luty 28, 2024
Aktualności

Grupa LPP dołącza do Izby Gospodarki Elektronicznej

Wzmacnianie krajowego biznesu e-commerce i modelu cross-border, a także wdrażanie najlepszych praktyk pro konsumenckich – to wektory działalności, które połączyły ścieżki LPP oraz Izby Gospodarki Elektronicznej. Polski producent odzieży dołącza do największej krajowej organizacji e-handlu, działającej na rzecz rozwoju i profesjonalizacji branży.

LPP w e-Izbie

LPP to największa polska firma odzieżowa z siedzibą w Gdańsku, która od ponad 30 lat z sukcesem buduje rozpoznawalność marek Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay na krajowym rynku, wykorzystując ten kapitał również w skali cross-border.

Polski producent odzieży rozwija sieć sprzedaży stacjonarnej na blisko 30 rynkach, którą wspiera poprzez e-commerce, zwiększając zasięg swoich sklepów internetowych oraz coraz bardziej istotnych sprzedażowo aplikacji mobilnych. Obecnie ok. 58 proc. sprzedaży Grupy realizowana jest poza granicami Polski, w dużej części w krajach Europy Środkowej.

Od 2011 roku intensywnie rozwijamy kanał sprzedaży internetowej, dokładając starań, by dostarczyć naszym klientom jak najlepszych doświadczeń zakupowych. Jestem przekonany, że współpraca z Izbą Gospodarki Elektronicznej pomoże nam w dalszym rozwoju, dzięki któremu jeszcze skuteczniej odpowiemy na potrzeby konsumentów. Zarówno e-Izbie, jak i nam zależy na popularyzowaniu inicjatyw wykorzystania innowacji technologicznych, informacyjnych i komunikacyjnych, które rozwijać będą polską branżę cyfrową. Wzajemna wymiana doświadczeń i wsparcie branży na arenie polskiej i międzynarodowej to główna przesłanka jaka przyświecać będzie naszej współpracy - komentuje Mikołaj Wezdecki, wiceprezes zarządu LPP.

    Fashion na starcie

    Branża odzieżowa jest jedną z najbardziej konkurencyjnych w obszarze e-commerce, co wpłynęło na jej szybki rozwój i profesjonalizację. Zapoczątkowane w tym sektorze modele biznesowe na przestrzeni lat ewoluowały i ukształtowały późniejszy dynamiczny przyrost handlu online jako całości.

    Cieszymy się bardzo, że uznany na międzynarodowym rynku polski producent odzieży dołącza do organizacji, którą kieruję już od przeszło 10 lat. LPP wnosi do grona profesjonalistów zrzeszonych
    w e-Izbie ogromne doświadczenie biznesowe
    – podkreśla wielostronne korzyści z tego faktu Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.– Nasze środowisko jest niezwykle cennym źródłem wiedzy, kontaktów biznesowych i wiarygodną kuźnią kadr dla branży e-handlu. Zapraszamy pozostałe firmy niezależnie od wielkości, rozwijające sprzedaż online, albo początkujące w e-commerce, do członkostwa w Izbie Gospodarki Elektronicznej – dodaje prezes e-Izby.

    Biznes od XXS do XXL

    A właściwie od A do Z, bo za każdą sztuką odzieży marek LPP stoi rozbudowany model biznesowy, którego ważnym elementem jest globalny łańcuch zaopatrzenia i dystrybucji zarządzany przez powołaną w ramach Grupy spółkę LPP Logistics. Oprócz obsługi frachtu morskiego, kolejowego i drogowego oraz własnej agencji celnej zarządza procesami w centrach dystrybucyjnych oraz magazynach typu fulfillment center obsługujących e-commerce o łącznej powierzchni blisko 500 tys. mkw. Dzięki rozbudowanej sieci dystrybucyjnej LPP może sprostać obsłudze rosnących wolumenów sprzedaży w sklepach internetowych. Za sprawną realizację procesów e-commerce w ramach Grupy odpowiedzialna jest także spółka-córka Silky Coders, która zatrudnia ponad 700 ekspertów od wdrażania nowoczesnych technologii i funkcjonowania sklepów internetowych oraz aplikacji mobilnych. Wyłonienie w ramach Grupy specjalistycznych spółek ds. logistyki i IT pozwala LPP jeszcze skuteczniej odpowiadać na wyzwania rynkowe oraz budować przewagę konkurencyjną.

    Pojawienie się Grupy LPP w gronie członków e-Izby, to ważny krok w kierunku profesjonalizacji polskiego sektora cyfrowego. LPP reprezentuje tu nie tylko retailera od dużym zasięgu e-commerce, ale także istotnego gracza w obszarze logistyki dedykowanej temu sektorowi oraz software-housu walnie przyczyniającego się do rozwoju polskiego e-handlu -  podsumowuje  prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.