Zazielenić e-commerce. Tworzymy eco-poradnik!

Komisja Europejska od lutego 2020 r., w ramach Working Committee on Sustainability, zachęca biznes do dzielenia się najlepszymi zielonymi praktykami e-commerce.
Zachęcamy Was do tego, poprzez raport w otwartej formule[1].
Raport będzie uzupełniany o kolejne treści. Jest to zachęta dla nas, by dzielić się doświadczeniami z Polski. Korzystając z naszych możliwości jako e-Izba, będziemy przedstawiać Komitetowi nasze rekomendacje. Liczymy na Państwa opinie i biznesowe case, które możemy podesłać pod rozwagę europejskiego ekosystemu e-commerce.
Raport z dotychczasowych prac opublikowany w we wrześniu ub. roku podzielony jest na 5 merytorycznych części:
- e-Logistyka
- Opakowania
- Zwroty
- Przedłużone życie produktów
- Zachowana konsumenckie
Oto co istotnego pojawiło się w części Opakowania (Packaging) oraz Zwroty (Returns) opisywanego raportu:
- Opakowania:
- opakowania w handlu elektronicznym stanowią 3 proc. całkowitej masy opakowań, (szacunki z rynku holenderskiego).
- Tchibo z partnerami (m. in. rząd RFN) prowadzi projekt RePack, dotyczący opłacalności torby wielokrotnego użytku z rPET, która może być używana więcej niż 20 razy. Firma szacuje, że mogłaby RePackiem zastąpić około 7,5 tys. jednorazowych opakowań w e-commerce.
- Zwroty:
- Doświadczenia dużych i mniejszych sklepów e-commerce podsuwają pomysły na obniżenie liczby zwrotów poprzez:
- bardziej adekwatne opisy kupowanych rzeczy, tak aby klienci przed zakupem byli bardziej świadomi tego, co kupują, oraz podawania im kosztów zwrotów,
- większa ilość zdjęć towarów pozwala na podjęcie bardziej świadomej decyzji,
- opinie innych klientów o produkcie też temu służą.
- W przypadku odzieży podawanie w miarę precyzyjnej rozmiarówki przy opisie może mieć wpływ na liczbę zwrotów, ale nie jest to kluczowy, a jeden z wielu czynników, które wpływają na złożoność decyzji konsumentów.
Pytania do Państwa:
-
- Jakie eko rozwiązania stosujecie w Waszym systemie opakowań?
- Jakie eko rozwiązania stosujecie w polityce zwrotów?
- Jakiej kooperacji oczekujecie od partnerów zewnętrznych w tych obszarach, aby były bardziej zielone?
Czekamy na Wasze opinie!
W kolejnej rundzie dyskusji poprosimy Was o wypowiedzi dotyczące drugiego życia produktów, m. in. przez darowizny.
[1] https://www.ecommerce-europe.eu/wp-content/uploads/2020/09/Collaborative-Report-on-Sustainability-and-e-Commerce.pdf
Zobacz także:

Rola performance marketingu w czasie pandemii Covid-19
Zadaliśmy powyższe pytania członkom Jury konkursu Performance Marketing Diamonds CEE 2021. Czym jest dla nich performance marketing? […]
Czytaj więcej
Startuje 9 edycja konkursu e-Commerce Polska awards!
Po wyjątkowo intensywnym czasie dla e-commerce startuje 9 edycja konkursu e-Commerce Polska awards! Już po raz 9-ty […]
Czytaj więcej
e-Izba Round Table: Jak równoważyć e-commerce?
Liderzy e-commerce dyskutują na istotny rozwojowo temat – jak równoważyć wpływ e-commerce na środowisko naturalne? Goście zbliżającego […]
Czytaj więcej