Webinar pod patronatem e-Izby: „e-Commerce a prawo konkurencji”
17 Nov 2020
Online
Zobacz stronę wydarzenia
W ostatnich miesiącach i latach Prezes UOKiK prowadził liczne postępowania dotyczące sprzedaży internetowej i jej zgodności z prawem ochrony konkurencji. Prowadzone obecnie postępowania dotyczą m.in. rynków sprzedaży sprzętu sportowego, rowerów, sprzętu elektronicznego, czy też sprzętu muzycznego.
Niektóre z praktyk, wobec których prowadzone są postępowania, jak np. ustalanie cen, traktowane są przez Prezesa UOKiK jako najpoważniejsze ograniczenia konkurencji i mogą skutkować karami nie tylko dla przedsiębiorców, ale także dla osób fizycznych (menadżerów).
Na szkoleniu ekspert kancelarii Eversheds Sutherland Wierzbowski, dr Dariusz Aziewicz, pokaże, jak bezpiecznie prowadzić sprzedaż w kanale internetowym w świetle ograniczeń wynikających z przepisów prawa konkurencji oraz jakie działania można wprowadzić by osiągnąć cele sprzedaży internetowej.
Praktyczne case studies obejmą m.in.:
- Politykę cenową w ramach e-commerce – kiedy można ograniczyć ceny dystrybutora – cena sztywna a cena sugerowana
- Politykę rabatową w ramach e-commerce – kiedy rabat niesie ryzyko kary Prezesa UOKiK
- Ograniczenie sprzedaży przez kanał internetowy – na jakich zasadach jest możliwe
- Różnicowanie warunków sprzedaży on-line i off-line
- Zastosowanie klauzul najwyższego uprzywilejowania