Raport Data Insight ,,E-commerce Russia 2018” pod patronatem e-Izby

...

Przedstawiamy Państwu pierwszy w Polsce raport dotyczący branży e-commerce w Rosji, autorstwa firmy badawczej Data Insight, nowego członka Izby Gospodarki Elektronicznej. Publikacja została objęta patronatem e-Izby.

Raport Data Insight ,,E-commerce Russia 2018” jest kompendium wiedzy dla osób oraz przedsiębiorstw zainteresowanych rynkiem Federacji Rosyjskiej pod kątem agregacji wiedzy, analizy konkurencji czy też inwestycyjnym. Według badania Medisacope, w Rosji dostęp do Internetu ma już 90 milionów ludzi, a dynamika penetracji Internetu wynosi +3% rocznie. Kraj ten jest dużym i chłonnym rynkiem, mającym swoją unikalną w skali Europy specyfikę – lokalni gracze dominują w segmencie wyszukiwarek, portali, a nawet social-media. Z racji wielkości kraju i odległości pomiędzy ośrodkami miejskimi, e-commerce pełni ważną rolę w dostawie towarów i usług, nie tylko w największych miastach, lecz również na obszarach mniej zurbanizowanych.

,,Rosyjski rynek handlu elektronicznego ulega dynamicznej zmianie. Przez ostatnie dwa lata został aktywnie opanowany przez dużych tradycyjnych sprzedawców detalicznych, a w 2018 r. zainwestowali w niego liderzy segmentu – Wildberries i Ozon.ru. Na rosyjskim rynku doszło do kilku istotnych transakcji, m.in. partnerstwa pomiędzy jednym z największych banków – Sberbank  i Yandex.Market, a także utworzenia spółki joint venture, złozonej z Alibaba Group, Mail.ru Group, Russian Direct Investment Fund i firmy telekomunikacyjnej MegaFon.” – Paweł Mazurek, Country Manager Data Insight – ekspert rynku Rosyjskiego

Według raportu, w 2018 roku w Rosji przez Internet zawartych zostało 290 milionów transakcji (b2c) o łącznej wartości 68.21 miliarda złotych. Dynamika wzrostu rynku również jest imponująca i wynosi +18% (yoy).

Bardzo silną gałęzią e-commerce w Rosji jest handel transgraniczny. Na podstawie zebranych danych, Data Insight estymuje, iż w 2018 roku ilość zakupów wykonanych przez Rosjan w sklepach znajdujących się poza granicami Federacji Rosyjskiej, wyniosła 300 milionów zamówień, co jest wzrostem o 34%.

,,Współpraca z Data Insight ma dla e-Izby wymiar międzynarodowy. Cross-border e-commerce dla polskich przedsiębiorców powinien być kluczowym elementem strategii działania. Biznes online czy e-commerce nie ma granic. Poznanie wartości rynku Rosyjskiego pod kątem agregacji wiedzy, analizy konkurencji czy też inwestycyjnym, jest dużą wartością dla naszych przedsiębiorców. Zachęcam do ekspansji transgranicznej oraz do lektury  ,,E-commerce Russia 2018”. – Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej

 

Link do raportu: https://eizba.pl/wp-content/uploads/2019/07/DI_Ecommerce-2018_0.pdf

Zobacz także:

SGC: W pogoni za klientem: IG Tracking, nowe narzędzie do targetowania i segmentowania klientów e-commerce
SGC: W pogoni za klientem: IG Tracking, nowe narzędzie do targetowania i segmentowania klientów e-commerce

Zapraszamy na najbliższe zajęcia Szkoły Gospodarki Cyfrowej, które odbędą się już w piątek 23.04.2021 o godz. 11:00. […]

Czytaj więcej
Czy logistyka skorzystała na pandemii?
Czy logistyka skorzystała na pandemii?

Rok 2020 z pewnością był rokiem zmian niemal na każdej płaszczyźnie naszego życia. Pandemia Covid-19 skutecznie ograniczyła […]

Czytaj więcej
SGC: Nowe zasady opodatkowania VAT w e-commerce
SGC: Nowe zasady opodatkowania VAT w e-commerce

Zapraszamy na najbliższe zajęcia Szkoły Gospodarki Cyfrowej, które odbędą się już w środę 21.04.2021 o godz. 11:00. […]

Czytaj więcej
Dołącz do e-Izby
Widzisz błąd na stronie?