marzec 15, 2022
Aktualności

Start 3. edycji konkursu Dyrektor e-Commerce Roku 2022

Wystartowała trzecia edycja konkursu Dyrektor e-Commerce Roku organizowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej. Celem konkursu jest wyłonienie najlepszych liderów oraz zespołów e-commerce, którzy dyktują trendy i osiągają ponadprzeciętne wyniki. Bezpłatne zgłoszenia mogą nadsyłać zarówno sami liderzy e-commerce w swoich przedsiębiorstwach, jak i członkowie ich zespołów oraz współpracownicy i partnerzy, którzy chcą ich docenić. Laureatów poznamy 2 czerwca br. podczas uroczystej Gali.

 

Polska branża e-commerce jest jedną z najbardziej innowacyjnych w Europie i swój dynamiczny rozwój zawdzięcza głównie ludziom, którzy tworzą e-biznesy. Konkurs Dyrektor e-Commerce Roku powstał z myślą o liderach i zespołach, którzy stoją za sukcesem nowatorskich projektów, działań i wdrożeń w handlu elektronicznym. Sukcesy osiągane przez firmy z tej branży – sklepy i platformy internetowe, podmioty mające w swojej strukturze sklepy e-commerce lub działy e-commerce – powinny zostać docenione również z perspektywy osób, które je planują i wdrażają. Praca w e-commerce wymaga interdyscyplinarnej wiedzy z wielu dziedzin, zdolności strategicznych, analitycznych oraz projektowych. To styl myślenia, otwartość i skuteczność działań dyrektorów e-commerce oraz ich zespołów pomagają we wdrażaniu innowacji i budowaniu silnej pozycji e-handlu w Polsce.   W poprzednich edycjach Grand Prix Dyrektor Roku e-Commerce trafiło do Mikołaja Wezdeckiego, Dyrektora e-commerce oraz Członka Zarządu eobuwie oraz do Jakuba Gierszyńskiego, Dyrektora e-Commerce i Marketingu InterCars, obecnie rozwijającego e-commerce w Polsce i Czechach dla Sephora Polska.   W tak dynamicznie zmieniającej się branży, jaką jest e-commerce, kompetencje lidera muszą być mocno zróżnicowane. Należy być jednocześnie wizjonerem i analitykiem, myśleć nieszablonowo, a przy tym umieć wykorzystać ogromne ilości danych, jakie spływają każdego dnia. Co jeszcze ważniejsze – stworzyć zespół, który w wyzwaniach widzi szanse, proponuje nowe rozwiązania i szybko wyciąga lekcje z niepowodzeń. Ten konkurs to okazja, aby wyróżnić tych, którzy są w tym najlepsi. Zachęcam do nominowania osób, które spełniają powyższe kryteria. Dzięki otwartej formule konkursu mamy szansę poznać ciekawych liderów i zespoły e-commerce również spoza grona Izby Gospodarki Elektronicznejmówi Jacek Kinecki, CEO Przelewy24. W Allegro od zawsze wspieramy przedsiębiorczość i na co dzień spotykamy liderów rynku e-commerce, którzy stoją za sukcesem innowacyjnych projektów. Tym bardziej cieszę się, że mogę być częścią jury konkursu Dyrektor e-Commerce, który wyróżnia inspirujące osobistości branży. Wybierając tegorocznych zwycięzców, będziemy zwracać uwagę na kreatywność rozwiązań stosowanych w codziennej pracy w oparciu o szeroką wiedzę sektorową nominowanych oraz ich mocne umiejętności managerskie- Marcin Półchłopek, Merchant Management Director, Allegro. Podążanie za potrzebami klientów, budowanie i wspieranie zespołu, wprowadzanie innowacji, reagowanie na sytuacje kryzysowe to kluczowe elementy strategii działania skutecznych liderów e-commerce. Konkurs Dyrektor E-commerce Roku ma na celu dostrzeżenie i nagrodzenie pracy liderów, którzy tę strategię realizują, a tym samym wnoszą wkład w rozwój całego rynkupodkreśla Jakub Czerwiński VP CEE Adyen. Wysokie kompetencje liderskie są ważne w każdej branży. W sektorze E-commerce – z jego dynamiką i zmiennością – mają one znaczenie absolutnie kluczowe. Dlatego tak cieszę się, że mam okazję zasiadać w gronie jury tegorocznej edycji konkursu Dyrektor E-commerce. U Kandydatów będziemy zwracać uwagę nie tylko na wiedzę ekspercką i zdolność do wyznaczania trendów branżowych, ale także właśnie na przywództwo i umiejętność budowania silnych, stabilnych zespołów – podkreśla Dorota Hechner, Permanent Recruitment Manager, Devire. Kolejny rok całym zespołem Apifonica mamy przyjemność wspierać organizację konkursu E-commerce Dyrektor Roku, wyjątkowego wydarzenia, podczas którego nagradzamy liderów branży, ich pasje, zaangażowanie i efektywność. Szukamy osobowości które potrafią stworzyć i prowadzić zespół na bardzo konkurencyjnym rynku który bardzo szybko się zmienia co jest niebagatelnym, wielowymiarowym wyzwaniem. Osobiście jako członek Kapituły konkursu liczę na dużą ilość świetnych zgłoszeń i ból głowy przy wyborze laureatówmówi Łukasz Woźnica, Representative of the Management Board, Apifonica.     Zgłoszenia do konkursu są bezpłatne i można ich dokonać na dwa sposoby:
  • poprzez zgłoszenia bezpośrednie od liderów e-commerce, które przyjmowane są od 15 marca do 14 kwietnia 2022 roku oraz
  • poprzez nominacje od osób trzecich, które chcą docenić efektywność lub nowatorstwo liderów rynku. Nominacje można nadsyłać do 20 marca 2022. Dyrektor e-commerce, który otrzyma nominacje, będzie mógł dokonać zgłoszenia.
Lista nominowanych zostanie opublikowana 23 i 24 maja 2022, a laureatów poznamy 2 czerwca 2022 podczas uroczystej gali. Nagrody zostaną przyznane w 19 kategoriach zespołowych i indywidualnych. Kategorie indywidualne przyznawana za najefektywniejsze wdrożenie e-commerce to:
  • Branżowe: e-grocery/FMCG, Fashion, Tech/rtv/agd, Dom i ogród, Edukacja/kultura, Beauty/kosmetyki, Motoryzacja, Sport/hobby/turystyka – oraz
  • Obszarowe: Omnichannel, Crossborder e-commerce, B2B e-commerce, Innowacja, Long Term e-Commerce - NOWOŚĆ 2022.
Z kolei nagrody dla zespołu zostaną wręczone w kategoriach:
  • Najlepszy zespół e-commerce (podmioty duże)
  • Najlepszy zespół e-commerce (podmioty małe i średnie)
  • Najlepszy zespół e-commerce B2B
  Kapituła może przyznać wyróżnienia indywidualne za Wysoką efektywność przy niskim budżecie oraz za Debiut Roku. Spośród laureatów poszczególnych kategorii Kapituła przyzna Nagrodę GRAND PRIX Dyrektor e-Commerce Roku 2022.   Uczestników konkursu oceniać będzie Kapituła złożona ze znanych i cenionych ekspertów w branży. Wśród nich są:
  • Ewa Szmidt-Belcarz, CEO Empik
  • Jacek Palec, CEO Frisco.pl
  • Michał Nawrocki, Wiceprezes Media Expert
  • Katarzyna Bielecka, General Manager PL & CZ Sephora Polska
  • Mikołaj Wezdecki, Laureat Grand Prix 2022
  • Iwona Ryniewicz, Communication and Marketing Strategy Director mBank
  • Jacek Kinecki, CEO Przelewy24
  • Jakub Czerwiński, VP CEE Adyen
  • Dorota Hechner, Permenent Recruitment Manager Devire
  • Marcin Półchłopek, Merchant Management Director, Allegro
  • Łukasz Woźnica, Pełnomocnik Zarządu Apifonica
Partnerami Głównymi Konkursu są: Adyen, Allegro, Apifonica, Devire, Przelewy24. Audytorem konkursu jest Kancelaria Chabasiewicz, Kowalska i Partnerzy.   Więcej informacji o konkursie znajduje się na stronie: https://dyrektorecommerceroku.pl/