Izba Gospodarki Elektronicznej przygotowała poradnik „Role i kompetencje potrzebne w B2B e-Commerce”, w którym przedstawia cechy i umiejętności jakie powinien posiadać zespół rozwijający e-commerce B2B w instytucji. Materiał powstał z myślą o zespołach odpowiedzialnych za rozwój handlu cyfrowego w firmie – zarówno za rekrutację, bieżące sprawne funkcjonowanie działu, jak i reorganizację.
Poradnik „Role i kompetencje potrzebne w B2B e-Commerce” został przygotowany przez ekspertów z Grupy Merytorycznej B2B e-commerce e-Izby i jest przewodnikiem po obowiązkach, kwalifikacjach i kompetencjach dla każdego z członków zespołu e-commerce B2B. Zawiera zbiór dobrych praktyk z zakresu sprzedaży i obsługi klienta B2B w Internecie. W publikacji zostały poruszone takie zagadnienia, jak kultura organizacji w nowoczesnych firmach e-commerce, koncentracja na kliencie i jego potrzebach, cyfrowe przywództwo i rozwój kompetencji zespołów, rekomendacje oraz zalecenia dotyczące budowy ról i umiejętności w e-commerce B2B.
"Obecnie sprzedaż B2B w e-commerce to już nie trend, ale konieczność. By móc go rozwijać, niezbędny jest profesjonalny zespół z e-commerce z odpowiednim managerem na czele. To jakie predyspozycje powinny posiadać takie osoby, jakie mieć doświadczenie i umiejętności zawarliśmy w naszym poradniku. Wierzymy, że będzie on pomocny i odpowie na potrzeby przedsiębiorstw z sektora B2B, które dzisiaj najbardziej potrzebują zmian w ramach cyfrowej transformacji” -
mówi Justyna Skorupska, Członek Rady Izby Gospodarki Elektronicznej.
Poradnik „Role i kompetencje potrzebne w B2B e-Commerce” to efekt pracy zespołu praktyków e-biznesu, w skład którego weszły osoby posiadające kilkunastoletnie doświadczenie w zarządzaniu przedsięwzięciami e-commerce na rynku polskim i zagranicznym. Poza określeniem ról i kompetencji, opracowano także modele dojrzałości organizacji i wskazano jakie cechy powinien spełniać podmiot na każdym z nich, a także za pośrednictwem jakich działań będzie w stanie rozwinąć swoją działalność i przenieść na kolejny poziom dojrzałości.
„Dla każdego z poziomów dojrzałości, przypisaliśmy kluczowe role i kompetencje mające znaczenie w efektywnej sprzedaży i rozwoju firmy. Takie podejście pozwoli dostosować wielkość i skład zespołu w zależności od potrzeb firmy i ułatwi skuteczne zarządzanie tym procesem" –
mówi Cezary Brzozowski, lider zespołu rekomendacji w grupie B2B e-commerce Izby Gospodarki Elektronicznej.
„Role i kompetencje potrzebne w B2B e-commerce” to kolejna publikacja wydana przez Izbę Gospodarki Elektronicznej w ramach wspierania i dostarczania wiedzy zrzeszonym firmom.