Izba Gospodarki Elektronicznej ogłasza otwarcie sezonu na poszukiwanie diamentów. W tej zapowiedzi kryje się całe bogactwo domeny e-commerce, bez której trudno sobie wyobrazić handel w sieci internetowej. To znaczy, że właśnie poznajemy nominowanych do nagrody Performance Marketing Diamonds EU 2023, w jej V edycji i rekordowej liczbie zgłoszeń.
KOPALNIA DIAMENTÓW PERFO-MARKETINGU
Nazwa konkursu odzwierciedla użyteczność performance marketingu w działalności e-biznesu. Ideą marketingu efektywnościowego jest to, że reklamodawcy płacą wydawcom mediów lub agencjom marketingowym tylko za wyniki kampanii, a nie za przestrzeń reklamową. Dzieje się to po zakończeniu określonej akcji, którą może być kliknięcie w reklamę, a najlepiej – sfinalizowana sprzedaż. Czyli rozlicza się to, co otrzymuje się na podstawie wskaźnika konwersji.
Kreatywność plus technologia
Performance marketing ma wręcz naskórkowy charakter. Powinien wciągać klientów w kontakt z marką tam, gdzie i kiedy tego potrzebują. Łączy możliwości technologii z ludzką kreatywnością i umiejętnością zespołów do utrzymywania kontaktu klient-marka. Wszystko to służy wykreowaniu nowych sposobów powiększania sprzedaży i UX, przeprowadzaniu skutecznych kampanii i utrzymywaniu wysokiego poziomu usług.
Docenić najlepszych
To właśnie takie kampanie i stojące za nimi zespoły, oraz marki są nagradzane w konkursie Performance Marketing Diamonds EU 2023, w V edycji. Ten rok przynosi rozszerzenie kategorii konkursowych na cały rynek Unii Europejskiej. W ten sposób konkurs staje się jedynym w Polsce, który prezentuje i docenia kampanie performance realizowane w całej EU. „Chcemy nagrodzić profesjonalistów w domenie performance marketingu we wszystkich jego obszarach i przejawach. Naszą ambicją jest też pokazanie tego, jak skuteczne są krajowe zespoły w kampaniach obejmujących całe 450-cio milionowe społeczeństwo Europy – mówi Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej. E-Izba jest też organizatorem konkursu. Jego partnerami głównymi są Allegro i Kinguin Polska. – Od takich ludzi i zespołów można się wiele nauczyć” – dodaje prezes Sass-Staniszewska.
Pełen obraz
Wykorzystanie takich kanałów jak wyszukiwarki (SEM), media społecznościowe, marketing e-mailowy i afiliacyjny w celu dotarcia do docelowych odbiorców w oparciu o dane i analizy w czasie rzeczywistym, to sedno performance marketingu. Te działania mają odzwierciedlenie w blokach tematycznych konkursu:
· Performance & Affiliate Marketing;
· Creative Performance;
· Content Performance;
· Strategy Performance,
oraz kategoriach głównych – B2B oraz B2C Campaign of the Year.
Rzetelną oceną zgłoszeń zajmuje się teraz międzynarodowe jury złożone z ekspertów branży. I aby w pełni docenić środowisko performance marketingu, jury przyzna również nagrodę główną – Grand Prix. Nad prawidłowym przebiegiem konkursu czuwa audytor – Kancelaria Sowiński i Partnerzy.
Coraz bliżej finału
Uważna obserwacja tego, co dzieje się w konkursie Performance Marketing Diamonds to nie tylko możliwość poznania najnowszych rozwiązań w tej domenie. Jest niezbędna dla każdej firmy e-commerce z ambicjami na sukces na cyfrowym rynku. To też doskonała okazja do tego, aby poznać kierunki rozwoju całego krajowego i europejskiego e-handlu, który rozwija się brawurowo. Wartość sprzedaży cyfrowej B2B i B2C w Polsce w 2022 roku wyniosła 850 mld zł, a zakupy w internecie robi 9 na 10 krajowych internautów, (dane PWC i e-Izby)[1].
Dla samych nominowanych firm nadszedł czas oczekiwania. Jednak już teraz wszystkie uczestniczące w konkursie korzystają z efektów perfo- marketingu. Bo tą drogą na pewno można optymalizować wydatki na reklamę, zwiększać rentowność biznesu, powiększać big data. Radość z aplauzu, jaki zawsze otrzymują zwycięzcy w konkursie Performance Marketing Diamonds e-Izby nadejdzie później.
Laureatów tegorocznej edycji konkursu poznamy 25 maja podczas Gali wręczenia nagród, w Mokoto Events w Warszawie. Będziemy o nich informować.
Pełna lista nominowanych w V edycji konkursu Performance Marketing Diamonds EU 2023:
Blok Performance & Affiliate Marketing
The most effective short-term performance campaign
Nominowani:
The most effective affiliate program
Nominowani:
The most effective sales campaign
Nominowani:
Best effects in crisis
Nominowani:
Blok Creative Performance
The most creative digital campaign
Nominowani:
The most creative omnichannel campaign
Nominowani:
The most creative mobile campaign
Nominowani:
Blok Content Performance
The most effective 3d party content
Nominowani:
The most effective SEO campaign
Nominowani:
The best content directed to consumer
Blok Strategy Performance
The best campaign for international expansion
Nominowani:
The most effective low-budget campaign
Nominowani:
The most effective retail media campaign
Nominowani:
Kategorie Główne
B2B Campaign of the Year
Nominowani:
B2C Campaign of the Year
Nominowani:
21.06.2024
Automatyzacja procesów oceny weryfikacji klientów (KYC/KYB) i naliczania limitów kupieckich (ocena ryzyka)
29.05.2024
Prawo do naprawy i cyfrowy paszport produktu
18.04.2024
Skuteczny rozwój e-commerce wymaga wysokiej jakości danych
04.04.2024
Co idzie za zmianą koncepcji?
14.02.2024
DQM oczami laureatów – wywiady z najlepszymi w kategorii SaaS.
07.02.2024
DQM oczami laureatów – wywiady z najlepszymi w kategorii AI.
26.01.2024
DQM w oczach laureatów – wywiady z najlepszymi Agencjami.
20.12.2023
Nie ma sukcesu e-commerce bez tych płatności. Raport Comfino „Płatności ratalne i odroczone w Polsce 2023/24”
15.11.2023
Co prezentowaliśmy podczas Dnia z Odpowiedzialnym e-Commerce, 26 października 2023?
06.11.2023
Zwroty w e-Commerce
13.07.2023
E-commerce na najwyższych obrotach. Zadbaj o infrastrukturę IT, by zyskać przewagę
22.06.2023
Architektura jako klucz do skalowania kampanii promocyjnych i programów lojalnościowych
21.06.2023
12 wspaniałych e-Commerce – czy ich znacie?
13.06.2023
Jeśli Cię nie ma w e-commerce, to nie istniejesz
06.06.2023
„TRENDY I WYZWANIA W CROSS-BORDER. BUSINESS CASE. Zbiór wywiadów”.
01.06.2023
Lista Nominowanych w konkursie Dyrektor e-Commerce Roku 2023
31.05.2023
„RÓŻA, A CO CHCESZ WIEDZIEĆ O E-COMMERCE?”
30.05.2023
Szkoła Gospodarki Cyfrowej w Poznaniu „Cross-border e-commerce: Co musisz wiedzieć o prawie i podatkach sprzedając za granicę?”
26.05.2023
Gala konkursu Performance Marketing Diamonds EU 2023 – fotorelacja
26.05.2023
Konkurs Performance Marketing Diamonds EU 2023 rozstrzygnięty!
23.05.2023
e-commerce Ratuje Sytuację!
22.05.2023
Kapituła konkursu wybrała Dyrektora e-Commerce Roku 2023!
15.05.2023
Darmowy poradnik o marketingu afiliacyjnym dla MŚP od ekspertów Admitad Polska
11.05.2023
5 kroków jak rozpocząć sprzedaż w Wielkiej Brytanii
17.01.2025
2024 – co przyniósł?
09.01.2025
Zdobądź diamenty marketingu efektywnościowego w Performance Marketing Diamonds EU 2025!
20.12.2024
Zbiór wywiadów: Trendy i wyzwania w cross-border e-commerce