wrzesień 22, 2023
Aktualności

FINAŁ E-COMMERCE POLSKA AWARDS 2023

Gala e-Commerce Polska Awards odbyła się po raz 11-sty. W ten sposób Izba Gospodarki Elektronicznej wybrała najlepsze firmy krajowego e-handlu w najbardziej renomowanym konkursie w branży. Docenione zostały marki, które wyróżniają się wizją rozwoju biznesu, innowacyjnym podejściem oraz sukcesami komercyjnymi. Bal na krakowskim rynku i przejażdżka konnymi powozami zakończyły tę edycję nagrody, w której coraz większą rolę odgrywają firmy e-MŚP.

LAUREACI & KATEGORIE

Jak co roku firmy zajmujące się e-sprzedażą, e-usługami oraz e-finansami miały szansę ubiegać się o pierwsze miejsce w 21 kategoriach konkursu e-Commerce Polska Awards. Rywalizacja objęła zasięgiem małe, średnie i duże sklepy internetowe, platformy e-commerce i e-usług oraz dostawców rozwiązań finansowych. Organizator wydarzenia – e-Izba – zadbała o tak szerokie spektrum domen e-commerce, aby w rywalizacji dać szansę jak największej liczbie firm, łącznie z rosnącym sektorem e-MŚP.

Zróżnicowany tort e-commerce

Na pewno za każdym z tych biznesów stoi rok ciężkiej pracy, która jest wartością samą w sobie i zawsze godną nagrody. Jednak jak w każdej rywalizacji, zwycięzca może być tylko jeden. Na co na pewno można zwrócić uwagę w tegorocznym wyścigu po triumf? „Świat biznesu zdominowany jest przez duże marki, a przecież w polskim internecie sprzedają w przewadze MŚP” – mówi Patrycja Sass-Staniszewska, prezes e-Izby. –  MŚP i te najmniejsze firmy w e-handlu są solą naszej cyfrowej gospodarki. Pod względem wpływu na klientów są po prostu gigantami. Generują lokalny wzrost gospodarczy. Są innowacyjne i zorientowane na klienta” – podkreśla zasłużone i gromkie brawa, jakie otrzymali przedstawiciele MŚP w opisywanym konkursie, zarówno wśród nominowanych, jak i nagrodzonych.

Porozmawiajmy o szczegółach

Trzon konkursu stanowiły następujące kategorie:

  • Dla małych, średnich i dużych podmiotów prowadzących e-sprzedaż: Design &Usability, Best campaign, Best in omnichannel, Best on mobile, Best in crossborder, Best e-commerce B2B, Best e-commerce retailer, Best in CSR, Best adaptation to new digital reality B2C, Best innovator in e-commerce.
  • Dla e-usług: Best tool for e-commerce, Best logistic tool, Best automatization tool/technology/product in e-commerce,  Best omnichannel tool/
  • Dla firm finansowych – Best online insurer, Best innovative e-payment solution, Best e-banking implementation oraz Best buy now – pay later solution.

Można tu też znaleźć nowość – kategorię The best e-commerce loyalty program – to w pierwszej z w/w wymienionych grup. W tym przypadku jury doceniło najbardziej efektywny program lojalnościowy lub subskrypcyjny w biznesie online. (Listę zwycięzców podajemy poniżej).

Best in

W tym roku – poznaliśmy kolejnego zdobywcę nagrody „Best in”, wyłonionego  spośród laureatów wszystkich kategorii. O przyznaniu tytułu zdecydowała najwyższa średnia głosów oddanych przez jury złożone z autorytetów i specjalistów w dziedzinach technologii i handlu.

To marka rozwijająca się nie tylko w Polsce, ale zagranicą, wykazująca niezwykłą żywotność – InPost. Jej krakowskie korzenie pozwalają podkreślić lokalizację tegorocznego finału i gali konkursu – Crystal Palace w Krakowie, naprzeciwko Sukiennic. „Jestem pewna, że nie można było znaleźć lepszego miejsca na finał konkursu. Ze statuetkami w dłoniach laureaci pozowali fotoreporterom podczas przejażdżki konnymi powozami po krakowskim rynku i Starym Mieście” – prezes Sass-Staniszewska miała przyjemność osobiście wręczyć statuetkę „Best in” na scenie.  

e-Izba otwarta na każdy biznes

E-Commerce Polska Awards spełnia niezwykle rozwojową rolę w środowisku biznesu elektronicznego w kraju. To doskonała okazja dla firm do zaprezentowania swoich produktów i usług, oraz zdobycia uznania za rynkowe osiągnięcia nie tylko w liczbach księgowych, subskrypcji i lojalności klientów, ale także w oczach ekspertów rynkowych. Każda z nagród, ale też i nominacje, na pewno wpłyną na reputację poszczególnych marek i przyciągną do niej nowych klientów.

E-Izba rozwija cały krajowy ekosystem e-commerce przez różnorodne inicjatywy, nie tylko renomowane konkursy. Po więcej zapraszamy tutaj – https://eizba.pl. Zaprasza wszystkie sklepy e-handlu do współpracy, a szczególnie MŚP, które nieustająco i oddolnie podnoszą profesjonalizm na rynku e-commerce.

Nad poprawnością pracy jury konkursu ECPA czuwał audytor konkursu –  kancelaria Porębski i Wspólnicy.

Partner sektorowy –  InPost.

Partnerami głównymi e-Commerce Polska Awards były Allegro i Przelewy 24.

Partnerzy wspierający – ‘merce, TPay

LAUREACI e-Commerce Polska awards 2023

KATEGORIE DLA PODMIOTÓW E-COMMERCE

  • Best on mobile - podmioty średnie i duże: Hebe.pl 
  • Design & Usability - podmioty małe: LULU Warszawa 
  • Design & Usability - podmioty średnie i duże: Savicki 
  • Best e-Commerce Retailer - podmioty średnie i duże: Empik 
  • Best in CSR - podmioty małe: Your KAYA
  • Best in CSR - podmioty średnie i duże: Allegro 
  • Best in e-Commerce B2B - podmioty średnie i duże: TIM 
  • Best campaign (Pomysł promocyjny roku) - podmioty średnie i duże: Answear 
  • Best in Omnichannel - podmioty średnie i duże: MODIVO 
  • Best adaptation to new digital reality B2C - podmioty średnie i duże: Medicover & Strix          
  • Best innovator in e-commerce - podmioty średnie i duże: LOT        
  • Best e-commerce loyalty program - podmioty średnie i duże: Empik 
  • Best in cross-border - podmioty średnie i duże: MODIVO 

KATEGORIE DLA E-USŁUG

  • Best logistic tool: InPost 
  • Best cross-border tool/technology/service: setup.pl 
  • Best e-commerce B2B tool/technology/service: PragmaGO 
  • Best automatization tool/technology/product for e-commerce: Apifonica 
  • Best omnichannek tool/technology/service: X-ONE 

KATEGORIE E-FINANSE

  • Best e-payment solution: mBank & mElements
  • Best buy now pay later solution: Przelewy24 
  •  Best e-banking implementation: Alior Bank 
  •  Best online insurer: PZU 

BEST IN: InPost 


Wyróżnienia:

  • HENDI Polska & Unity Group – za spektakularne wejście w cross-border e-commerce
  • SalesTube & Lancerto – za strategię omni-channel mix odnoszącą spektakularne wyniki
pl