Najlepsi Dyrektorzy e-Commerce w Polsce!

...

Znamy laureatów konkursu Dyrektor e-Commerce Roku 2021!

Po raz drugi zostały przyznane nagrody w konkursie Dyrektor e-Commerce Roku, którego organizatorem jest Izba Gospodarki Elektronicznej. Jury wyłoniło laureatów w 4 indywidualnych oraz 2 zespołowych kategoriach. Laureatem nagrody głównej Grand Prix konkursu został został Mikołaj Wezdecki, Dyrektor e-commerce oraz Członek Zarządu eobuwie. Partnerami Głównymi projektu są Allegro, Apifonica, Przelewy24 oraz VTEX. Audytorem konkursu jest kancelaria Chabasiewicz, Kowalska i Partnerzy.

Konkurs Dyrektor e-Commerce Roku docenia ludzi branży e-commerce. Ich nieszablonowe myślenie, efektywność czy osobowość lidera. To także przestrzeń do poszukiwania młodych talentów, wschodzących gwiazd e-commerce, których potencjał i rosnące możliwości będziemy mogli obserwować przez najbliższe lata. 

Jednym z nich z pewnością jest laureat kategorii FMCG/e-grocery Maciej Bojczewski, COO Health Labs Care – szybko rosnącego startupu e-commerce. Wystarczył niewiele ponad rok, aby Maciej zautoatyzował procesy, stworzył efektywny zespół e-commerce oraz wdrożył kilka innowacyjnych rozwiązań.

Miano najlepszego dyrektora w obszarze omnichannel zyskał Jakub Jasiński, Omnichannel & e-Commerce Director CCC.eu. Jakub od kilku lat rozwija zespół e-commerce w wywodzącym się z offline CCC. Jego elastyczne i innowacyjne podejście do omnichannel pozwoliło CCC na szybkie dostosowywanie się do zmieniającej się rzeczywistości biznesowej w ostatnich miesiącach.

W kategorii Fashion zwyciężył Michał Pachnik, Vice Director e-Commerce w CCC.eu, który od kilku lat konsekwentnie rozwija obszar mobile fashion w CCC. Liczby pobrania aplikacji, rozwijanie jej funkcjonalności i nagrody konkursowe w tym obszarze mówią same za siebie.

Podwójnym zwycięzcą okazał się Mikołaj Wezdecki, Dyrektor e-Commerce eobuwie.pl, który w ostatnich miesiącach zasilił także zarząd firmy – zdobył Grand Prix konkursu oraz miano najlepszego dyrektora w obszarze cross border e-commerce. Kapituła konkursu doceniła dwa lata jego pracy dla rozwoju eobuwie – kiedy to rozwijał struktury firmy, wprowadzał innowacje do aplikacji i przede wszystkim wyprowadzał eobuwie.pl oraz Modivo na szerokie wody biznesowe całej Europy.   

Druga edycja konkursu pokazała jak ważne są wyróżnienia dla liderów i ich zespołów. Potwierdzają to wysoka jakość zgłoszeń i stopień dopracowania nadesłanych prezentacji. Członkowie Kapituły mogli zobaczyć ogromny rozwój liderów rok do roku. Natomiast zgłoszenia, dokonane pierwszy raz – od osób, które są jeszcze mniej rozpoznawalne w branży, ale mają kreatywne pomysły i są warte obserwowania przez najbliższe lata potwierdzają misję naszej inicjatywy – poszukiwanie nowych talentów mogących stanowić wartość dodaną dla biznesów e-commercePatrycja Sass-Staniszewska, Prezes e-Izby.

E-commerce wymaga interdyscyplinarnej wiedzy, zdolności myślenia zarówno strategicznego, jak i projektowego, umiejętności i zaangażowania liderów, z których wizją utożsamia się zespół, a finalnie tysiące i miliony e-konsumentów.To filozofia działania, otwartość i sposób działania dyrektorów e-commerce oraz ich zespołów, pomagają we wdrażaniu innowacji, które  przekładają się na sukces marki.

Ostatnie miesiące, a nawet ostatni rok pokazały, czym tak naprawdę może być e-commerce – podporą, czy wręcz kołem zamachowym całej gospodarki. Trudno sobie dziś wyobrazić jakąkolwiek sprzedaż bez oferty internetowej i to jeden z tych trendów, które się będą jedynie pogłębiać, bo tego właśnie oczekuje konsument. Trafienie w konsumenckie gusta, czy przewidywanie ich to niezmiennie największe wyzwanie w świecie e-commerce, zwłaszcza, gdy kupujący coraz częściej od internetu zaczynają szukanie najlepszych dla siebie ofert. Innowacje i odpowiednie liderowanie tym procesom zyskują tu kluczowe znaczenie, nie tylko w duchu odpowiedzialności za klienta, ale też za całe nasze otoczenie – Marta Mikliszańska, Head of Public Affairs & Sustainability Allegro.

,W branży e-commerce liczą się umiejętność pracy w ciągle zmieniającym się środowisku, poszukiwanie nowych rozwiązań oraz działanie wyprzedzające oczekiwania klientów. Osoby wyróżnione w konkursie Dyrektor e-Commerce Roku mają te cechy i inspirują innych do stawiania sobie coraz bardziej ambitnych celów – mówi Jacek Kinecki, CCO Przelewy24.

Kolejna edycja Konkursu Dyrektor e-Commerce Roku to dowód, iż e-commerce w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie i będzie wyłącznie przyśpieszać. Ten rozwój to jednak nie wynik dotyku magicznej różdżki czy może szczęśliwego trafu. To najczęściej wynik przemyślanej i sumiennie wdrażanej strategii, za którą stoją ludzie z krwi i kości, liderzy, prawdziwi eksperci handlu elektronicznego. Statystyczny konsument, zadowolony z kolejnych zakupów, nie ma absolutnie bladego pojęcia, że jego udana transakcja to właśnie efekt wysiłku wielu osób. To właśnie tym ludziom, e-commersowym przodownikom, a dokładnie najlepszym z Nich przyznajemy nagrody i wyróżnienia – Zbigniew Nowicki, Co-Managing Director Bluerank, VTEX Partner.

Druga edycja eCommerce Director pokazała jak ważnym jest nagrodzenie liderów branży i pracy jaką wykonują. Pokazała nowe trendy i zmiany wywołane pandemia a w szczególności tych którzy potrafili z tego szybko dostosować swoje działania do zmian oraz je wykorzystać. Udział w konkursie dał nominowanym możliwość podzielenia się swoimi doświadczeniami i osiągnięciami a laureatom potwierdził, że są na dobrej drodzy i się wyróżniają. Wszystkim im należą się słowa uznania i gratulacje. Sam konkurs jest ważnym elementem w kalendarzu Ecommerce, Gala wręczenia nagród ważnym wydarzeniem podczas którego widzimy jak cała branża się zmienia, ewoluuje i rośnie. Z niecierpliwością czekam na następny rok i zachęcam wszystkich do udziału i pokazani siebie i swojej pracy – Łukasz Woźnica, Business Development Director, Apifonica.

 

Laureaci konkursu Dyrektor e-Commerce Roku 2021

 

Uczestników konkursu oceniała Kapituła złożona ze znanych i cenionych ekspertów branży, piastujących stanowiska prezesów czy członków zarządu dużych organizacji: 

  • Damian Zapłata
  • Dorota Bachman, Członkini Rady e-Izby, Fundacja Kobiety e-biznesu
  • Dionizy Smoleń, Dyrektor PwC
  • Grzegorz Bosowski, CEO Fly.pl
  • Jacek Kinecki, CCO Przelewy24
  • Jakub Gierszyński, Laureat Grand Prix 2020, Sephora
  • Karol Półtorak, Vice Prezes CCC
  • Joanna Pieńkowska-Olczak, CEO PayU
  • Krzysztof Folta, CEO TIM S.A.
  • Łukasz Szymula, Managing Director Poland & CEE Tradedoubler
  • Łukasz Woźnica, Business Development Director Apifonica
  • Marcin Ledworowski, Członek Zarządu Bank Pocztowy
  • Marcin Łachajczyk, Managing Director Ceneo
  • Patrycja Sass-Staniszewska, Preze Izba Gospodarki Elektronicznej 
  • Robert Olędzki, Digital Business Director PAYBACK
  • Szymon Bujalski,Członek Rady Nadzorczej  eobuwie.pl
  • Zbigniew Nowicki, Co-Managing Director Bluerank, VTEX Partner


Audyt nad przebiegiem konkursu sprawowała kancelaria Chabasiewicz, Kowalska i Partnerzy. 

Dziękujemy partnerom głównym tegorocznej edycji projektu- Allegro, Apifonica, Przelewy24 oraz VTEX– za współpracę. 

Zobacz także:

Rynek e-commerce w Finlandii
Rynek e-commerce w Finlandii

📢Zapraszamy do zapoznania się z najnowszą publikacją z cyklu analiz zagranicznych rynków e-commerce.   🔷Tym razem opisujemy […]

Czytaj więcej
Taki Sam Start. Materiały dla konsumentów
Taki Sam Start. Materiały dla konsumentów

W ramach projektu „Taki Sam Start” eksperci Izby Gospodarki Elektronicznej przygotowali pakiet materiałów edukacyjnych z ważnymi treściami […]

Czytaj więcej
Webinar “Nowe zasady prezentowania opinii konsumentów i plasowania ofert w świetle dyrektywy Omnibus”
Webinar “Nowe zasady prezentowania opinii konsumentów i plasowania ofert w świetle dyrektywy Omnibus”

Zapraszamy na webinar Szkoły Gospodarki Cyfrowej na temat: “Nowe zasady prezentowania opinii konsumentów i plasowania ofert w […]

Czytaj więcej
Dołącz do e-Izby
Widzisz błąd na stronie?