„Zrównoważony e-commerce”. Premiera poradnika Izby Gospodarki Elektronicznej

...

Firmy prowadzące działalność w sieci www kierują się odpowiedzialnością za niekorzystne zmiany klimatu, oszczędzanie zasobów planety, tworzenie gospodarki obiegu zamkniętego. W pionierskim wydawnictwie na naszym rynku – na wybranych przykładach – opisana jest wyraźnie ta odpowiedzialność.  

 

E-commerce znajduje się na ścieżce szybkiego wzrostu – 12 proc. rocznie. Według analizy PwC, za 5 lat osiągnie wartość 162 mld zł. [1] To nie tylko sektor ciągłych zmian, ale też szybkiego dostosowania się do oczekiwań klientów. Jest kształtowany przez nowe technologie i pomysły. Z tego powodu praktyki, które tworzą się obecnie, będą wpływać na kształt e-commerce w przyszłości. „Izba Gospodarki Elektronicznej jako jedyna organizacja branżowa e-handlu w Polsce prowadzi nieustanny dialog z największymi, wiodącymi firmami i MŚP polskiego e-commerce. Jesteśmy jednocześnie członkiem Ecommerce Europe, gdzie uczestniczymy w działaniach grupy roboczej dotyczącej zrównoważonego biznesu na poziomie europejskim  – mówi Patrycja Sass – Staniszewska, prezes e-Izby. – W efekcie tego dialogu powstał pierwszy w naszym kraju poradnik, który teraz prezentujemy szerokiej grupie odbiorców”.

 

E-commerce w akcji

Poradnik stanowi podstawę wiedzy i praktyk. Pokazuje w wybranych obszarach, ale w sposób wyczerpujący jak e-commerce podchodzi do odpowiedzialności społecznej i środowiskowej. Ekologia jest dla 55% Polaków [2] postawą, która nie mija, świadomym wyborem i poczuciem odpowiedzialności. W Allegro mamy podobne rozumienie zrównoważonego rozwoju. Dlatego realizując naszą Strategię CSR&Sustainability 2020-2023 wyznaczamy trendy oraz inicjujemy zrównoważone działania, włączając w nie naszych klientów i sprzedawców. Allegro Lokalnie jest doskonałym przykładem miejscem dla każdego, kto chce dać drugie życie używanym przedmiotom albo szuka takich okazji. Platforma dla indywidualnych sprzedających i kupujących doczekała się już ponad 2 miliona aktywnych ofert, a jej popularność rośnie” mówi Magdalena Andrejczuk, CSR Expert w Allegro.pl. Ta największa platforma typu digital market w Polsce – Allegro – jest partnerem wydania poradnika.

 

Wiedza w zasięgu ręki

W Poradniku znalazły się informacje nie tylko o tym jak dużą wagę przywiązuje handel elektroniczny do second life of products. Są tu informacje o tym, jakimi sposobami włącza się w rozwój społeczności lokalnych. Podnosi temat foliowych wypełniaczy w paczkach i logistyki kurierskiej. Można w nim przeczytać także o tym, w jaki sposób wykorzystuje się znaki wodne na opakowaniach, aby zwiększać efektywność systemów odzysku.  Znajdują się w nim informacje z rynków referencyjnych, np. o tym, że w Holandii powstaje ogólnie dostępne narzędzie do obliczania emisji CO2 dla sektora handlu elektronicznego, które wskazuje, ile emisji jest spowodowane wysyłaniem określonej paczki. Jest też baza wiedzy – przydatne linki.

 

Słuszne obawy i szybka odpowiedź

Na pewno wzrost handlu elektronicznego budzi obawy o wpływie e-biznesu na środowisko naturalne. Jednak mając dostęp do technologii, nowoczesnych rozwiązań i przy udziale twórczych pracowników ten sektor może stać się liderem innowacyjnych, zrównoważonych rozwiązań. Już teraz wiadomo, że dostępność, przystępność cenowa i łączenie różnych elementów łańcucha dostaw to wielkie atuty e-commerce. Wyzwaniem jest właśnie przejście do zrównoważonego e-biznesu jako części gospodarki i społeczeństwa zdigitalizowanego w sposób sprawiedliwy i odpowiedzialny.

„Powstaniu poradnika przyświecała także idea dialogu wewnątrz branży e-commerce, jak i szerszego, ze wszystkimi aktorami życia gospodarczego w kraju – mówi Paweł Oksanowicz, współautor poradnika i koordynator Grupy CSR w e-Izbie.W tym kontekście bardzo ważny jest dla nas feedback. Bo to jak zielony e-commerce postrzega siebie jest tak samo ważne jak jest postrzegany przez klientów i otoczenie biznesu” – dodaje.

 

Z tego i wielu innych powodów zachęcamy do lektury i dialogu. 

Poradnik „Zrównoważony e-commerce” do pobrania

 

Partnerem poradnika „Zrównoważony e-commerce” oraz grupy merytorycznej Zrównoważony biznes i CSR jest Allegro. Patronat nad publikacją objęło Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Kontakt ws. poradnika „Zrównoważony e-commerce” 

Paweł Oksanowicz
Koordynator Grupy Zrównoważony biznes i CSR
Tel. +48 502 301 750
E-mail: csr@eizba.pl

Kontakt dla mediów:
Aleksandra Bocian
Specjalista ds. PR
Tel: +48 662 108 008
E-mail: pr@eizba.pl

Zobacz także:

Webinar ,,Trendy w e-commerce” pod patronatem e-Izby
Webinar ,,Trendy w e-commerce” pod patronatem e-Izby

Już we wtorek 11 maja o godz. 11 odbędzie się webinar organizowany przez Bluerank, w którym eksperci […]

Czytaj więcej
Forum Gospodarki Cyfrowej: Płatności w e-commerce  – przyszłość po pandemii
Forum Gospodarki Cyfrowej: Płatności w e-commerce – przyszłość po pandemii

Już 22 czerwca br. odbędzie się kolejna edycja Forum Gospodarki Cyfrowej organizowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej. Tematyka […]

Czytaj więcej
Rynek e-commerce w Polsce : chwilowe przyspieszenie czy trwała zmiana? Perspektywy i strategie rozwoju firm.
Rynek e-commerce w Polsce : chwilowe przyspieszenie czy trwała zmiana? Perspektywy i strategie rozwoju firm.

Rynek handlu detalicznego e-commerce, po skokowym wzroście obrotów w 2020 roku, osiągnął wartość 70 mld zł i […]

Czytaj więcej
Dołącz do e-Izby
Widzisz błąd na stronie?