ZRÓWNOWAŻONY BIZNES i CSR – nowa grupa merytoryczna w e-Izbie

...

E-commerce zapala zielone światło. Właśnie zaczyna się dialog wewnątrz środowiskowy na temat tego, jak można rozwijać handel w Internecie – w większości jedyny jaki nam pozostał – w zgodzie z cyklem życia planety. Ale, nie dość na tym, bo e-commerce chce oddychać czystym powietrzem i wprowadzać innowacyjne podejście do handlu w sieci www, przykładając się do realizacji globalnych strategii  ONZ i UE. 

Wszystko to składa się na fakt, że w Izbie Gospodarki Elektronicznej rozpoczyna aktywnie pracować nowa, merytoryczna grupa – zrównoważonego biznesu i CSR. e-Izba już w 2020 podjęła działania w tym temacie będąc współtwórcą pierwszego raportu „Green Generation” Mobile Institute oraz współorganizacji konferencji w temacie CSR w e-commerce. 

Z wielką radością informujemy o powołaniu nowej grupy roboczej w strukturze Izby Gospodarki Elektronicznej – Grupa ds. zrównoważonego biznesu i CSR. W ten sposób e-Izba odpowiada na zapotrzebowanie najszybciej rozwijającego się w kraju segmentu gospodarki elektronicznej. Firmy chcą postawić na nowoczesny rozwój e-handlu, który z racji oddziaływania środowiskowego nie może odbywać się wbrew niemu, a z jego poszanowaniem. Sami klienci oczekują wyraźnego sygnału, że e-commerce podąża za zielonymi trendami.

 

Część większej całości

Nowa grupa robocza dołączyła do struktury ciągle się rozbudowującej. W ostatnich miesiącach w ramach e-Izby powstały nowe grupy merytoryczne, np.: Cross-border e-commerce, e-Commerce B2B, New Technology for Omnicommerce. Każda działa jako autonomiczny zespół, wyznaczający sobie ambitne cele. „Celem powstania nowej grupy jest wsparcie działań mających na celu zrównoważony rozwój organizacji e-commerce w kontekście najważniejszych, strategicznych propozycji dla zglobalizowanego świata. Są nimi SDG’s ONZ oraz Program Zrównoważonego Rozwoju Komisji Europejskiej – Zrównoważona Europa 2030” – mówi Patrycja Sass-Staniszewska, prezes e-Izby„e-Izba jako członek Ecommerce Europe była także jednym z inicjatorów grupy sustainability w ramach Ecommerce Europe” – dodaje.

 

Nasza reprezentacja

Izba Gospodarki Elektronicznej to najważniejsza organizacja branżowa w polskim e-commerce. Wypełniając swą misję dialogu wewnątrz środowiska handlowych firm intrnetowych, wymiany know-how, reprezentuje interesy branży w rozmowach z administracja rządową i UE. Nieustannie rozwijając dialog skierowany na zewnątrz i do wewnątrz e-commerce, e-Izba dostosowuje swoje działania do potrzeb całej branży.
Te potrzeby odzwierciedla też wstępny zakres prac nowej grupy i jej ambicje, które mogą ulec rozszerzeniu o kolejne wątki:

  • wprowadzenie e-commerce w  Program Zrównoważona Europa 2030,
  • opracowanie poradnika „Dobre praktyki CSR w e-commerce”,
  • seria e-Izba Digital Talk, w tematach: jak SDG’s mogą istotnie wpływać na praktyki zakupowe w Internecie? Czy polski e-konsument jest eko? Czy przesyłki z Azji są bardziej eko od krajowych?

 

Równać do najlepszych 

Każdy biznes można zaprojektować tak, aby w sposób znaczący równoważył wpływ na środowisko naturalne – zużycie surowców, energii, emisje szkodliwych gazów do atmosfery. Potrzeba do tego tam samo strategii, jak i komunikacji – każda uczestniczka i uczestnik wymiany handlowej powinni być świadomi swej roli w nowych modelach rozwoju gospodarki i cyklach życia produktów. „Wiedząc o tym można każdego dnia zostawić po sobie omalże zerowy ślad środowiskowy. Suma takich działań sprawia, że świat staje miejscem przyjaznym dla nowych pokoleń. Należy im się to, tak samo jak nam przypadło prawo do korzystania z zasobów świata w sposób nieskrępowany” – mówi Paweł Oksanowicz, koordynator prac grupy, z wieloletnim medialnym doświadczeniem w komunikowaniu CSR.

 

Go green!

W ramach prac grupy powstanie też kolejna odsłona raportu „Green Generation” Mobile Institute, przy wsparciu Izby Gospodarki Elektronicznej. Jest to kontynuacja współpracy firm i ekspertów, którzy starają się działać na rzecz środowiska naturalnego. Raport daje wielostronny wgląd w dobre praktyki rynkowe, pokazując marki i organizacje, które działają już w obszarze „green e-commerce” i dzielą się swoimi doświadczeniami. Pomaga w sposób kompleksowy dokonywać redefinicji modelu biznesowego na bardziej eco. „Polacy  mało interesują się kwestią ekologii – informacje o stanie środowiska śledzi jedynie co 3. internauta, a ponad polowa jest zdania, że Polska nie jest obszarem zagrożonym ekologicznie. Z drugiej strony, osoby kupujące w Internecie są znacznie bardzie świadome kwestii ekologii i wrażliwe na nieekologiczne zachowania w e-commerce. Dostrzega je 80% e-klientów. W tym kontekście, to cyfrowa gospodarka powinna być liderem zmian.” – mówi Katarzna Czuchaj-Łagód, Dyrektorka Zarządzająca Mobile Institute i członkini Rady Izby Gospodarki Elektronicznej.

 

Zaproszenie do współpracy

W imieniu prezes Patrycji Sass-Staniszewskiej oraz koordynatora grupy Pawła Oksanowicza zapraszamy do współpracy w ramach Grupy ds. zrównoważonego biznesu i CSR. Tu, oprócz transferu wiedzy, będzie można porównać dokonania poszczególnych marek z praktykami pozostałych uczestników rynku. Walor networkingowy – nawet przez online –  jest równie istotny. Zapraszamy wszystkie firmy zrzeszone w e-Izbie oraz firmy z zewnątrz do zrzeszenia się i działania na rzecz zrównoważonego biznesu. 

 

 

Więcej informacji ws. Grupy Zrównoważony biznes i CSR:
Paweł Oksanowicz
Koordynator prac Grupy Zrównoważony biznes i CSR
Mail: csr@eizba.pl

 

Zapisy oraz więcej informacji nt. Grup Merytorycznych e-Izby:
Agata Góra
Asystentka Grup Merytorycznych
Mail: grupymerytoryczne@eizba.pl
Telefon: +48 690 490 654

Zobacz także:

Mobile Gap – jak wrocławski software-house zwiększa sprzedaż online swoim klientom?
Mobile Gap – jak wrocławski software-house zwiększa sprzedaż online swoim klientom?

Przed branżą e-Commerce ciężki okres, na który trzeba się przygotować. Przedsiębiorcom szczyt sezonu zakupowego – Black Friday, […]

Czytaj więcej
Mazars nową firmą zrzeszoną w e-Izbie
Mazars nową firmą zrzeszoną w e-Izbie

Mazars to międzynarodowa, zintegrowana firma specjalizująca się w audycie, księgowości, doradztwie, usługach podatkowych i prawnych*. Działając w […]

Czytaj więcej
SalesTube wypuszcza unikalny na skalę światową ebook – przewodnik po Google Marketing Platform
SalesTube wypuszcza unikalny na skalę światową ebook – przewodnik po Google Marketing Platform

SalesTube, należąca do Group One agencja one-stop-shop dla e-commerce, stworzyła pierwsze na świecie opracowanie z zakresu Google […]

Czytaj więcej
Dołącz do e-Izby
Widzisz błąd na stronie?