Rynek e-commerce w Czechach

...

Dostępna jest już najnowsza publikacja z cyklu analiz zagranicznych rynków e-commerce. Tym razem skupiliśmy się na rynku czeskim, który jest uznawany za najszybciej rozwijający się w Europie.

 

Udział handlu elektronicznego w Czechach wzrośnie z 15% w roku 2020 do około 20% w 2025 r. Tak prognozuje dane CBRE, stawiając ten  kraj na 3 miejscu pod względem wzrostu sprzedaży online w Europie (zaraz po Wielkiej Brytanii oraz Holandii). Rynek e-commerce w Czechach nie został zdominowany przez wielkich graczy jak w Polsce (w tak dużym stopniu), wręcz odwrotnie – Czesi są mocarstwem mniejszych e-sklepów. Na chwilę obecną jest ich ponad 40 tys.[1] To największa ilość w Europie, zważywszy na liczbę mieszkańców. Rośnie tu też udział zagranicznych klientów w przestrzeni e-commerce. Rodzi się szansa dla polskich sprzedawców, by do tego środowiska dołączyli i mogli z sukcesami się rozwijać. Według Eurostatu, do 2021 roku, rynki e-commerce naszego regionu (w tym przede wszystkim Czechy, Rumunia, Węgry i Słowacja) zwiększą się nawet o kilkadziesiąt procent.

 

Analiza została opracowana w ramach Grupy Merytorycznej Cross-border e-commerce.
Zapraszamy do lektury.

ANALIZA CZESKIEGO RYNKU E-COMMERCE DO POBRANIA

[1] PayU, Kierunek rozwoju dla polskich e-sklepów, online: https://poland.payu.com/blog/miliony-konsumentow-na-wyciagniecie-rekiczechy-slowacja-i-wegry/, dostęp 22.07.2021

Zobacz także:

Rynek e-commerce w Finlandii
Rynek e-commerce w Finlandii

📢Zapraszamy do zapoznania się z najnowszą publikacją z cyklu analiz zagranicznych rynków e-commerce.   🔷Tym razem opisujemy […]

Czytaj więcej
Taki Sam Start. Materiały dla konsumentów
Taki Sam Start. Materiały dla konsumentów

W ramach projektu „Taki Sam Start” eksperci Izby Gospodarki Elektronicznej przygotowali pakiet materiałów edukacyjnych z ważnymi treściami […]

Czytaj więcej
Webinar “Nowe zasady prezentowania opinii konsumentów i plasowania ofert w świetle dyrektywy Omnibus”
Webinar “Nowe zasady prezentowania opinii konsumentów i plasowania ofert w świetle dyrektywy Omnibus”

Zapraszamy na webinar Szkoły Gospodarki Cyfrowej na temat: “Nowe zasady prezentowania opinii konsumentów i plasowania ofert w […]

Czytaj więcej
Dołącz do e-Izby
Widzisz błąd na stronie?