Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2019

...

Coraz chętniej korzystamy z większej liczby kanałów, przy czym mamy mniej ulubionych miejsc zakupowych. Sklepy stacjonarne stały się ulubionym miejscem zakupów jedynie 22% badanych, a ich popularność spadła o -10p.p. względem zeszłego roku.  11% wskazało na platformy zakupowe, 10% na e-sklepy, a 7% na media społecznościowe. Z kolei aż 40% respondentów nie ma ulubionego miejsca zakupowego. Przeważnie są to osoby młode. Takie wnioski płyną z najnowszego raportu Izby Gospodarki Elektronicznej, który już po raz drugi bierze pod lupę omnicommerce, czyli zakupy wielokanałowe. Publikacja została opracowana na podstawie badania przeprowadzonego przez Mobile Institute, zaś partnerstwo merytoryczne objęły Visa oraz Przelewy24.

 

,,Z tegorocznego badania i raportu wynika, że w sieci kupuje 57% internautów. To wzrost względem poprzedniego roku o 5 punktów. Tym samym osiągnęliśmy średnią europejską. W całej Europie aktualnie jest 57% e-konsumentów. Badanie też potwierdza kolejny europejski trend, że  Polacy są konsumentami wielokanałowymi? – Patrycja Sass-Staniszewska , prezes Izby Gospodarki Elektronicznej

Lęk przed płatnością nie jest już hamulcem e-commerce
W sieci najczęściej wybieraną formą płatności są szybkie przelewy, tak jak rok temu. Zaraz za nimi znalazł się Blik, którego popularność znacznie wzrosła w ciągu ostatnich dwóch lat. Natomiast jako trzecie uplasowały się standardowe płatności kartowe. Wydaje się, że internauci przekonują się do wybranej metody płatności i głównie z niej korzystają. W sklepach stacjonarnych konsumenci płacą gotówką (47%,tj. -20p.p. w stosunku do roku ubiegłego), następnie kartą płatniczą (29%) i zbliżeniowo (26%). Płatności typu Apple Pay czy Google Pay wykorzystuje co 10. badany. Tylko dla 29% badanych płatność gotówką jest najbardziej dogodną formą płatności. 


“Wyniki badania ,,Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2019″odzwierciedlają zachowania użytkowników serwisu Przelewy24, którzy coraz chętniej, częściej i odważniej sięgają po najnowsze metody płatności, w tym oparte o ideę jednego kliknięcia. Polscy konsumenci są otwarci na nowości technologiczne w obszarze e-commerce, więc wdrożenie nowoczesnych usług automatyzujących i usprawniających realizację transakcji to must-have każdego serwisu internetowego. Rynek e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie i wymagania klientów – także w zakresie szybkich i wygodnych płatności – stale rosną”. – mówi Jacek Kinecki, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Przelewy24.

“W stosunku do wyników ubiegłorocznej edycji badania najbardziej widoczny jest spadek liczby transakcji realizowanych w sklepach stacjonarnych za pomocą gotówki ? wynosi on aż 20 pkt. proc. Tak duża zmiana może wskazywać na to, że podejmowane przez branżę płatniczą działania na rzecz rozwoju płatności bezgotówkowych w Polsce przynoszą efekty. Polska jest pierwszym krajem na świecie ze 100% akceptacją dla transakcji zbliżeniowych wszędzie tam, gdzie przyjmowane są płatności Visa. Dzięki temu konsumenci mogą korzystać z szybkich, wygodnych i bezpiecznych płatności zbliżeniowych kartą nawet za najmniejsze zakupy. Co więcej, w tych samych miejscach mogą zapłacić mobilnie, wykorzystując na przykład swój smartfon lub inteligentny zegarek. Płatności mobilne są nie tylko wygodne (nie musimy mieć przy sobie portfela) ale zwiększają również bezpieczeństwo danych karty. Zastępowane są one bowiem losowo wygenerowanym tokenem wykorzystywanym w trakcie procesowania transakcji”. – Katarzyna Zubrzycka, Head of Merchant Sales & Acquirer, Visa

 

Preferencje zakupowe cyfrowych konsumentów
W sieci kupuje 57% internautów, z czego co 4 częściej niż 5 razy w miesiącu. Przeważnie wybierają oni sklepy internetowe (46%) oraz platformy zakupowe (36%).  Najpopularniejszymi e-kategoriami wśród cyfrowych konsumentów są moda, elektronika i wyposażenie domu. Ponadto, 54% internautów kupuje te same marki w wielu kanałach, np. sklepie stacjonarnym, sklepie internetowym czy sklepie mobilnym. Jest to wyższy wynik niż rok temu (43%).Dla więcej niż 70% internautów ważne jest, aby mogli kupować markę w różnych miejscach.

 

Serdeczne podziękowania dla Visa oraz Przelewy24 za partnerstwo w raporcie. 

 

Pełna wersja raportu: 

https://eizba.pl/wp-content/uploads/2019/06/Omni-commerce-Kupuj%C4%99-wygodnie-2019.pdf

Zobacz także:

Handel w Polsce – kto dziś wygrywa bitwę o jutro?
Handel w Polsce – kto dziś wygrywa bitwę o jutro?

Miło nam poinformować, iż Izba Gospodarki Elektronicznej objęła patronatem najważniejsze wydarzenie w branży retail – konferencję Retail […]

Czytaj więcej
Poradnik: ,,Jak zwiększyć zyski sklepu internetowego, wykorzystując możliwości firm kurierskich”
Poradnik: ,,Jak zwiększyć zyski sklepu internetowego, wykorzystując możliwości firm kurierskich”

UPS i Izba Gospodarki Elektronicznej ŁĄCZĄ SIŁY by pomóc polskim detalistom wykorzystać POTENCJAŁ E-commerce Szacuje się, że […]

Czytaj więcej
PAKIET PLUS Sp. z o.o.  nowym członkiem zrzeszonym w e-Izbie
PAKIET PLUS Sp. z o.o. nowym członkiem zrzeszonym w e-Izbie

PAKIET PLUS Sp. z o.o. jest agencją marketingową wywodzącą się ze spółki BALIK PLUS s.r.o., założonej w […]

Czytaj więcej
Dołącz do e-Izby
Widzisz błąd na stronie?