Przedstawiamy I część raportu e-Izby "Dyrektor e-Commerce Roku 2023" pokazującego punkt widzenia kilkudziesięciu dyrektorów e-commerce w kontekście zmian w ostatniej dekadzie. Poddaliśmy analizie 6 kluczowych obszarów dla pracy dyrektorów e-commerce.
Kluczowe wyniki?
- Według 60% dyrektorów e-commerce na kluczowe zmiany rynkowe miał największy wpływ m-commerce i ogólny rozwój obszaru mobile. Mobilnie kupuje obecnie 58% posiadaczy smartfonów i 60% kupujących w Internecie. To wzrost z 23% w 2015 roku
- 81% dyrektorów e-commerce przyznaje, że nastąpił gwałtowny wzrost wymagań e-konsumentów względem sklepów. Jako kluczowy obszar uznali logistykę i szybką dostawę (57% ankietowanych dyrektorów e-commerce)
- Najważniejszym kierunkiem dekady w obszarze miejsca zakupów dyrektorzy e-commerce uznali omnichannel – 60% ankietowanych
- 77% dyrektorów e-commerce przyznała, że różnorodność koszyków zakupowych jest kluczowa dla określenia największych zmian w tym obszarze. Obecnie tylko 4 na 100 e-konsumentów jest w stanie wskazać kategorię, jakiej na pewno nie kupiliby online. W ciągu ostatniej dekady udział takich „ostrożnych” konsumentów zmniejszył się 6-krotnie
- Finalnie aż 97% dyrektorów e-commerce doceniło wkład automatyzacji sprzedaży i marketingu w wyniki sklepów e-commerce uznając ten obszar za najważniejszą innowację ostatniej dekady
Partner Główny raportu: Przelewy24.
Raport został stworzony przez: Mobile Institute.
Raport można pobrać pod linkiem: https://eizba.pl/wp-content/uploads/2023/03/Dyrektor-e-Commerce-Roku-2023-cz1-Jak-liderzy-branzy-oceniaja-dekade.pdf