Zazielenić e-commerce. Tworzymy eco-poradnik!

...

Komisja Europejska od lutego 2020 r., w ramach Working Committee on Sustainability, zachęca biznes do dzielenia się najlepszymi zielonymi praktykami e-commerce.

Zachęcamy Was do tego, poprzez raport w otwartej formule[1].

Raport będzie uzupełniany o kolejne treści. Jest to zachęta dla nas, by dzielić się doświadczeniami z Polski. Korzystając z naszych możliwości jako e-Izba, będziemy przedstawiać Komitetowi nasze rekomendacje. Liczymy na Państwa opinie i biznesowe case, które możemy podesłać pod rozwagę europejskiego ekosystemu e-commerce.

Raport z dotychczasowych prac opublikowany w we wrześniu ub. roku podzielony jest na 5 merytorycznych części:

  • e-Logistyka
  • Opakowania
  • Zwroty
  • Przedłużone życie produktów
  • Zachowana konsumenckie

Oto co istotnego pojawiło się w części Opakowania (Packaging) oraz Zwroty (Returns) opisywanego raportu:

  1. Opakowania:
  • opakowania w handlu elektronicznym stanowią 3 proc. całkowitej masy opakowań, (szacunki z rynku holenderskiego).
  • Tchibo z partnerami (m. in. rząd RFN) prowadzi projekt RePack, dotyczący opłacalności torby wielokrotnego użytku z rPET, która może być używana więcej niż 20 razy. Firma szacuje, że mogłaby RePackiem zastąpić około 7,5 tys. jednorazowych opakowań w e-commerce.
  1. Zwroty:
  • Doświadczenia dużych i mniejszych sklepów e-commerce podsuwają pomysły na obniżenie liczby zwrotów poprzez:
  1. bardziej adekwatne opisy kupowanych rzeczy, tak aby klienci przed zakupem byli bardziej świadomi tego, co kupują, oraz podawania im kosztów zwrotów,
  2. większa ilość zdjęć towarów pozwala na podjęcie bardziej świadomej decyzji,
  3. opinie innych klientów o produkcie też temu służą.
  4. W przypadku odzieży podawanie w miarę precyzyjnej rozmiarówki przy opisie może mieć wpływ na liczbę zwrotów, ale nie jest to kluczowy, a jeden z wielu czynników, które wpływają na złożoność decyzji konsumentów.

Pytania do Państwa:

    • Jakie eko rozwiązania stosujecie w Waszym systemie opakowań?
    • Jakie eko rozwiązania stosujecie w polityce zwrotów?
    • Jakiej kooperacji oczekujecie od partnerów zewnętrznych w tych obszarach, aby były bardziej zielone?

Czekamy na Wasze opinie!

grupa.csr@eizba.pl

 

W kolejnej rundzie dyskusji poprosimy Was o wypowiedzi dotyczące drugiego życia produktów, m. in. przez darowizny.

[1] https://www.ecommerce-europe.eu/wp-content/uploads/2020/09/Collaborative-Report-on-Sustainability-and-e-Commerce.pdf

 

Zobacz także:

Tricord nowym członkiem e-Izby
Tricord nowym członkiem e-Izby

Firma Tricord sp. z o.o. jest wydawcą portalu ecommerceportal.pl. Portal ecommerceportal.pl to źródło interesującej wiedzy o tym, […]

Czytaj więcej
Infobip nową firmą zrzeszoną w e-Izbie
Infobip nową firmą zrzeszoną w e-Izbie

Infobip to wiodący dostawca rozwiązań CpaaS i SaaS  umożliwiającym  firmom dostarczanie wiadomości poprzez dowolny preferowany przez użytkownika […]

Czytaj więcej
E-Izba Round Table-Nowy Cyfrowy Ład
E-Izba Round Table-Nowy Cyfrowy Ład

Pandemia i konieczność dostosowania się biznesu do nowej e-rzeczywistości tylko uwydatniły znaczenie transformacji cyfrowej. Aby przedsiębiorcy mogli […]

Czytaj więcej
Dołącz do e-Izby
Widzisz błąd na stronie?