Najlepsi Dyrektorzy e-Commerce w Polsce!

Znamy laureatów konkursu Dyrektor e-Commerce Roku 2021!
Po raz drugi zostały przyznane nagrody w konkursie Dyrektor e-Commerce Roku, którego organizatorem jest Izba Gospodarki Elektronicznej. Jury wyłoniło laureatów w 4 indywidualnych oraz 2 zespołowych kategoriach. Laureatem nagrody głównej Grand Prix konkursu został został Mikołaj Wezdecki, Dyrektor e-commerce oraz Członek Zarządu eobuwie. Partnerami Głównymi projektu są Allegro, Apifonica, Przelewy24 oraz VTEX. Audytorem konkursu jest kancelaria Chabasiewicz, Kowalska i Partnerzy.
Konkurs Dyrektor e-Commerce Roku docenia ludzi branży e-commerce. Ich nieszablonowe myślenie, efektywność czy osobowość lidera. To także przestrzeń do poszukiwania młodych talentów, wschodzących gwiazd e-commerce, których potencjał i rosnące możliwości będziemy mogli obserwować przez najbliższe lata.
Jednym z nich z pewnością jest laureat kategorii FMCG/e-grocery Maciej Bojczewski, COO Health Labs Care – szybko rosnącego startupu e-commerce. Wystarczył niewiele ponad rok, aby Maciej zautoatyzował procesy, stworzył efektywny zespół e-commerce oraz wdrożył kilka innowacyjnych rozwiązań.
Miano najlepszego dyrektora w obszarze omnichannel zyskał Jakub Jasiński, Omnichannel & e-Commerce Director CCC.eu. Jakub od kilku lat rozwija zespół e-commerce w wywodzącym się z offline CCC. Jego elastyczne i innowacyjne podejście do omnichannel pozwoliło CCC na szybkie dostosowywanie się do zmieniającej się rzeczywistości biznesowej w ostatnich miesiącach.
W kategorii Fashion zwyciężył Michał Pachnik, Vice Director e-Commerce w CCC.eu, który od kilku lat konsekwentnie rozwija obszar mobile fashion w CCC. Liczby pobrania aplikacji, rozwijanie jej funkcjonalności i nagrody konkursowe w tym obszarze mówią same za siebie.
Podwójnym zwycięzcą okazał się Mikołaj Wezdecki, Dyrektor e-Commerce eobuwie.pl, który w ostatnich miesiącach zasilił także zarząd firmy – zdobył Grand Prix konkursu oraz miano najlepszego dyrektora w obszarze cross border e-commerce. Kapituła konkursu doceniła dwa lata jego pracy dla rozwoju eobuwie – kiedy to rozwijał struktury firmy, wprowadzał innowacje do aplikacji i przede wszystkim wyprowadzał eobuwie.pl oraz Modivo na szerokie wody biznesowe całej Europy.
Druga edycja konkursu pokazała jak ważne są wyróżnienia dla liderów i ich zespołów. Potwierdzają to wysoka jakość zgłoszeń i stopień dopracowania nadesłanych prezentacji. Członkowie Kapituły mogli zobaczyć ogromny rozwój liderów rok do roku. Natomiast zgłoszenia, dokonane pierwszy raz – od osób, które są jeszcze mniej rozpoznawalne w branży, ale mają kreatywne pomysły i są warte obserwowania przez najbliższe lata potwierdzają misję naszej inicjatywy – poszukiwanie nowych talentów mogących stanowić wartość dodaną dla biznesów e-commerce – Patrycja Sass-Staniszewska, Prezes e-Izby.
E-commerce wymaga interdyscyplinarnej wiedzy, zdolności myślenia zarówno strategicznego, jak i projektowego, umiejętności i zaangażowania liderów, z których wizją utożsamia się zespół, a finalnie tysiące i miliony e-konsumentów.To filozofia działania, otwartość i sposób działania dyrektorów e-commerce oraz ich zespołów, pomagają we wdrażaniu innowacji, które przekładają się na sukces marki.
Ostatnie miesiące, a nawet ostatni rok pokazały, czym tak naprawdę może być e-commerce – podporą, czy wręcz kołem zamachowym całej gospodarki. Trudno sobie dziś wyobrazić jakąkolwiek sprzedaż bez oferty internetowej i to jeden z tych trendów, które się będą jedynie pogłębiać, bo tego właśnie oczekuje konsument. Trafienie w konsumenckie gusta, czy przewidywanie ich to niezmiennie największe wyzwanie w świecie e-commerce, zwłaszcza, gdy kupujący coraz częściej od internetu zaczynają szukanie najlepszych dla siebie ofert. Innowacje i odpowiednie liderowanie tym procesom zyskują tu kluczowe znaczenie, nie tylko w duchu odpowiedzialności za klienta, ale też za całe nasze otoczenie – Marta Mikliszańska, Head of Public Affairs & Sustainability Allegro.
,W branży e-commerce liczą się umiejętność pracy w ciągle zmieniającym się środowisku, poszukiwanie nowych rozwiązań oraz działanie wyprzedzające oczekiwania klientów. Osoby wyróżnione w konkursie Dyrektor e-Commerce Roku mają te cechy i inspirują innych do stawiania sobie coraz bardziej ambitnych celów – mówi Jacek Kinecki, CCO Przelewy24.
Kolejna edycja Konkursu Dyrektor e-Commerce Roku to dowód, iż e-commerce w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie i będzie wyłącznie przyśpieszać. Ten rozwój to jednak nie wynik dotyku magicznej różdżki czy może szczęśliwego trafu. To najczęściej wynik przemyślanej i sumiennie wdrażanej strategii, za którą stoją ludzie z krwi i kości, liderzy, prawdziwi eksperci handlu elektronicznego. Statystyczny konsument, zadowolony z kolejnych zakupów, nie ma absolutnie bladego pojęcia, że jego udana transakcja to właśnie efekt wysiłku wielu osób. To właśnie tym ludziom, e-commersowym przodownikom, a dokładnie najlepszym z Nich przyznajemy nagrody i wyróżnienia – Zbigniew Nowicki, Co-Managing Director Bluerank, VTEX Partner.
Druga edycja eCommerce Director pokazała jak ważnym jest nagrodzenie liderów branży i pracy jaką wykonują. Pokazała nowe trendy i zmiany wywołane pandemia a w szczególności tych którzy potrafili z tego szybko dostosować swoje działania do zmian oraz je wykorzystać. Udział w konkursie dał nominowanym możliwość podzielenia się swoimi doświadczeniami i osiągnięciami a laureatom potwierdził, że są na dobrej drodzy i się wyróżniają. Wszystkim im należą się słowa uznania i gratulacje. Sam konkurs jest ważnym elementem w kalendarzu Ecommerce, Gala wręczenia nagród ważnym wydarzeniem podczas którego widzimy jak cała branża się zmienia, ewoluuje i rośnie. Z niecierpliwością czekam na następny rok i zachęcam wszystkich do udziału i pokazani siebie i swojej pracy – Łukasz Woźnica, Business Development Director, Apifonica.
Laureaci konkursu Dyrektor e-Commerce Roku 2021
Uczestników konkursu oceniała Kapituła złożona ze znanych i cenionych ekspertów branży, piastujących stanowiska prezesów czy członków zarządu dużych organizacji:
- Damian Zapłata
- Dorota Bachman, Członkini Rady e-Izby, Fundacja Kobiety e-biznesu
- Dionizy Smoleń, Dyrektor PwC
- Grzegorz Bosowski, CEO Fly.pl
- Jacek Kinecki, CCO Przelewy24
- Jakub Gierszyński, Laureat Grand Prix 2020, Sephora
- Karol Półtorak, Vice Prezes CCC
- Joanna Pieńkowska-Olczak, CEO PayU
- Krzysztof Folta, CEO TIM S.A.
- Łukasz Szymula, Managing Director Poland & CEE Tradedoubler
- Łukasz Woźnica, Business Development Director Apifonica
- Marcin Ledworowski, Członek Zarządu Bank Pocztowy
- Marcin Łachajczyk, Managing Director Ceneo
- Patrycja Sass-Staniszewska, Preze Izba Gospodarki Elektronicznej
- Robert Olędzki, Digital Business Director PAYBACK
- Szymon Bujalski,Członek Rady Nadzorczej eobuwie.pl
- Zbigniew Nowicki, Co-Managing Director Bluerank, VTEX Partner
Audyt nad przebiegiem konkursu sprawowała kancelaria Chabasiewicz, Kowalska i Partnerzy.
Dziękujemy partnerom głównym tegorocznej edycji projektu- Allegro, Apifonica, Przelewy24 oraz VTEX– za współpracę.
Zobacz także:

InPost to kolejna firma, która dołączyła do grona partnerów inicjatyw e-Izby w 2023 roku!
InPost – Paczkomat, Kurier to kolejna firma, która dołączyła do grona partnerów inicjatyw e-Izby w 2023 roku! […]
Czytaj więcej
TAKI SAM START – przez dialog do rozwiązań
Izba Gospodarki Elektronicznej kontynuuje kampanię, której celem jest zrównanie szans konkurencyjnych europejskich przedsiębiorców e-commerce z podmiotami kierującymi […]
Czytaj więcej
mBank dołączył do grona partnerów inicjatywy e-Izby
Mamy przyjemność przedstawić kolejną firmę, która dołączyła do grona partnerów inicjatyw e-Izby. mBank Polska od lat jest […]
Czytaj więcej