wrzesień 03, 2024
e-Izba blog

Strategia marki: wzmacnianie swojego pozycjonowania poprzez marketing afiliacyjny

W kontekście ekonomicznym, w którym optymalizacja budżetów jest absolutnym priorytetem, kluczowe jest maksymalizowanie skuteczności strategii biznesowych, aby przyciągnąć uwagę i zaufanie klientów oraz wyróżnić się na tle konkurencji. W erze cyfrowej marketing afiliacyjny ma przed sobą świetlaną przyszłość: w ciągłej innowacji, stanowi jedną z najskuteczniejszych dźwigni marketingowych do wzmocnienia strategii pozycjonowania.

Komunikacja cyfrowa, kluczowy atut

W 2024 roku komunikacja w sieci niezmiennie kontynuuje swój rozwój co sprawiło że na całym świecie istnieje już ponad 5 miliardów użytkowników mediów społecznościowych (według Digital Report 2024 autorstwa We Are Social). Polska jest doskonałym przykładem tego trendu, gdzie 68,8% populacji aktywnie korzysta z mediów społecznościowych, co czyni niezbędnym dla marek zbudowanie silnej obecności online. Użytkownicy spędzają na platformach społecznościowych niemal 2 godziny dziennie, co stwarza firmom liczne możliwości na zaangażowanie odbiorców. Dodatkowo, 41,8% polskich użytkowników korzysta z mediów społecznościowych, aby szukać informacji o produktach, a ponad połowa z nich bada marki online przed dokonaniem zakupu.

Chociaż głównym powodem korzystania z mediów społecznościowych pozostaje utrzymywanie kontaktu z rodziną i przyjaciółmi, 29,6% użytkowników szuka tam inspiracji na temat aktywności i zakupów, a 28,8% z nich wyszukuje konkretne produkty do kupienia. Ponadto 26,5% korzysta z mediów społecznościowych, aby angażować się w treści publikowane przez swoje ulubione marki.

Podkreśla to nieodzowną rolę komunikacji cyfrowej w kształtowaniu zachowań konsumenckich oraz postrzegania marek.

Marketing afiliacyjny: partnerstwa wspierające strategie marketingowe

Marketing afiliacyjny rozwija się w szybkim tempie i oferuje szereg możliwości dla firm i marek, które pragną zwiększyć swój profil, wzmacniając swoje pozycjonowanie marketingowe. Publisherzy afiliacyjni mogą być stronami internetowymi, blogami, stronami w mediach społecznościowych lub społecznościami tematycznymi, które gromadzą czytelników poszukujących informacji, porad i wskazówek na dany temat. Marki powinny więc oferować treści związane z ich punktami zainteresowania, aby przekształcić tych czytelników w klientów.

Innowacja w centrum afiliacji: nowe możliwości do wykorzystania

Chociaż afiliacja od dawna jest strategią dotarcia do szerokiego odbiorcy, staje się coraz bardziej wyspecjalizowana, umożliwiając markom nawiązywanie partnerstw z grupami influencerów z niszowych segmentów, które są niezwykle ukierunkowane, z dużą wiarygodnością i popularnością. Afiliacja pozwala tworzyć spersonalizowane i dostosowane strategie marki, szczególnie dzięki insightom rynkowym, które niektóre platformy, takie jak Awin, oferują (ścieżka klienta, benchmarki branżowe, lejki konwersji itd.).

W podobny sposób, treści stają się coraz bardziej natywne i kontekstualne. Mogą przybierać formę treści redakcyjnych, w pełni zintegrowanych z treściami regularnie oferowanymi przez wydawców, co zwiększa ich atrakcyjność i wpływ. Rozwój formatów pozwala również markom na innowacje i pokazanie swojej kreatywności w komunikacji. Rola wideo w programach afiliacyjnych jest zatem istotna, ponieważ jest zaprojektowane tak, aby być zintegrowane i uniwersalne.

Niezależnie od sektora działalności, w którym funkcjonują marki, afiliacja jest kluczowym narzędziem do budowania i rozszerzania bazy klientów oraz wizerunku firmy, zapewniając wzmocnioną obecność w internecie i w mediach społecznościowych.

Uwaga: przejrzystość jest kluczowa i konsumenci oczekują jej jako oznaki zaufania. Obowiązujące przepisy znacznie się rozwinęły w tej kwestii, i obecnie konieczne jest informowanie publiczności o bieżących współpracach lub partnerstwach, aby lepiej informować i chronić użytkowników poprzez większą przejrzystość. To do uczestników rynku afiliacyjnego należy wspieranie i edukowanie użytkowników, promując większą przejrzystość, kontrolę i widoczność, w szczególności poprzez odpowiednie oferty.

Nasza platforma oferuje globalną społeczność ludzi, technologii i wiedzy z zakresu business intelligence. Niezależnie od rodzaju partnera, poziomu usług czy narzędzi, jakich potrzebuje Twoja firma, Awin zapewnia rozwiązania sprzyjające zrównoważonemu rozwojowi.

Odkryj więcej na temat https://awin.link/brand-staretgy-eizba

Autorem treści jest Paweł Kudzin - odpowiadający za dział Advertiser w Awin na rynku Eastern Europe

pl