listopad 06, 2023
Aktualności

PRZYSPIESZENIE CROSS-BORDER

Misja gospodarcza „e-Izba Cross-border Matchmaking Events” stawia przed firmami e-commerce wyjątkową szansę nawiązania relacji biznesowych w Czechach, Włoszech, Hiszpanii i Niemczech. Podczas spotkań w modelu „fast business” otworzą się drzwi do wielu potencjalnych partnerów zagranicą. Misja ma wsparcie polskich ambasad oraz PAIH. Stwarza szanse dla biznesu, które przełożą się na długotrwałe relacje rynkowe i efektywną sprzedaż cross-border.

Misja ma na celu zbliżenie krajowych e-commerce do zagranicznych rynków. Izba Gospodarki Elektronicznej jako jej organizator ułatwi w ten sposób sprzedaż towarów i usług za granicę, lub sprawi by była bardziej opłacalna. W efekcie, zmniejszą się obawy i ryzyka cross-border dla sklepów i firm cyfrowego handlu.

PowerPoint is not enough

Promowanie eksportu nie polega na prezentacjach i drukowaniu folderów. To umiejętne nawiązywanie dialogu z odpowiednim kluczem. W organizacji lokalnych spotkań matchmaking e-Izbie pomogą polskie ambasady. Oferują celowe i praktyczne wsparcie dla biznesu, opierając się na wiedzy o społeczeństwie i gospodarce danego kraju. Równie istotny wkład wnosi Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości jako partner. Możliwości PAIH to kierunkowa pomoc prawna – dostosowana do specyfiki danej branży i programy pomocy inwestycyjnej, co pomaga zarządzać ryzykiem związanym z eksportem.

Closer to other markets

Ambasady i PAIH dają dostęp do cennych zasobów, informacji rynkowych i innej pomocy w eksporcie, a to już połowa sukcesu. Nie mniej ważne jest zrozumienie lokalnego popytu, preferencji konsumentów na zagranicznym rynku. W tym pomogą lokalni partnerzy wydarzeń: Consorzio Netcomm (ITA), APEK (CZ), Bundesverband E-Commerce und Versandhandel (RFN), Adigital (ES). To organizacje, które są odpowiednikiem e-Izby zagranicą. Razem z innymi europejskimi izbami handlowymi tworzą Ecommerce Europe, przy KE.

Przy okazji warto wspomnieć, że wśród firm zrzeszonych w e-Izbie znajdują się takie, które oferują rozwiązania logistyczne i płatnicze w całej Europie.

Accelerating SME

Misja kreuje rynkowe szanse dla małych i średnich przedsiębiorstw, które często nie doceniają własnych możliwości cross-border.

Skala projektu odzwierciedla potencjał polskich firm e-commerce. Wierzymy, że odpowiednio ukierunkowany może przyspieszyć rozwój biznesu i rozpoznawalność polskich brandów zagranicą – Patrycja Sass-Staniszewska, prezes e-Izby nie kryje entuzjazmu tym projektem. – Lata doświadczeń w intensywnej działalności networkingowej także zagranicą, w ramach Ecommerce Europe pozwalają nam sprawnie i efektywnie prowadzić rozmowy formalne i mniej formalne” – wskazuje na coś więcej, niż tylko zwykłe negocjacje handlowe podczas planowanych misji.

Let’s do this!

Wszystkie spotkania (w języku angielskim) potrwają ok. 4 godzin. Najpierw polskie firmy przedstawią własną ofertę. Dalej nastąpi prezentacja lokalnego e-commerce. Po takim przygotowaniu odbędzie się networking przy okrągłych stołach, pozwalający już na realizowanie strategicznych zmierzeni biznesu. W tym kręgu można wypracować nie tylko najlepsze z możliwych kontaktów, czy zaprojektować przyszłe działania cross-border we wsparciu kulturowym i językowym. Biznes, który wykazuje odwagę w międzynarodowej ekspansji wzmacnia też siłę tu, na miejscu, oraz własny potencjał innowacji.

Oto jak e-Izba zaplanowała spotkania „e-Izba Cross-border Matchmaking Events”:

  • Praga, 21 marca 2024;
  • Berlin, 18 kwietnia 2024;
  • Mediolan, 9 maja 2024;
  • Madryt, 9 lipca 2024.

Co istotne, matchmaking nie jest jednorazowym wydarzaniem. To platforma biznesowego, międzynarodowego dialogu Polska – Europa, która startuje w najlepszym momencie dla polskiego e-commerce – nasz rynek jest dojrzały, konkurencyjny, z możliwościami rozwoju zagranicą. 

Cross-border to dla biznesu kluczowy sposób dotarcia do nowych, zagranicznych kontrahentów, a także narzędzie rozwoju każdej firmy. Inicjatywa e-Izby Cross-border Matchmaking Events ma na celu otwarcie granic dla rodzimych przedsiębiorców z branży oraz wsparcie w nawiązaniu relacji z ich potencjalnymi partnerami. Wierzymy, że spotkania organizowane przez Izbę Gospodarki Elektronicznej będą nie tylko miejscem wymiany doświadczeń, ale również wzajemnej edukacji rozwoju biznesu na rynkach zagranicznych." – dodaje Klaudia Bonder, Kierownik ds. edukacji w e-Izbie.

    W cross-border e-commerce nie ma wielkich i małych, są tylko przedsiębiorcy o odważnych ambicjach, którzy docierają coraz dalej. Która z firm pod ich kierownictwem skorzysta z tej szansy?

    *** *** ***

    Partnerzy projektu: Ambasada Rzeczypospolitej Polskiej w Czechach, Włoszech, Hiszpanii i Niemczech. Zagraniczne biura handlowe Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu w każdym z tych krajów. A także: Consorzio Netcomm (Włochy), APEK (Czechy), Bundesverband E-Commerce und Versandhandel (Niemcy), Adigital (Hiszpania).

    Izba Gospodarki Elektronicznej jest pomysłodawcą i organizatorem projektu Cross-border Matchmaking Events. Organizujemy, rejestrujemy uczestników i nadzorujemy przebieg każdego wydarzenia, ale nie pokrywamy kosztów podróży i noclegu. 


    Kontakt: klaudia.bonder@eizba.pl, tel. 506 577 824

    pl