Poradnik e-Izby: akcje promocyjne a prawo

...

Nowy ,,Poradnik e-Izby: akcje promocyjne a prawo” stanowi zbiór niezbędnej wiedzy prawnej w zakresie akcji promocyjnych. W publikacji zostały ujęte m.in. rodzaje i zasady prowadzenia akcji promocyjnych, kwestie regulaminów i relacji z konsumentami, kwestie dopuszczalności reklamy porównawczej oraz kompetencje UOKiK wraz z sankcjami.

Jednym ze sposobów wsparcia działań sprzedażowych przedsiębiorcy, umożliwiającym zarazem pozyskanie grona nowych klientów, są różnego rodzaju akcje promocyjne. Wśród nich możemy wyróżnić promocje, konkursy loterie promocyjne, sprzedaż premiową, programy lojalnościowe i inne działania mające na celu zwiększenie zainteresowania ofertą danego przedsiębiorcy. 

“Aktualna sytuacja pandemii jest szczególnie trudna. Firmy sprzedające przez Internet musiały błyskawicznie zmienić swoje podejście do konsumenta, np. promocje uległy rewizji, aby dostosować się do nowych potrzeb konsumentów, którzy od  początku zmienili swoje oczekiwania zakupowe. Jednak to nie wszystko. Wielu przedsiębiorców dopiero rozpoczęło swoje działania w e-commerce – dla nich również poradnik jest świetnym kompendium wiedzy jak przeprowadzić promocję profesjonalnie i zgodnie z prawem”mówi Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej

“Jak wiadomo, nieznajomość prawa szkodzi. Tymczasem wielu przedsiębiorców sprawia wrażenie nieświadomych, że prawo reguluje prowadzenie akcji promocyjnych i reklamowych, a naruszenie przepisów może powodować nieprzyjemne konsekwencje. Po pierwsze, UOKiK może nałożyć poważną karę za nieuczciwe praktyki względem konsumentów, w szczególności za pozorowanie promocji. Po drugie, firmy konkurencyjne mogą wystąpić z roszczeniami wynikającymi z ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Kto narusza prawo w swej działalności reklamowej, ten może być bowiem zasadnie uznany za dopuszczającego się czynów nieuczciwej konkurencji. Im poważniejszy biznes, tym większą powinien zwracać na te kwestie uwagę’’- Olgierd Porębski, radca prawny, wspólnik zarządzający w kancelarii Porębski i Wspólnicy.

W świetle prawa stosowanie nieuczciwych praktyk rynkowych, w tym w zakresie reklamy i marketingu, jest zakazane. ,,Poradnik e-Izby: akcje promocyjne a prawo” uwzględnia wszystkie kluczowe aspekty organizacji i przeprowadzania akcji promocyjnych, przez co jest cennym źródłem wiedzy dla e-przedsiębiorców.

Otwórz poradnik

Zobacz także:

Sky-Shop.pl dołączyło do e-Izby
Sky-Shop.pl dołączyło do e-Izby

Sky-Shop.pl to oprogramowanie do prowadzenia sklepu internetowego, sprzedaży na Allegro i dropshippingu oferowane w systemie abonamentowym (SaaS). […]

Czytaj więcej
CROSS-BORDER E-COMMERCE: Jak rozpocząć globalną ekspansję – doświadczenia liderów branży
CROSS-BORDER E-COMMERCE: Jak rozpocząć globalną ekspansję – doświadczenia liderów branży

Handel transgraniczny to bardzo istotny obszar rozwoju działalności dla e-przedsiębiorców, dlatego Izba Gospodarki Elektronicznej rozpoczyna nowy cykl […]

Czytaj więcej
Raport GS1 Polska: e-handel sięga po zewnętrznych dostawców logistyki
Raport GS1 Polska: e-handel sięga po zewnętrznych dostawców logistyki

Tylko 30% e-sklepów korzysta z outsourcingu logistyki dla e-commerce, wynika z raportu GS1 Polska. Jednak pionierzy w […]

Czytaj więcej
Dołącz do e-Izby
Widzisz błąd na stronie?