Dyrektor e-Commerce 2024 – Izba Gospodarki Elektronicznej rozpoczyna nabór do 5. edycji konkursu dla biznesowych indywidualności i ich zespołów. Czerwcową galę rozdania poprzedzi zbieranie zgłoszeń (do 15 kwietnia), ich weryfikacja oraz praca kapituły konkursu, którą zasilą znani i cenieni eksperci z branży. Tegoroczna edycja nagrody przynosi nowości, m.in. kategorię European e-Commerce Director. Całość będziemy na bieżąco relacjonować, a odpowiada jej podstawowe pytanie –Kto zostanie Dyrektorem e-Commerce roku 2024?
Konkurs powstał z myślą o nagradzaniu liderek i liderów, którzy stoją za sukcesem nowatorskich projektów i wdrożeń w handlu elektronicznym. Te osoby cechuje wiedza, biznesowa mądrość płynącą z doświadczenia połączonego z kompetencjami. Laureaci poprzednich edycji konkursu potwierdzają, że ich wysiłek bez zaangażowania zespołów, którymi kierują przyniósłby niewielkie efekty. Dlatego w zarządzaniu stosują umiejętności liderskie podnoszące innowacyjność w zespołach.
Takich ludzi i ich teamy e-Izba chce znowu wyszukać i nagrodzić.
Nadchodzi czas najlepszych
Kim będą laureatki/ci tegorocznej edycji konkursu?
Wybitni dyrektorzy e-handlu łączą wizję strategiczną i umiejętności przywódcze. Są biegli w wykorzystywaniu technologii i szans dla biznesu – Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej przybliża charakter pracy dyrektora e-commerce. – Współpracują z zespołami w całej organizacji, zajmującymi się marketingiem, rozwojem produktów, IT i obsługą klienta. To omnichannelowi ludzie – objaśnia.
Charakterystyka konkursu obejmuje całość zadań e-commerce. Są tu kategorie indywidualne przyznawane za najefektywniejsze wdrożenie e-commerce, long term e-commerce, producer, odpowiedzialny lider, wysoka efektywność przy niskim budżecie i wspomniany omnichannel. Jury będzie wskazywać na wybijające się osobowości w kategoriach branżowych: fashion, tech/rtv/agd, finanse, dom i ogród, beauty/kosmetyki, sport/hobby/turystyka – oraz e-grocery.
Udział w kategoriach indywidualnych jest bezpłatny.
Europejski wymiar lidera - European e-Commerce Director
Tegoroczna nowość konkursu – European e-Commerce Director jest dedykowana wszystkim zarządzającym sklepami online w Europie - to kolejny krok także dla polskich liderów e-commerce do pokazania się szerszemu gronu. Kategorię tę wspiera międzynarodowe Jury i szefowie e-commercowych organizacji zrzeszonych jak e-Izba w ramach Ecommerce Europe.
Z racji rozwoju jednolitego rynku cyfrowego w UE i zacieraniu granic dzięki cross-border e-commerce jej uniwersalność podkreśla ponadregionalny rozwój handlu elektronicznego. Dlatego są i kolejne konkursowe nowości - crossborder e-commerce B2C i B2B oraz dla wybijających się innowatorów.
Wybór laureatów poprzedzi dwuetapowa praca kapituły. Jurorzy wyróżnią kompleksowo wysokie standardy i jakość pracy dyrektorów i ich teamów w 18. kategoriach indywidualnych oraz 10. zespołowych, podanych poniżej. Całość rywalizacji wskazuje na to jakie domeny e-commerce stanowią jego fundament i jakie zyskują na znaczeniu. Równocześnie w obszarze samego konkursu pozwalają na osobiste spotkanie się wybijających się osobowości e-handlu, poznanie pracy ich zespołów.
Miejsce dla najlepszego z najlepszych
W poprzednich latach Grand Prix trafiło do Wojciecha Tomaszewskiego, obecnie Morele.net, Mikołaja Wezdeckiego, który teraz rozwija e-commerce w LPP, do Łukasza Piecha, Lantre oraz Jakuba Gierszyńskiego, za działania w InterCars. To najważniejsze trofeum konkursu.
Szansa za jedno kliknięcie
Z raportu e-Izby ‘Dyrektor e-Commerce Roku 2023”[1] wiemy, że 74 proc. liderów branży zna konkurs i uważa, że dobrze obrazuje ich pracę oraz docenia zespoły.
Z roku na rok bijemy rekord. Cieszę się, że w edycji 2023 aż 30% zgłoszeń pochodziło od kobiet na stanowiskach zarządzających e-commerce – mówi Paulina Wojczyńska szefowa projektów w e-Izbie. – Nagrodę w konkursie należy traktować przyszłościowo. Laureatki i laureaci rozwijają się w nowych projektach. Kreują kolejne szanse dla swoich zespołów – podkreśla entuzjastycznie ideę konkursu, do którego zgłoszenia do krajowych kategorii indywidualnych są bezpłatne.
Mogą je wysyłać liderzy, zespoły, współpracownicy i partnerzy przez formularz https://dyrektorecommerceroku.pl/. Zgłoszenia przyjmowane są do 15 kwietnia 2024.
Do 20 marca można to też nominować lidera do startu w konkursie wysyłając mail na adres konkurs1@eizba.pl.
Dyrektor e-commerce roku 2024 – to nagroda dla ludzi, którzy budują biznes!
Informacje dodatkowe:
Kategorie indywidualne przyznawana za najefektywniejsze wdrożenie e-commerce:
Branżowe: Fashion, Tech/rtv/agd, Finanse, Dom i ogród, Beauty/kosmetyki, Sport/hobby/turystyka – oraz e-Grocery.
Obszarowe: Omnichannel, Crossborder e-commerce B2C (Nowość 2024), Crossborder e-commerce B2B (Nowość 2024), B2B e-commerce, Innowacja (Nowość 2024), Long Term e-Commerce, Producer, Odpowiedzialny Lider, Wysoka efektywność przy niskim budżecie, Family e-Commerce Leader (Nowość 2024) oraz European e-Commerce Director (Nowość 2024).
Z kolei nagrody dla zespołu zostaną wręczone w kategoriach:
Podmioty małe B2C:
Podmioty średnie B2C:
Podmioty duże B2C:
Podmioty e-commerce B2B:
Spośród laureatów poszczególnych kategorii Kapituła przyzna Nagrodę GRAND PRIX Dyrektor e-Commerce Roku 2024.
Skład kapituły konkursu:
Skład Jury międzynarodowego dla kategorii European Ecommerce Director:
Partnerzy Główni konkursu: Przelewy24
Międzynarodowi partnerzy Instytucjonalni: Bulgarian Ecommerce Association, Ecommerce Europe, netComm
Partnerzy medialni: Wiadomości Handlowe, E-Commerce w Praktyce, Omnichannel News, MyCompany,
21.06.2024
Automatyzacja procesów oceny weryfikacji klientów (KYC/KYB) i naliczania limitów kupieckich (ocena ryzyka)
29.05.2024
Prawo do naprawy i cyfrowy paszport produktu
18.04.2024
Skuteczny rozwój e-commerce wymaga wysokiej jakości danych
04.04.2024
Co idzie za zmianą koncepcji?
14.02.2024
DQM oczami laureatów – wywiady z najlepszymi w kategorii SaaS.
07.02.2024
DQM oczami laureatów – wywiady z najlepszymi w kategorii AI.
26.01.2024
DQM w oczach laureatów – wywiady z najlepszymi Agencjami.
20.12.2023
Nie ma sukcesu e-commerce bez tych płatności. Raport Comfino „Płatności ratalne i odroczone w Polsce 2023/24”
15.11.2023
Co prezentowaliśmy podczas Dnia z Odpowiedzialnym e-Commerce, 26 października 2023?
06.11.2023
Zwroty w e-Commerce
13.07.2023
E-commerce na najwyższych obrotach. Zadbaj o infrastrukturę IT, by zyskać przewagę
22.06.2023
Architektura jako klucz do skalowania kampanii promocyjnych i programów lojalnościowych
21.06.2023
12 wspaniałych e-Commerce – czy ich znacie?
13.06.2023
Jeśli Cię nie ma w e-commerce, to nie istniejesz
06.06.2023
„TRENDY I WYZWANIA W CROSS-BORDER. BUSINESS CASE. Zbiór wywiadów”.
01.06.2023
Lista Nominowanych w konkursie Dyrektor e-Commerce Roku 2023
31.05.2023
„RÓŻA, A CO CHCESZ WIEDZIEĆ O E-COMMERCE?”
30.05.2023
Szkoła Gospodarki Cyfrowej w Poznaniu „Cross-border e-commerce: Co musisz wiedzieć o prawie i podatkach sprzedając za granicę?”
26.05.2023
Gala konkursu Performance Marketing Diamonds EU 2023 – fotorelacja
26.05.2023
Konkurs Performance Marketing Diamonds EU 2023 rozstrzygnięty!
23.05.2023
e-commerce Ratuje Sytuację!
22.05.2023
Kapituła konkursu wybrała Dyrektora e-Commerce Roku 2023!
15.05.2023
Darmowy poradnik o marketingu afiliacyjnym dla MŚP od ekspertów Admitad Polska
11.05.2023
5 kroków jak rozpocząć sprzedaż w Wielkiej Brytanii
21.03.2025
Mniej raportowania w UE
19.03.2025
Dostępność cyfrowa w e-commerce – jak sprostać wymogom Polskiego Aktu o Dostępności?
06.03.2025
Premiera nowego raportu e-Izby – e-Accurate: