Seria misji gospodarczych „e-Izba Cross-border Matchmaking Events” rozpoczęta. Pierwszym miastem, w którym zorganizowano biznesowe spotkanie tego formatu była czeska Praga. Oryginalny koncept misji jest obecnie najbardziej efektywną formą promocji polskiego eksportu online. Pozwala w bezpośrednim kontakcie poznać wiedzę o lokalnych rynkach, a przede wszystkim buduje międzynarodowo biznesy. Ułatwia kontakty w biznesie opierając się na rozległym networkingu. W efekcie stwarza polskim e-przedsiębiorcom szansę na rozwój w skali międzynarodowej. Partnerami wydarzenia byli Ambasada RP w Pradze, APEK, PAIH i Allegro
Pierwsza misja gospodarcza e-Izby „Cross-border Matchmaking Events” miała miejsce w Ambasadzie RP w Pradze w miniony czwartek, 21.03.24. Wydarzenie otworzyli Ambasador RP Mateusz Gniazdowski, Patrycja Sass-Staniszewska prezes Izby Gospodarki Elektronicznej oraz Martin Svoboda z czeskiej organizacji e-commerce APEK. Na pewno dużym i miłym zaskoczeniem dla uczestników spotkania było to, że prezes Sass-Staniszewska powitała gości w języku czeskim.
Mówiła o filarach działalności e-Izby, ze wskazaniem na nawiązywanie trwałych relacji biznesowych przy wdrożeniu cross-border e-commerce.
Chcemy ułatwiać połączenia pomiędzy osobami i organizacjami o różnym pochodzeniu i wiedzy specjalistycznej. Umożliwiamy w ten sposób transgraniczną wymianę handlową, wspieramy rozwój gospodarczy – zwróciła się do uczestników spotkania – Jestem przekonana. że wydarzenie, jakie zorganizowaliśmy jest przełomowe w promocji polskiego e-commerce i szybko przyniesie efekt.
Nowe horyzonty dla e-firm
Zamierzeniem tej misji i kolejnych jest ułatwianie polskim firmom ekspansji międzynarodowej. W praktyce oznacza to dostarczenie niezbędnych informacji dotyczących danego rynku i lokalnych możliwości. W Pradze były to prezentacje na temat polskiego e-commerce, którą poprowadził Christian Frintrop, Group Merchant Management Director Allegro. Bliźniacze wystąpienie, tzn. na temat rynku czeskiego e-commerce poprowadził Martin Svoboda z APEK.
To dla nas bardzo znaczące, że jesteśmy częścią tego wydarzenia. Nie ma lepszego sposobu na rozwój transgranicznego biznesu niż bezpośrednie kojarzenie partnerów, którzy wnoszą na spotkanie konkretną wiedzę o prowadzeniu biznesu – witał w ten sposób gości w swoim imieniu.
Sektorowe przełamanie lodów
Agenda misji zakładała przede wszystkim sesję dopasowywania biznesowego, czyli pracę przy stolikach roboczych. Usiadło przy nich 100 uczestniczek i uczestników spotkania. Rozmowy koncentrowały się na konkretnych branżach e-handlu: elektronice, modzie, ogrodnictwie, usługach, finansach, rozwiązaniach dla e-commerce, platformach sprzedażowych. Poruszano tematy istotne dla partnerstw transgranicznych, tj.: kwestie prawne, regulacyjne, trendy rynkowe i różnice kulturowe.
Umożliwiło to uczestnikom wydarzenia znalezienie najlepszych partnerów w swojej dziedzinie i dopasowanie oczekiwań do możliwości. Rozmowy przy stolikach przeniosły się też w wymiar indywidualnych ustaleń. Wszystko działo się w partnerskiej atmosferze, co podkreślał Ambasador RP w Czechach Mateusz Gniazdowski jeszcze na początku czwartkowej sesji –
Jestem dumny, że możemy wspierać wydarzenie, które opiera się na konkretnej wymianie informacji na temat warunków i procesów biznesowych. Obszar e-commerce jest bardzo ważnym obszarem, w którym widzimy duży potencjał do nawiązywania współpracy i budowania długoterminowych relacji biznesowych pomiędzy polskimi i czeskimi firmami.
Zmierzając do pierwszej transakcji
Zarówno profesjonalne ustalenia i networkingowy small talk nie mogłyby się odbyć bez zaangażowania moderatorów wydarzenia. Klaudia Bonder to kierownik ds. edukacji rynku w e-Izbie. Daniel Piekarski – I-wszy Sekretarz Ambasady RP w Pradze. To oni wzięli na siebie odpowiedzialność za przeprowadzenie gości przez agendę misji. Umożliwili też kontakty i rozmowy w przerwach, tworząc serdeczną atmosferę na miejscu.
To bardzo ważna część tej i kolejnych naszych misji. Rozmowy stanowią o jakości wydarzenia. Na wszelkie sposoby staramy się być otwarci dla uczestników. Zachęcamy w ten sposób do interakcji z potencjalnymi partnerami – wyjaśnia Klaudia Bonder z e-Izby.
Rynek już odpowiedział wielkim zainteresowaniem na „e-Izba Cross-border Matchmaking Events”, a praska misja przełożyła się na wielki entuzjazm wszystkich jej uczestników i równolegle – nadzieję na zrealizowanie biznesowych planów, jakie tam powstały. Bo pragmatyczna strona tego przedsięwzięcia jest jego wielkim atutem.
Teraz odliczamy czas do startu kolejnych misji. Tym razem do Hiszpanii, Niemiec i Włoch.
e-Izba. Definiujemy międzynarodowe aspiracje polskiego e-commerce.
21.06.2024
Automatyzacja procesów oceny weryfikacji klientów (KYC/KYB) i naliczania limitów kupieckich (ocena ryzyka)
29.05.2024
Prawo do naprawy i cyfrowy paszport produktu
18.04.2024
Skuteczny rozwój e-commerce wymaga wysokiej jakości danych
04.04.2024
Co idzie za zmianą koncepcji?
14.02.2024
DQM oczami laureatów – wywiady z najlepszymi w kategorii SaaS.
07.02.2024
DQM oczami laureatów – wywiady z najlepszymi w kategorii AI.
26.01.2024
DQM w oczach laureatów – wywiady z najlepszymi Agencjami.
20.12.2023
Nie ma sukcesu e-commerce bez tych płatności. Raport Comfino „Płatności ratalne i odroczone w Polsce 2023/24”
15.11.2023
Co prezentowaliśmy podczas Dnia z Odpowiedzialnym e-Commerce, 26 października 2023?
06.11.2023
Zwroty w e-Commerce
13.07.2023
E-commerce na najwyższych obrotach. Zadbaj o infrastrukturę IT, by zyskać przewagę
22.06.2023
Architektura jako klucz do skalowania kampanii promocyjnych i programów lojalnościowych
21.06.2023
12 wspaniałych e-Commerce – czy ich znacie?
13.06.2023
Jeśli Cię nie ma w e-commerce, to nie istniejesz
06.06.2023
„TRENDY I WYZWANIA W CROSS-BORDER. BUSINESS CASE. Zbiór wywiadów”.
01.06.2023
Lista Nominowanych w konkursie Dyrektor e-Commerce Roku 2023
31.05.2023
„RÓŻA, A CO CHCESZ WIEDZIEĆ O E-COMMERCE?”
30.05.2023
Szkoła Gospodarki Cyfrowej w Poznaniu „Cross-border e-commerce: Co musisz wiedzieć o prawie i podatkach sprzedając za granicę?”
26.05.2023
Gala konkursu Performance Marketing Diamonds EU 2023 – fotorelacja
26.05.2023
Konkurs Performance Marketing Diamonds EU 2023 rozstrzygnięty!
23.05.2023
e-commerce Ratuje Sytuację!
22.05.2023
Kapituła konkursu wybrała Dyrektora e-Commerce Roku 2023!
15.05.2023
Darmowy poradnik o marketingu afiliacyjnym dla MŚP od ekspertów Admitad Polska
11.05.2023
5 kroków jak rozpocząć sprzedaż w Wielkiej Brytanii
17.01.2025
2024 – co przyniósł?
09.01.2025
Zdobądź diamenty marketingu efektywnościowego w Performance Marketing Diamonds EU 2025!
20.12.2024
Zbiór wywiadów: Trendy i wyzwania w cross-border e-commerce