Szkoła Gospodarki Cyfrowej Junior

Inicjatywa Izby Gospodarki Elektronicznej – Szkoła Gospodarki Cyfrowej Junior to projekt edukacyjno-rozwojowy skierowany do dzieci ze szkół podstawowych oraz ich rodziców, mający na celu wypracowanie umiejętności świadomego i bezpiecznego poruszania się w sieci.

Jako najważniejsza organizacja branżowa dostrzegamy wyraźny problem w postaci braku edukacji cyfrowej najmniejszych.
Opracowany przez e-Izbę program obejmuje najważniejsze kwestie względem bezpieczeństwa, hejtu, kompetencji cyfrowych, zakupów w sieci, mediów społecznościowych czy użycia najnowszych technologii.

Wszyscy wiemy, jak ważne są podstawy edukacyjne, dlatego istotne jest, aby od pierwszych lat nauki wprowadzać dzieci mądrze w świat cyfrowy.

Wszelkie zapytania na temat projektu prosimy kierować pod adres: sgc@eizba.pl

Projekt został objęty patronatem:
Fundacji Dajemy Dzieciom SiłęRzecznika Praw Dziecka, NASK, Federacji Konsumentów oraz PARP.

Cyfrowa Sowa – odc. 1 Higiena Cyfrowa – Zyta Czechowska

Choć wakacje to czas odpoczynku, warto znaleźć chwilę by zadbać o edukację cyfrową najmłodszych.

W epoce cyfrowej wykształceni digitalowo ludzie korzystają w pełni ze swoich praw – tak samo obywatelskich, jak i konsumenckich. Wiedzą jak unikać cyberniebezpieczeństw i jak bronić się przed zagrożeniami internetowymi. Czy widzisz wokół siebie takich obywateli?

Z myślą o kształceniu młodego pokolenia Izba Gospodarki Elektronicznej stworzyła autorski cykl szkoleń „Cyfrowa Sowa”. Eksperci Szkoły Gospodarki Cyfrowej Junior uczą w nim dzieci i młodzież tego, jak stawiać bezpieczne kroki w Internecie – wyszukiwać informacje, krytycznie oceniać źródła internetowe i komunikować się za pomocą narzędzi online.

Na tej podstawie młodzi ludzie budują postawy świadomych konsumentów, aby w pełni korzystać z zakupów online. Dowiadują się jak działają sklepy i zakupowe platformy internetowe. Czym jest marketing internetowy, a „Cyfrowa Sowa” wprowadza ich też do świata gamingu, Ponieważ technologia wciąż ewoluuje i przenika różne aspekty życia, co dotyczy nas wszystkich, nowy moduł edukacyjny „Sowy” skierowany jest też do nauczycieli i rodziców. Scenariusz kilkunastominutowych zajęć audiowizualnych daje dostęp do bogatych w treści materiałów. Są przystosowane do potrzeb i wieku odbiorców „Cyfrowej Sowy”.

Zapraszamy do zapoznania się z pierwszym tego typu projektem w Polsce, który edukacje najmłodsze grupy konsumentów Internetu oraz łączy z odpowiedzialnym obywatelstwem cyfrowym. Daje im umiejętności potrzebne do rozwoju w świecie, w którym technologia wyznacza przyszłość.

W pierwszym odcinku Zyta Czechowska – Nauczycielka Roku 2018 oraz współautorka książki “Jak nie zgubić dziecka w sieci” prezentuję zagadnienia z zakresu higieny cyfrowej.

Zapraszamy do śledzenia naszych kanałów, gdzie kolejne odcinki cyklu Cyfrowa Sowa będą publikowane raz w tygodniu. Zapraszamy do oglądania!

Cyfrowa Sowa – odc. 2 Cyberbezpieczeństwo Błażej Szymczak

Wakacje to moment w którym dzieci mając więcej wolnego czasu, przez co aktywniej korzystają z social mediów i cyberprzestrzeni. W drugim odcinku “Cyfrowej Sowy” Błażej Szymczak – Chief Security Officer Modivo S.A. przybliża słuchaczom tematykę cyfrowej tożsamość – czym jest i w jaki sposób ją chronić. Miłego oglądania!

Cyfrowa Sowa to element projektu edukacyjnego Szkoła Gospodarki Cyfrowej – Junior skierowanego zarówno do dzieci ze szkół podstawowych, jak i ich rodziców oraz nauczycieli.

Szkoła Gospodarki Cyfrowej – Junior to również:

– warsztaty dla dzieci i młodzieży, odbywające się w siedzibach firm zrzeszonych w e-Izbie,

– komiks edukacyjny “Róża, a co chcesz wiedzieć o e-commerce?”,

– słuchowisko edukacyjne o e-commerce,

– cykl edukacyjny “Cyfrowa Sowa”.

 

W epoce cyfrowej wykształceni digitalowo ludzie korzystają w pełni ze swoich praw – tak samo obywatelskich, jak i konsumenckich. Wiedzą jak unikać cyberniebezpieczeństw i jak bronić się przed zagrożeniami internetowymi. Czy widzisz wokół siebie takich obywateli? Z myślą o kształceniu młodego pokolenia Izba Gospodarki Elektronicznej stworzyła autorski cykl szkoleń „Cyfrowa Sowa”. Eksperci Szkoły Gospodarki Cyfrowej Junior uczą w nim dzieci i młodzież tego, jak stawiać bezpieczne kroki w Internecie – wyszukiwać informacje, krytycznie oceniać źródła internetowe i komunikować się za pomocą narzędzi online. Na tej podstawie młodzi ludzie budują postawy świadomych konsumentów, aby w pełni korzystać z zakupów online. Dowiadują się jak działają sklepy i zakupowe platformy internetowe. Czym jest marketing internetowy, a „Cyfrowa Sowa” wprowadza ich też do świata gamingu, Ponieważ technologia wciąż ewoluuje i przenika różne aspekty życia, co dotyczy nas wszystkich, nowy moduł edukacyjny „Sowy” skierowany jest też do nauczycieli i rodziców. Scenariusz kilkunastominutowych zajęć audiowizualnych daje dostęp do bogatych w treści materiałów. Są przystosowane do potrzeb i wieku odbiorców „Cyfrowej Sowy”. Więcej informacji o projekcie oraz wszystkie materiały edukacyjne znajdziecie na naszej stronie!

Cyfrowa Sowa – odc. 3 Czym jest esport? Paweł Książek

Wakacje to moment w którym dzieci mając więcej wolnego czasu, przez co aktywniej korzystają z social mediów i cyberprzestrzeni. W trzecim odcinku “Cyfrowej Sowy” Paweł Książek – Head of Kinguin Esports Performance Center przybliża słuchaczom tematykę esportu – czym jest? Jakie zawody są z nim związane oraz kiedy należy rozpocząć budowanie ścieżki kariery w tym kierunku. Miłego oglądania!

Cyfrowa Sowa to element projektu edukacyjnego Szkoła Gospodarki Cyfrowej – Junior skierowanego zarówno do dzieci ze szkół podstawowych, jak i ich rodziców oraz nauczycieli.

Szkoła Gospodarki Cyfrowej – Junior to również:

– warsztaty dla dzieci i młodzieży, odbywające się w siedzibach firm zrzeszonych w e-Izbie,

– komiks edukacyjny “Róża, a co chcesz wiedzieć o e-commerce?”,

– słuchowisko edukacyjne o e-commerce,

– cykl edukacyjny “Cyfrowa Sowa”.

 

W epoce cyfrowej wykształceni digitalowo ludzie korzystają w pełni ze swoich praw – tak samo obywatelskich, jak i konsumenckich. Wiedzą jak unikać cyberniebezpieczeństwo i jak bronić się przed zagrożeniami internetowymi. Czy widzisz wokół siebie takich obywateli? Z myślą o kształceniu młodego pokolenia Izba Gospodarki Elektronicznej stworzyła autorski cykl szkoleń „Cyfrowa Sowa”. Eksperci Szkoły Gospodarki Cyfrowej Junior uczą w nim dzieci i młodzież tego, jak stawiać bezpieczne kroki w Internecie – wyszukiwać informacje, krytycznie oceniać źródła internetowe i komunikować się za pomocą narzędzi online. Na tej podstawie młodzi ludzie budują postawy świadomych konsumentów, aby w pełni korzystać z zakupów online. Dowiadują się jak działają sklepy i zakupowe platformy internetowe. Czym jest marketing internetowy, a „Cyfrowa Sowa” wprowadza ich też do świata gamingu, Ponieważ technologia wciąż ewoluuje i przenika różne aspekty życia, co dotyczy nas wszystkich, nowy moduł edukacyjny „Sowy” skierowany jest też do nauczycieli i rodziców. Scenariusz kilkunastominutowych zajęć audiowizualnych daje dostęp do bogatych w treści materiałów. Są przystosowane do potrzeb i wieku odbiorców „Cyfrowej Sowy”. Więcej informacji o projekcie oraz wszystkie materiały edukacyjne znajdziecie na naszej stronie!

Cyfrowa Sowa – odc. 4 Kompetencje cyfrowe, Katarzyna Szymańska

Wakacje to moment w którym dzieci mając więcej wolnego czasu, przez co aktywniej korzystają z social mediów i cyberprzestrzeni. W trzecim odcinku “Cyfrowej Sowy” Paweł Książek – Head of Kinguin Esports Performance Center przybliża słuchaczom tematykę esportu – czym jest? Jakie zawody są z nim związane oraz kiedy należy rozpocząć budowanie ścieżki kariery w tym kierunku. Miłego oglądania!

Cyfrowa Sowa to element projektu edukacyjnego Szkoła Gospodarki Cyfrowej – Junior skierowanego zarówno do dzieci ze szkół podstawowych, jak i ich rodziców oraz nauczycieli.

Szkoła Gospodarki Cyfrowej – Junior to również:

– warsztaty dla dzieci i młodzieży, odbywające się w siedzibach firm zrzeszonych w e-Izbie,

– komiks edukacyjny “Róża, a co chcesz wiedzieć o e-commerce?”,

– słuchowisko edukacyjne o e-commerce,

– cykl edukacyjny “Cyfrowa Sowa”.

 

W epoce cyfrowej wykształceni digitalowo ludzie korzystają w pełni ze swoich praw – tak samo obywatelskich, jak i konsumenckich. Wiedzą jak unikać cyberniebezpieczeństwo i jak bronić się przed zagrożeniami internetowymi. Czy widzisz wokół siebie takich obywateli? Z myślą o kształceniu młodego pokolenia Izba Gospodarki Elektronicznej stworzyła autorski cykl szkoleń „Cyfrowa Sowa”. Eksperci Szkoły Gospodarki Cyfrowej Junior uczą w nim dzieci i młodzież tego, jak stawiać bezpieczne kroki w Internecie – wyszukiwać informacje, krytycznie oceniać źródła internetowe i komunikować się za pomocą narzędzi online. Na tej podstawie młodzi ludzie budują postawy świadomych konsumentów, aby w pełni korzystać z zakupów online. Dowiadują się jak działają sklepy i zakupowe platformy internetowe. Czym jest marketing internetowy, a „Cyfrowa Sowa” wprowadza ich też do świata gamingu, Ponieważ technologia wciąż ewoluuje i przenika różne aspekty życia, co dotyczy nas wszystkich, nowy moduł edukacyjny „Sowy” skierowany jest też do nauczycieli i rodziców. Scenariusz kilkunastominutowych zajęć audiowizualnych daje dostęp do bogatych w treści materiałów. Są przystosowane do potrzeb i wieku odbiorców „Cyfrowej Sowy”. Więcej informacji o projekcie oraz wszystkie materiały edukacyjne znajdziecie na naszej stronie!

Szkoła Gospodarki Cyfrowej Junior we Wrocławiu
Jak inspirować dzieci do podnoszenia kompetencji cyfrowych?
Słuchowisko edukacyjne o technologii dla dzieci „Róża, a co chcesz wiedzieć o e-commerce?”

Słuchowisko „Róża, a co chcesz wiedzieć o e-commerce?” to zapowiedź trzeciego komiksu edukacyjnego o technologiach dla dzieci z serii „Róża, a co chcesz wiedzieć?”, będące przewodnikiem po świecie internetowych zakupów. Jego bohaterkami są siostry Róża i Malina, które przeżywają ciekawe przygody, uczą się, jak funkcjonuje świat i są bardzo ciekawe wszystkiego, co jest związane z nauką i nowymi technologiami.

Prelegent: Pomysłodawca i jeden z autorów słuchowiska – Artur Kurasiński

Szkoła Gospodarki Cyfrowej Junior w Łodzi

Szkoła Gospodarki Cyfrowej Junior w Warszawie

Szkoła Gospodarki Cyfrowej Junior w Zielonej Górze

Założenia projektu

Zabieramy dzieci do świata biznesu cyfrowego, by mogły od podszewki poznać miejsca pracy najlepiej prosperujących firm e-commerce. To wyjątkowa okazja, by zobaczyć, jak naprawdę wygląda praca w nowoczesnej firmie – od środka! Dzieci spotkają się bezpośrednio z osobami kierującymi poszczególnymi działami, poznają ich ścieżki kariery i dowiedzą się, jakie kompetencje oraz kierunki edukacyjne są potrzebne, by w przyszłości pracować w zawodach cyfrowych.

Edukacja i rozwój dzieci i młodzieży z zakresu:

  • kompetencji cyfrowych,
  • zakupów w sieci,
  • mediów społecznościowych,
  • zastosowania najnowszych technologii,
  • umiejętności świadomego i bezpiecznego poruszania się w sieci,
  • rozwoju oraz zwiększenia świadomości rodziców i nauczycieli.

Niebawem pojawi się informacja o nadchodzących zajęciach.

Certyfikat „Szkoły Świadomej Cyfrowo”

Szkoły biorące udział w projekcie otrzymały certyfikat “Szkoły Świadomej Cyfrowo”.

Gratulujemy zaangażowania w edukację cyfrową młodzieży:

  • Szkoła Podstawowa nr 357 w Warszawie
  • Szkoła Podstawowa nr 234 im. Juliana Tuwima w Warszawie
  • Szkoła Podstawowa nr 26 im. Mirosława Biernackiego w Warszawie
  • Szkoła Podstawowa nr 79 im. Łódzkich Olimpijczyków w Łodzi
  • Prywatna Szkoła Podstawowa Krzysztofa Augustyniaka w Łodzi
  • Szkoła Podstawowa nr 21 w Zielonej Górze
  • Szkoła Podstawowa nr 8 w Zielonej Górze

Zgłoś swoją szkołę do projektu, wypełnij poniższy formularz zgłoszeniowy.

E-mail: sgc@eizba.pl
Telefon: +48 690 622 160

Dołącz do e-Izby!

pl