B2B e-commerce

B2B e-Commerce

Celem prac Grupy Merytorycznej B2B e-commerce jest przygotowanie wskazówki dla Firm, które chcą wdrożyć B2B e-commerce. Proces jest złożony i niesie ze sobą wiele zmian.
Wybranie technologii i uruchomienie sklepu to zaledwie wierzchołek góry lodowej. Chcemy Cię wprowadzić w złożoność tematu. Poniżej kilka punktów, które musisz wziąć pod uwagę w procesie.

Zdefiniowanie celów dla Twojego e-commerce – zastanów się dokąd zmierzasz?
Skupienie się na potrzebach Twojego Klienta. Opracowanie Buyer Persony, o ile wcześniej tego nie zrobiłeś?
Utworzenie zespołu projektowego i zaangażowanie ludzi. To duża zmiana dla Firmy, powinien się w to zaangażować Zarząd.
Zakomunikowanie Twojego planu e-commercowe-ego – przydziel zadania grupie projektowej.
Przygotowanie danych i content-u do załadowania na stronę internetową
Ustal timeline dla projektu – dyscyplina w projekcie jest ważna. Sprawdzaj,
Określ MVP Minimum Viable Produkt – działający produkt z podstawowywmi funkcjonalnościami.

W ramach tej przestrzeni znajdziesz materiały przygotowane przez ekspertów B2B e-commerce takie jak:

Najlepsze praktyki
Wydarzenia
Analizy i raporty
Doktor B2B e-commerce – możliwość zamówienia bezpłatnej konsultacji z wybranymi ekspertami
Case study
E-eksport B2B – specyfika sprzedaży międzynarodowej i wychodzenia za granicę firm B2B za pomocą kanału e-commerce
Najczęstsze pytania i odpowiedzi

Zapraszamy do śledzenia prac!
Pozdrawiamy, Zespół B2B e-commerce

W niniejszej zakładce znajdziesz nagrania a także zapowiedzi nadchodzących wydarzeń związanych z B2B e-commerce. Zapraszamy do zapoznania się z nagraniami a także do brania aktywnego udziału w nadchodzących wydarzeniach. To okazja, aby posłuchać praktyków i wejść z nimi w interakcję, zadać konkretne pytanie.

Zdjęcie Wydarzenia
Webinar „E-commerce B2B w pytaniach i odpowiedziach”

Agenda webinaru:

1.Część ekspercka:

  • Adam Chudzik (Digitalx.pl): wyzwania rekrutacyjne w e-commerce
  • Tomek Plata (Autenti): Paperless w B2B e-commerce
  • Ewa Kraińska (Allegro): „Metody płatności dedykowanym klientom biznesowym- co jest dziś na rynku, jakie są trendy i czym różnią się od metod detalicznych (consumer finance)”
  • Marek Baryła (Sente): Wyzwania w e-commerce b2b związane z architekturą systemów, optymalizacją procesów
  • Piotr Truszkowski (Allegro): „Marketplace jako miejsce realizacji zakupów standardowych b2b”

2. Panel dyskusyjny:

Prowadzący: Sebastian Błaszkiewicz (Unity Group)

Goście:

  • Artur Piekarczyk (rynek b2b, możliwości, kierunku rozwoju)
  • Bartosz Pilch (SIG – perspektywa Klienta, wyzwania, zagrożenia)
  • Ryszard Łach (chmura, cyberbezpieczeństwo)
  • Rafał Gadomski (PIM, PWA, trendy technologiczne)

Link do webinaru: https://app.livestorm.co/izba-gospodarki-elektronicznej/e-commerce-b2b-w-pytaniach-i-odpowiedziach?type=detailed


e-Izba Friday "B2B e-commerce przyszłość czy teraźniejszość "oto jest pytanie"!!!"

Agenda spotkania:
  • kluczowe dane o rynku B2B e-commerce – dane z 2021
  • perspektywa głównych graczy
  • specyfika lokalna
  • kluczowe czynniki sukcesu
  • TOP 3 najważniejszych zasad w B2B e-commerce

NAGRANIE z pierwszego e-Izba Friday Online - e-Commerce B2B

https://app.livestorm.co/izba-gospodarki-elektronicznej/e-izba-friday-online-e-commerce-b2b?type=detailed

Agenda: 

Roman Baluta, CEO Orba

Temat: Ewolucja B2B E-commerce

  • definicja oraz rodzaje B2B E-commerce
  • B2B e-commerce dzisiaj
  • Przyszłość B2B e-commerce

Adam Chudzik, head of B2B Sales, Empik

Temat: Hybrydowe B2B

  • konsumeryzacja b2b 
  • hybrydowa podróż klienta b2b
  • czynniki wzrostu e-Commerce marketing b2b

Bartłomiej Kiermasz, E-Commerce & Customer Experience Competency Center Lead Sii Polska

Temat: Na co zwrócić uwagę przy uruchamianiu E-Commerce B2B…. i czy można to streścić w 20 minut?

  • Jak zaplanować taki projekt?
  • Jak przygotować organizację? (biznes i IT)
  • Jak przygotować klientów?

Mission impossible, czyli jak stworzyć wysokiej klasy system B2B e-commerce

https://app.livestorm.co/izba-gospodarki-elektronicznej/mission-impossible-czyli-jak-stworzyc-wysokiej-klasy-system-b2b-e-commerce?type=detailed

Dowiesz się m.in.:

  • jak dzięki Magento poprawić customer experience klientów B2B
  • jak stworzyliśmy system e-commerce dla ponad 170 000 produktów, wykorzystując architekturę mikroserwisów
  • jak przygotowaliśmy aplikację do obliczania cen w czasie rzeczywistym (dla nawet 90 000 kombinacji cenowych)

Prelegent: Borys Skraba, CEO Strix


Od kawy po profesjonalny sprzęt. Dlaczego warto przenieść zakupy firmowe na Allegro

https://app.livestorm.co/izba-gospodarki-elektronicznej/od-kawy-po-profesjonalny-sprzet-dlaczego-warto-przeniesc-zakupy-firmowe-na-allegro?type=detailed

Dowiesz się m.in.:

  • oferta Allegro Biznes (dlaczego zdecydowaliśmy się na stworzenie dedykowanej platformy)
  • czym wyróżniamy się na rynku
  • Metody płatności B2B ecommerce (na co zwracać uwagę, co jest teraz w trendzie), Opcje finansowania sprzedaży e commerce (kredyt dla firm)
  • ile kosztuje rozpoczęcie sprzedaży w b2b online
  • jaki jest dzisiejszy klient B2B
  • czy pandemia zmieniła zachowania zakupowe w biznesie

Prelegenci: Piotr Truszkowski, Head of B2B w Allegro; Ewa Kraińska, B2B Financial Services Manager w Allegro

 

 


To B2B or not to B2B, czyli o czym trzeba wiedzieć przed wejściem w e-commerce B2B

W webinarze znajdziesz:

  • Ilu klientów, tyle cen, czyli indywidualne warunki handlowe
  • Zaopiekowany klient to lojalny klient (i jak to robić w czasach COVID19?)
  • Funkcjonalności proklienckie
  • Obsługa posprzedażowa
  • Logistyka to klucz
  • Jak przekonać pracowników do e-commerce B2B
  • Technologia na usługach biznesu
  • Dziel się wiedzą – zyskasz klientów
  • Platforma otwarta na biznes

Prelegent: Łukasz Napiórkowski – z-ca dyrektora sprzedaży w TIM S.A.


Gartner jeszcze przed pandemią przeprowadził badanie procesu zakupowego B2B. W badaniu wzięło udział 720 kupców B2B. Jeden z kluczowych wniosków, jedynie 17% czasu w przeciętnym procesie zakupowym B2B to czas poświęcony na bezpośrednią interakcję z przedstawicielem Firmy. W czasach pandemii ten kontakt dodatkowo stał się wirtualny. Większość aktywności odbywa się wewnątrz grupy zakupowej. 27% czasu grupa zakupowa spędza na analizie potencjalnych rozwiązań online, to prawie 1/3 całego procesu zakupowego. Warto dodać, że w przeciętnej grupie zakupowej znajduje się ≈ 5 osób.. Każdy z członków Grupy wykonuje swoją indywidualną analizę online. W tej sekcji znajdziesz najlepsze praktyki Firm, które z sukcesem wdrożyły i skalują B2B e-commerce.

Zapraszamy do lektury.

Zdjęcie Najlepsze praktyki
Poradnik „Role i kompetencje potrzebne w B2B e-Commerce”

Izba Gospodarki Elektronicznej przygotowała poradnik „Role i kompetencje potrzebne w B2B e-Commerce”, w którym przedstawia cechy i umiejętności jakie powinien posiadać zespół rozwijający e-commerce B2B w instytucji. Materiał powstał z myślą o zespołach odpowiedzialnych za rozwój handlu cyfrowego w firmie – zarówno za rekrutację, bieżące sprawne funkcjonowanie działu, jak i reorganizację.

Poradnik „Role i kompetencje potrzebne w B2B e-Commerce” został przygotowany przez ekspertów z Grupy Merytorycznej B2B e-commerce e-Izby i jest przewodnikiem po obowiązkach, kwalifikacjach i kompetencjach dla każdego z członków zespołu e-commerce B2B. Zawiera zbiór dobrych praktyk z zakresu sprzedaży i obsługi klienta B2B w Internecie. W publikacji zostały poruszone takie zagadnienia, jak kultura organizacji w nowoczesnych firmach e-commerce, koncentracja na kliencie i jego potrzebach, cyfrowe przywództwo i rozwój kompetencji zespołów, rekomendacje oraz zalecenia dotyczące budowy ról i umiejętności w e-commerce B2B.


Pobierz plik
Czy sprzedaż B2B e-commerce jaką znaliśmy umiera? Nadchodzi nowe...

https://eizba.pl/czy-sprzedaz-b2b-e-commerce-jaka-znalismy-dotychczas-umiera-nadchodzi nowe/ 

Z tego artykułu dowiesz się: 

  • Wartość rynku B2B?
  • Co pandemia „zrobiła” B2B?
  • Jak wygląda proces zakupowy Klienta Biznesowego wg. Gartnera? Dowiesz się również co to jest atrybucja sprzedaży?
  • O co chodzi z tą „konsumeryzacją” B2B?
  • Wskazówki dla B2B

Jak tworzyć wartościowy Content B2B? Skuteczne sposoby na pozyskanie uwagi klienta biznesowego.

Co zrobić, aby prowadzić skuteczne działania content marketingowe B2B? Poznaj wskazówki, które ułatwią Ci podejście do tworzenia treści w B2B i w efekcie pozyskanie klientów.

Jak zorganizować dział zakupów w e-commerce B2B?

https://eizba.pl/jak-zorganizowac-dzial-zakupow-w-e-commerce-b2b/

W 2011 r. powstała wizja i strategia wejścia TIM S.A. w e-commerce. Dwa lata później największa transformacja w historii spółki stała się faktem – rozpoczęła się era nowego modelu biznesowego. Dominuje w nim sprzedaż online realizowana samodzielnie przez klientów na platformie TIM.pl (70% przychodów ze sprzedaży), jednak nie bez znaczenia nadal pozostaje sprzedaż realizowana za pośrednictwem doświadczonych pracowników sieci sprzedaży (pozostałe 30% sprzedaży).


Jak zacząć z b2b e-commerce?

https://eizba.pl/jak-zaczac/

Gratulacje – zdecydowałeś się sięgnąć swoimi sprzedażowymi mackami po segment klientów B2B. Planowanie, w jaki sposób produkty Twojej firmy będą oferowane oraz w jaki sposób dotrzesz do większej liczby klientów dzięki działaniom marketingowym, to tylko kilka czynników, które mogą spędzać Ci teraz sen z powiek. Zysk, wzrost i najważniejsze aspekty przepływu środków pieniężnych to kolejne aspekty Twojej platformy sprzedażowej B2B, które z pewnością będziesz musiał przemyśleć.


Wartość rynku B2B e-commerce w Polsce według raportu banku Sandander B2B e-commerce w Polsce to 637 mld ? Czy to dużo ? Czy warto się tym zainteresować ?

Dla porównania wg. badania przeprowadzonego przez PWC rok 2020 w B2C e-commerce sprzedaż dóbr i usług łącznie to ≈ 100 MLD złotych. Źródło:
https://www.pwc.pl/pl/media/2021-02-09-analiza-pwc-prognoza-rozwoju-rynku-ecommerce-w-polsce.html

W tej sekcji znajdziesz interesujące analizy i raporty dotyczące rynku B2B e-commerce.

Zdjęcie Analizy i raporty
E-commerce B2B – biznes w sieci Perspektywy branży kosmetycznej

Pandemia dynamicznie przyśpieszyła rozwój technologiczny, ale także zmieniła zwyczaje klientów. Konsumenci przyzwyczajeni do zakupów kosmetyków w sklepach stacjonarnych, nie tylko odkryli kanał on-line, ale bardzo go polubili. Pytanie, jak wygląda e‑commerce w segmencie biznesowym? Czy wdrożenia rozwiązań online okazały się sukcesem? Czy i które firmy z branży kosmetycznej korzystają z tych narzędzi i czy zamierzają je rozwijać?

Odpowiedzi m.in. na te pytania są dostępne w raporcie: https://www.santander.pl/ws-raport-kosmetyki/


E-commerce B2B - biznes w sieci

Mówiąc o e-commerce często myślimy o indywidualnych zakupach konsumenckich przez internet. W trakcie pandemii to właśnie o tego rodzaju transakcjach mówiło się najwięcej. Sprzedaż rosła gwałtownie, szybko zapełniając paczkami auta kurierów i paczkomaty. Dużo mniej widoczny jest handel internetowy między firmami – e-commerce B2B, chociaż skala obrotów w tym kanale jest kilkukrotnie większa. 

Handel e-commerce B2B rośnie nieprzerwanie od wielu lat, na koniec zeszłego roku wyniósł ok. 447 mld złotych i wzrósł o ok. 30% w stosunku do ubiegłego roku. Czy możemy już mówić o boomie w e-commerce B2B? Odpowiedź m.in. na to pytanie znajdziecie w raporcie przygotowanym przez ekspertów Santander Bank Polska oraz Mobile Institute.

https://www.santander.pl/ws-raport-ecommerce-b2b/?santag-alias=raportecommerceB2B


Pobierz plik
Polski Rynek B2B vs. Cyfrowy Megatrend. Sytuacja branży post COVID-19

Przeczytaj raport z badania, podczas którego ponad 500 ankietowanych – osób decyzyjnych w firmach prowadzących działalność na rynku B2B – odpowiedziało na pytania dotyczące cyfrowej transformacji sprzedaży w ich biznesie. W raporcie znajdziesz m.in. Trendy na 2021 i ich katalizatory, Strategiczna gotowość firm B2B itp.


Pobierz plik
Proces zakupowy w B2B - wyzwania, trendy, inspiracje.

Z raportu dowiesz się: 

  • jak polski rynek B2B wygląda na tle globalnych trendów
  • dlaczego cena nie jest decydującym argumentem przy wyborze partnera biznesowego
  • jak wykorzystać e-commerce, content marketing i social media w B2B
  • jak skutecznie budować relacje z klientami B2B przy wykorzystaniu nowych technologii
  • jakie innowacyjne rozwiązania i modele biznesowe stosują producenci i dystrybutorzy z Polski i ze świata

Pobierz plik
Trendy w sprzedaży B2B w Polsce 2015

Trendy w sprzedaży B2B w Polsce 2015 to raport Izby Gospodarki Elektronicznej. Celem badania było pozyskanie wiedzy na temat stanu rynku handlu elektronicznego w sektorze B2B w Polsce. Zbadano takie obszary jak m.in. kanały sprzedaży stosowane przez firmy z sektora B2B, ich doświadczenia w sprzedaży internetowej, liczbę pracowników i działy odpowiedzialne za sprzedaż internetową, a także zmiany jakie nastąpiły w firmach po wdrożeniu e-commerce. Więcej w raporcie: Trendy w sprzedaży B2B w Polsce 2015.


Pobierz plik

Projekt „Doktor B2B e-commerce”, realizowany przez topowych ekspertów B2B e-commerce.

Dla kogo:

  • producenci
  • dystrybutorzy, którzy są lub wkraczają na ścieżkę wdrażania rozwiązań cyfrowych.

Naszym celem jest dostarczenie praktycznych rozwiązań dedykowanych dla potrzeb rynku B2B.  Nasi eksperci wyróżniają się ogromnym doświadczeniem, zapraszamy do udziału w spotkaniach i nawiązania relacji biznesowych z nami w formule „jeden na jeden” gwarantującej pełną dyskrecję! 

Zgłoszenie następuje poprzez wypełnienie formularza online: https://forms.gle/rX7KqiBFRdTrCwia9

Podczas spotkań otrzymają Państwo unikatową okazję przedstawienia swoich konkretnych wyzwań/problemów, a eksperci będą proponowali adekwatne działania i propozycje dalszych kroków.

Nadrzędnym celem projektu jest dostarczenie producentom i dystrybutorom doświadczenia oraz wiedzy związanej z e-commerce oraz szerzej transformacją cyfrowej. Pierwsza godzina konsultacji jest bezpłatna!

Eksperci dedykowali swój czas 1-2 razy w tygodniu w stałych porach więc umówienie spotkanie będzie łatwiejsze. Projekt planujemy realizować wstępnie do końca 2021 roku.  Do udziału zapraszamy wszystkie firmy potrzebujące wsparcia w wejściu lub optymalizacji działań w nowoczesnych kanałach sprzedaży i komunikacji oraz wdrożeniach IT.

Udział w projekcie zadeklarowali już: Justyna Skorupska, Sebastian Błaszkiewicz, Adam Chudzik, Rafał Gadomski, Tomasz Plata, Damian Sinior, Wojciech Szymański.

Jednocześnie przypominamy, iż wypełnienie formularza wiąże się z deklaracją udziału w spotkaniu z wybranym ekspertem.

Zdjęcie Doktor B2B e-commerce

Wdrożenie e-commerce w firmie, której DNA to wyłącznie offline to zawsze duże wydarzenie.
Wiemy to z rozmów z przedstawicielami rynku. Widzimy jaką trudność sprawia Firmom „zabranie się” za projekt. Przychodzimy z pomocą. W tej sekcji znajdziesz przykłady wdrożeń wybranych sklepów internetowych. Zapoznaj się z materiałem. Zobaczysz na jakie aspekty warto zwrócić uwagę.

Zdjęcie Case study
Allabeslag Sverige AB - platforma B2C i B2B działająca na 15 rynkach!

https://orba.pl/casestudy/allabeslag/

Allabeslag to szwedzka firma, która zwróciła się do ORBY, aby pomogli jej zdefiniować strategię ekspansji zagranicznej oraz dostarczyli rozwiązania pozwalające tę strategię skutecznie wdrożyć. Celem było umożliwienie lokalnej firmie, rodzinnemu biznesowi, funkcjonowania na 15 rynkach zagranicznych bez znaczącego zwiększania liczebności zespołu.

W efekcie, w okresie 6 lat udało się ośmiokrotnie zwiększyć obroty firmy, a system e-commerce B2B pozwolił na zautomatyzowanie procesu sprzedaży i skrócił ścieżkę obsługi pojedynczej transakcji. Wykluczyło to konieczność zwiększania powierzchni magazynowej.  Optymalizacja sklepu, zdefiniowanie zestawu wskaźników (KPI) i analiza wynikających z nich rekomendacji, podniosły też konwersję sklepu z poziomu 1,6 do 3,1%.


B2B e-commerce dla Inter Cars: system do podboju rynków europejskich

https://www.e-point.pl/case-studies/b2b-e-commerce-dla-inter-cars-system-do-podboju-rynkow-europejskich

Zbudowany przez e-point system e-commerce jest największym projektem SAP Hybris Commerce Cloud w Europie. Rozwiązanie chmurowe pozwoliło na optymalizację wydajnościową systemu, zwiększyło bezpieczeństwo, a także jest efektywne kosztowo.


Projekt Showroom - rozwój platformy B2B

https://sii.pl/case-study/projekt-showroom-rozwoj-platformy-b2b/

Nasz klient zdecydował się zmodernizować istniejącą platformę e-commerce dla swoich partnerów B2B, aby precyzyjniej dostosować ją do wymagań biznesowych oraz do zmian w ekosystemie Magento. Kluczowe było zapewnienie ergonomicznej i przyjaznej użytkownikowi aplikacji, która w pełni będzie współgrać z bieżącym procesem sprzedażowym oraz odpowie na potrzeby biznesowe partnerów.


Wdrożenie sklepu Salesforce B2B Commerce na Lightning Experience

https://sii.pl/case-study/wdrozenie-sklepu-salesforce-b2b-commerce-na-lightning-experience/

Przeniesienie sklepu B2B na nową platformę ecommerce Salesforce ma umożliwić szybszy rozwój na rynku krajowym i międzynarodowym. Technicznie wymagana jest silna integracja z Salesforce CRM oraz zwiększenie bezpieczeństwa sklepu. Stworzyliśmy dopasowane do potrzeb klienta rozwiązanie Salesforce B2B commerce. Umożliwiliśmy skalowanie biznesu dzięki wykorzystaniu elastycznej platformy zapewniającej bezpieczeństwo i łatwość rozwoju w przyszłości.


Wdrożenie systemu B2B dla stacji paliw i zintegrowanie go z systemem SAP R/3

https://sii.pl/case-study/wdrozenie-systemu-b2b-dla-stacji-paliw-i-zintegrowanie-go-z-systemem-sap-r3/

Po uruchomieniu niezbędnych procesów biznesowych, w krótkim czasie kilkuset z ponad 2000 klientów zrezygnowało z tradycyjnej komunikacji w sprawach zamówień, a opiekunowie biznesowi  uwolnieni od żmudnych procesów koordynacyjnych większą uwagę zaczęli przykładać do rozwijania relacji biznesowych z klientami. Ponadto, już w dwa miesiące po uruchomieniu systemu pojawiły się zupełnie nowe potrzeby biznesowe, których rozwój został powierzony naszej firmie. Obecnie z systemu na co dzień korzysta już około 5000 klientów firm.


Aplikacja e-commerce B2B prezentująca produkty podczas wirtualnych targów

https://www.unitygroup.com/pl/case-studies/aplikacja-e-commerce-b2b-shopify-prezentujaca-produkty-podczas-wirtualnych-targow/

Dla lidera branży produkującego wysokiej jakości meble przygotowaliśmy aplikację pozwalającą zaprezentować wszystkie dostępne produkty na e-targach.


Długoterminowa inwestycja w nowoczesną platformę B2B ONe

https://www.unitygroup.com/pl/case-studies/euroterm-dlugoterminowa-inwestycja-w-nowoczesna-platforme-b2b-one/

Wdrożenie platformy ONe – pierwszego, gotowego rozwiązania biznesowego dla firm realizujących sprzedaż w modelu B2B.


Skalowalne rozwiązanie do obsługi sprzedaży B2B

https://www.unitygroup.com/pl/case-studies/daniella-villamosag-skalowalne-rozwiazanie-do-obslugi-sprzedazy-b2b/

Wdrożenie nowoczesnego systemu B2B – platformy ONe, dostosowanej do potrzeb firmy, działającej w sektorze B2B.


Dedykowana platforma e-commerce B2B dla SIG Sp. z o.o.

https://www.unitygroup.com/pl/case-studies/sig-dedykowana-platforma-e-commerce-b2b-dla-sig-sp-z-o-o/

Firma SIG Sp. z o.o. poprosiła nas o wdrożenie dedykowanej platformy e-commerce B2B opartej o technologię PHP.


Dedykowana platforma e-commerce B2B

https://www.unitygroup.com/pl/case-studies/tubadzin-dedykowana-platforma-e-commerce-b2b/

Dla Grupy Tubądzin przygotowaliśmy dedykowaną platformę e-commerce B2B pozwalającą na odzwierciedlenie skomplikowanej struktury sprzedaży.


Implementacja rozwiązań B2B dla firmy Elmark

https://global4net.com/realizacje/elmark/implementacja-rozwiazan-b2b/

Zgodnie z wymaganiami specjaliści z Global4Net określili i wprowadzili potrzebną infrastrukturę i nowe moduły w celu rozszerzenia działalności o sektor B2B i połączenie części produkcji i korporacyjnej. Refactoring wymagał stworzenia platformy Magento 2, która łączyła ze sobą część produktową oraz część korporacyjną strony z zachowaniem ich integracji względem własnego systemu ERP. Całość zakładała: migrację danych z poprzedniej witryny, rozbudowę Centrum Wiedzy i dodanie funkcjonalności B2B. Za stworzenie platformy B2B, firma Global4Net została nominowana do nagrody e-Commerce Polska Awards w kategorii „Best in e-commerce B2B”.


Łączna sprzedaż z kanału B2B e-commerce w Europie wynosi 20% ogólnej sprzedaży B2B. 

Średnio w internecie sprzedaje 11% europejskich firm B2B (od 5% w Grecji do 24% w Danii) O e-eksport B2B i wykorzystaniu potencjału transformacji cyfrowej i wyjściu za granicę oraz: 

jak przygotować skuteczną strategię internacjonalizacji

jak zdobyć zagraniczne rynki za pomocą platformy e-commerce 

Zdjęcie E-eksport B2B