Raport GS1 Polska: e-handel sięga po zewnętrznych dostawców logistyki

...

Tylko 30% e-sklepów korzysta z outsourcingu logistyki dla e-commerce, wynika z raportu GS1 Polska. Jednak pionierzy w tej dziedzinie chwalą sobie oszczędność czasu i podniesienie jakości usług.

Raport „Fulfilment w e-commerce”, opublikowany przez globalną organizację GS1 opisuje globalne i lokalne trendy, kluczowych graczy na rynku oraz korzyści i wyzwania outsourcingu w branży e-handlu.

Pandemia korona wirusa przyspieszyła trend zakupów on-line, w którym szczególną rolę odgrywa logistyka. Jak się okazuje coraz większe znaczenie zyskuje fulfilment, czyli outsourcing procesów logistycznych do zewnętrznego dostawcy.

Z badań przeprowadzonych na potrzeby raportu „Fulfilment w e-commerce” wynika, że tylko 30% sklepów internetowych korzysta z usług fulfilment dla towarów sprzedawanych w Internecie. Te podmioty, które zdecydowały się wdrożyć fulfilment, za największą korzyść wskazują oszczędność czasu i podniesienie jakości obsługi logistycznej.

„W Polsce istnieją różne podmioty oferujące usługi fulfilment – od międzynarodowych koncernów, przez firmy logistyczne, aż po małe wyspecjalizowane podmioty lokalne. Wielu usługodawców oferuje fulfilment jako dodatkową usługę. Część rozpoczyna tego rodzaju działalność na podstawie doświadczeń własnego e-sklepu i rozszerza ją na inne podmioty. Duże firmy logistyczne oferują fulfilment, licząc na skalę zleceń, adekwatną do swojej podstawowej działalności, ale często nie są elastyczni na potrzeby mniejszych e-sklepów” – komentuje patron merytoryczny raportu – dr hab. Arkadiusz Kawa, Dyrektor Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytutu Logistyki i Magazynowania.

30% Uczestników Systemu GS1 w Polsce to przedstawiciele branży e-commerce. Organizacja zdecydowała się zlecić przygotowanie raportu „Fulfilment w e-commerce”, aby poszerzyć ich wiedzę o rynku i pomagać im rozwijać ich e-biznesy. Opracowanie opisuje globalne trendy, kluczowych graczy oraz specyfikę polskiego rynku handlu online. W raporcie znajdują się również komentarze menedżerów odpowiedzialnych za logistykę w e-commerce, zarówno po stronie zleceniodawców, jak i zleceniobiorców. Analiza rynku pozwoli z pewnością wielu firmom podjąć świadomą decyzję o pozostaniu przy własnym magazynie lub zleceniu usługi właściwemu operatorowi.

 „Rolą GS1 Polska jest wsparcie Uczestników w zwiększeniu ich konkurencyjności za sprawą standardów GS1 i wiedzy na temat globalnych trendów. Dlatego raport wzbogaciliśmy o wyniki badań, pokazujących korzyści z zastosowania standardów GS1 w sektorze e-handlu. Jesteśmy gotowi, by wesprzeć naszych Uczestników w ich wdrażaniu” – podsumowuje Joanna Redmer, Prezes Fundacji GS1 Polska.

 

Raport dostępny jest tu: https://bit.ly/2ZrW3Ky

 

Kontakt ws. Raportu:

Marta Szymborska,
Menedżer ds. Komunikacji, PR i CSR
e-mail: marta.szymborska@gs1pl.org;
tel. kom.: 887 889 705

Zobacz także:

CROSS-BORDER E-COMMERCE: Jak rozpocząć globalną ekspansję – doświadczenia liderów branży
CROSS-BORDER E-COMMERCE: Jak rozpocząć globalną ekspansję – doświadczenia liderów branży

Handel transgraniczny to bardzo istotny obszar rozwoju działalności dla e-przedsiębiorców, dlatego Izba Gospodarki Elektronicznej rozpoczyna nowy cykl […]

Czytaj więcej
Koniec Privacy Shield. Co to oznacza dla firm  transferujących dane do USA?
Koniec Privacy Shield. Co to oznacza dla firm transferujących dane do USA?

Max Schrems po raz kolejny stanął w szranki z Facebookiem. I co ważne – skutecznie. Trybunał Sprawiedliwości […]

Czytaj więcej
ERIF Biuro Informacji Gospodarczej S.A. nową firmą zrzeszoną w e-Izbie
ERIF Biuro Informacji Gospodarczej S.A. nową firmą zrzeszoną w e-Izbie

ERIF Biuro Informacji Gospodarczej S.A. to jedno z największych w Polsce biur informacji gospodarczej. Spółka wchodzi w […]

Czytaj więcej
Dołącz do e-Izby
Widzisz błąd na stronie?