Raport GS1 Polska: e-handel sięga po zewnętrznych dostawców logistyki

...

Tylko 30% e-sklepów korzysta z outsourcingu logistyki dla e-commerce, wynika z raportu GS1 Polska. Jednak pionierzy w tej dziedzinie chwalą sobie oszczędność czasu i podniesienie jakości usług.

Raport „Fulfilment w e-commerce”, opublikowany przez globalną organizację GS1 opisuje globalne i lokalne trendy, kluczowych graczy na rynku oraz korzyści i wyzwania outsourcingu w branży e-handlu.

Pandemia korona wirusa przyspieszyła trend zakupów on-line, w którym szczególną rolę odgrywa logistyka. Jak się okazuje coraz większe znaczenie zyskuje fulfilment, czyli outsourcing procesów logistycznych do zewnętrznego dostawcy.

Z badań przeprowadzonych na potrzeby raportu „Fulfilment w e-commerce” wynika, że tylko 30% sklepów internetowych korzysta z usług fulfilment dla towarów sprzedawanych w Internecie. Te podmioty, które zdecydowały się wdrożyć fulfilment, za największą korzyść wskazują oszczędność czasu i podniesienie jakości obsługi logistycznej.

„W Polsce istnieją różne podmioty oferujące usługi fulfilment – od międzynarodowych koncernów, przez firmy logistyczne, aż po małe wyspecjalizowane podmioty lokalne. Wielu usługodawców oferuje fulfilment jako dodatkową usługę. Część rozpoczyna tego rodzaju działalność na podstawie doświadczeń własnego e-sklepu i rozszerza ją na inne podmioty. Duże firmy logistyczne oferują fulfilment, licząc na skalę zleceń, adekwatną do swojej podstawowej działalności, ale często nie są elastyczni na potrzeby mniejszych e-sklepów” – komentuje patron merytoryczny raportu – dr hab. Arkadiusz Kawa, Dyrektor Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytutu Logistyki i Magazynowania.

30% Uczestników Systemu GS1 w Polsce to przedstawiciele branży e-commerce. Organizacja zdecydowała się zlecić przygotowanie raportu „Fulfilment w e-commerce”, aby poszerzyć ich wiedzę o rynku i pomagać im rozwijać ich e-biznesy. Opracowanie opisuje globalne trendy, kluczowych graczy oraz specyfikę polskiego rynku handlu online. W raporcie znajdują się również komentarze menedżerów odpowiedzialnych za logistykę w e-commerce, zarówno po stronie zleceniodawców, jak i zleceniobiorców. Analiza rynku pozwoli z pewnością wielu firmom podjąć świadomą decyzję o pozostaniu przy własnym magazynie lub zleceniu usługi właściwemu operatorowi.

 „Rolą GS1 Polska jest wsparcie Uczestników w zwiększeniu ich konkurencyjności za sprawą standardów GS1 i wiedzy na temat globalnych trendów. Dlatego raport wzbogaciliśmy o wyniki badań, pokazujących korzyści z zastosowania standardów GS1 w sektorze e-handlu. Jesteśmy gotowi, by wesprzeć naszych Uczestników w ich wdrażaniu” – podsumowuje Joanna Redmer, Prezes Fundacji GS1 Polska.

 

Raport dostępny jest tu: https://bit.ly/2ZrW3Ky

 

Kontakt ws. Raportu:

Marta Szymborska,
Menedżer ds. Komunikacji, PR i CSR
e-mail: marta.szymborska@gs1pl.org;
tel. kom.: 887 889 705

Zobacz także:

Mobile Gap – jak wrocławski software-house zwiększa sprzedaż online swoim klientom?
Mobile Gap – jak wrocławski software-house zwiększa sprzedaż online swoim klientom?

Przed branżą e-Commerce ciężki okres, na który trzeba się przygotować. Przedsiębiorcom szczyt sezonu zakupowego – Black Friday, […]

Czytaj więcej
Mazars nową firmą zrzeszoną w e-Izbie
Mazars nową firmą zrzeszoną w e-Izbie

Mazars to międzynarodowa, zintegrowana firma specjalizująca się w audycie, księgowości, doradztwie, usługach podatkowych i prawnych*. Działając w […]

Czytaj więcej
SalesTube wypuszcza unikalny na skalę światową ebook – przewodnik po Google Marketing Platform
SalesTube wypuszcza unikalny na skalę światową ebook – przewodnik po Google Marketing Platform

SalesTube, należąca do Group One agencja one-stop-shop dla e-commerce, stworzyła pierwsze na świecie opracowanie z zakresu Google […]

Czytaj więcej
Dołącz do e-Izby
Widzisz błąd na stronie?