Auchan to marka, która od dekad tworzy wzrost polskiej gospodarki. Sama zbudowała silną pozycję dzięki zrozumieniu potrzeb dostawców i bliskości z klientami. Idąc za silnym impulsem rynkowym rozwinęła też z powodzeniem segment e-grocery, a obecnie zasila swoim potencjałem Izbę Gospodarki Elektronicznej. Nic dziwnego, e-Izba to organizacja, która ze względu na swój zasięg i możliwości oddziaływania na ramy prawne i kulturę biznesu jest liderem ekosystemu e-commerce w kraju.
Te dwie organizacje musiały się spotkać.
Branża spożywcza w Internecie rozwija się intensywnie w obecnej dekadzie jako konsekwencja cyfryzacji społeczeństwa i gospodarki w ogóle. Francuska marka Auchan ma w tym swój udział. Firma jest obecna w Polsce od 1996 r. Posiada wszelkie atuty, aby z powodzeniem rozwijać nie tylko handel stacjonarny, ale i online – od prezentacji oferty produktowej na stronie www, przez zapełnianie koszyków, po dostawę.
Sklep jedzie do klienta
Powodzenie e-grocery opiera się na zarządzeniu wrażliwymi elementami całości. Na co składają się:
· Opisy i zdjęcia produktów na stronie www, ich dostępność, oraz przekonanie klientów do zakupów spożywczych w Internecie.
· Utrzymywanie świeżości produktów i kontrola jakości w podróży z magazynu pod drzwi. Logistyka dostaw rządzi się prawem szybkości i temperatury – dostarczanie artykułów spożywczych musi być sprawnie zorganizowane i w odpowiednich warunkach chłodniczych.
· Zarządzanie zapasami, które wymaga zaawansowanych systemów śledzenia stanu, dat ważności, minimalizowania odpadów.
· Ograniczanie kosztów dostaw na ostatniej mili, czyli planowanie tras z uwzględnieniem siatki dostaw, natężenia ruchu i warunków parkowania w aglomeracjach.
Auchan w efektywny sposób zarządza tymi i pozostałymi czynnikami składowymi sukcesu e-grocery i stał się poważnym graczem na konkurencyjnym rynku spożywczego e-commerce.
Bardzo się cieszę, że dołączamy do e-Izby. Mam pełne zaufanie, że nasza firma wniesie istotny wkład w dyskusje dotyczące regulacji, innowacji technologicznych oraz promocji uczciwej konkurencji w e-handlu – Szymon Turnau, Digital&E-commerce Director w Auchan Retail Polska komentuje dołączenie do e-Izby. – To nie tylko prestiż dla naszej firmy, ale również możliwość aktywnego uczestnictwa w tworzeniu pozytywnych zmian w branży. Cieszę się, że będziemy mieli okazję współpracować z innymi liderami e-commerce w Polsce, dzieląc się naszymi pomysłami i doświadczeniem, aby wspólnie przyczynić się do rozwoju tego dynamicznego sektora.
Sell&tech
Handel elektroniczny łączy znajomość rynku i umiejętne zarządzanie danymi. Big data i ich obróbka wpływają na zróżnicowaną, a przez to atrakcyjną i spersonalizowaną ofertę i jej dotarcie pod właściwy adres IP. Zapewnia to lepszy kontakt klientów z marką i jakość obsługi.
Strona technologiczna jakiegokolwiek biznesu online stanowi o przewadze konkurencyjnej. Ponieważ w zasobach organizacji, którą kieruję znajduje się dostęp do technologii, jakiej potrzebuje e-commerce, każda nowa firma niezależnie od pozycji rynkowej i wielkości otrzymuje solidne wsparcie także w tym zakresie – Patrycja Sass-Staniszewska prezes e-Izby podkreśla szeroki horyzont korzyści z członkostwa w Izbie. – Cieszę się, że Auchan wchodzi do naszej społeczności. Wierzę, że obie nasze organizacje mają sobie wiele do zaoferowania – uzupełnia.
W stronę pełnego koszyka
Auchan to sieć hipermarketów, supermarketów, sklepy franczyzowe, także typu convenience store i sklepy osiedlowe. Marka rozwija także placówki autonomiczne i kanał sprzedaży e-commerce. Ponieważ świadomość ekologiczna wśród konsumentów stale rośnie, wzmocniła też inicjatywy na rzecz zrównoważonego rozwoju. Całość tworzy niebagatelne doświadczenie biznesowe, którym teraz będzie dzielić się w e-Izbie z równorzędnymi partnerami.
Zapraszamy duży biznes i MŚP do członkostwa w Izbie Gospodarki Elektronicznej.
Pomagamy w rozwoju każdej firmy, niezależnie od wielkości.
21.06.2024
Automatyzacja procesów oceny weryfikacji klientów (KYC/KYB) i naliczania limitów kupieckich (ocena ryzyka)
29.05.2024
Prawo do naprawy i cyfrowy paszport produktu
18.04.2024
Skuteczny rozwój e-commerce wymaga wysokiej jakości danych
04.04.2024
Co idzie za zmianą koncepcji?
14.02.2024
DQM oczami laureatów – wywiady z najlepszymi w kategorii SaaS.
07.02.2024
DQM oczami laureatów – wywiady z najlepszymi w kategorii AI.
26.01.2024
DQM w oczach laureatów – wywiady z najlepszymi Agencjami.
20.12.2023
Nie ma sukcesu e-commerce bez tych płatności. Raport Comfino „Płatności ratalne i odroczone w Polsce 2023/24”
15.11.2023
Co prezentowaliśmy podczas Dnia z Odpowiedzialnym e-Commerce, 26 października 2023?
06.11.2023
Zwroty w e-Commerce
13.07.2023
E-commerce na najwyższych obrotach. Zadbaj o infrastrukturę IT, by zyskać przewagę
22.06.2023
Architektura jako klucz do skalowania kampanii promocyjnych i programów lojalnościowych
21.06.2023
12 wspaniałych e-Commerce – czy ich znacie?
13.06.2023
Jeśli Cię nie ma w e-commerce, to nie istniejesz
06.06.2023
„TRENDY I WYZWANIA W CROSS-BORDER. BUSINESS CASE. Zbiór wywiadów”.
01.06.2023
Lista Nominowanych w konkursie Dyrektor e-Commerce Roku 2023
31.05.2023
„RÓŻA, A CO CHCESZ WIEDZIEĆ O E-COMMERCE?”
30.05.2023
Szkoła Gospodarki Cyfrowej w Poznaniu „Cross-border e-commerce: Co musisz wiedzieć o prawie i podatkach sprzedając za granicę?”
26.05.2023
Gala konkursu Performance Marketing Diamonds EU 2023 – fotorelacja
26.05.2023
Konkurs Performance Marketing Diamonds EU 2023 rozstrzygnięty!
23.05.2023
e-commerce Ratuje Sytuację!
22.05.2023
Kapituła konkursu wybrała Dyrektora e-Commerce Roku 2023!
15.05.2023
Darmowy poradnik o marketingu afiliacyjnym dla MŚP od ekspertów Admitad Polska
11.05.2023
5 kroków jak rozpocząć sprzedaż w Wielkiej Brytanii
21.03.2025
Mniej raportowania w UE
19.03.2025
Dostępność cyfrowa w e-commerce – jak sprostać wymogom Polskiego Aktu o Dostępności?
06.03.2025
Premiera nowego raportu e-Izby – e-Accurate: