Znamy 11 wspaniałych Dyrektorów e-Commerce Roku 2022

...

Po raz trzeci przyznano nagrody w konkursie Dyrektor e-Commerce Roku, organizowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej. Z 38 nominowanych kapituła wyłoniła zwycięzców w 10 indywidualnych oraz 3 kategoriach zespołowych. Grand Prix konkursu otrzymał Wojciech Tomaszewski za dekadę rozwijania marki ANSWEAR w Polsce i kilkunastu krajach Europy.

Konkurs Dyrektor e-Commerce Roku docenia ludzi branży e-commerce, ich nieszablonowe myślenie, efektywność i osobowość lidera. To także przestrzeń do poszukiwania wschodzących gwiazd e-commerce, których potencjał i rosnące możliwości będziemy mogli obserwować w najbliższych latach.

Głównym zwycięzcą konkursu został Wojciech Tomaszewski, który w ostatnich miesiącach dołączył do zarządu ANSWEAR. Wojciech zdobył statuetkę Grand Prix 2022 oraz nagrodę w kategorii Long Term Cooperation. Wojciech Tomaszewski posiada 18-letnie doświadczenie w obszarze e-commerce. Od 10 lat związany z ANSWEAR, wtedy jeszcze startupem. W ciągu dekady Wojciech z sukcesem rozwijał sprzedaż e-commerce nie tylko w Polsce, ale także w 10-ciu krajach Europy. Jest jednym z najlepszych ekspertów w kraju z obszaru cross-border e-commerce. Warto zaznaczyć, że w 2021 roku większość sprzedaży ANSWEAR była generowana na rynkach poza Polską.

Branża fashion w polskim e-commerce jest bardzo silna. Przełożyło się to na zgłoszenia do konkursu w tej kategorii oraz na wyrównaną walkę do ostatnich głosów. Tegoroczną zwyciężczynią okazała się Aleksandra Szol, Dyrektor E-commerce i marketingu MODIVO. Aleksandra jest inspirującym i pozytywnym liderem zmian. Swoimi działaniami doprowadziła do silnego pozycjonowania stosunkowo nowej marki na rynku, jaką jest MODIVO. Jest odpowiedzialna za rozwój i ekspansję MODIVO na 13 rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. Wyznacza kierunki misji, wizji i osobowości marki.

Laureat w kategorii Omnichannel pokazuje, że jego praca i doświadczenie mają znaczenie i wprowadzenie takiego lidera do organizacji przynosi sukcesy. Jakub Gierszyńki, E-commerce Sales Director Sephora, dwa lata temu zdobył statuetkę Grand Prix pierwszej edycji konkursu. W tej edycji Kapituła doceniła jego jeszcze krótką, ale efektywną pracę w Sephora. Jakub w 2021 rozpoczął budowanie zespołu e-commerce w Sephora, strukturyzował procesy oraz wprowadzał projekty omnichannel i e-commerce.

Zdaniem Kapituły konkursu bezapelacyjnym liderem innowacji w branży e-commerce jest obecnie Rafał Czernik, Dyrektor w Allegro i Członek Zarządu Allegro Pay. Rafał w sposób bardzo prosty i intuicyjny potrafił pokazać wartość i rolę bardzo skomplikowanych innowacji technologicznych, które wdraża w Allegro.

Konkurs Dyrektor e-Commerce Roku jest inicjatywą, która ma też pokazać szersze spektrum ekspertów e-commerce, którzy wprowadzają e-commerce na kolejne etapy rozwoju w mniejszym blasku fleszy. Tegorocznymi odkryciami są Wojciech Radziwon z R-Gol, Arkadiusz Gawryluk z LOT, Łukasz Piech z Lantre, Bartosz Pilch z SIG oraz Sławomir Siergiejczyk z BEE.pl/Glosel.

Należy pamiętać, że za każdym liderem stoi zespół – dlatego konkurs Dyrektor E-commerce Roku ma za zadanie docenić także pracę zespołową.

Najlepszym zespołem e-Commerce B2C wśród dużych firm został EMPIK pod kierownictwem Karola Ignatowicza. Z kolei wśród małych i średnich firm zespołem e-commerce roku w obszarze B2C został zespół sklepu TuZwierzaki.pl. Wrocławska firma TIM S.A została uznana za lidera e-commerce B2B..

Trzecia edycja konkursu i rekordowa liczba zgłoszeń pokazały jak ważne są wyróżnienia dla liderów i ich zespołów. Z każdą edycją widać coraz większy nakład pracy włożony przez uczestników w zgłoszenia i ich motywację do pokazania najlepszych stron nie tylko siebie samych, ale przede wszystkim zespołów. Członkowie Kapituły mogli zobaczyć ogromny rozwój liderów rok do roku. Cieszą nas zgłoszenia, dokonane pierwszy raz – przez liderów jeszcze mało rozpoznawalnych w branży, ale mających kreatywne pomysły, które zostały zauważone przez Kapitułę. Potwierdza to misję naszej inicjatywy – poszukiwanie nowych talentów mogących stanowić wartość dla przyszłości biznesów e-commercePatrycja Sass-Staniszewska, Prezes e-Izby.

Ta edycja konkursu pokazała jak ważną rolę odgrywa osobowość w dążeniu do sukcesu i inspirowania zespołu. Kapituła tegorocznej edycji konkursu poszukiwała nie tylko efektywności, ale przede wszystkim osobistego wkładu w sukcesy marek e-commerce. Lidera z szerokimi horyzontami biznesowymi, komunikacyjnymi oraz rozwiniętymi umiejętnościami miękkimi  – podkreśla koordynator projektu Paulina Wojczyńska z e-Izby.

E-commerce wymaga interdyscyplinarnej wiedzy, zdolności myślenia zarówno strategicznego, jak i projektowego, umiejętności i zaangażowania liderów, z których wizją utożsamia się zespół, a finalnie tysiące i miliony e-konsumentów.To filozofia działania, otwartość i sposób działania dyrektorów e-commerce oraz ich zespołów, pomagają we wdrażaniu innowacji, które  przekładają się na sukces marki.

Lista laureatów konkursu Dyrektor e-Commerce Roku 2022

 

KATEGORIE INDYWIDUALNE:

  • e-Commerce B2B – Bartosz Pilch – Dyrektor ds. E-commerce i Marketingu SIG
  • Dom i Ogród – Edyta Winkel, Dyrektor e-Commerce JURGA
  • Fashion – Aleksandra Szol, Dyrektor E-commerce i marketingu MODIVO
  • FMCG/e-grocery – Sławomir Siergiejczyk, Dyrektor Handlowy FMCG BEE.pl
  • Sport/Hobby/Turystyka – Wojciech Radziwon, Dyrektor Marketingu i E-commerce R-GOL
  • Tech/RTV/AGD – Łukasz Piech, Dyrektor E-commerce LANTRE
  • Cross-border – Arkadiusz Gawryluk, Dyrektor Biura Sprzedaży Internetowej Polskie Linie Lotnicze “LOT”
  • Innowacje – Rafał Czernik, Dyrektor w Allegro, Członek Zarządu Allegro Pay, Allegro
  • Long Term Cooperation – Wojciech Tomaszewski, Dyrektor ds. E-commerce i Marketingu, Członek Zarządu ANSWEAR.COM
  • Omnichannel – Jakub Gierszyński, E-commerce Sales Director Sephora

 

KATEGORIE ZESPOŁOWE:

  • Najlepszy zespół e-commerce B2B – TIM S.A.
  • Najlepszy zespół e-commerce B2C (podmioty małe i średnie) – pl
  • Najlepszy zespół e-commerce B2C (podmioty duże) EMPIK

 

GRAND PRIX – Wojciech Tomaszewski, Dyrektor ds. E-commerce i Marketingu, Członek Zarządu ANSWEAR.COM

 

WYRÓŻNIENIA

  • Joanna Kwiatkowska, Vice CEO KUBOTA – za efektywną reaktywację marki i wprowadzenie jej w świat e-commerce
  • Marzena Pawłowska, CEO & Dyrektor e-Commerce PHU Zyzio & Zuzia – za sukcesywne rozwijanie sklepu e-commerce w sektorze MŚP
  • Zespół VisciolaFashion.com – za za szeroką świadomość i odpowiedzialność biznesową, którą pokazują dbając nie tylko o swój biznes z sektora MŚP ale także o sukcesywny rozwój całej branży e-commerce poprzez zrzeszenie w organizacji biznesowej i wspieranie działań legislacyjnych.

 

Uczestników konkursu oceniała Kapituła złożona ze znanych i cenionych ekspertów branży, piastujących stanowiska prezesów lub członków zarządu dużych organizacji:

  • Iwona Ryniewicz, CMO mBank
  • Ewa Szmidt-Belcarz, CEO EMPIK
  • Katarzyna Bielecka, General Manager Sephora Polska
  • Michał Nawrocki, Vice Prezes TERG (Media Expert)
  • Jacek Kinecki, CCO Przelewy24
  • Jacek Palec, CEO Frisco.pl
  • Joanna Pieńkowska-Olczak, CEO PayU
  • Dorota Hechner, Permanent Recruitment Manager Devire
  • Jakub Czerwiński, VP CEE Adyen
  • Marcin Półchłopek,Merchant Management Director Allegro
  • Łukasz Woźnica, Representative of the Management Board, Apifonica
  • Mikołaj Wezdecki, Laureat Grand Prix 2021
  • Robert Kalbarczyk, CEO Kinguin

Audyt nad przebiegiem konkursu sprawowała kancelaria Chabasiewicz, Kowalska i Partnerzy.

Dziękujemy partnerom głównym tegorocznej edycji projektu- Adyen, Allegro, Apifonica, Devire oraz Przelewy24 – za współpracę.

Więcej informacji o konkursie: https://dyrektorecommerceroku.pl/

Zobacz także:

Rynek e-commerce w Finlandii
Rynek e-commerce w Finlandii

📢Zapraszamy do zapoznania się z najnowszą publikacją z cyklu analiz zagranicznych rynków e-commerce.   🔷Tym razem opisujemy […]

Czytaj więcej
Taki Sam Start. Materiały dla konsumentów
Taki Sam Start. Materiały dla konsumentów

W ramach projektu „Taki Sam Start” eksperci Izby Gospodarki Elektronicznej przygotowali pakiet materiałów edukacyjnych z ważnymi treściami […]

Czytaj więcej
Webinar “Nowe zasady prezentowania opinii konsumentów i plasowania ofert w świetle dyrektywy Omnibus”
Webinar “Nowe zasady prezentowania opinii konsumentów i plasowania ofert w świetle dyrektywy Omnibus”

Zapraszamy na webinar Szkoły Gospodarki Cyfrowej na temat: “Nowe zasady prezentowania opinii konsumentów i plasowania ofert w […]

Czytaj więcej
Dołącz do e-Izby
Widzisz błąd na stronie?