Relacja z konferencji “Crossborder e-commerce” – 7.11

7 listopada w Sali pod Kopułą MPiT odbyła się konferencja “Cross-border e-commerce – wielki potencjał i praktyka”, organizowana przez Izbę Gospodarki Elektronicznej i Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii. Wydarzenie niewątpliwie bardzo inspirujące i edukujące dla branży e-commerce.
Handel transgraniczny to bardzo istotny obszar rozwoju działalności dla producentów, sklepów internetowych oraz małych i średnich przedsiębiorstw, które planują działalność online.
,,Polscy przedsiębiorcy prowadzący działalność w Internecie już na etapie budowania strategii swojego e-commerce?u powinni myśleć globalnie i mieć w założeniu cross-border. E-commerce nie zna granic, a sprzedaż na rynkach transgranicznych pozwala dotrzeć do szerszego grona odbiorców oraz nawiązania nowych relacji biznesowych. Izba Gospodarki Elektronicznej, jako organizacja prężnie działająca na rozwój e-commerce, wspiera przedsiębiorstwa w internetowej sprzedaży zagranicznej??– potwierdza Patrycja Sass-Staniszewska.
Konferencję otworzyła Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej – Patrycja Sass-Staniszewska oraz Dominik Wójcicki, Dyrektor Departamentu Gospodarki Elektronicznej MPiT. Całe wydarzenie poprowadził Mateusz Pycia, prezes firmy GlobKurier.
Podczas konferencji “Cross-border e-commerce” prelegenci opowiadali m.in. o najważniejszych kwestiach prawno-podatkowych, warunkach współpracy z firmą logistyczną, wymogach odprawy celnej oraz strategiach budowania spójnego digital marketingu. Został przedstawiony raport “Cyfrowy eksport – szanse i perspektywy dla polskich przedsiębiorstw”, opracowany przez PwC Advisory na zlecenie Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii, przy wsparciu merytorycznym e-Izby. Poznaliśmy również przedpremierowo wyniki najnowszego raportu “Płatności Cyfrowe 2019” realizowanego na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej.
Wśród prelegentów znaleźli się:
- Szymon Klus, ekspert Departamentu Handlu i Współpracy Międzynarodowej MPiT
- Paweł Oleszczuk Manager PwC Advisory
- Karolina Szenk Retail Manager UPS Polska
- Agata Lendzion Brokerage Supervisor Agencja Celna UPS
- Michał Chyła, Doradca Podatkowy Arena Tax
- Mateusz Bednarz, Radca Prawny Arena Legal
- Zbigniew Nowicki, Co-Managing Director Bluerank
- Łukasz Kłosowski, wydawca GoMobi.pl
Wysłuchaliśmy również panelu dyskusyjnego, którego uczestnikami byli:
- Adam Tomczak, CEO X-press Couriers
- Bartosz Berestecki, Prezes Zarządu PayU SA oraz Dyrektor Regionalny ds. prawnych i compliance,
- Adam Chudzik, B2B Sales Manager Empik
- Justyna Skorupska, Head of Business Development e-point,
- mecenas Witold Chomiczewski, Pełnomocnik ds. legislacji e-Izby, kancelaria Lubasz i Wspólnicy
W roli moderatora panelu wystąpiła Patrycja Sass-Staniszewska.
Paneliści przekonywali obecnych na sali przedstawicieli e-sklepów i producentów, że wyjście poza granice kraju w sprzedaży online nie jest takim trudnym przedsięwzięciem, jak się wszystkim wydaje. Niezbędna jest jednak wiedza o lokalnym rynku i kilku kluczowych obszarach: podatkach, cłach, prawie czy marketingu.
Dla Izby Gospodarki Elektronicznej ta konferencja jest pierwszym z wielu wydarzeń dedykowanych crossborder e-commerce. Rok 2020 będzie należał między innymi do tego obszaru.
Fotorelacja z konferencji dostępna pod LINKIEM.
Zobacz także:

Rola performance marketingu w czasie pandemii Covid-19
Zadaliśmy powyższe pytania członkom Jury konkursu Performance Marketing Diamonds CEE 2021. Czym jest dla nich performance marketing? […]
Czytaj więcej
Startuje 9 edycja konkursu e-Commerce Polska awards!
Po wyjątkowo intensywnym czasie dla e-commerce startuje 9 edycja konkursu e-Commerce Polska awards! Już po raz 9-ty […]
Czytaj więcej
e-Izba Round Table: Jak równoważyć e-commerce?
Liderzy e-commerce dyskutują na istotny rozwojowo temat – jak równoważyć wpływ e-commerce na środowisko naturalne? Goście zbliżającego […]
Czytaj więcej