marzec 19, 2024
Aktualności

Dyrektor e-commerce Roku – pierwsza kategoria dla europejskich dyrektorów

Nowa kategoria w konkursie Dyrektor e-Commerce Roku e-Izby otwiera możliwość łączenia doświadczeń z wielu rynków Unii Europejskiej. Daje też możliwość porównywania historii sukcesu poszczególnych marek, za którym stoją najważniejsze osoby kierujące biznesem online. Oto co wnosi kategoria EUROPEAN E-COMMERCE DIRECTOR do 5. edycji renomowanego konkursu, doceniającego liderów/liderki i równocześnie ich zespoły.

Osoba na stanowisku dyrektora e-commerce koncentruje się na zarządzaniu strategicznym i sprzedaży. Ściśle współpracuje z szefami technologii i marketingu. Jednak jej obowiązki są multidyscyplinarne i odpowiadają najważniejszemu celowi biznesu – zwiększaniu sprzedaży i optymalizacji UX. Przez to odpowiedzialność dyrektora e-commerce jest największa w organizacji, niezależnie od tego, że wszyscy pracownicy wnoszą ważny wkład w funkcjonowanie całości.

Talenty e-commerce

Cieszy nas to, że na poziomie C-level można znaleźć nowe twarze w naszej branży. Ludzi, którzy reprezentują w organizacjach kolejne stopnie zaawansowania i znajomości handlu online. Kreują też nowe trendy – zauważa Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej, organizator konkursu. To dlatego Izba również kreuje nowe możliwości rywalizacji, ponieważ odpowiadają dynamicznie zmieniającemu się krajobrazowi handlu online - Przybywa nowych rynków, nowych wyzwań i obowiązków, za które są odpowiedzialni dyrektorzy e-commerce. Chcemy ich wyszukiwać poszerzając zakres tej niezwykle potrzebnej naszemu środowisku nagrody – dodaje.

Europejski wymiar lidera

Tegoroczna nowość konkursu – European e-Commerce Director jest dedykowana wszystkim zarządzającym sklepami online w Europie. Z racji rozwoju jednolitego rynku cyfrowego w UE, zacieraniu granic dzięki modelowi cross-border e-commerce jej uniwersalność podkreśla ponadregionalny rozwój handlu elektronicznego. Wskazuje na kompetencje międzynarodowych liderów, które przynoszą rozwój poszczególnym firmom.

Zauważyliśmy, że w europejskim biznesie opartym na Internecie brak takiej inicjatywy, tzn., wyróżniającej najlepszych specjalistów, którzy swoimi bezpośrednimi działaniami mają realny wpływ na innowacyjność firm w ujęciu ponadnarodowym – mówi Paulina Wojczyńska, dyr. projektów w e-Izbie. –  Mając doświadczenie wyłaniania liderów na polskim rynku chcemy iść o krok dalej. Ze wsparciem organizacji spoza kraju i ich znajomości lokalnych rynków chcemy docenić europejskie osobowości e-commerce – podkreśla.

Międzynarodowa kategoria

W skład jury przy opisywanej rywalizacji wejdą przedstawiciele europejskich organizacji branżowych e-handlu.

  • Patrycja Sass-Staniszewska, President Chamber of Digital Economy – Poland
  • Roberto Liscia, President netComm, Italy
  • Janet Naidenova, Chairperson, Bulgarian E-commerce Association

Mnożenie korzyści

Zdrowa rywalizacja jest ważna, ale jej efektem pozostaje też wymiana doświadczeń, wgląd w metody pracy na różnych rynkach, wyzwania i historie sukcesu profesjonalistów handlu elektronicznego. Każdy wnosi do konkursu niepodważalną wiedzę, bo pochodzącą z pierwszej ręki na temat swoich ról, obowiązków i metod pracy. To znowu prowadzi do rozwoju cross-border e-commerce, czyli obecnie silnego trendu rozwoju biznesu.

Kontakt z międzynarodowymi uczestnikami konkursu pozwala również zrozumieć ich metody pracy i dostosować się do niuansów kulturowych w przypadku firm, które zgłaszają ambicję rozwoju zagranicą. Może też pomóc w określeniu wspólnych trendów – wybieganiu w przyszłość, co jest stałym elementem tworzenia przewagi konkurencyjnej na rynku.

Czy znając wartość dyrektora e-commerce w firmie, jego zespół zawaha się wysłać zgłoszenie? Czy ona/on zatrzyma swoją kandydaturę do nagrody wiedząc, jak intensywnie i efektywnie pracuje?

Zapraszamy!

Zgłoszenia do całości konkursu przyjmowane są od 12.03 do 15.04 na stronie:

Wersja polska: https://dyrektorecommerceroku.pl/

Wersja angielska: https://dyrektorecommerceroku.pl/en/

Rozstrzygnięcie połączone z galą rozdania nagród odbędzie się w hotelu Santa Natura pod Warszawą, 6.06.2024

Partnerzy Główni konkursu: Przelewy24

Międzynarodowi partnerzy Instytucjonalni: Bulgarian Ecommerce Association, Ecommerce Europe, netComm

Partnerzy medialni: Wiadomości Handlowe, E-Commerce w Praktyce, Omnichannel News, MyCompany,