SZKOŁA GOSPODARKI CYFROWEJ 2020

...

Szkoła Gospodarki Cyfrowej to główna inicjatywa edukacyjna e-Izby, spójna z misją naszej organizacji.

W ramach Szkoły rozwijamy kompetencje zawodowe przedstawicieli branży e-commerce, głównie z sektora MŚP.

 

Jak mobilne rozwiązania internetowe wspierają B2B i B2C? 

Data: 31.03.2020 godz. 10:00 

Prelegent:  Michał Szklarski, Head of Innovation, e-point 

Program: 

Wejdź na kolejny poziom doświadczenia swoich kupujących, korzystając z najnowszych mobilnych technologii i w oparciu o najlepsze praktyki Google, dzięki czemu łatwo zapewnisz wrażenia podobne do aplikacji mobilnych, najszybszy możliwy czas ładowania strony oraz zapewnisz bogatą i wciągającą obsługę klienta – wszystko dostosowane do konkretnych potrzeb zarówno sprzedawcy, jak i użytkownika końcowego. Przyjdź i przekonaj się, jak to zrobiliśmy i jak można to zastosować w e-handlu!

 

Jak stworzyć aplikację m-commerce, która zarabia  

Data: 3.04.2020 godz. 12.00

Prelegent: Miłosz Wójcik, CEO Appchance

Program:

  • Kiedy tworzenie aplikacji m-commerce ma sens.
  • Kto najczęściej korzysta z aplikacji zakupowych.
  • Synergia aplikacji z innymi kanałami sprzedaży i komunikacji marketingowej.
  • Jak obliczać zwrot z inwestycji w aplikację m-commerce.
  • Jak powinien wyglądać proces tworzenia aplikacji mobilnej.
  • Jak utrzymywać i rozwijać aplikację m-commerce.

E-procurement – optymalizacja procesów zakupowych w B2B

Data: 7.04.2020 godz. 11:00

Prelegent: Jarosław Gorycki, B2B Manager, Specjalista ds e-procurement

Program:

  • Czym jest e-Procurement? Jakie są narzędzia do optymalizacji i automatyzacji procesów zakupowych. Prezentacja rozwiązań ułatwiających zakupy elektroniczne w dużych i małych przedsiębiorstw, zapewniające oszczędność czasu, pełną kontrolę nad wydatkami, dostosowanie oferty do potrzeb klientów oraz uniwersalność w dostępie i zakresie działania.
  • Sklep OCI / Punchout – w całości spersonalizowana pod klienta platforma zakupowa oferująca dedykowany asortyment, warunki zakupu, obieg dokumentów oraz skrócony proces zakupowy,
  • Katalog elektroniczny to spersonalizowana oferta przygotowana dla Twojej firmy. Twoja firma może je zaimplementować w swoich wewnętrznych systemach z wykorzystaniem dedykowanego oprogramowania lub przy udziale zewnętrznego operatora, np. Ariba, Oracle, Simple System oraz Mercateo.
  • Rozwiązania oparte o EDI dla firm z własnym systemem zakupowym zapewniające szybką i bezpieczną wymianę zamówień i faktur między partnerami biznesowymi.
  • Smart Procure  to wszystkie korzyści e-zamówień, bez potrzeby posiadania własnego systemu zakupowego lub współpracy z systemami partnerów.

CRISIS THINKING: Audyt i budowa strategii online po kryzysie

Data: 28.04.2020 godz. 11:00

Prelegentki: Magdalena Euejda, Digital Strategy Manager, Bluerank oraz Joanna Blewąska, PR Specialist, Bluerank

Program:

  • Żyjemy w świecie VUCA. Jak dobrze w nim funkcjonować? Jak zmienność i nieprzewidywalność wpływa na biznes i sytuację menadżerów?
  • Myśl strategicznie w czasach koronowirusa – planowanie scenariuszowe i dopasowanie języka komunikacji.
  • Audyt strategiczny marki pod kątem zmieniających się potrzeb i oczekiwań konsumentów.
  • Design Thinking – elastyczne i empatyczne podejście do klienta i jego potrzeb. Budowanie strategii w oparciu o zrozumienie potrzeb.

Relacja: https://app.livestorm.co/izba-gospodarki-elektronicznej/szkola-gospodarki-cyfrowej-online-crisis-thinking-audyt-i-budowa-strategii-online-po-kryzysie

Cyfrowe rewolucje, czyli pierwsze kroki w biznesie online

Data: środa 22.07.2020 godz. 13:00

Prelegent: Piotr Teodorczyk, dyrektor departamentu klienta firmowego w mBanku

Program:

  1. Insight klienta: „Prowadzę sklep stacjonarny. Od czego zacząć, aby wejść w świat internetu?”

a) Zmienić PKD
b) Miejsce w którym będziesz sprzedawał w internecie
c) Bramka płatnicza

  • Dlaczego tak ważne, aby była niezawodna
  • Koszt bramki
  • Działanie na mobile
  1. Narzędzia pomagające prowadzić firmę w internecie

a) Insight klienta: „W internecie trzeba najpierw zainwestować, aby sprzedać. Skąd wziąć pieniądze?

  • Możliwości finansowania (na zakup towaru czy na reklamy w internecie)
  • Faktoring
  • Leasing

b) „Mam znacząco więcej dokumentów księgowych i trudno mi się w tym wszystkich połapać”

  •  Jak bankowość może pomóc w ocenie cashflow?
  • Rozwiązania do archiwizacji dokumentów księgowych i przesyłanie ich księgowej
  • Księgowa jako najlepszy przyjaciel, który podpowie ciekawe rozwiązania
  1. „Chcę wiedzieć, jak to zrobić dobrze. Nauczyć się”

a) Historie innych podobnych firm – mogą pomóc i podpowiedzieć kilka fajnych rozwiązań  (przykłady)

b) Spotkania z ekspertami z danej dziedziny

c)  Próbowanie i testowanie najważniejsze w sprzedaży przez internet

Relacja: https://app.livestorm.co/izba-gospodarki-elektronicznej/cyfrowe-rewolucje-czyli-pierwsze-kroki-w-biznesie-online

Zobacz także:

Sky-Shop.pl dołączyło do e-Izby
Sky-Shop.pl dołączyło do e-Izby

Sky-Shop.pl to oprogramowanie do prowadzenia sklepu internetowego, sprzedaży na Allegro i dropshippingu oferowane w systemie abonamentowym (SaaS). […]

Czytaj więcej
CROSS-BORDER E-COMMERCE: Jak rozpocząć globalną ekspansję – doświadczenia liderów branży
CROSS-BORDER E-COMMERCE: Jak rozpocząć globalną ekspansję – doświadczenia liderów branży

Handel transgraniczny to bardzo istotny obszar rozwoju działalności dla e-przedsiębiorców, dlatego Izba Gospodarki Elektronicznej rozpoczyna nowy cykl […]

Czytaj więcej
Raport GS1 Polska: e-handel sięga po zewnętrznych dostawców logistyki
Raport GS1 Polska: e-handel sięga po zewnętrznych dostawców logistyki

Tylko 30% e-sklepów korzysta z outsourcingu logistyki dla e-commerce, wynika z raportu GS1 Polska. Jednak pionierzy w […]

Czytaj więcej
Dołącz do e-Izby
Widzisz błąd na stronie?