Relacja z konferencji „Crossborder e-commerce” – 7.11

7 listopada w Sali pod Kopułą MPiT odbyła się konferencja „Cross-border e-commerce – wielki potencjał i praktyka”, organizowana przez Izbę Gospodarki Elektronicznej i Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii. Wydarzenie niewątpliwie bardzo inspirujące i edukujące dla branży e-commerce.
Handel transgraniczny to bardzo istotny obszar rozwoju działalności dla producentów, sklepów internetowych oraz małych i średnich przedsiębiorstw, które planują działalność online.
,,Polscy przedsiębiorcy prowadzący działalność w Internecie już na etapie budowania strategii swojego e-commerce?u powinni myśleć globalnie i mieć w założeniu cross-border. E-commerce nie zna granic, a sprzedaż na rynkach transgranicznych pozwala dotrzeć do szerszego grona odbiorców oraz nawiązania nowych relacji biznesowych. Izba Gospodarki Elektronicznej, jako organizacja prężnie działająca na rozwój e-commerce, wspiera przedsiębiorstwa w internetowej sprzedaży zagranicznej??– potwierdza Patrycja Sass-Staniszewska.
Konferencję otworzyła Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej – Patrycja Sass-Staniszewska oraz Dominik Wójcicki, Dyrektor Departamentu Gospodarki Elektronicznej MPiT. Całe wydarzenie poprowadził Mateusz Pycia, prezes firmy GlobKurier.
Podczas konferencji „Cross-border e-commerce” prelegenci opowiadali m.in. o najważniejszych kwestiach prawno-podatkowych, warunkach współpracy z firmą logistyczną, wymogach odprawy celnej oraz strategiach budowania spójnego digital marketingu. Został przedstawiony raport „Cyfrowy eksport – szanse i perspektywy dla polskich przedsiębiorstw”, opracowany przez PwC Advisory na zlecenie Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii, przy wsparciu merytorycznym e-Izby. Poznaliśmy również przedpremierowo wyniki najnowszego raportu „Płatności Cyfrowe 2019” realizowanego na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej.
Wśród prelegentów znaleźli się:
- Szymon Klus, ekspert Departamentu Handlu i Współpracy Międzynarodowej MPiT
- Paweł Oleszczuk Manager PwC Advisory
- Karolina Szenk Retail Manager UPS Polska
- Agata Lendzion Brokerage Supervisor Agencja Celna UPS
- Michał Chyła, Doradca Podatkowy Arena Tax
- Mateusz Bednarz, Radca Prawny Arena Legal
- Zbigniew Nowicki, Co-Managing Director Bluerank
- Łukasz Kłosowski, wydawca GoMobi.pl
Wysłuchaliśmy również panelu dyskusyjnego, którego uczestnikami byli:
- Adam Tomczak, CEO X-press Couriers
- Bartosz Berestecki, Prezes Zarządu PayU SA oraz Dyrektor Regionalny ds. prawnych i compliance,
- Adam Chudzik, B2B Sales Manager Empik
- Justyna Skorupska, Head of Business Development e-point,
- mecenas Witold Chomiczewski, Pełnomocnik ds. legislacji e-Izby, kancelaria Lubasz i Wspólnicy
W roli moderatora panelu wystąpiła Patrycja Sass-Staniszewska.
Paneliści przekonywali obecnych na sali przedstawicieli e-sklepów i producentów, że wyjście poza granice kraju w sprzedaży online nie jest takim trudnym przedsięwzięciem, jak się wszystkim wydaje. Niezbędna jest jednak wiedza o lokalnym rynku i kilku kluczowych obszarach: podatkach, cłach, prawie czy marketingu.
Dla Izby Gospodarki Elektronicznej ta konferencja jest pierwszym z wielu wydarzeń dedykowanych crossborder e-commerce. Rok 2020 będzie należał między innymi do tego obszaru.
Fotorelacja z konferencji dostępna pod LINKIEM.
Zobacz także:

Wykorzystaj UX w strategii digital marketingowej i odnieś sukces! Zaproszenie na webinar Ideo Force
To już kolejny edukacyjny webinar, którego organizatorem jest agencja e-marketingowa Ideo Force. Tym razem wydarzenie będzie w […]
Czytaj więcej
Porzucony koszyk – czym jest i jak go unikać?
Porzucony koszyk – czym jest i jak go unikać? Statystyki mówią, że 7 na 10 kupujących przerywa […]
Czytaj więcej
Commerce Transformation Days 2022
Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w Commerce Transformation Days (CTD) – jedynej w Polsce międzynarodowej konferencji w […]
Czytaj więcej