W salonach Empik za zakupy zapłacisz w kilka sekund na swoim telefonie – ruszają mobilne płatności Premium Pay&Go

...

Empik wprowadził innowacyjną usługę pozwalającą na samodzielne skanowanie produktów i opłacanie zakupów w aplikacji mobilnej, bez konieczności podchodzenia do kasy. Z Premium Pay&Go mogą już korzystać w części salonów użytkownicy Empik Premium i Empik Premium Free. Do końca roku usługa ma być aktywna w 50 największych salonach marki w całym kraju.

To pierwsze tak innowacyjne rozwiązanie wśród dużych sieci handlowych w Polsce. Łączy w sobie doświadczenie zakupów tradycyjnych z wygodą świata digitalowego. Klienci sami zeskanują produkty i zapłacą za nie bezpośrednio w aplikacji mobilnej Empik – szybko i wygodnie. Pozwala to również na ograniczenie kolejek do kas w sezonie wysokiej sprzedaży. Obecnie trwa faza testowa usługi w 10 lokalizacjach. Do końca roku obejmie kolejne 40 sklepów, a docelowo wszystkie Empiki w kraju.

Cyfrowe doświadczenie w sklepie

Połączenie świata rzeczywistego z cyfrowym stanowi filar strategii rozwoju Grupy Empik. Priorytetem dla firmy jest skuteczne odpowiadanie na rosnące wymagania klientów, w tym potrzebę dokonywania wygodnych i szybkich zakupów, a także zmieniające się okoliczności mające wpływ na rzeczywistość gospodarczą – w tym obecna pandemia.

Znaczenie aplikacji mobilnej Empik stale rośnie, obecnie odpowiada ona już za ponad 20% zakupów dokonywanych na platformie Empik.com. Nasza aplikacja jest najlepiej oceniana w całej kategorii shopping zarówno w Play Store, jak i App Store. W najnowszej wersji pojawiła się w niej nowa funkcja, jeszcze bardziej ułatwiająca zakupy w salonach. Dzięki Premium Pay&Go klient, wchodząc do salonu, może na miejscu podjąć decyzję czy chce iść z produktem do tradycyjnej kasy czy samodzielnie zakończyć zakupy, zapłacić aplikacją i wyjść ze sklepu – Grzegorz Bieszke, Head of Customer Experience w Empiku.

 

To bardzo proste

Aby skorzystać z Premium Pay&Go należy jednorazowo zaakceptować regulamin usługi, włączyć geolokalizację oraz potwierdzić numer telefonu. Płatność odbywa się automatycznie, w ramach podpiętej do konta karty płatniczej. W przyszłości do dostępnych form płatności dołączą także Apple Pay, Google Pay i Blik.

Podczas wizyty w salonie wystarczy zeskanować wybrane produkty za pomocą aplikacji, a następnie sfinalizować zamówienie przy jednym ze specjalnych punktów płatności znajdujących się na terenie sklepu. Służą one również do odbezpieczenia produktów oraz zeskanowania kodu QR inicjującego płatność. Paragon elektroniczny pozostaje dostępny na koncie użytkownika w aplikacji, możliwe jest także uzyskanie go w formie papierowej – wystarczy poprosić o to obsługę.

Cały proces, od momentu zeskanowania produktu aż do potwierdzenia płatności, jest niezwykle sprawny i zajmuje od kilku do kilkunastu sekund. To pierwsze tak innowacyjne rozwiązanie wśród dużych sieci handlowych w Polsce i powiew przyszłości w zakresie dokonywania zakupów w salonach stacjonarnych. Z czasem usługa będzie rozwijana o szereg dodatkowych funkcjonalności, takich jak dokładna lokalizacja poszukiwanego produktu w salonie i nawigowanie do regałuBartek Sobczak, Dyrektor Rozwoju w Empik.com.

 

Z Premium Pay&Go mogą korzystać użytkownicy bezpłatnego Empik Premium Free, który zapewnia m.in. darmową dostawę zamówień do salonów, Żabek i Paczkomatów, a także Empik Premium, wzbogaconego m.in. o darmową dostawę kurierem i stałe rabaty na zakupy.

Trwa faza pilotażowa

Wdrożenie Premium Pay &Go przebiega stopniowo. Obecnie usługa jest dostępna w 10 salonach – czterech w Warszawie (Westfield Arkadia, Złote Tarasy, Wola Park, CH Janki) oraz po jednym we Wrocławiu (CH Magnolia Park), Szczecinie (Galeria Galaxy), Krakowie (Park Handlowy Zakopianka), Opolu (CH Karolinka), Poznaniu (CH Poznań Plaza) i Łodzi (CH Port Łódź). Do połowy grudnia zakupy z aplikacją będą możliwe w 40 kolejnych salonach, m.in. w Bielsku-Białej, Bydgoszczy, Gdańsku, Gdyni, Koszalinie, Lublinie, Olsztynie, Radomiu, Rzeszowie, Tarnowie czy Toruniu.

Od początku 2021 r. usługa będzie stopniowo rozszerzana o kolejne salony w dużych i mniejszych miastach. Pełna lista sklepów objętych usługą znajduje się na stronie internetowej.

 

Zobacz także:

SGC: W pogoni za klientem: IG Tracking, nowe narzędzie do targetowania i segmentowania klientów e-commerce
SGC: W pogoni za klientem: IG Tracking, nowe narzędzie do targetowania i segmentowania klientów e-commerce

Zapraszamy na najbliższe zajęcia Szkoły Gospodarki Cyfrowej, które odbędą się już w piątek 23.04.2021 o godz. 11:00. […]

Czytaj więcej
Czy logistyka skorzystała na pandemii?
Czy logistyka skorzystała na pandemii?

Rok 2020 z pewnością był rokiem zmian niemal na każdej płaszczyźnie naszego życia. Pandemia Covid-19 skutecznie ograniczyła […]

Czytaj więcej
SGC: Nowe zasady opodatkowania VAT w e-commerce
SGC: Nowe zasady opodatkowania VAT w e-commerce

Zapraszamy na najbliższe zajęcia Szkoły Gospodarki Cyfrowej, które odbędą się już w środę 21.04.2021 o godz. 11:00. […]

Czytaj więcej
Dołącz do e-Izby
Widzisz błąd na stronie?