Inicjatywa Izby Gospodarki Elektronicznej – Szkoła Gospodarki Cyfrowej Junior to projekt edukacyjno-rozwojowy skierowany do dzieci ze szkół podstawowych oraz ich rodziców, mający na celu wypracowanie umiejętności świadomego i bezpiecznego poruszania się w sieci.
Jako najważniejsza organizacja branżowa dostrzegamy wyraźny problem w postaci braku edukacji cyfrowej najmniejszych.
Opracowany przez e-Izbę program obejmuje najważniejsze kwestie względem bezpieczeństwa, hejtu, kompetencji cyfrowych, zakupów w sieci, mediów społecznościowych czy użycia najnowszych technologii.
Wszyscy wiemy, jak ważne są podstawy edukacyjne, dlatego istotne jest, aby od pierwszych lat nauki wprowadzać dzieci mądrze w świat cyfrowy.
Wszelkie zapytania na temat projektu prosimy kierować pod adres: junior@eizba.pl
Projekt został objęty patronatem Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, Rzecznika Praw Dziecka, NASK, Federacji Konsumentów oraz PARP.
Choć wakacje to czas odpoczynku, warto znaleźć chwilę by zadbać o edukację cyfrową najmłodszych.
W epoce cyfrowej wykształceni digitalowo ludzie korzystają w pełni ze swoich praw – tak samo obywatelskich, jak i konsumenckich. Wiedzą jak unikać cyberniebezpieczeństw i jak bronić się przed zagrożeniami internetowymi. Czy widzisz wokół siebie takich obywateli?
Z myślą o kształceniu młodego pokolenia Izba Gospodarki Elektronicznej stworzyła autorski cykl szkoleń „Cyfrowa Sowa”. Eksperci Szkoły Gospodarki Cyfrowej Junior uczą w nim dzieci i młodzież tego, jak stawiać bezpieczne kroki w Internecie – wyszukiwać informacje, krytycznie oceniać źródła internetowe i komunikować się za pomocą narzędzi online.
Na tej podstawie młodzi ludzie budują postawy świadomych konsumentów, aby w pełni korzystać z zakupów online. Dowiadują się jak działają sklepy i zakupowe platformy internetowe. Czym jest marketing internetowy, a „Cyfrowa Sowa” wprowadza ich też do świata gamingu, Ponieważ technologia wciąż ewoluuje i przenika różne aspekty życia, co dotyczy nas wszystkich, nowy moduł edukacyjny „Sowy” skierowany jest też do nauczycieli i rodziców. Scenariusz kilkunastominutowych zajęć audiowizualnych daje dostęp do bogatych w treści materiałów. Są przystosowane do potrzeb i wieku odbiorców „Cyfrowej Sowy”.
Zapraszamy do zapoznania się z pierwszym tego typu projektem w Polsce, który edukacje najmłodsze grupy konsumentów Internetu oraz łączy z odpowiedzialnym obywatelstwem cyfrowym. Daje im umiejętności potrzebne do rozwoju w świecie, w którym technologia wyznacza przyszłość.
W pierwszym odcinku Zyta Czechowska – Nauczycielka Roku 2018 oraz współautorka książki “Jak nie zgubić dziecka w sieci” prezentuję zagadnienia z zakresu higieny cyfrowej.
Zapraszamy do śledzenia naszych kanałów, gdzie kolejne odcinki cyklu Cyfrowa Sowa będą publikowane raz w tygodniu. Zapraszamy do oglądania!
Wakacje to moment w którym dzieci mając więcej wolnego czasu, przez co aktywniej korzystają z social mediów i cyberprzestrzeni. W drugim odcinku “Cyfrowej Sowy” Błażej Szymczak – Chief Security Officer Modivo S.A. przybliża słuchaczom tematykę cyfrowej tożsamość – czym jest i w jaki sposób ją chronić. Miłego oglądania!
Cyfrowa Sowa to element projektu edukacyjnego Szkoła Gospodarki Cyfrowej – Junior skierowanego zarówno do dzieci ze szkół podstawowych, jak i ich rodziców oraz nauczycieli.
Szkoła Gospodarki Cyfrowej – Junior to również:
– warsztaty dla dzieci i młodzieży, odbywające się w siedzibach firm zrzeszonych w e-Izbie,
– komiks edukacyjny “Róża, a co chcesz wiedzieć o e-commerce?”,
– słuchowisko edukacyjne o e-commerce,
– cykl edukacyjny “Cyfrowa Sowa”.
W epoce cyfrowej wykształceni digitalowo ludzie korzystają w pełni ze swoich praw – tak samo obywatelskich, jak i konsumenckich. Wiedzą jak unikać cyberniebezpieczeństw i jak bronić się przed zagrożeniami internetowymi. Czy widzisz wokół siebie takich obywateli? Z myślą o kształceniu młodego pokolenia Izba Gospodarki Elektronicznej stworzyła autorski cykl szkoleń „Cyfrowa Sowa”. Eksperci Szkoły Gospodarki Cyfrowej Junior uczą w nim dzieci i młodzież tego, jak stawiać bezpieczne kroki w Internecie – wyszukiwać informacje, krytycznie oceniać źródła internetowe i komunikować się za pomocą narzędzi online. Na tej podstawie młodzi ludzie budują postawy świadomych konsumentów, aby w pełni korzystać z zakupów online. Dowiadują się jak działają sklepy i zakupowe platformy internetowe. Czym jest marketing internetowy, a „Cyfrowa Sowa” wprowadza ich też do świata gamingu, Ponieważ technologia wciąż ewoluuje i przenika różne aspekty życia, co dotyczy nas wszystkich, nowy moduł edukacyjny „Sowy” skierowany jest też do nauczycieli i rodziców. Scenariusz kilkunastominutowych zajęć audiowizualnych daje dostęp do bogatych w treści materiałów. Są przystosowane do potrzeb i wieku odbiorców „Cyfrowej Sowy”. Więcej informacji o projekcie oraz wszystkie materiały edukacyjne znajdziecie na naszej stronie!
Wakacje to moment w którym dzieci mając więcej wolnego czasu, przez co aktywniej korzystają z social mediów i cyberprzestrzeni. W trzecim odcinku “Cyfrowej Sowy” Paweł Książek – Head of Kinguin Esports Performance Center przybliża słuchaczom tematykę esportu – czym jest? Jakie zawody są z nim związane oraz kiedy należy rozpocząć budowanie ścieżki kariery w tym kierunku. Miłego oglądania!
Cyfrowa Sowa to element projektu edukacyjnego Szkoła Gospodarki Cyfrowej – Junior skierowanego zarówno do dzieci ze szkół podstawowych, jak i ich rodziców oraz nauczycieli.
Szkoła Gospodarki Cyfrowej – Junior to również:
– warsztaty dla dzieci i młodzieży, odbywające się w siedzibach firm zrzeszonych w e-Izbie,
– komiks edukacyjny “Róża, a co chcesz wiedzieć o e-commerce?”,
– słuchowisko edukacyjne o e-commerce,
– cykl edukacyjny “Cyfrowa Sowa”.
W epoce cyfrowej wykształceni digitalowo ludzie korzystają w pełni ze swoich praw – tak samo obywatelskich, jak i konsumenckich. Wiedzą jak unikać cyberniebezpieczeństwo i jak bronić się przed zagrożeniami internetowymi. Czy widzisz wokół siebie takich obywateli? Z myślą o kształceniu młodego pokolenia Izba Gospodarki Elektronicznej stworzyła autorski cykl szkoleń „Cyfrowa Sowa”. Eksperci Szkoły Gospodarki Cyfrowej Junior uczą w nim dzieci i młodzież tego, jak stawiać bezpieczne kroki w Internecie – wyszukiwać informacje, krytycznie oceniać źródła internetowe i komunikować się za pomocą narzędzi online. Na tej podstawie młodzi ludzie budują postawy świadomych konsumentów, aby w pełni korzystać z zakupów online. Dowiadują się jak działają sklepy i zakupowe platformy internetowe. Czym jest marketing internetowy, a „Cyfrowa Sowa” wprowadza ich też do świata gamingu, Ponieważ technologia wciąż ewoluuje i przenika różne aspekty życia, co dotyczy nas wszystkich, nowy moduł edukacyjny „Sowy” skierowany jest też do nauczycieli i rodziców. Scenariusz kilkunastominutowych zajęć audiowizualnych daje dostęp do bogatych w treści materiałów. Są przystosowane do potrzeb i wieku odbiorców „Cyfrowej Sowy”. Więcej informacji o projekcie oraz wszystkie materiały edukacyjne znajdziecie na naszej stronie!
Wakacje to moment w którym dzieci mając więcej wolnego czasu, przez co aktywniej korzystają z social mediów i cyberprzestrzeni. W trzecim odcinku “Cyfrowej Sowy” Paweł Książek – Head of Kinguin Esports Performance Center przybliża słuchaczom tematykę esportu – czym jest? Jakie zawody są z nim związane oraz kiedy należy rozpocząć budowanie ścieżki kariery w tym kierunku. Miłego oglądania!
Cyfrowa Sowa to element projektu edukacyjnego Szkoła Gospodarki Cyfrowej – Junior skierowanego zarówno do dzieci ze szkół podstawowych, jak i ich rodziców oraz nauczycieli.
Szkoła Gospodarki Cyfrowej – Junior to również:
– warsztaty dla dzieci i młodzieży, odbywające się w siedzibach firm zrzeszonych w e-Izbie,
– komiks edukacyjny “Róża, a co chcesz wiedzieć o e-commerce?”,
– słuchowisko edukacyjne o e-commerce,
– cykl edukacyjny “Cyfrowa Sowa”.
W epoce cyfrowej wykształceni digitalowo ludzie korzystają w pełni ze swoich praw – tak samo obywatelskich, jak i konsumenckich. Wiedzą jak unikać cyberniebezpieczeństwo i jak bronić się przed zagrożeniami internetowymi. Czy widzisz wokół siebie takich obywateli? Z myślą o kształceniu młodego pokolenia Izba Gospodarki Elektronicznej stworzyła autorski cykl szkoleń „Cyfrowa Sowa”. Eksperci Szkoły Gospodarki Cyfrowej Junior uczą w nim dzieci i młodzież tego, jak stawiać bezpieczne kroki w Internecie – wyszukiwać informacje, krytycznie oceniać źródła internetowe i komunikować się za pomocą narzędzi online. Na tej podstawie młodzi ludzie budują postawy świadomych konsumentów, aby w pełni korzystać z zakupów online. Dowiadują się jak działają sklepy i zakupowe platformy internetowe. Czym jest marketing internetowy, a „Cyfrowa Sowa” wprowadza ich też do świata gamingu, Ponieważ technologia wciąż ewoluuje i przenika różne aspekty życia, co dotyczy nas wszystkich, nowy moduł edukacyjny „Sowy” skierowany jest też do nauczycieli i rodziców. Scenariusz kilkunastominutowych zajęć audiowizualnych daje dostęp do bogatych w treści materiałów. Są przystosowane do potrzeb i wieku odbiorców „Cyfrowej Sowy”. Więcej informacji o projekcie oraz wszystkie materiały edukacyjne znajdziecie na naszej stronie!
Słuchowisko „Róża, a co chcesz wiedzieć o e-commerce?” to zapowiedź trzeciego komiksu edukacyjnego o technologiach dla dzieci z serii „Róża, a co chcesz wiedzieć?”, będące przewodnikiem po świecie internetowych zakupów. Jego bohaterkami są siostry Róża i Malina, które przeżywają ciekawe przygody, uczą się, jak funkcjonuje świat i są bardzo ciekawe wszystkiego, co jest związane z nauką i nowymi technologiami.
Prelegent: Pomysłodawca i jeden z autorów słuchowiska – Artur Kurasiński
Niebawem poinformujemy o nadchodzących warsztatach
Szkoły biorące udział w projekcie otrzymały certyfikaty “Szkoły Świadomej Cyfrowo”.
Gratulujemy zaangażowania w edukację cyfrową młodzieży:
Zgłoś swoją szkołę do projektu, wypełnij formularz zgłoszeniowy: https://forms.gle/aESDHx2cipPvSVU19
Klaudia Bonder-Kamińska – Kierownik ds. Edukacji
Mail: klaudia.kaminska@eizba.pl
Phone: +48 506 577 824