VI edycja konkursu Performance Marketing Diamonds EU 2024 została rozstrzygnięta. Uroczysta gala finałowa , z udziałem ponad 50 gości z zagranicy odbyła się 23 maja 2024 roku w Hotelu Bellotto w Warszawie. Tego wieczoru 25 firm z branży e-commerce odebrało wyjątkowe wyróżnienia za swoje osiągnięcia w performance marketingu i afiliacji. Rekordowa edycja konkursu przyciągnęła autorów najbardziej innowacyjnych, skutecznych i wpływowych kampanii marketingu efektywnościowego z całej Europy.Uroczystą galę otworzyli Prezes e-Izby Patrycja Sass-Staniszewska oraz goście specjalni Poseł Bartłomiej Pejo - Przewodniczący Komisji Cyfryzacji, Innowacyjności i Nowoczesnych Technologii i Luca Cassetti - Secretary General Ecommerce Europe. Organizatorem konkursu jest Izba Gospodarki Elektronicznej.
Oficjalne ogłoszenie wyników konkursu Performance Marketing Diamonds EU 2024 organizowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej oznacza dla agencji Performics tytuł Agency of the Year. Statuetka Brand of the Year trafiła do LOTu, a nagroda Grand Prix po raz pierwszy była podwójna – otrzymały ją agencja Whites wraz ze swoim klientem - firmą Diagnostyka. Izba Gospodarki Elektronicznej przyznała również dwa tytuły e-Commerce Champion, które w tym roku powędrowały do Kamila Mirowskiego Senior Public Affairs Manager Poland&CEE, Zalando, z kolei European e-Commerce Champion trafił do Wijnand Jongen, Presidenat, Ecommerce Europe. Pełną listę nagrodzonych firm, za którymi stoją profesjonaliści marketingu efektywnościowego i ich zespoły prezentujemy poniżej.
Pierwsze skrzypce w performance
Performance Marketing Diamonds EU 2024 to najważniejszy konkurs w tej domenie e-commerce. Ma na celu wyróżnienie wyjątkowych talentów i przełomowych strategii, które zmieniają branżę marketingu cyfrowego. Całość konkursu – od zgłoszeń przez nominacje, aż po finał – promuje najlepsze praktyki performancowe i afiliacyjne, w tym optymalizację pod kątem wyszukiwarek (SEO), reklamy typu pay-per-click (PPC), marketing afiliacyjny, kampanie w mediach społecznościowych, rozwiązania agencyjne i in-house, marketing treści i pozostałe. Wszystkie zgrupowane były w 19. kategoriach i 4. grupach tematycznych: Performance&Affiliate Marketing, Content Performance, Creative Performance i Strategy Performance.
Nagradzamy profesjonalistów
Performance Marketing Diamonds EU, jako jedyny międzynarodowy konkurs w polskim e-commerce, prezentuje i docenia kampanie marketingu i afiliacji realizowane na polskim rynku i w całej Unii Europejskiej – Patrycja Sass-Staniszewska, prezes e-Izby, podkreśla zasięg jednego z wielu konkursów prowadzonych przez organizację, którą zarządza. – Mając tak szeroką gamę kategorii, umożliwiliśmy uczestnikom zaprezentowanie efektów pracy w różnych aspektach marketingu efektywnościowego. Bardzo zależy nam na podkreślaniu wkładu kompetentnych ludzi w rozwój narzędzi cyfrowych – dodaje.
Performance Marketing Diamonds EU jak co roku premiował kreatywność, innowacyjność, efektywność i wymierny wpływ na biznes. W konkursie mogły brać udział agencje i marki działające na terenie UE. Swój wkład w wysoki poziom rywalizacji miał panel jury, w skład którego weszli cenieni liderzy branży i eksperci marketingu efektywnościowego. O prawidłowy przebieg konkursu dbał audytor – Kancelaria Sowiński i Partnerzy.
Diamenty wśród diamentów
Tegoroczna edycja konkursu była wyjątkowa pod wieloma względami, które dowodzą, że potencjał konkursu stale rośnie. Również w przypadku VI edycji e-Izba mogła pochwalić się największą liczbą zgłoszeń w historii Performance Marketing Diamonds EU. Podczas finału w oświetlonych na różowo klasycznych wnętrzach hotelu Belotto w Warszawie odbyła się największa i najbardziej uroczysta gala w historii konkursu. Była również integralną częścią pierwszego w historii Europejskiego Szczytu e-Commerce organizowanego przez e-Izbę. Zwieńczeniem tego wyjątkowego dnia był międzynarodowy networking, ze znaczącą reprezentacją największych organizacji branżowych e-commerce z UE.
Performance Marketing Diamonds EU to cykliczny konkurs, którego celem jest wyróżnienie i uhonorowanie najlepszych praktyk w opisywanej dziedzinie z całej Europy. Konkurs dąży do wyrażenia uznania dla kreatywności, innowacyjności i skuteczności specjalistów ds. marketingu i ich zespołów. To oni dzięki swoim wysiłkom osiągają znakomite wyniki biznesowe i rozwijają całą branże e-commerce.
Biorąc pod uwagę przebieg, zasięg i efekty konkursu Performance Marketing Diamonds EU 2024 nasze wysiłki w tym kierunku będą kontynuowane – z dumą mówi Patrycja Sass-Staniszewska, prezes e-Izby.
Cieszymy się, że konkurs Performance Marketing Diamonds EU przyciąga uwagę coraz większej liczbie agencji z Polski i Europy. Rośnie również jakość i zasięg prezentowanych kampanii, co dowodzi, że ta gałąź e-commerce zdobywa na znaczeniu. Jurorzy przyznali nagrody najlepszym z najlepszych, których projekty zostały zrealizowane z najwyższą dbałością nawet o najmniejszy detal - dodaje Anastasiya Buryanova, koordynator projektu.
Lista laureatów Performance Marketing Diamonds EU 2024
Blok Performance & Affiliate Marketing
● The most effective short-term performance campaign - Performics
● The most effective affiliate program - Zooplus & Tradedoubler
● The most effective sales campaign - Tradedoubler
● The most effective paid search campaign - SalesTube & Value Media
● The most challenging performance campaign - iProspect
Blok Creative Performance
● The most creative digital campaign - LOT
● Think-out-of-the-box campaign - ConTrust Communication
● The most creative use of AI - Bluerank & Rainbow
● The most creative mobile campaign - Cube Group & mBank
Blok Content Performance
● ROI content campaign of the year - ORLEN Paczka
● The most effective video content - Sales&More & LINK4
● The most effective SEO campaign - Whites & Diagnostyka
● The best consumer centric content - Kubota
Blok Strategy Performance
● The best international expansion campaign - LOT
● The most effective low-budget campaign - ContentHouse & ORLEN Paczka
● The most effective omnichannel campaign - Performics & OBI Polska & Performance Media
● The most effective retail campaign - AWIN & Halfprice
Kategorie Główne
● B2B Campaign of the Year - Havas Media & Pracuj.pl
● B2C Campaign of the Year - SalesTube & Value Media
Nagrody główne
● Performance Agency of the Year - Performics
● Performance Brand of the Year - LOT
Grand Prix - Whites & Diagnostyka
e-Commerce Champion - Kamil Mirowski
European e-Commerce Champion - Wijnand Jongen
Gratulujemy laureatom!
Partnerami głównymi konkursu Performance Marketing Diamonds EU 2024 są Międzynarodowymi partnerami konkursu są: Bulgarian e-Commerce Association, Ecommerce Europe, Serpact.
Więcej informacji o konkursie: https://pmdiamonds.eu/
21.06.2024
Automatyzacja procesów oceny weryfikacji klientów (KYC/KYB) i naliczania limitów kupieckich (ocena ryzyka)
29.05.2024
Prawo do naprawy i cyfrowy paszport produktu
18.04.2024
Skuteczny rozwój e-commerce wymaga wysokiej jakości danych
04.04.2024
Co idzie za zmianą koncepcji?
14.02.2024
DQM oczami laureatów – wywiady z najlepszymi w kategorii SaaS.
07.02.2024
DQM oczami laureatów – wywiady z najlepszymi w kategorii AI.
26.01.2024
DQM w oczach laureatów – wywiady z najlepszymi Agencjami.
20.12.2023
Nie ma sukcesu e-commerce bez tych płatności. Raport Comfino „Płatności ratalne i odroczone w Polsce 2023/24”
15.11.2023
Co prezentowaliśmy podczas Dnia z Odpowiedzialnym e-Commerce, 26 października 2023?
06.11.2023
Zwroty w e-Commerce
13.07.2023
E-commerce na najwyższych obrotach. Zadbaj o infrastrukturę IT, by zyskać przewagę
22.06.2023
Architektura jako klucz do skalowania kampanii promocyjnych i programów lojalnościowych
21.06.2023
12 wspaniałych e-Commerce – czy ich znacie?
13.06.2023
Jeśli Cię nie ma w e-commerce, to nie istniejesz
06.06.2023
„TRENDY I WYZWANIA W CROSS-BORDER. BUSINESS CASE. Zbiór wywiadów”.
01.06.2023
Lista Nominowanych w konkursie Dyrektor e-Commerce Roku 2023
31.05.2023
„RÓŻA, A CO CHCESZ WIEDZIEĆ O E-COMMERCE?”
30.05.2023
Szkoła Gospodarki Cyfrowej w Poznaniu „Cross-border e-commerce: Co musisz wiedzieć o prawie i podatkach sprzedając za granicę?”
26.05.2023
Gala konkursu Performance Marketing Diamonds EU 2023 – fotorelacja
26.05.2023
Konkurs Performance Marketing Diamonds EU 2023 rozstrzygnięty!
23.05.2023
e-commerce Ratuje Sytuację!
22.05.2023
Kapituła konkursu wybrała Dyrektora e-Commerce Roku 2023!
15.05.2023
Darmowy poradnik o marketingu afiliacyjnym dla MŚP od ekspertów Admitad Polska
11.05.2023
5 kroków jak rozpocząć sprzedaż w Wielkiej Brytanii
17.01.2025
2024 – co przyniósł?
09.01.2025
Zdobądź diamenty marketingu efektywnościowego w Performance Marketing Diamonds EU 2025!
20.12.2024
Zbiór wywiadów: Trendy i wyzwania w cross-border e-commerce