Wzmacnianie krajowego biznesu e-commerce i modelu cross-border, a także wdrażanie najlepszych praktyk pro konsumenckich – to wektory działalności, które połączyły ścieżki LPP oraz Izby Gospodarki Elektronicznej. Polski producent odzieży dołącza do największej krajowej organizacji e-handlu, działającej na rzecz rozwoju i profesjonalizacji branży.
LPP w e-Izbie
LPP to największa polska firma odzieżowa z siedzibą w Gdańsku, która od ponad 30 lat z sukcesem buduje rozpoznawalność marek Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay na krajowym rynku, wykorzystując ten kapitał również w skali cross-border.
Polski producent odzieży rozwija sieć sprzedaży stacjonarnej na blisko 30 rynkach, którą wspiera poprzez e-commerce, zwiększając zasięg swoich sklepów internetowych oraz coraz bardziej istotnych sprzedażowo aplikacji mobilnych. Obecnie ok. 58 proc. sprzedaży Grupy realizowana jest poza granicami Polski, w dużej części w krajach Europy Środkowej.
Od 2011 roku intensywnie rozwijamy kanał sprzedaży internetowej, dokładając starań, by dostarczyć naszym klientom jak najlepszych doświadczeń zakupowych. Jestem przekonany, że współpraca z Izbą Gospodarki Elektronicznej pomoże nam w dalszym rozwoju, dzięki któremu jeszcze skuteczniej odpowiemy na potrzeby konsumentów. Zarówno e-Izbie, jak i nam zależy na popularyzowaniu inicjatyw wykorzystania innowacji technologicznych, informacyjnych i komunikacyjnych, które rozwijać będą polską branżę cyfrową. Wzajemna wymiana doświadczeń i wsparcie branży na arenie polskiej i międzynarodowej to główna przesłanka jaka przyświecać będzie naszej współpracy - komentuje Mikołaj Wezdecki, wiceprezes zarządu LPP.
Fashion na starcie
Branża odzieżowa jest jedną z najbardziej konkurencyjnych w obszarze e-commerce, co wpłynęło na jej szybki rozwój i profesjonalizację. Zapoczątkowane w tym sektorze modele biznesowe na przestrzeni lat ewoluowały i ukształtowały późniejszy dynamiczny przyrost handlu online jako całości.
Cieszymy się bardzo, że uznany na międzynarodowym rynku polski producent odzieży dołącza do organizacji, którą kieruję już od przeszło 10 lat. LPP wnosi do grona profesjonalistów zrzeszonych
w e-Izbie ogromne doświadczenie biznesowe – podkreśla wielostronne korzyści z tego faktu Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.– Nasze środowisko jest niezwykle cennym źródłem wiedzy, kontaktów biznesowych i wiarygodną kuźnią kadr dla branży e-handlu. Zapraszamy pozostałe firmy niezależnie od wielkości, rozwijające sprzedaż online, albo początkujące w e-commerce, do członkostwa w Izbie Gospodarki Elektronicznej – dodaje prezes e-Izby.
Biznes od XXS do XXL
A właściwie od A do Z, bo za każdą sztuką odzieży marek LPP stoi rozbudowany model biznesowy, którego ważnym elementem jest globalny łańcuch zaopatrzenia i dystrybucji zarządzany przez powołaną w ramach Grupy spółkę LPP Logistics. Oprócz obsługi frachtu morskiego, kolejowego i drogowego oraz własnej agencji celnej zarządza procesami w centrach dystrybucyjnych oraz magazynach typu fulfillment center obsługujących e-commerce o łącznej powierzchni blisko 500 tys. mkw. Dzięki rozbudowanej sieci dystrybucyjnej LPP może sprostać obsłudze rosnących wolumenów sprzedaży w sklepach internetowych. Za sprawną realizację procesów e-commerce w ramach Grupy odpowiedzialna jest także spółka-córka Silky Coders, która zatrudnia ponad 700 ekspertów od wdrażania nowoczesnych technologii i funkcjonowania sklepów internetowych oraz aplikacji mobilnych. Wyłonienie w ramach Grupy specjalistycznych spółek ds. logistyki i IT pozwala LPP jeszcze skuteczniej odpowiadać na wyzwania rynkowe oraz budować przewagę konkurencyjną.
Pojawienie się Grupy LPP w gronie członków e-Izby, to ważny krok w kierunku profesjonalizacji polskiego sektora cyfrowego. LPP reprezentuje tu nie tylko retailera od dużym zasięgu e-commerce, ale także istotnego gracza w obszarze logistyki dedykowanej temu sektorowi oraz software-housu walnie przyczyniającego się do rozwoju polskiego e-handlu - podsumowuje prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.
21.06.2024
Automatyzacja procesów oceny weryfikacji klientów (KYC/KYB) i naliczania limitów kupieckich (ocena ryzyka)
29.05.2024
Prawo do naprawy i cyfrowy paszport produktu
18.04.2024
Skuteczny rozwój e-commerce wymaga wysokiej jakości danych
04.04.2024
Co idzie za zmianą koncepcji?
14.02.2024
DQM oczami laureatów – wywiady z najlepszymi w kategorii SaaS.
07.02.2024
DQM oczami laureatów – wywiady z najlepszymi w kategorii AI.
26.01.2024
DQM w oczach laureatów – wywiady z najlepszymi Agencjami.
20.12.2023
Nie ma sukcesu e-commerce bez tych płatności. Raport Comfino „Płatności ratalne i odroczone w Polsce 2023/24”
15.11.2023
Co prezentowaliśmy podczas Dnia z Odpowiedzialnym e-Commerce, 26 października 2023?
06.11.2023
Zwroty w e-Commerce
13.07.2023
E-commerce na najwyższych obrotach. Zadbaj o infrastrukturę IT, by zyskać przewagę
22.06.2023
Architektura jako klucz do skalowania kampanii promocyjnych i programów lojalnościowych
21.06.2023
12 wspaniałych e-Commerce – czy ich znacie?
13.06.2023
Jeśli Cię nie ma w e-commerce, to nie istniejesz
06.06.2023
„TRENDY I WYZWANIA W CROSS-BORDER. BUSINESS CASE. Zbiór wywiadów”.
01.06.2023
Lista Nominowanych w konkursie Dyrektor e-Commerce Roku 2023
31.05.2023
„RÓŻA, A CO CHCESZ WIEDZIEĆ O E-COMMERCE?”
30.05.2023
Szkoła Gospodarki Cyfrowej w Poznaniu „Cross-border e-commerce: Co musisz wiedzieć o prawie i podatkach sprzedając za granicę?”
26.05.2023
Gala konkursu Performance Marketing Diamonds EU 2023 – fotorelacja
26.05.2023
Konkurs Performance Marketing Diamonds EU 2023 rozstrzygnięty!
23.05.2023
e-commerce Ratuje Sytuację!
22.05.2023
Kapituła konkursu wybrała Dyrektora e-Commerce Roku 2023!
15.05.2023
Darmowy poradnik o marketingu afiliacyjnym dla MŚP od ekspertów Admitad Polska
11.05.2023
5 kroków jak rozpocząć sprzedaż w Wielkiej Brytanii
21.03.2025
Mniej raportowania w UE
19.03.2025
Dostępność cyfrowa w e-commerce – jak sprostać wymogom Polskiego Aktu o Dostępności?
06.03.2025
Premiera nowego raportu e-Izby – e-Accurate: