Poszukiwania najlepszych ludzi z branży e-commerce zakończyły się sukcesem – poznaliśmy wspaniałą, finałową trzynastkę w konkursie Dyrektor e-Commerce Roku 2024. Izba Gospodarki Elektronicznej już po raz piąty zaprosiła do udziału w tym konkursie liderów e-commerce i ich zespoły. W tegorocznej edycji wpłynęło ponad 100 zgłoszeń, wyłoniono 44. nominowanych w 13. indywidualnych oraz 12 nominowanych teamów w 5. kategoriach zespołowych.
Grand Prix otrzymał Michał Jaworski z Rainbow Tours za szeroką świadomość e-commerce, wysoką efektywność i długofalową strategię e-commerce realizowaną z sukcesem. Poznajmy sylwetki tych, którzy cieszą się z nagród.
Konkurs Dyrektor e-Commerce Roku promuje nieszablonowe myślenie liderek i liderów, ich efektywność oraz osobowości. Obserwując tegoroczne nominacje w konkursie łatwo też wskazać wschodzące gwiazdy biznesu e-commerce, których potencjał i rosnące możliwości ukształtują branżę handlu elektronicznego w najbliższych latach.
Lider blisko ludzi
Triumfatorem konkursu i zdobywcą statuetki Grand Prix 2024 oraz nagrody w kategorii SPORT/HOBBY/TURYSTYKA został Michał Jaworski, zarządzający e-commerce, marketingiem i omnichannelem w RAINBOW TOURS, jednym z wiodących biur podróży w Polsce. 18-letnie doświadczenie w e-commerce, z czego 14 lat rozwijający cyfryzację w jednej firmie. W konkurencyjnej branży nastawiony na efektywność i skuteczne realizowanie strategii cyfrowej. To nie wszystko, co wnosi do pracy zespołu. To dyrektor, który uważa, że nakazy zabijają kreatywność, ufa swojemu zespołowi, bo sam wybrał najlepszych. Dostarcza dane, dzieli się wiedzą i jest integralną częścią zespołu. Taki sposób zarządzania przynosi świetne efekty, co pokazują nie tylko wyniki finansowe, ale przejawia się w atmosferze pracy, zaangażowaniu w RAINBOW TOURS.
Rozwijając e-biznes
Rosnące ambicje globalnego rozwoju polskich przedsiębiorców e-commerce miały przełożenie na ilość zgłoszeń w kategorii cross-border w konkursie. Jury stanęło tu przed wyjątkowo trudnym wyborem, a wyrównaną walkę o przesądzające głosy wygrała Dagmara Ollesz-Miącz, Dyrektor e-Commerce TATUUM.
Innowacje i Fashion mogą iść w parze. Udowadnia to zwycięzca dwóch kategorii konkursowych – Mariusz Serafin, Dyrektor Marketingu i E-commerce, G8 S.A (Lancerto i Próchnik).
Niekwestionowaną liderką w kategorii będącej nowością edycji Family e-Commerce Business została znana branży Dorota Bachman, współzałożycielka TuZwierzaki.pl
E-Commerce B2B rozwija się w Polsce bardzo dynamicznie. Dowodem na to jest zapewne ogromna konkurencja właśnie w tej kategorii w konkursie. Za sukcesem Allegro Business w tym obszarze stoi laureat w kategorii B2B konkursu. To Piotr Truszkowski, dyrektor z ponad 19 letnim doświadczeniem w biznesie. W Allegro od 2020 roku rozwija marketplace i e-commerce B2B. Zwolennik dobrej organizacji, stawiania sobie wysokich wymagań przy jednoczesnym szacunku do innych współpracowników. Uważa, że lepiej inspirować niż nakazywać.
Jak być efektywnym dysponując proporcjonalnie mniejszym budżetem od największych gigantów e-commerce pokazał w tym roku Mateusz Haber, CMO & Co-owner Surf Inc. - laureat kategorii Wysoka efektywność przy niskim budżecie oraz uczestnik konkursu mianowany odkryciem roku. Pokazuje, że nie trzeba należeć do największych podmiotów branży aby osiągać spektakularne efekty.
Sukces to relacje
Tegoroczna edycja konkursu pokazała też, że w e-commerce silne relacje stanowią o sukcesie na rynku i są cechą charakterystyczną tej branży handlu. Najlepszych dowodów na to można było poszukać w jednej z najpopularniejszych kategorii konkursu – Long Term Cooperation. Liderem tego obszaru okazał się Tomasz Szagdaj, Dyrektor e-Commerce w Nowa Itaka , który od 15 lat związany jest z tą firmą i wprowadza innowacje cyfrowe.
Zdaniem kapituły konkursu – której skład podajemy poniżej – bezapelacyjnym liderem w obszarze szeroko pojętego sustainability e-commerce jest obecnie Maciej Bojczewski, CEO i founder Klub Zabawkowy. Innowacyjny model spotkał się z uznaniem Kapituły i chęcią jego obserwacji w kolejnych latach.
Potęga zespołu
Należy też pamiętać, że każdy lider jest częścią zespołu, którym kieruje. Dlatego w konkursie Dyrektor E-commerce Roku e-Izby ważne miejsce zajmują kategorie zespołowe” – wyjaśnia Patrycja Sass-Staniszewska, Prezes e-Izby.
I tak, najlepszym zespołem e-Commerce B2C w obszarze marketingu wśród dużych firm zostali uznani pracownicy PRZELEWY24. Natomiast najlepszym zespołem marketingu w obszarze e-Commerce B2C wśród firm średnich została KUBOTA. Z kolei najlepszym zespołem e-commerce B2C logistyki został zespół sklepu EMPIK. Obszar e-commerce B2B i marketingu w tym zakresie najlepiej w ostatnich miesiącach rozwijał zespół ALLEGRO BUSINESS. Kto jest najefektywniejszy w obszarze sprzedaży e-commmerce B2C w podmiotach dużych? – w 2024 roku okazuję się to zespół Polskich Linii Lotniczych LOT.
Niewątpliwie, dzięki konkursowi Dyrektor e-Commerce Roku można poznać nowe nazwiska i osobowości, wprowadzające krajowy e-commerce na kolejne etapy rozwoju. I tak, tegorocznymi odkryciami menadżerskimi są: Małgorzata Kaszowska z GT Group Tomaszek, Mariusz Nowak z Black Red White czy Oskar Lipiński z Daag.
Ta edycja konkursu pokazała jak ważną rolę odgrywa osobowość w dążeniu do sukcesu i inspirowania zespołu. Dlatego kapituła nagradzała też osobisty wkład w sukcesy marek e-commerce liderów, w tym umiejętności miękkie – podkreśla koordynator konkursu, Paulina Wojczyńska z e-Izby.
Laureatów tegorocznej edycji konkursu Dyrektor e-Commerce Roku poznaliśmy 6 czerwca podczas koktajlowej gali w podwarszawskim hotelu. Stworzyło to warunki do kameralnego networkingu oraz relaksu po konkursowych emocjach.
Lista laureatów konkursu Dyrektor e-Commerce Roku 2024
KATEGORIE INDYWIDUALNE
E-COMMERCE B2B
· Piotr Truszkowski, Allegro Business
BEAUTY/KOSMETYKI
· Bartosz Zaborowski, Ziaja
FAMILY E-COMMERCE BUSINESS
· Dorota Bachman, TuZwierzaki.pl
PRODUCER
· Oskar Lipiński, Daag
ODPOWIEDZIALNY LIDER
· Maciej Bojczewski, Klub Zabawkowy
SPORT/HOBBY/TURYSTYKA
· Michał Jaworski, Rainbow Tours
LONG TERM COOPERATION
· Tomasz Szagdaj, Nowa Itaka
OMNICHANNEL
· Mariusz Nowak, Black Red White
WYSOKA EFEKTYWNOŚĆ PRZY NISKIM BUDŻECIE
· Mateusz Haber, Surf Inc.
INNOVATIVE ECOMMERCE LEADER
· Mariusz Serafin, Lancerto
FASHION
· Mariusz Serafin, Lancerto
DOM I OGRÓD
· Małgorzata Kaszowska, MAX KUCHNIE
CROSS-BORDER E-COMMERCE B2C
· Dagmara Ollesz-Miącz, Tatuum
KATEGORIE ZESPOŁOWE
ZESPÓŁ E-COMMERCE MARKETING B2B
· ALLEGRO BUSINESS
ZESPÓŁ E-COMMERCE MARKETING B2C PODMIOTY ŚREDNIE
· KUBOTA
ZESPÓŁ E-COMMERCE MARKETING B2C PODMIOTY DUŻE
· Przelewy24
ZESPÓŁ E-COMMERCE SRZEDAŻY B2C - PODMIOTY DUŻE
· POLSKIE LINIE LOTNICZE LOT
ZESPÓŁ E-COMMERCE LOGOSTYKA B2C – PODMIOTY DUŻE
· EMPIK
WYRÓŻNIENIA
· Mateusz Haber z firmy Surf Inc. Jako Odkrycie Roku 2024.
· Małgorzata Szady z firmy Kronospan Mielec za efektywną transformację cyfrową.
· Magdalena Nowacka z firmy Bolf za efektywną strategię cross-border e-commerce w rodzinnej firmie.
Uczestników konkursu oceniała Kapituła złożona ze znanych i cenionych ekspertów branży, na stanowiskach prezesów lub członków zarządu dużych organizacji:
· Daniel Rogiński, General Manager CEE, Zalando
· Daniel Zalewski, CEO Visciola Fashion
· Dmytro Dybash, Digital & Logistics Director, Auchan
· Grzegorz Bosowski, CEO Fly.pl
· Jacek Kinecki, CEO Przelewy24,
· Jakub Jasiński, Prezes Zarządu eBilet.pl
· Joanna Kwiatkowska, Vice CEO Kubota
· Michał Sacha, Chief Marketing/ Omni-Commerce Leader. Executive committee member., Leroy Merlin
· Mikołaj Wezdecki, Wiceprezes Zarządu, LPP
· Robert Olędzki, Digital Business Director, PAYBACK,
· Szymon Bujalski, Board Member, MODIVO
· Tomasz Osman, CEO SAVICKI
Audyt nad przebiegiem konkursu sprawowała kancelaria CK-Legal Chabasiewicz, Kowalska i Partnerzy.
Dziękujemy Partnerowi Głównemu tegorocznej edycji projektu –Przelewy24 – za współpracę.
Dziękujemy Partnerowi Kategorii– PayU
Lista laureatów: https://dyrektorecommerceroku.pl/laureaci/
Więcej informacji o konkursie: https://dyrektorecommerceroku.pl/
21.06.2024
Automatyzacja procesów oceny weryfikacji klientów (KYC/KYB) i naliczania limitów kupieckich (ocena ryzyka)
29.05.2024
Prawo do naprawy i cyfrowy paszport produktu
18.04.2024
Skuteczny rozwój e-commerce wymaga wysokiej jakości danych
04.04.2024
Co idzie za zmianą koncepcji?
14.02.2024
DQM oczami laureatów – wywiady z najlepszymi w kategorii SaaS.
07.02.2024
DQM oczami laureatów – wywiady z najlepszymi w kategorii AI.
26.01.2024
DQM w oczach laureatów – wywiady z najlepszymi Agencjami.
20.12.2023
Nie ma sukcesu e-commerce bez tych płatności. Raport Comfino „Płatności ratalne i odroczone w Polsce 2023/24”
15.11.2023
Co prezentowaliśmy podczas Dnia z Odpowiedzialnym e-Commerce, 26 października 2023?
06.11.2023
Zwroty w e-Commerce
13.07.2023
E-commerce na najwyższych obrotach. Zadbaj o infrastrukturę IT, by zyskać przewagę
22.06.2023
Architektura jako klucz do skalowania kampanii promocyjnych i programów lojalnościowych
21.06.2023
12 wspaniałych e-Commerce – czy ich znacie?
13.06.2023
Jeśli Cię nie ma w e-commerce, to nie istniejesz
06.06.2023
„TRENDY I WYZWANIA W CROSS-BORDER. BUSINESS CASE. Zbiór wywiadów”.
01.06.2023
Lista Nominowanych w konkursie Dyrektor e-Commerce Roku 2023
31.05.2023
„RÓŻA, A CO CHCESZ WIEDZIEĆ O E-COMMERCE?”
30.05.2023
Szkoła Gospodarki Cyfrowej w Poznaniu „Cross-border e-commerce: Co musisz wiedzieć o prawie i podatkach sprzedając za granicę?”
26.05.2023
Gala konkursu Performance Marketing Diamonds EU 2023 – fotorelacja
26.05.2023
Konkurs Performance Marketing Diamonds EU 2023 rozstrzygnięty!
23.05.2023
e-commerce Ratuje Sytuację!
22.05.2023
Kapituła konkursu wybrała Dyrektora e-Commerce Roku 2023!
15.05.2023
Darmowy poradnik o marketingu afiliacyjnym dla MŚP od ekspertów Admitad Polska
11.05.2023
5 kroków jak rozpocząć sprzedaż w Wielkiej Brytanii
11.12.2024
Jak wydawcy technologiczni rewolucjonizują lej sprzedażowy marek?
10.12.2024
Magazyn e-Izby 2024
04.12.2024
e-Commerce w Polsce wydaje miliardy na dostosowanie do unijnych zmian prawnych