Szkoła Gospodarki Cyfrowej Professional

Szkoła Gospodarki Cyfrowej Professional to projekt edukacyjny Izby Gospodarki Elektronicznej, który powstał w związku z zapotrzebowaniem branży e-commerce i rynku pracy na specjalistów w konkretnych obszarach. Dostarczamy rynkowi pracy branży e-commerce osoby posiadające kwalifikacje na konkretne stanowiska, na które jest aktualnie największe zapotrzebowanie.

SZKOLENIE PRODUCT OWNER 

Uczestnicy szkolenia otrzymują:

✅ 82 godziny profesjonalnego, weekendowego kursu odbywającego się w formule hybrydowej!

✅ Zajęcia prowadzone przez znanych i cenionych w branży ekspertów  – otrzymujesz możliwość uzyskania odpowiedzi na najbardziej nurtujące Cię pytania, a tym samym masz wpływ na zagadnienia poruszane w trakcie zajęć!

✅ Zajęcia teoretyczne i możliwość wykorzystania wiedzy w praktyce – Szkoła Gospodarki Cyfrowej Professional przygotuje Cię na wykorzystanie dostępnych na rynku narzędzi bez potrzeby dodatkowych kursów!

✅ Szeroki zakres poruszanych zagadnień – w trakcie kursu poznasz sześć bloków tematycznych: podstawy e-commerce, strategia omnichannel, analityka internetowa, systemy pomiarowe User Experience, metodyki projektowe oraz Big Data.

✅ Certyfikat ukończenia Szkoły Gospodarki Cyfrowej Professional – Twoje kompetencje potwierdza Izba Gospodarki Elektronicznej!


Niebawem startuje kolejna edycja – zgłoś się już teraz!

Cena regularna kursu to 4 999 zł netto (6 148,77 zł z VAT)

Cena dla przedstawiciela firmy członkowskiej e-Izby to 2 999 zł netto (3 688,77 zł z VAT)

Czas trwania kursu: 82 godziny

Forma: hybrydowa / weekendowa

1. Podstawy e-commerce

wykładowca: Justyna Skorupska

  • Rynek e-commerce: kluczowe dane, B2B I B2C, podobieństwa i różnice, otoczenie rynkowe i ekosystem, modele e-biznesu
  • Ścieżka zakupowa: akwizycja, konwersja, dostawa i obsługa klienta. Case study
  • Architektura platform e-commerce 
  • Wybrane elementy platform e-commerce
    • CMS
    • PIM
    • OMS

2. Strategia omnichannel

wykładowca: Justyna Skorupska

  • Elementy strategii omnichannel m.in.: kanały komunikacji, kanały sprzedaży, marka, płatności, logistyka, magazyn, technologie, klienci i ich lokalizacja  
  • Rodzaje technik sprzedaży e-commerce 
  • Zarządzanie treściami w omnichannel
  • Omówienie procesu wdrożenia produktu w e-commerce 
  • Przykłady biznesów e-commerce opartych na omnichannel
  • Technologie omnichannel, zajęcia praktyczne w oparciu o przykładową technologię 

3. Metodyki projektowe

wykładowca: Barbara Rogala

Podczas zajęć uczestnicy poznają najpopularniejsze podejścia do zarządzania projektami i produktami. W warsztatowy sposób dowiedzą się jakie są mocne i słabe strony metodyk zwinnych i kaskadowych, zapoznają się z najpopularniejszymi narzędziami i technikami wspierającymi Product Ownera w codziennej pracy i przećwiczą je w praktyce. Nie zabraknie także bloku tematycznego poświęconego samej roli właściciela produktu, podczas którego omówione zostaną kompetencje, odpowiedzialność, zadania i obszary działalności osoby na tym stanowisku. Całość zwieńczona zostanie blokiem tematycznym dotyczącym kierowania zespołem w organizacji.

4. Analityka internetowa 

wykładowca: Mateusz Dałek

  • Measurement plan — czyli co mierzyć w analityce internetowej?
  • Google Analytics — od UA do GA4
  • Interfejs GA4
  • Raporty standardowe w GA4, atrybucja konwersji i inne podstawowe koncepty
  • Budowa własnych raportów GA4
  • Więcej możliwości raportowania dzięki wykorzystaniu Looker Data Studio
  • Źródła danych w Looker Data Studio, łączenie danych
  • Tworzenie własnego raportu Looker Data Studio
  • Administrowanie ustawieniami konfiguracji GA4
  • GA4 w aplikacji mobilnej, łączenie danych z www i aplikacji
  • Rozpoczęcie pracy z Google Tag Managerem, implementacja kontenera GTM na stronie internetowej
  • Interfejs Google Tag Managera: tagi, reguły i zmienne
  • Tworzenie własnych tagów GTM
  • Poszerzenie możliwości GTM dzięki warstwie danych
  • Debugowanie konfiguracji GTM / GA4
  • Testy AB — co zamiast Google Optimize
  • Proces tworzenia testu AB
  • AI w analityce internetowej

5. User experience

wykładowca: Michał Sowizdrzał

User Experience dotyka każdego aspektu naszego życia, bo czym innym jest doświadczenie, które nabywamy i obcujemy w otaczającym nas świecie. W ramach Systemów pomiarowych User Experience zgłębimy temat samego doświadczenia użytkownika czekającego nas w e-commerce, dowiemy się, dlaczego warto to mierzyć, a także jak wyglądają ścieżki użytkownika oraz jak złożone mogą one być. Zagłębiając się w ścieżki zapoznamy się z narzędziem FIGMA, dzięki któremu będąc w roli projektanta zbudujemy procesy w formie wireframów i przygotujemy się do testów A/B. To wszystko podsumujemy poznając najnowsze trendy z branży UX.

6. Zarządzanie kosztami i rentownością

wykładowca: Paweł Lach

  • Wyzwania sprzedaży online
  • Złożoność obliczania rentowności
  • Prowizje i koszty
  • Marketing
  • Logistyka
  • Warsztaty – Rentowność produktu

Barbara Rogala

Liderka, mentorka, Agile Coach z wieloletnim doświadczeniem w budowaniu efektywnych zespołów i wartościowych produktów. Przez kilkanaście lat doświadczenia pełniła różne role w małych i dużych organizacjach, zawsze pozostając związana z zarządzaniem projektami, tworzeniem produktów czy budowaniem najlepszych zespołów. Współautorka „Biblii e-biznesu 3.0”, współwłaścicielka marki Agile Hunters, aplikacje tworzone pod jej skrzydłami były niejednokrotnie nominowane do nagród takich jak Mobile Trends Awards czy E-commerce Polska Awards. Współpracowała z firmami z całego świata, ale także z tymi na rodzimym rynku (np. GIPHY, CCC). Absolwentka Politechniki Wrocławskiej oraz Uniwersytetu Wrocławskiego na kierunkach Elektronika i Telekomunikacja oraz Zarządzanie. 

Mateusz Dałek


Ekspert od analityki internetowej, specjalizującym się w Google Analytics 3-4 i Google Tag Manager. Pracuję w analityce internetowej od 2011 roku, zrealizowałem 200+ projektów, o zróżnicowanym zakresie, w większości dla e-commerce, współpracował m. in. z Grupą CCC czy Decathlon Polska.
Jestem absolwentem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie i Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu. Posiadam certyfikaty umiejętności od Google i ConversionXL.

Justyna Skorupska

Ekspert rynku e-commerce. Członek Rady Izby Gospodarki Elektronicznej, której była współzałożycielką. Członek Rady ds. Cyfryzacji w latach 2016-2018 . W 2016 nominowana przez branżę na „Osobowość polskiej gospodarki cyfrowej”. Autorka popularnej książki „E-commerce. Strategia-Zarządzanie-Finanse”.

Opis kompetencji i doświadczenia:

  • Doradztwo strategiczne z zakresu Customer Experience Management oraz Customer Journey Design – podróż zakupowa, ścieżki zakupowe zarówno w segmencie B2C jak i B2B.
  • Wdrażanie modelu B2B2C
  • Budowanie roadmapy transformacji cyfrowej (co, kiedy, jak)
  • Cyfryzacja procesów sprzedaży ze wsparciem narzędzi IT takich jak: PIM, CMS, platforma zakupowa e-commerce, marketing automation.
  • Doradztwo strategiczne z zakresu e-commerce: Tworzenie strategii długo i krótkoterminowych; Tworzenie, realizacja i kontrola budżetów w szczególności na poziomie całych jednostek organizacyjnych; Tworzenie i realizacja strategii wprowadzania na rynek nowych projektów/produktów; Tworzenie i zarządzanie zespołami ludzi w szczególności tworzenie struktur, opisów stanowisk, przeprowadzanie rekrutacji, tworzenie programów motywacyjnych w tym szkoleniowych
  • Budowanie strategii Digital i Social Selling
  • Mentoring.

Michał Sowizdrzał

Project manager i projektant, specjalizujący się w zarządzaniu projektami UX/UI z 5-letnim doświadczeniem w e-commerce. Obecnie UX Team Lead w CCC, zarządzający zespołem projektantów UX, UI, Writerów oraz UX Researcherów rozwijających e-commerce na 7 rynkach. Doświadczenie zdobył w branży telco realizując projekty dotyczące usług skierowane do klientów indywidualnych (Abonament komórkowy, światłowód oraz TV, w tym konwergencja), a także rozwijając systemy wewnętrzne poprawiające doświadczenia pracowników. Realizując warsztaty strategiczne oraz budując UX Governance tworzył procesy do zarządzania procesem wytwórczym w organizacjach.

Paweł Lach

Od 8 lat jest związany z zagranicznym e-commercem. W Setup.pl zajmuje się procesem wdrażania nowych produktów na zagraniczne rynki. Analizuje rentowność produktu w oparciu o rynek docelowy, ale również wdraża go na określony marketpleace z odpowiednią optymalizacja dla danego kanału sprzedażowego.

„Bardzo się cieszę, że miałam możliwość uczestnictwa w szkoleniu. W trakcie kursu zdobyłam obszerną wiedzę, znalazłam wiele inspiracji oraz pozyskałam przydatne narzędzia umożliwiające skuteczne funkcjonowanie w roli Product Ownera. Dodatkową wartość dodali inni Uczestnicy, z którymi można było w wolnych chwilach budować relacje i dzielić się doświadczeniami. Na pewno będę szczerze polecać to szkolenie innym.” 

Paulina Stefankiewicz – Menedżerka ds. Sprzedaży i Rozwoju, Yes Biżuteria

“Uczestniczyłam w kursie „Zawodowy Product Owner” organizowanym przez e-Izbę i polecam go z czystym sumieniem. Wiedza jest przekazywana w bardzo praktycznej i warsztatowej formie z wykorzystaniem fajnych narzędzi do pracy zespołowej on-line. Dodatkowym atutem jest niewielka kameralna grupa uczestników, dzięki czemu praca jest efektywna, zostaje czas na zadawanie pytań i można bliżej poznać uczestników. Dużym atutem są trenerki i trenerzy kursu, którzy mają doświadczenie nie tylko w branży ale również w prowadzeniu zajęć. Zachęcam do zapisywania się na kurs w grupie, najlepiej z ludźmi, z którymi pracujecie w jednej firmie, dzięki temu wiedza szybciej przejdzie do praktyki.”

Aleksandra Stańczuk – Product Manager, eBilet.pl

“Kilka weekendów poświęconych na kurs był zdecydowanie wartościową inwestycją czasu. Jest on odpowiedni zarówno dla PO rozpoczynających swoją drogę, jak i tych bardziej doświadczonych – systematyzuje wiedzę i 'otwiera głowę’ na poszczególne obszary Product Ownershipu. Wiedza przekazywana jest przez praktyków, a także – co istotne – wytwarzane jest kreatywne (warsztatowe) i inspirujące środowisko pracy, dające przestrzeń do wymiany doświadczeń i spostrzeżeń między kursantami z różnych branż e-commerce.”

Grzegorz Słowikowski – Product Owner, PKO Leasing

„Kurs Product Owner, w którym miałam przyjemność uczestniczyć okazał się sporą dawką

wiedzy, którą będę mogła teraz wykorzystać w praktyce. Kameralna grupa, zajęcia

dopasowane pod branże uczestników, większość zajęć w formie warsztatów, sprawiły,

że kurs uważam za dobrze zainwestowany czas. Co ważne, zarówno prowadzący jak

i organizatorzy na bieżąco reagowali na potrzeby kursantów. Biorąc pod uwagę

całokształt z czystym sumieniem mogę polecić kurs dla każdego początkującego

Product Ownera.”

Marzena Salawa Junior Project Manager, Answear.com

„Cieszę się, że mogłam wziąć udział w kursie Product Owner organizowanym przez

e-Izbę. Pogłębiłam swoją wiedzę dotycząca e-commerce, metodyk potrzebnych

w pracy na stanowisku z pogranicza biznesu i technologii. Kurs Product Owner daje

świetne podstawy i wskazuje ścieżki do dalszego zgłębiania tematów, tak aby móc

sprawnie prowadzić projekty i zespoły w organizacjach, które mają na celu

usprawnić doświadczenie konsumenta w digitalowym świecie.”

– Izabella Żonkowska Digital Sales & e-Commerce Advisor, Ambasada Królestwa Danii

„Polecam kurs Product Owner w ramach Szkoły Gospodarki Cyfrowej Professional.

Zajęcia prowadzone są przez ekspertów, którzy dzielą się swoją fachową wiedzą

i tłumaczą, jak powinna wyglądać rola Product Ownera w organizacji. Kurs jest idealny

dla osób, które dopiero zaczynają pracę na tym stanowisku lub będą je dopiero

tworzyły. Praktyczne zajęcia z Panią Barbarą Rogala — mistrzostwo!”

– Dawid Niedziałek Product Owner, Decathlon

pl