kwiecień 23, 2024
Aktualności

Targetowanie i diamenty

Konkurs Performance Marketing Diamonds EU 2024 w VI edycji już zasłynął rekordową liczbą - prawie 100 zgłoszeń, a 19 kategorii rywalizacji daje obraz wszystkich odmian performance marketingu, afiliacji, contentu oraz strategii e-commerce, wykorzystywanych w biznesie. Izba Gospodarki Elektronicznej podkreśla też nieustannie utrzymujące się znaczenie performance’u dla rozwoju biznesu, oraz międzynarodowy charakter organizowanego przez siebie konkursu. Udział w tegorocznej gali potwierdziło ponad 40 gości z zagranicy.  

Dziś targetujemy się na nominowanych do tytułu laureata w poszczególnych kategoriach i do Grand Prix – Diamentu PMD EU 2024.

Performance marketing – marketing efektywnościowy – zapewnia kompleksowe podejście do reklamy i marketingu. Firmy zamawiające płacą za wymierne działania lub wyniki, tj.: kliknięcia, rozszerzenie bazy klientów, sprzedaż lub inne z góry określone cele. Najlepsi specjaliści w tej dziedzinie i ich zespoły muszą wykazywać się wiedzą technologiczną, znać zachowania konsumenckie i łączyć je z marketingiem i zarządzaniem. Takie osobowości i zespoły zostały właśnie nominowane do kolejnego etapu Performance Marketing Diamonds EU 2024.

Szybcy i skuteczni

Marketing efektywnościowy wymusza szybkość i trafność decyzji – kampanie są stale optymalizowane w oparciu o dane w czasie rzeczywistym. Chodzi o maksymalizowanie efektu i zwrot z inwestycji. 

Skuteczni marketingowcy są bardzo cenni dla każdej organizacji, niezależnie od wielkości, modelu działania i specjalizacji, czy branży – Patrycja Sass-Staniszewska, prezes e-Izby przykłada szczególna uwagę do profesjonalizacji całego e-commerce w Polsce. I dodaje – Z pewnością tacy pracownicy są warci zauważenia, docenienia i nagrodzenia. Izba Gospodarki Elektronicznej jako organizacja o największym zasięgu i najbardziej efektywnym w działaniu na rzecz e-commerce w kraju też działa na ich rzecz.

Architektura rywalizacji

Perfo-marketing to praca na wskaźnikach/danych. Wykorzystuje się w nim zaawansowane techniki targetowania, personalizacji komunikatów i podejście wielokanałowe, tj.: wyszukiwarki (SEM), media społecznościowe, marketing e-mailowy i afiliacyjny. W ten sposób dociera się do odbiorców korzystających z różnych punktów kontaktu i urządzeń. Te działania mają odzwierciedlenie w blokach tematycznych konkursu:

  • Performance & Affiliate Marketing;
  • Creative Performance;
  • Content Performance;
  • Strategy Performance;
  • oraz kategoriach głównych – B2B oraz B2C Campaign of the Year.

Po ogłoszeniu nominowanych jury tegorocznej edycji konkursu, złożone z najlepszych ekspertów e-commerce i marketingu ma przed sobą jeszcze jedno zadanie. Wskaże najlepszych, w tym: laureatów kategorii Performance Agency of the Year, Performance Brand of the Year oraz najlepszego z najlepszych – laureata Grand Prix. Nad prawidłowym przebiegiem całości konkursu czuwa audytor – Kancelaria Sowiński i Partnerzy. 

W oczekiwaniu na finał

Rozstrzygnięcie konkursu stanie się częścią przełomowego wydarzenia – tego dnia wszystkie europejskie drogi e-commerce będą prowadziły do Warszawy, gdzie 23 maja w hotelu Belotto w Warszawie odbędzie się pierwszy Europejski Szczyt e-Commerce. W wydarzeniu swoją obecność potwierdzili również przedstawiciele administracji publicznej.

To osiągnięcie bez precedensu. Nasze zaproszenie do udziału w pierwszym Europejskim Szczycie e-Commerce przyjęły największe europejskie organizacje e-commerce. Uczestnicy tego wyjątkowego wydarzenia, wśród których znalazło się 13 szefów wiodących organizacji e-commerce z UE, omówią strategię europejskiego e-commerce oraz eksportu online na najbliższe lata! – mówi Patrycja Sass-Staniszewska, prezes e-Izby. – W finale dnia rozdamy Diamenty PMD EU, co podkreśli międzynarodowy wymiar samego konkursu i europejski zasięg organizacji, którą mam zaszczyt prowadzić – podkreśla z dumą. W Gali wezmą udział ponad 40 międzynarodowych gości.

Konkurs, którego partnerami głównymi są Bulgarian e-Commerce Association, Ecommerce Europe oraz Serpact to także doskonała okazja do tego, aby być na bieżąco z kierunkiem rozwoju krajowego i europejskiego e-handlu. Wkład w jego stabilny od ponad dekady rozwój ma również performance marketing, który pozwala firmom optymalizować wydatki na reklamę, zwiększać rentowność, powiększać big data. Najlepsi z nich zasłużyli na prestiżową nagrodę - Diamenty  Performance Marketing Diamonds EU 2024. Trzymamy kciuki za wszystkich! 

Przedstawiamy listę nominowanych w VI edycji konkursu Performance Marketing Diamonds EU 2024:

The most effective short-term performance campaign

●     Chocolissimo , Numbers & Intuition

●     mBank, Cube Group

●     Performics

●     SalesTube, ValueMedia 

●     Tradedoubler

The most effective affiliate program

●     DentsuX

●     Empik, Tradedoubler

●     Zooplus, Tradedoubler

The most effective sales campaign

●     Performics (za kampanię dla Lindt)

●     Performics (za kampanie dla Semilac)

●     SalesTube, ValueMedia

●     Tradedoubler

The most effective paid search campaign

●     Agata Meble, SalesTube, ValueMedia

●     Bluerank, Rainbow Tours

●     Decathlon, NOVA commerce

●     SalesTube, Lancerto

●     SalesTube, ValueMedia

The most challenging performance

●     AWIN, Answear

●     iProspect

●     Mediaplus, SalesTube

●     ORLEN Paczka

●     SalesTube, ValueMedia

The most creative digital campaign

●     LOT

●     SalesTube, ValueMedia

●     Savicki

Think-out-of-the-box campaign

●     Contrust Communication

●     LOT

●     FormUp

●     SalesTube, ValueMedia

The most creative use of AI

●     Apifonica

●     Bluerank, Rainbow Tours

The most effective mobile campaign

●     mBank, Cube Group

●     MODIVO

●     Payback

ROI content campaign for e-commerce

●     Metapic

●     ORLEN Paczka

The most effective video content

●     Almette, Value Media, SalesTube

●     Sales&More, LINK4      

●     LOT

The most effective SEO campaign

●     Cube Group, Triverna

●     Performics

●     Sempai

●     Serpact

●     Whites, Diagnostyka

The best consumer centric content

●     Kubota

●     LOT

●     Whites, Goldsaver

The best international expansion campaign

●     LOT

●     MODIVO

The most effective low-budget campaign

●     ContentHouse, ORLEN Paczka

●     DentsuX

●     SalesTube, Value Media

The most effective omni-channel campaign

●     Almette, Value Media, SalesTube

●     LOT

●     Performics, OBI Polska, Performance Media

The most effective retail campaign

●     Awin, Halfprice

●     Performics, OBI Polska, Performance Media, Zenith Poland

●     SAVICKI

B2B campaign of the year

●     ContentHouse & ORLEN Paczka

●     Havas Media, Pracuj.pl

●     iCEA

B2C campaign of the year

●     ezebra, Cube Group

●     LOT

●     SalesTube, Value Media

Międzynarodowymi partnerami konkursu są:  Bulgarian e-Commerce Association, Ecommerce Europe, Serpact

Patroni medialni konkursu: My Company Polska, Komerso.pl, Marketing przy kawie, SocialPress, Marketer+

pl