Postawy konsumentów wobec zakupów świątecznych

...

Konsumenci wydadzą do 500 zł na świąteczne prezenty

Ich budżet jest prawie taki sam jak w zeszłym roku

Konsumenci nie rezygnują całkowicie ze świątecznych zakupów, bez względu na Pandemię. Tak wynika z badania online przeprowadzonego przez Offerista Group Polska w okresie 13-31 października 2021 roku. Blisko 45 proc. respondentów przyznało również, że ich budżet na świąteczne prezenty pozostaje w zasadzie taki sam jak w ubiegłym roku.

Ale co dokładnie konsumenci biorą pod uwagę kupując swoim bliskim na święta?

Oto 3 najważniejsze kategorie produktów:

– Kosmetyki, perfumy
– Dekoracje i inne artykuły do domu
– Zabawki

Ponad połowa konsumentów poszukuje ładnych produktów w przystępnych cenach, podczas gdy tylko 24% respondentów twierdzi, że szuka największych rabatów przy wyborze prezentów świątecznych. Z badania wynika również, że tylko niewielka grupa respondentów czeka z zakupami na rozpoczęcie świątecznych obniżek.

Zamiast czekać na największe obniżki, większość uczestników badania robi rozeznanie – 36% respondentów przyznaje, że kupuje prezenty świąteczne zaraz po pojawieniu się zapasów w sklepach, a 26% z tej samej grupy twierdzi, że robi zakupy świąteczne przez cały grudzień. Oznacza to, że konsumenci nie spieszą się, aby sprawdzić, jakie mają możliwości, jeśli chodzi o uzyskanie najlepszych prezentów w możliwie najlepszej cenie.

Prawie 63% preferuje płatność gotówką, a połowa respondentów przyznała, że woli robić zakupy świąteczne w sklepach fizycznych. Jednak informacje o świątecznych ofertach czerpią głównie z mediów internetowych, takich jak portale społecznościowe, oficjalne strony sprzedawców i marek.

Pełne wyniki badania dotyczącego zakupów świątecznych można znaleźć tutaj. Cytowanie badania lub jego fragmentów jest niedozwolone bez podania źródła, czyli Offerista Group Poland.

 

Zobacz także:

Spotkanie stacjonarne grupy merytorycznej Performance Marketing
Spotkanie stacjonarne grupy merytorycznej Performance Marketing

❗️Kolejne spotkanie grupy merytorycznej Performance Marketing odbędzie się w środę (15.06), o godz. 13:00 w biurze e-Izby❗️ […]

Czytaj więcej
e-Izba rozpoczyna współpracę z CHEQ
e-Izba rozpoczyna współpracę z CHEQ

Do grona członków Izby Gospodarki Elektronicznej dołączył CHEQ,  globalny lider w dziedzinie cyber security w obszarze marketingu. […]

Czytaj więcej
Webinar „Krajowy System e-Faktur”
Webinar „Krajowy System e-Faktur”

🔍 W jaki sposób wewnętrzne systemy informatyczne używane w działach księgowych będą wspierać korzystanie z KSeF?   […]

Czytaj więcej
Dołącz do e-Izby
Widzisz błąd na stronie?