Razem dla omnicommerce

...

Izba Gospodarki Elektronicznej, w ramach działań grupy merytorycznej New Technology for Omnicommerce, zaprosiła do współpracy Microsoft. Funkcję szefa Grupy objął Jarosław Sokolnicki, Head of Industry Solution w Microsoft Polska. Celem New Technology for Omnicommerce jest przeprowadzanie warsztatów oraz webinarów, prezentujących sklepom internetowym, platformom e-commerce oraz przedstawicielom branży retail, bankom czy telekomunikacji, najnowsze rozwiązania technologiczne – w tym także rozwiązania startupów – które usprawniają działania sprzedażowe w zakresie omnicommerce. Osią działalności Grupy jest połączenie firm członkowskich e-Izby ze spółkami technologicznymi oraz startupami, prezentującymi innowacyjne rozwiązania.

Celem  grupy roboczej  Izby Gospodarki Elektronicznej – New Technology for Omnicommerce, której Microsoft został Partnerem – jest nawiązanie współpracy z obiecującymi spółkami technologicznymi oraz startupami, które będą mogły prezentować swoje usługi i rozwiązania branżom w obszarach związanych z e-commerce. Działalność Grupy ma mieć  wymiar informacyjny, edukacyjny, jak  i operacyjny.

W ramach Grupy planowane jest przeprowadzanie warsztatów oraz webinarów, prezentujących sklepom internetowym, platformom e-commerce oraz przedstawicielom branży retail, bankom czy telekomunikcji, najnowsze rozwiązania technologiczne, które usprawniają działania sprzedażowe w zakresie omnicommerce.

 – Technologie są fundamentem zautomatyzowanego procesu sprzedaży, jakim jest e-commerce. Dzięki technologii można sprostać potrzebom klienta, które dynamicznie się zmieniają. Technologie dają możliwość efektywniejszego zarządzania kanałami omnicommerce. Prym nadal wiodą rozwiązania, takie jak Big Data, sztuczna inteligencja czy uczenie maszynowe. W świecie realnym są to natomiast inteligentne półki informujące personel o brakach towaru, ekrany rozpoznające i profilujące klientów, samoobsługowe kasy czy roboty zajmujące się uzupełnianiem towarów na półkach. Przewaga technologii w biznesie handlu jest ogromna. Daje ona także możliwość synchronizacji klientów kupujących wielokanałowo. Utworzona w sierpniu 2020 roku Grupa będzie przedstawiała propozycje nowych rozwiązań technologicznych dla omnicommerce, które następnie zostaną zaprezentowane potencjalnym klientom – sklepom internetowym, platformom e-commerce, bankom czy branży retail – mówi Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.

Poprzeczka w kluczowych wymiarach modelu biznesowego została wysoko zawieszona. Firmy coraz chętniej i więcej inwestują w cyfryzację ścieżki i procesów klientów. Celem grupy New Technology for Omnicommerce jest pokazanie, w jaki sposób przejść tę ścieżkę najbardziej efektywnie. To dlatego, spotkania planowane w ramach Grupy będą miały formę warsztatów.

Omnichannel zastępuje dzisiaj wielokanałowość i obejmuje kanały, takie jak fizyczne lokalizacje i środowiska, e-commerce, aplikacje mobilne, media społecznościowe i nowe formaty, takie jak rzeczywistość rozszerzona i mieszana lub dynamicznie spersonalizowane wideo.  W ramach grupy New Technology for Omnicommerce chcemy zaangażować wszystkich uczestników do aktywnego udziału. Prezentowane rozwiązania będzie można przetestować i sprawdzić. Zakładamy również, że uczestnicy będą mogli w ramach warsztatu zbudować swój prototyp. Do tego celu chcemy wykorzystać MTC (Microsoft Technology Center). Zapraszamy startupy i firmy technologiczne do zaprezentowania swoich rozwiązań przed uczestnikami grupy Omnichannelmówi Jarosław Sokolnicki, Head of Industry Solution w Microsoft Polska.

W ramach spotkań grupy omawiane i prezentowane będą rozwiązania z czterech obszarów tematycznych:

  • OmniData, czyli o danych pozwalających stworzyć profil klienta;
  • OmniCommunication, czyli wielokanałowe podejście do marketingu, sprzedaży i obsługi klientów w sposób, który tworzy zintegrowane i spójne doświadczenie klienta, niezależnie od tego, w jakim kanale się porusza;
  • OmniJourney, czyli o procesie zakupowym z perspektywy nabywcy oraz dostawcy oraz interakcji pomiędzy osobami i zasobami zaangażowanymi w proces zakupu i sprzedaży;
  • OmniLogic, czyli o tym, jakimi kanałami sprzedawcy powinni docierać do klienta, dla lepszych rezultatów, tak by być atrakcyjnym i konkurencyjnym na rynku.

 

Działanie grupy New Technology for Omnicommerce zaplanowane jest w czasie na co najmniej kilka miesięcy. Do udziału w webinarach oraz warsztatach zaproszeni będą przedstawiciele firm zrzeszonych w Izbie Gospodarki Elektronicznej. Kalendarz warsztatów prezentuje się następująco:

  • 20.04– OmniData. Customer Data Platform
  • 24.06– OmniCommunication. Kanały komunikacyjne z klientem
  • 01.10– OmniJourney. Intelligent Customer Journey
  • 25.11 – OmniProcess. Omnichannel Process Automatization

Sprzedaż wielokanałowa to strategia działania przedsiębiorstwa przyszłości. Jej zastosowanie w firmie wymaga kompetencji oraz wizji, którą pozwalają spełnić określone narzędzia i usługi skrojone na miarę potrzeb współczesnego biznesu. Naszym celem jest ich pokazanie oraz nauczenie, jak wykorzystać je najbardziej efektywnie – dodaje Jarosław Sokolnicki, Head of Industry Solution w Microsoft Polska.

 

Startupy technologiczne, które chciałyby wziąć udział w spotkaniu, zapraszamy do wypełnienia formularza: https://forms.gle/iKieJ2BKBrRWuBWZ9

 

Przedstawicieli sklepów internetowych, marketplace, branży retail, banków oraz ubezpieczycieli, zainteresowanych wdrożeniem najnowszych technologii oraz inwestycjami w cyfryzację biznesu, zapraszamy do udziału w spotkaniach: https://forms.gle/9XQAVi8evXJPDQr96

 

Kontakt ws. New Technology for Omnicommerce:

Liudmyla Musiichuk
Asystentka ds. PR
E-mail: liudmyla.musiichuk@eizba.pl
Telefon: +48 690 344 218

Kontakt dla mediów:
Aleksandra Bocian
Specjalista ds. PR
Tel: +48 662 108 008
E-mail: pr@eizba.pl

Zobacz także:

Izba Gospodarki Elektronicznej z kolejną uczelnią –  Państwową Szkołą Wyższą im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
Izba Gospodarki Elektronicznej z kolejną uczelnią – Państwową Szkołą Wyższą im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej

W czerwcu br. Izba Gospodarki Elektronicznej weszła we współpracę z Państwową Szkołą Wyższą w Białej Podlaskiej, w […]

Czytaj więcej
Webinar „A może Rosja? Skuteczna e-sprzedaż na rynku wschodnim”
Webinar „A może Rosja? Skuteczna e-sprzedaż na rynku wschodnim”

Sprzedaż on-line w Rosji odnotowała dynamiczny rozwój, ponieważ pandemia zmusiła rodzime firmy do wejścia w świat internetu. […]

Czytaj więcej
Jak dzisiaj budować spójną markę osobistą w przestrzeni online?
Jak dzisiaj budować spójną markę osobistą w przestrzeni online?

Jakie działania przynoszą korzyści w obszarze budowania spójnej marki, wyróżniającej się na rynku?  W jakim kierunku ewoluowały […]

Czytaj więcej
Dołącz do e-Izby
Widzisz błąd na stronie?