Webinar pod patronatem e-Izby: „e-Commerce a prawo konkurencji”

...

W ostatnich miesiącach i latach Prezes UOKiK prowadził liczne postępowania dotyczące sprzedaży internetowej i jej zgodności z prawem ochrony konkurencji. Prowadzone obecnie postępowania dotyczą m.in. rynków sprzedaży sprzętu sportowego, rowerów, sprzętu elektronicznego, czy też sprzętu muzycznego.

Niektóre z praktyk, wobec których prowadzone są postępowania, jak np. ustalanie cen, traktowane są przez Prezesa UOKiK jako najpoważniejsze ograniczenia konkurencji i mogą skutkować karami nie tylko dla przedsiębiorców, ale także dla osób fizycznych (menadżerów).

Na szkoleniu ekspert kancelarii Eversheds Sutherland Wierzbowski, dr Dariusz Aziewicz, pokaże, jak bezpiecznie prowadzić sprzedaż w kanale internetowym w świetle ograniczeń wynikających z przepisów prawa konkurencji oraz jakie działania można wprowadzić by osiągnąć cele sprzedaży internetowej.

Praktyczne case studies obejmą m.in.:

  • Politykę cenową w ramach e-commerce – kiedy można ograniczyć ceny dystrybutora – cena sztywna a cena sugerowana
  • Politykę rabatową w ramach e-commerce – kiedy rabat niesie ryzyko kary Prezesa UOKiK
  • Ograniczenie sprzedaży przez kanał internetowy – na jakich zasadach jest możliwe
  • Różnicowanie warunków sprzedaży on-line i off-line
  • Zastosowanie klauzul najwyższego uprzywilejowania

Webinar obędzie się we wtorek 17.11 o godz. 11:00.

Więcej informacji oraz formularz zgłoszeniowy: https://www.eversheds-sutherland.com/global/en/where/cee/poland/-pl/o-nas/wydarzenia/2020/szkolenie-eizba-ecommerce-prawo-konkurencji.page

Zobacz także:

Platforma Allegro Biznes wystartowała
Platforma Allegro Biznes wystartowała

Allegro uruchomiło nową platformę, która pozwala firmom robić zakupy i sprzedawać w jeszcze łatwiejszy sposób. Allegro Biznes […]

Czytaj więcej
Spotkania grup merytorycznych w 2021
Spotkania grup merytorycznych w 2021

W 2021 roku zaplanowaliśmy ciekawe aktywności w ramach grup merytorycznych, m.in. szereg publikacji branżowych, ekspertyz rynku oraz […]

Czytaj więcej
e-Izba Friday – Performance Marketing: pandemia a efektywność
e-Izba Friday – Performance Marketing: pandemia a efektywność

1 marca startuje kolejny cykl Tygodnia z Performance Marketingiem, którego zwieńczeniem będzie e-Izba Friday, podczas którego strategicznie […]

Czytaj więcej
Dołącz do e-Izby
Widzisz błąd na stronie?