ORGANY E-IZBY
Art. 12
- Organami e-Izby są:
- Walne Zgromadzenie Członków e-Izby,
- Rada e-Izby,
- Zarząd,
- Sąd e-Izby.
WALNE ZGROMADZENIE CZŁONKÓW E-IZBY
Art. 13
- Najwyższą władzą e-Izby jest Walne Zgromadzenie Członków e-Izby, zwane dalej „Walnym Zgromadzeniem”.
- Do kompetencji Walnego Zgromadzenia, poza innymi sprawami zastrzeżonymi w Statucie, należy:
- uchwalanie zmian Statutu,
- uchwalanie regulaminu Walnego Zgromadzenia,
- zatwierdzanie regulaminu Rady e-Izby oraz Sądu e-Izby,
- zatwierdzanie sprawozdań z działalności Rady e-Izby, Zarządu oraz Sądu e-Izby,
- zatwierdzanie sprawozdań finansowych e-Izby,
- udzielanie absolutorium członkom Rady e-Izby oraz Zarządu,
- powoływanie i odwołanie członków Rady e-Izby,
- wytyczanie kierunków działania e-Izby,
- powoływanie sądów polubownych przy e-Izbie, uchwalanie i zmiana regulaminów tych sądów,
- podjęcie decyzji (w tym wyrażanie zgody) w przedmiocie zbycia i wydzierżawienia przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanej części oraz ustanowienia na nich ograniczonego prawa rzeczowego.
Art. 14
- Każdy Członek e-Izby dysponuje w Walnym Zgromadzeniu jednym głosem.
- Członkowie e-Izby niebędący osobami fizycznymi są reprezentowani w Walnym Zgromadzeniu przez swoich przedstawicieli.
- Walne Zgromadzenie jest ważne bez względu na liczbę obecnych Członków e-Izby, z zastrzeżeniem podejmowania uchwał, dla których Statut przewiduje określone kworum. Jeżeli Walne Zgromadzenie nie będzie władne podjąć uchwały z uwagi na brak określonego w Statucie kworum, na najbliższym następnym Walnym Zgromadzeniu uchwała w tym przedmiocie może zostać podjęte bez względu na liczbę obecnych Członków e-Izby.
- Jeżeli Statut nie stanowi inaczej, uchwały Walnego Zgromadzenia zapadają zwykłą większością głosów. Uchwały podejmowane są w głosowaniu jawnym, za wyjątkiem głosowania nad uchwałami w przedmiocie powołania i odwołania członków Rady e-Izby, likwidatora, udzielenia absolutorium członkom organów e-Izby i innych sprawach osobowych, które jest tajne.
Art. 15
- Walne Zgromadzenie może być Zwyczajne lub Nadzwyczajne.
- Zwyczajne Walne Zgromadzenie powinno odbyć się w terminie sześciu miesięcy po upływie każdego roku obrotowego.
- Przedmiotem obrad Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia jest w szczególności:
- rozpatrzenie i zatwierdzenie sprawozdań z działalności Rady e-Izby, Zarządu oraz Sądu e-Izby za ubiegły rok obrotowy,
- zatwierdzenie sprawozdania finansowego e-Izby za ubiegły rok obrotowy,
- udzielenie absolutorium członkom Rady e-Izby oraz Zarządu.
- Walne zgromadzenie jest zwoływane przez Zarząd z jego własnej inicjatywy, na wniosek Rady e-Izby lub na pisemny wniosek co najmniej 10% Członków e-Izby. We wniosku powinien zostać określony porządek obrad.
- W przypadku wygaśnięcia mandatu członka Rady e-Izby przed upływem jego kadencji, powołanego jako reprezentant Grupy Tematycznej, o którym mowa w art. 19 ust. 4, wniosek o zwołanie Walnego Zgromadzenia z porządkiem obrad, obejmującym wybory uzupełniające na członka Rady e-Izby – reprezentanta tej Grupy Tematycznej może zgłosić 30% Członków e-Izby należących do tej Grupy Tematycznej (tj. 30% członków tej Grupy Tematycznej), której reprezentantem był członek Rady e-Izby, którego mandat wygasł. 30% Członków e-Izby należących do danej Grupy Tematycznej może ponadto zgłosić wniosek o zwołanie Walnego Zgromadzenia z porządkiem obrad, obejmującym odwołanie członka Rady e-Izby, reprezentanta tej Grupy Tematycznej i wyborów uzupełniających na członka Rady e-Izby, reprezentanta tej Grupy.
- Walne Zgromadzenie powinno zostać zwołane na dzień przypadający nie później niż 60 dni od wpłynięcia wniosku o jego zwołanie.
- Jeżeli Zarząd nie zwoła Walnego Zgromadzenia w terminie określonym w ust. 6 niniejszego artykułu, wnioskodawca (wnioskodawcy w przypadku Członków e-Izby) może zwołać Walne Zgromadzenie z wnioskowanym porządkiem obrad.
Art. 16
- Walne Zgromadzenie zwołuje się za pomocą listów poleconych lub drogą korespondencji elektronicznej, przesyłanej na ostatni podany przez Członka e-Izby adres poczty elektronicznej, wysłanych co najmniej 21 dni przed terminem Walnego Zgromadzenia oraz dodatkowo poprzez zamieszczenie w tym terminie zaproszenia na stronie internetowej e-Izby. Członek e-Izby jest zawiadamiany listem poleconym (zamiast korespondencji elektronicznej), jeżeli złoży pisemne żądanie w tym zakresie.
- W zaproszeniu powinien być wskazany dzień, godzina i miejsce odbycia się Walnego Zgromadzenia oraz szczegółowy porządek obrad.
- Przedmiotem uchwał Walnego Zgromadzenia mogą być jedynie sprawy objęte porządkiem obrad wskazanym w zaproszeniu.
- Szczegółowe zasady pracy Walnego Zgromadzenia określa regulamin Walnego Zgromadzenia.
- Członkowie e-Izby, jeżeli przewiduje to regulamin Walnego Zgromadzenia, mogą brać udział w Walnym Zgromadzeniu przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, co obejmuje transmisję obrad w czasie rzeczywistym, dwustronną komunikację w czasie rzeczywistym, w ramach której uczestnicy Walnego Zgromadzenia mogą się wypowiadać w toku obrad, przebywając w miejscu innym, niż miejsce obrad oraz wykonywanie prawa głosu.
- Organizację Walnego Zgromadzenia zapewnia Zarząd.
RADA E-IZBY
Art. 17
- Rada e-Izby składa się z 6 (sześciu) do 15 (piętnastu) członków powoływanych przez Walne Zgromadzenie.
- Rada e-Izby wybiera ze swojego grona Przewodniczącego Rady e-Izby oraz dwóch Wiceprzewodniczących Rady e-Izby.
- Do Rady e-Izby mogą zostać powołane osoby fizyczne spośród Członków e-Izby lub spoza ich grona.
- Członkowie Rady e-Izby, z zastrzeżeniem ust. 5 niniejszego artykułu, nie mogą wchodzić w skład Zarządu ani Sądu e-Izby.
- Rada e-Izby z ważnych powodów, może oddelegować członka Rady e-Izby na czas określony nie dłuższy niż 1 rok i za zgodą tego członka, do pełnienia funkcji członka Zarządu. Prawa i obowiązki członka Rady e-Izby ulegają zawieszeniu na czas oddelegowania. Oddelegowanie nie może nastąpić, jeżeli w jego wyniku liczba pełnoprawnych członków Rady e-Izby byłaby mniejsza niż 5 (pięciu).
Art. 18
- Rada e-Izby powoływana jest na wspólną trzyletnią kadencję.
- Wygaśnięcie mandatu członka Rady e-Izby następuje:
- z dniem odbycia Walnego Zgromadzenia zatwierdzającego sprawozdanie finansowe e-Izby za ostatni pełny rok obrotowy pełnienia funkcji,
- równocześnie z wygaśnięciem mandatów pozostałych członków Rady e-Izby, w przypadku członka Rady e-Izby powołanego przed upływem danej kadencji,
- wskutek śmierci, rezygnacji lub odwołania ze składu Rady e-Izby.
Art. 19
- Wybór członków Rady e-Izby następuje w drodze głosowania przeprowadzonego w trybie opisanym poniżej.
- Każdy z Członków e-Izby bierze udział w głosowaniu poprzez zgłoszenie od 1 (jednego) do 15 (piętnastu) kandydatów do Rady e-Izby (lista głosów). Lista z większą liczbą oddanych głosów na kandydatów jest nieważna. Członek e-Izby może zgłosić tylko jedną listę głosów obejmującą imiona i nazwiska kandydatów. Na liście odnotowuje się Grupę Tematyczną, do której należy dany Członek e-Izby.
- Każde pojedyncze zgłoszenie kandydata na listę oznacza jeden głos oddany na tego kandydata. Na tej podstawie ustala się łączną liczbę głosów oddanych na każdego z kandydatów (głosy wszystkich Członków e-Izby) oraz łączną liczbę głosów oddanych na tego kandydata przez Członków e-Izby każdej z Grup Tematycznych (głosy w Grupie Tematycznej). W braku zgłoszonej najpóźniej niezwłocznie po ogłoszeniu powyższych wyników zgody danego kandydata na pełnienie funkcji członka Rady e-Izby, głosy przelicza się jeszcze raz, bez uwzględnienia głosów oddanych na tego kandydata. Aby zostać wybranym jako reprezentant Grupy Tematycznej, kandydat musi wyrazić w tym samym terminie dodatkową wyraźną zgodę w tym przedmiocie, przy czym wskazanie więcej niż jednej Grupy Tematycznej wymaga dla swojej skuteczności określenia ich priorytetów – preferencji kolejności wyboru reprezentowania Grup Tematycznych na wypadek równej ilości głosów oddanych w różnych Grupach Tematycznych. Jeden członek Rady e-Izby nie może być jednocześnie reprezentantem dwóch Grup Tematycznych.
- Członkami Rady e-Izby w pierwszej kolejności zostaje sześciu kandydatów wyłonionych jako reprezentanci Grup Tematycznych. Reprezentantem danej Grupy Tematycznej zostaje kandydat, który uzyskał największą liczbę głosów w danej Grupie Tematycznej. Zastosowanie znajdują kolejno następujące zasady:
- Jeżeli kandydat otrzymał największą liczbę głosów w więcej niż jednej Grupie Tematycznej (odpowiednio: po zastosowaniu zasady opisanej w pkt. a, powinien zostać reprezentantem Grupy Tematycznej), wówczas zostaje reprezentantem tej Grupy Tematycznej, w której otrzymał największą liczbę głosów (nie uwzględnia się wyników ewentualnego głosowania dodatkowego, o którym mowa w pkt. a). W razie potrzeby uwzględnia się preferencję kolejności reprezentowania Grup Tematycznych wskazanych przez kandydata. Reprezentantami pozostałych Grup Tematycznych zostają kandydaci, którzy otrzymali jako kolejną największą liczbę głosów w danej Grupie Tematycznej.
- Jeżeli kandydat otrzymał największą liczbę głosów w więcej niż jednej Grupie Tematycznej (odpowiednio: po zastosowaniu zasady opisanej w pkt. a, powinien zostać reprezentantem Grupy Tematycznej), wówczas zostaje reprezentantem tej Grupy Tematycznej, w której otrzymał największą liczbę głosów (nie uwzględnia się wyników ewentualnego głosowania dodatkowego, o którym mowa w pkt. a). W razie potrzeby uwzględnia się preferencję kolejności reprezentowania Grup Tematycznych wskazanych przez kandydata. Reprezentantami pozostałych Grup Tematycznych zostają kandydaci, którzy otrzymali jako kolejną największą liczbę głosów w danej Grupie Tematycznej.
- Jeżeli mimo zastosowania opisanych powyżej w niniejszym ustępie zasad nie da się ustalić reprezentanta danej Grupy Tematycznej, jego miejsce w Radzie e-Izby pozostaje nieobsadzone.
- Pozostałymi Członkami Rady e-Izby zostają ci kandydaci, w liczbie nie przekraczającej dziewięciu, którzy uzyskali kolejno największą liczbę głosów wszystkich Członków e-Izby. Jeżeli nie można wyłonić pełnej liczby Członków Rady e-Izby z uwagi na to, że więcej niż jeden kandydat uzyskał taką samą kolejną największą liczbę głosów, wówczas Członkiem (odpowiednio: Członkami) Rady e-Izby zostaje kandydat wybrany według kolejnej największej liczby głosów, uzyskanych w drodze dodatkowego głosowania, w którym każdy Członek e-Izby oddaje głos na jednego z kandydatów, którzy wcześniej otrzymali taką samą liczbę głosów.
- Dopuszcza się przeprowadzenie wyborów uzupełniających do Rady e-Izby. W takim przypadku wybór Członków Rady e-Izby następuje w drodze głosowania, przeprowadzonego w trybie opisanym powyżej w ust. 2 – 5 z tym zastrzeżeniem, że Członek e-Izby może zgłosić liczbę kandydatów nie większą, niż liczba nieobsadzonych miejsc w Radzie e-Izby, chyba że wybory uzupełniające zostały przewidziane na mniejszą liczbę członków Rady e-Izby (miejsca do obsadzenia). W tym ostatnim przypadku Członek e-Izby może zgłosić liczbę kandydatów nie większą niż liczba miejsc do obsadzenia. Wybory uzupełniające podczas tego samego Walnego Zgromadzenia mogą zostać przeprowadzone, o ile przewiduje to wyraźnie porządek obrad.
- Uchwała w przedmiocie odwołania reprezentanta Grupy Tematycznej zapada zwykłą większością głosów, wymaga jednak dodatkowo zwykłej większości głosów Członków e-Izby należących do tej Grupy Tematycznej.
Art. 20
- Do kompetencji Rady e-Izby, poza innymi sprawami zastrzeżonymi w Statucie, należy:
- powoływanie i odwołanie członków Zarządu, w tym Prezesa Zarządu i Wiceprezesów,
- powoływanie i odwołanie członków Sądu e-Izby, w tym Przewodniczącego Sądu e-Izby i Wiceprzewodniczących,
- określanie podziału kompetencji pomiędzy członkami Zarządu,
- ustalanie wysokości wynagrodzenia dla członków Zarządu,
- zatwierdzanie regulaminu Zarządu,
- uchwalanie wysokości opłat wpisowych i składek członkowskich oraz terminów ich wnoszenia,
- uchwalenie Kodeksu Etyki Członków e-Izby,
- zatwierdzenie rocznego budżetu e-Izby oraz jego zmian,
- uchwalanie stanowiska e-Izby w sprawach dotyczących celów i zadań e-Izby,
- podejmowanie decyzji (w tym wyrażanie zgody) w przedmiocie przyjęcia przez e-Izbę dodatkowych oznaczeń słownych i słowno-graficznych oraz ogólnych zasad korzystania z tych oznaczeń,
- podejmowanie decyzji (w tym wyrażanie zgody) w przedmiocie zbycia praw własności intelektualnej (tj. praw na dobrach niematerialnych, w tym domen internetowych, znaków towarowych, utworów) oraz na udzielenie przez e-Izbę licencji wyłącznej w tym przedmiocie,
- podejmowanie decyzji (w tym wyrażanie zgody) w przedmiocie nabycia i zbycia nieruchomości, użytkowania wieczystego lub udziału w nieruchomości,
- podejmowanie decyzji (w tym wyrażanie zgody) w przedmiocie tworzenia i likwidacji jednostek organizacyjnych e-Izby,
- podejmowanie decyzji (w tym wyrażanie zgody) w przedmiocie wstąpienia bądź wystąpienia e-Izby z organizacji krajowej lub zagranicznej,
- wykonywanie uchwał Walnego Zgromadzenia.
Art. 21
- Rada e-Izby odbywa posiedzenia nie rzadziej niż raz na pół roku.
- Każdemu członkowi Rady e-Izby przysługuje jeden głos.
- Uchwały Rady e-Izby zapadają zwykłą większością głosów i mogą zostać powzięte, jeżeli wszyscy członkowie Rady e-Izby zostali prawidłowo zawiadomieni o posiedzeniu Rady e-Izby. W razie równości głosów decyduje głos Przewodniczącego Rady e-Izby. Uchwały podejmowane są w głosowaniu jawnym, za wyjątkiem głosowania nad uchwałami w przedmiocie powołania i odwołania członków Zarządu oraz członków Sądu e-Izby i innych sprawach osobowych, które jest tajne.
- Członek Rady e-Izby może brać udział w posiedzeniu Rady e-Izby przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, jeżeli przewiduje to regulamin Rady e-Izby.
- Członkowie Rady e-Izby mogą brać udział w podejmowaniu uchwał Rady e-Izby oddając swój głos na piśmie za pośrednictwem innego członka Rady e-Izby. Oddanie głosu na piśmie nie może dotyczyć spraw wprowadzonych do porządku obrad na posiedzeniu Rady e-Izby.
- Uchwały Rady e-Izby mogą być podejmowane w trybie pisemnym lub przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość. W takim przypadku uchwała jest ważna, jeżeli wszyscy członkowie Rady e-Izby zostali powiadomieni o treści projektu uchwały.
- Podejmowanie uchwał w trybie przewidzianym w ust. 5 i 6 niniejszego artykułu nie dotyczy wyborów Przewodniczącego Rady e-Izby, Wiceprzewodniczących Rady e-Izby, członków Zarządu, członków Sądu e-Izby oraz oddelegowania członka Rady e-Izby do pełnienia funkcji członka Zarządu.
- Szczegółowe zasady pracy Rady e-Izby określa regulamin Rady e-Izby uchwalany przez Radę e-Izby i zatwierdzany przez Walne Zgromadzenie.
- W zależności od potrzeb, Rada e-Izby może powoływać doraźne lub stałe grupy merytoryczne, które są jednostkami pomocniczymi Rady e-Izby przy opracowywaniu i realizacji określonych zadań.
- Rada e-Izby składa corocznie sprawozdanie ze swojej działalności Zwyczajnemu Walnemu Zgromadzeniu.
ZARZĄD
Art. 22
- Zarząd składa się z 1 (jednego) do 5 (pięciu) Członków powoływanych przez Radę e-Izby.
- Do Zarządu mogą zostać powołane osoby fizyczne spośród Członków e-Izby lub spoza ich grona.
- Członkowie Zarządu, z zastrzeżeniem art. 17 ust. 5, nie mogą wchodzić w skład Rady e-Izby ani Sądu e-Izby.
- Dopuszcza się przeprowadzenie wyborów uzupełniających do Zarządu.
Art. 23
- Zarząd powoływany jest na wspólną trzyletnią kadencję.
- Wygaśnięcie mandatu członka Zarządu następuje:a) z dniem odbycia Walnego Zgromadzenia zatwierdzającego sprawozdanie finansowe e-Izby za ostatni pełny rok obrotowy pełnienia funkcji,b) równocześnie z wygaśnięciem mandatów pozostałych członków Zarządu, w przypadku Członka Zarządu powołanego przed upływem danej kadencji,c) wskutek śmierci, rezygnacji lub odwołania ze składu Zarządu.
Art. 24
- Zarząd kieruje działalnością e-Izby oraz reprezentuje ją na zewnątrz.
- Do Zarządu należy podejmowanie wszelkich decyzji nie zastrzeżonych dla innych organów e-Izby.
- Do zadań Zarządu należy w szczególności:a) prowadzenie działalności operacyjnej e-Izby,b) wykonywanie uchwał Rady e-Izby oraz Walnego Zgromadzenia,c) zarządzanie majątkiem e-Izby,d) prowadzenie działalności gospodarczej e-Izby,e) opracowanie rocznego budżetu e-Izby i przedkładanie go do zatwierdzenia przez Radę e-Izby.
- W przypadku gdy Zarząd jest wieloosobowy, oświadczenia woli w imieniu e-Izby składają dwaj Członkowie Zarządu działający łącznie.
- W umowach między e-Izbą a Członkiem Zarządu oraz w sporze z nim e-Izbę reprezentuje pełnomocnik powołany przez Radę e-Izby.
Art. 25
- Każdemu członkowi Zarządu przysługuje jeden głos.
- Uchwały Zarządu zapadają zwykłą większością głosów i mogą zostać powzięte, jeżeli wszyscy członkowie Zarządu zostali prawidłowo zawiadomieni o posiedzeniu Zarządu. W razie równości głosów decyduje głos Prezesa Zarządu.
- Szczegółowe zasady pracy Zarządu określa regulamin Zarządu, uchwalany przez Zarząd i zatwierdzany przez Radę e-Izby.
- W zależności od potrzeb, Zarząd może powoływać doraźne lub stałe grupy merytoryczne, które są jednostkami pomocniczymi Zarządu przy opracowywaniu i realizacji określonych zadań.
- Zarząd składa corocznie sprawozdanie ze swojej działalności Zwyczajnemu Walnemu Zgromadzeniu.
Art. 26
Zarząd może utworzyć Biuro e-Izby, zajmujące się obsługą administracyjną działalności statutowej organów e-Izby, w tym Zarządu.
SĄD E-IZBY
Art. 27
- Sąd e-Izby składa się z 3 (trzech) do 7 (siedmiu) członków powoływanych przez Radę e-Izby spośród kandydatów zgłoszonych przez Członków e-Izby.
- Do Sądu e-Izby mogą zostać powołane osoby fizyczne spośród Członków e-Izby lub spoza ich grona.
- Członkowie Sądu e-Izby nie mogą wchodzić w skład Zarządu ani Rady e-Izby.
Art. 28
- Sąd e-Izby powoływany jest na wspólną trzyletnią kadencję.
- Wygaśnięcie mandatu członka e-Sądu następuje:a) z dniem odbycia Walnego Zgromadzenia zatwierdzającego sprawozdanie finansowe e-Izby za ostatni pełny rok obrotowy pełnienia funkcji,b) równocześnie z wygaśnięciem mandatów pozostałych członków Sądu e-Izby, w przypadku członka Sądu e-Izby powołanego przed upływem danej kadencji,c) wskutek śmierci, rezygnacji lub odwołania ze składu Sądu e-Izby.
Art. 29
- O planowanym wyborze członków Sądu e-Izby Przewodniczący Rady e-Izby zawiadamia Członków e-Izby za pomocą listów poleconych lub drogą korespondencji elektronicznej, przesyłanej na ostatni podany przez Członka e-Izby adres poczty elektronicznej, wysłanych co najmniej 21 dni przed terminem posiedzenia Rady e-Izby z porządkiem obrad, obejmującym wybór członków bądź członka Sądu e-Izby. W zawiadomieniu Przewodniczący Rady e-Izby powinien wskazać datę posiedzenia Rady e-Izby i wyznaczyć termin zgłaszania kandydatur, nie krótszy niż 21 dni od dnia nadania zawiadomienia.
- Dopuszcza się przeprowadzenie wyborów uzupełniających do Sądu e-Izby. W każdym przypadku wybór następuje z zachowaniem postanowień ust. 1 niniejszego artykułu.
Art. 30
- Do kompetencji Sądu e-Izby należy:
- rozpatrywanie spraw spornych pomiędzy organami e-Izby,
- rozpatrywanie spraw spornych pomiędzy Członkami e-Izby,
- rozpatrywanie spraw spornych pomiędzy organami e-Izby, a Członkami e-Izby,
- wydawanie opinii w sprawie stwierdzenia naruszenia Statutu oraz regulacji przyjętych w e-Izbie, w szczególności Kodeksu Etyki Członków e-Izby oraz regulaminów,
- wydawanie opinii w przedmiocie interpretacji Statutu oraz regulacji przyjętych w e-Izbie, w szczególności Kodeksu Etyki Członków e-Izby oraz regulaminów,
- rozpatrywanie odwołań od decyzji Zarządu o odmowie przyjęcia w poczet Członków e-Izby, o odmowie zmiany kwalifikacji Członka e-Izby do Grupy Tematycznej oraz o wykluczeniu Członka e-Izby.
Art. 31
- Sąd e-Izby rozpatruje sprawy oraz wydaje opinie na wniosek Zarządu, Rady e-Izby lub Członków e-Izby.
- Członkowie e-Izby wykonują swoje obowiązki osobiście.
- Każdemu członkowi Sądu e-Izby przysługuje jeden głos.
- Pracami Sądu e-Izby kieruje Przewodniczący Sądu e-Izby.
- Rozpatrzenie sprawy lub odwołania oraz wydanie opinii następuje w drodze uchwały, podejmowanej zwykłą większością głosów przez skład wyznaczony przez Przewodniczącego Sądu e-Izby, nie mniejszy niż 3 członków Sądu e-Izby.
- Tryb postępowania i szczegółowe zasady pracy Sądu e-Izby określa regulamin Sądu e-Izby, uchwalany przez Sąd e-Izby i zatwierdzany przez Walne Zgromadzenie.
- Sąd e-Izby składa corocznie sprawozdanie ze swojej działalności Zwyczajnemu Walnemu Zgromadzeniu.