, czyli pierwsze kroki w biznesie online
W webinarze znajdziesz:
- Insight klienta: „Prowadzę sklep stacjonarny. Od czego zacząć, aby wejść w świat internetu?”
a) Zmienić PKD
b) Miejsce w którym będziesz sprzedawał w internecie
c) Bramka płatnicza
- Dlaczego tak ważne, aby była niezawodna
- Koszt bramki
- Działanie na mobile
- Narzędzia pomagające prowadzić firmę w internecie
a) Insight klienta: „W internecie trzeba najpierw zainwestować, aby sprzedać. Skąd wziąć pieniądze?
- Możliwości finansowania (na zakup towaru czy na reklamy w internecie)
- Faktoring
- Leasing
b) „Mam znacząco więcej dokumentów księgowych i trudno mi się w tym wszystkich połapać”
- Jak bankowość może pomóc w ocenie cashflow?
- Rozwiązania do archiwizacji dokumentów księgowych i przesyłanie ich księgowej
- Księgowa jako najlepszy przyjaciel, który podpowie ciekawe rozwiązania
- „Chcę wiedzieć, jak to zrobić dobrze. Nauczyć się”
a) Historie innych podobnych firm – mogą pomóc i podpowiedzieć kilka fajnych rozwiązań (przykłady)
b) Spotkania z ekspertami z danej dziedziny
c) Próbowanie i testowanie najważniejsze w sprzedaży przez internet
Prelegent: Piotr Teodorczyk, dyrektor departamentu klienta firmowego w mBanku Link do webinaru Pobierz prezentację
CommerceNow Advance - e-Commerce dla Zaawansowanych z Microsoft
W webinarze znajdziesz:
Zaawansowane funkcje w procesie obsługi klienta i logistyki:
- Prognozowanie na potrzeby łańcucha logistycznego
- Komunikacja z klientem
- Hiperpersonalizacja i automatyzacja
- Adresowanie ostatniej mili
Prelegent: Jarosław Sokolnicki - Microsoft, Igor Sawczuk - Wandlee, Adrian Kaczkowski - Synerise, Marcin Waszczuk - Microsoft, Michał Koziara - 3soft Link do webinaru Pobierz prezentację
Jak faktoring pomoże Twojemu biznesowi przetrwać najtrudniejszy okres?
W webinarze znajdziesz:
- Wpływ COVID-19 na zdrowie finansów Twojej Firmy.
- Co z tymi kontrahentami? Jak chronić się przed niewypłacalnością płatnika w rozliczeniach handlowych B2B.
- Czy my potrzebujemy faktoringu sprzedażowego? Cykl rotacji należności w firmie.
- Wydatki firmowe, a płynność finansowa. Zalety faktoringu zakupowego.
- Cel: przetrwać na rynku, czyli survival biznesowy, a partnerstwo z faktorem.
Prelegent: Jarosław Grygiel - dyrektor krajowy Credstep Poland, Radosław Broniarek - radca prawny Credstep Poland Link do webinaru Pobierz prezentację
To B2B or not to B2B, czyli o czym trzeba wiedzieć przed wejściem w e-commerce B2B
W webinarze znajdziesz:
- Ilu klientów, tyle cen, czyli indywidualne warunki handlowe
- Zaopiekowany klient to lojalny klient (i jak to robić w czasach COVID19?)
- Funkcjonalności proklienckie
- Obsługa posprzedażowa
- Logistyka to klucz
- Jak przekonać pracowników do e-commerce B2B
- Technologia na usługach biznesu
- Dziel się wiedzą – zyskasz klientów
- Platforma otwarta na biznes
Prelegent: Łukasz Napiórkowski - z-ca dyrektora sprzedaży w TIM S.A. Link do webinaru Pobierz prezentację
Jak skutecznie wdrażać innowacje... i nie stracić dobrego humoru?
W webinarze znajdziesz:
- Dlaczego innowacje zawodzą? Przykład nieudanego wdrożenia
- Potrzeby klienta w metodzie Design Thinking i tworzenie prototypów
- Czym jest zwinne podejście i dlaczego jest tak skuteczne?
- Innowacje w praktyce: omówienie ciekawych projektów
- Jak robić innowacje w czasach pandemii?
Prelegent: Adam Kwaśniewski - Senior Partner STARTUP DEVELOPMENT HOUSE Cezary Zbierzchowski - Innovation Manager STARTUP DEVELOPMENT HOUSE Marek Pałys - Head of Product Strategy / Founding Father STARTUP DEVELOPMENT HOUSE Link do webinaru Pobierz prezentację
5 sposobów na zbudowanie pozytywnych relacji z klientem
W webinarze znajdziesz:
- Co mówią o twojej firmie? Niezwykła moc opinii
- Szybciej, taniej, jeszcze taniej – jak sprostać rosnącym wymaganiom klientów?
- Z wyrazami szacunku, czyli kilka słów o komunikacji
- Przyjaciół trzymaj blisko, a rywali jeszcze bliżej – co wiesz o swojej konkurencji?
Prelegent: Kamila Grotowska, Education and Merchant Development Owner Allegro Link do webinaru Pobierz prezentację
Zapraszamy na pierwsze w 2021 roku zajęcia Szkoły Gospodarki Cyfrowej, podczas których eksperci naszej firmy zrzeszonej Salestube omówią temat zmian i nowych funkcji Google Analytics.
wtorek 12.01.2021
godz. 11:00
Rejestracja pod linkiem: https://app.livestorm.co/izba-
W agendzie:
-
Różnice między GA4 vs UA:
-
nowa filozofia patrzenia na dane,
-
jeszcze bardziej inteligentne wnioski w oparciu o zaawansowane uczenie maszynowe,
-
głębsza integracja z innymi produktami Google’a,
-
bardziej szczegółowa kontrola danych,
-
zmiana koncepcji zbierania danych (spójna dla web i app).
-
-
Implementacja:
-
bezkodowe śledzenie najważniejszych zdarzeń (np. odsłony, przewijanie strony, odtwarzanie wideo),
-
jak łatwo przejść z UA na GA4?
-
-
Raportowanie:
-
uproszczone i przeorganizowanie raportowania wzorem dotychczasowej usługi Web + App.
-

Wszelkich informacji ws. zajęć Szkoły Gospodarki Cyfrowej udziela Klaudia Bonder-Kamińska, kierownik ds. edukacji, pod adresem klaudia.kaminska@eizba.pl lub nr +48 506 577 824.
Zapraszamy do kontaktu!