Uruchom swój sklep internetowy w nowym kraju w cztery tygodnie

...

Jeśli odniosłeś już pewien sukces w e-commerce na swoim lokalnym rynku, naturalnym kolejnym krokiem będzie rozważenie możliwości rozszerzenia działalności na arenę międzynarodową. Potencjał krajów bałtyckich, Czech, Niemiec czy Skandynawii i reszty Europy jest ogromny, ale wraz z milionami nowych klientów pojawia się szereg nowych wyzwań.

Donatas Gudelis, dyrektor zarządzający MakesYouLocal.com na Polskę i kraje bałtyckie, mówi: „Każdy kraj jest wyjątkowy – poświęć więc trochę czasu, aby zrozumieć zwyczaje zakupowe i oczekiwania klientów. Tak jak każdy kraj ma swoje tradycje i różnice kulturowe, tak klienci mają różne oczekiwania wobec lokalnych sklepów internetowych, w których kupują. Ważne jest, aby dokonać pełnej lokalizacji e-sklepu, by wyglądać jak najbardziej lokalnie.”

Czasem uruchomienie e-sklepu w kolejnym państwie może wydawać się przytłaczające i trudno jest zaplanować to, od czego powinno się zacząć. Przy profesjonalnej pomocy lokalizacja może zostać wykonana zaledwie w 4 tygodnie.

 

Jak zacząć

Zaplanowanie zadań technicznych to bardzo dobry początek i priorytet na naszej osi czasu. Przede wszystkim musisz podjąć ważne decyzje dotyczące wyboru partnerów, zanim będziesz mógł rozpocząć konfigurację techniczną. Ta część często zależy od zewnętrznych zasobów Twoich partnerów, a ponadto od Twojej własnej agencji lub wewnętrznego zespołu IT. Im więcej zaangażowanych osób, tym więcej czasu potrzeba!

 

Przygotuj teksty

Tłumaczenie tekstów produktów to kolejny krok, który może zająć trochę czasu, jeśli Twój asortyment jest szeroki. Oprócz samego tłumaczenia ważne jest dostosowywanie zawartości do potrzeb lokalnego sklepu internetowego, w tym procesów biznesowych i przepisów prawa. Wykonywanie tej części projektu zawsze było w naszym DNA – i zawiera się w naszej nazwie.

Olga Pijanowska, która pomaga polskim sklepom internetowym w ekspansji zagranicznej, twierdzi, że zaskakująco duża liczba sklepów do tłumaczenia swoich stron internetowych i zasobów marketingowych wykorzystuje bezpłatne, podstawowe narzędzia, takie jak Tłumacz Google. Sugeruje, że dosłowne tłumaczenia zwrotów lub sloganów jest często niewłaściwe, wręcz zabawne, oraz że firmy powinny zatrudniać lingwistów, którzy dobrze rozumieją różnice kulturowe i mowę potoczną, charakterystyczne dla każdego kraju. „Jeśli twierdzisz, że zależy Ci na lokalnych odbiorcach, możesz pogorszyć swoją sytuację na rynku nieprofesjonalnymi tłumaczeniami, ponieważ każdy, kto mówi w tamtejszym języku, zobaczy, że teksty zostały zautomatyzowane i nie są idealne” – dodaje.

 

Właściwy marketing

Sprzedaż w nowym kraju może na początku nie być łatwa, ponieważ Twoja firma/marka/produkty nie są szeroko znane. Jako ‘obcy’ sprzedawca wiesz mniej o rynku i kanałach marketingowych niż lokalni przedsiębiorcy, co wymagać będzie od Ciebie innego podejścia.

Musisz opierać się na danych, a także korzystać z inicjatyw marketingowych, które niekoniecznie są wykorzystywane na rynku w Twoim kraju. Uważamy, że growth hacking jest do tego najlepszym podejściem. Przeczytaj więcej o tym, jak wykorzystujemy hakowanie wzrostu w międzynarodowym handlu elektronicznym.

 

Lokalny bohater i obsługa klienta

Na koniec musisz pozwolić rodzimemu specjaliście e-commerce przetestować Twój sklep internetowy. Nazywamy to audytem strony i wykonujemy bardzo często. Ma to kluczowe znaczenie dla zapewnienia odpowiedniego współczynnika konwersji i rozwijania sklepu z zyskiem. Ponadto, na konwersję wpływ ma lokalna obsługa klienta przez telefon/e-mail /media społecznościowe/czat. Ważne jest zatem, aby mieć w zespole native speakera, który będzie zarządzać sklepem internetowym i udzielać codziennego wsparcia kupującym.

 

Autorem tekstu jest Olga Pijanowska, Sales manager w MakesYouLocal.com.

 

Zobacz także:

E-eksport B2B. Stwórz strategię
E-eksport B2B. Stwórz strategię

„Kiedy podejmujemy decyzję o ekspansji na konkretne rynki, musimy dokładnie określić, w jaki sposób chcemy jej dokonać. […]

Czytaj więcej
Pakiet VAT e-commerce. WSTO oraz procedura VAT-OSS
Pakiet VAT e-commerce. WSTO oraz procedura VAT-OSS

Zapraszamy na najbliższe zajęcia Szkoły Gospodarki Cyfrowej, dedykowane przedstawicielom e-sklepów oraz platform sprzedażowych, które odbędą się już […]

Czytaj więcej
Sente nową firmą zrzeszoną w e-Izbie
Sente nową firmą zrzeszoną w e-Izbie

W ostatnim czasie do społeczności firm zrzeszonych w e-Izbie dołączyło Sente, firma specjalizująca się w projektowaniu i wdrażaniu […]

Czytaj więcej
Dołącz do e-Izby
Widzisz błąd na stronie?