W kontekście ekonomicznym, w którym optymalizacja budżetów jest absolutnym priorytetem, kluczowe jest maksymalizowanie skuteczności strategii biznesowych, aby przyciągnąć uwagę i zaufanie klientów oraz wyróżnić się na tle konkurencji. W erze cyfrowej marketing afiliacyjny ma przed sobą świetlaną przyszłość: w ciągłej innowacji, stanowi jedną z najskuteczniejszych dźwigni marketingowych do wzmocnienia strategii pozycjonowania.
Komunikacja cyfrowa, kluczowy atut
W 2024 roku komunikacja w sieci niezmiennie kontynuuje swój rozwój co sprawiło że na całym świecie istnieje już ponad 5 miliardów użytkowników mediów społecznościowych (według Digital Report 2024 autorstwa We Are Social). Polska jest doskonałym przykładem tego trendu, gdzie 68,8% populacji aktywnie korzysta z mediów społecznościowych, co czyni niezbędnym dla marek zbudowanie silnej obecności online. Użytkownicy spędzają na platformach społecznościowych niemal 2 godziny dziennie, co stwarza firmom liczne możliwości na zaangażowanie odbiorców. Dodatkowo, 41,8% polskich użytkowników korzysta z mediów społecznościowych, aby szukać informacji o produktach, a ponad połowa z nich bada marki online przed dokonaniem zakupu.
Chociaż głównym powodem korzystania z mediów społecznościowych pozostaje utrzymywanie kontaktu z rodziną i przyjaciółmi, 29,6% użytkowników szuka tam inspiracji na temat aktywności i zakupów, a 28,8% z nich wyszukuje konkretne produkty do kupienia. Ponadto 26,5% korzysta z mediów społecznościowych, aby angażować się w treści publikowane przez swoje ulubione marki.
Podkreśla to nieodzowną rolę komunikacji cyfrowej w kształtowaniu zachowań konsumenckich oraz postrzegania marek.
Marketing afiliacyjny: partnerstwa wspierające strategie marketingowe
Marketing afiliacyjny rozwija się w szybkim tempie i oferuje szereg możliwości dla firm i marek, które pragną zwiększyć swój profil, wzmacniając swoje pozycjonowanie marketingowe. Publisherzy afiliacyjni mogą być stronami internetowymi, blogami, stronami w mediach społecznościowych lub społecznościami tematycznymi, które gromadzą czytelników poszukujących informacji, porad i wskazówek na dany temat. Marki powinny więc oferować treści związane z ich punktami zainteresowania, aby przekształcić tych czytelników w klientów.
Innowacja w centrum afiliacji: nowe możliwości do wykorzystania
Chociaż afiliacja od dawna jest strategią dotarcia do szerokiego odbiorcy, staje się coraz bardziej wyspecjalizowana, umożliwiając markom nawiązywanie partnerstw z grupami influencerów z niszowych segmentów, które są niezwykle ukierunkowane, z dużą wiarygodnością i popularnością. Afiliacja pozwala tworzyć spersonalizowane i dostosowane strategie marki, szczególnie dzięki insightom rynkowym, które niektóre platformy, takie jak Awin, oferują (ścieżka klienta, benchmarki branżowe, lejki konwersji itd.).
W podobny sposób, treści stają się coraz bardziej natywne i kontekstualne. Mogą przybierać formę treści redakcyjnych, w pełni zintegrowanych z treściami regularnie oferowanymi przez wydawców, co zwiększa ich atrakcyjność i wpływ. Rozwój formatów pozwala również markom na innowacje i pokazanie swojej kreatywności w komunikacji. Rola wideo w programach afiliacyjnych jest zatem istotna, ponieważ jest zaprojektowane tak, aby być zintegrowane i uniwersalne.
Niezależnie od sektora działalności, w którym funkcjonują marki, afiliacja jest kluczowym narzędziem do budowania i rozszerzania bazy klientów oraz wizerunku firmy, zapewniając wzmocnioną obecność w internecie i w mediach społecznościowych.
Uwaga: przejrzystość jest kluczowa i konsumenci oczekują jej jako oznaki zaufania. Obowiązujące przepisy znacznie się rozwinęły w tej kwestii, i obecnie konieczne jest informowanie publiczności o bieżących współpracach lub partnerstwach, aby lepiej informować i chronić użytkowników poprzez większą przejrzystość. To do uczestników rynku afiliacyjnego należy wspieranie i edukowanie użytkowników, promując większą przejrzystość, kontrolę i widoczność, w szczególności poprzez odpowiednie oferty.
Nasza platforma oferuje globalną społeczność ludzi, technologii i wiedzy z zakresu business intelligence. Niezależnie od rodzaju partnera, poziomu usług czy narzędzi, jakich potrzebuje Twoja firma, Awin zapewnia rozwiązania sprzyjające zrównoważonemu rozwojowi.
Odkryj więcej na temat https://awin.link/brand-staretgy-eizba
Autorem treści jest Paweł Kudzin - odpowiadający za dział Advertiser w Awin na rynku Eastern Europe

21.06.2024
Automatyzacja procesów oceny weryfikacji klientów (KYC/KYB) i naliczania limitów kupieckich (ocena ryzyka)

29.05.2024
Prawo do naprawy i cyfrowy paszport produktu

18.04.2024
Skuteczny rozwój e-commerce wymaga wysokiej jakości danych

04.04.2024
Co idzie za zmianą koncepcji?

14.02.2024
DQM oczami laureatów – wywiady z najlepszymi w kategorii SaaS.

07.02.2024
DQM oczami laureatów – wywiady z najlepszymi w kategorii AI.

26.01.2024
DQM w oczach laureatów – wywiady z najlepszymi Agencjami.

20.12.2023
Nie ma sukcesu e-commerce bez tych płatności. Raport Comfino „Płatności ratalne i odroczone w Polsce 2023/24”

15.11.2023
Co prezentowaliśmy podczas Dnia z Odpowiedzialnym e-Commerce, 26 października 2023?

06.11.2023
Zwroty w e-Commerce

13.07.2023
E-commerce na najwyższych obrotach. Zadbaj o infrastrukturę IT, by zyskać przewagę

22.06.2023
Architektura jako klucz do skalowania kampanii promocyjnych i programów lojalnościowych

21.06.2023
12 wspaniałych e-Commerce – czy ich znacie?

13.06.2023
Jeśli Cię nie ma w e-commerce, to nie istniejesz

06.06.2023
„TRENDY I WYZWANIA W CROSS-BORDER. BUSINESS CASE. Zbiór wywiadów”.

01.06.2023
Lista Nominowanych w konkursie Dyrektor e-Commerce Roku 2023

31.05.2023
„RÓŻA, A CO CHCESZ WIEDZIEĆ O E-COMMERCE?”

30.05.2023
Szkoła Gospodarki Cyfrowej w Poznaniu „Cross-border e-commerce: Co musisz wiedzieć o prawie i podatkach sprzedając za granicę?”

26.05.2023
Gala konkursu Performance Marketing Diamonds EU 2023 – fotorelacja

26.05.2023
Konkurs Performance Marketing Diamonds EU 2023 rozstrzygnięty!

23.05.2023
e-commerce Ratuje Sytuację!

22.05.2023
Kapituła konkursu wybrała Dyrektora e-Commerce Roku 2023!

15.05.2023
Darmowy poradnik o marketingu afiliacyjnym dla MŚP od ekspertów Admitad Polska

11.05.2023
5 kroków jak rozpocząć sprzedaż w Wielkiej Brytanii

17.11.2025
Polscy konsumenci na zakupach coraz bardziej świadomi, wymagający i ostrożni

14.11.2025
e-Sencja Branży: Gamifikacja zakupów – zabawa, która sprzedaje

24.10.2025
e-Sencja Branży: Psychologia koloru w e-commerce – co działa na polskich klientów?