Jak zbudować skuteczną kampanię SMS?

...

Badania pokazują, że 6 na 10 klientów pozytywnie ocenia firmy, które kontaktują się z nimi za pośrednictwem wiadomości tekstowych. SMS to medium o wielkim potencjale. Jego szybkość dotarcia i bezspośredni charakter sprawiły, że stał się integralną częścią kampanii omnichannel wielu znanych marek. To również sprawdzony sposób na budowanie relacji z klientami poprzez wysyłanie rabatów czy życzeń urodzinowych. 

Co więcej, aż 90% SMS-ów jest otwieranych w ciągu pierwszych 3 minut. To natychmiastowe powiadomienie w połączeniu z kuszącą ofertą i spersonalizowanym podejściem napędza zainteresowanie wśród odbiorców, co sprzyja konwersji. Oczywiście działa to tak tylko wtedy, gdy masz na to skuteczną strategię. 

 

Kluczowe aspekty planowania kampanii SMS 

Aby zbudować skuteczną strategię marketingu SMS-owego, musisz skupić się na przekazie, jaki otrzymują Twoi klienci. Oto kwestie, o których należy pamiętać podczas przygotowywania scenariusza komunikacji.

 

Krótko i konkretnie 

Wiadomość ma limit 160 znaków – wykorzystaj je mądrze. Opisanie oferty w niewielkim okienku tekstowym jest nie lada wyzwaniem. Dlatego najlepiej stosować się do poniższych wskazówek:

  • unikaj polskich znaków,
  • unikaj znaków specjalnych i emotikon, 
  • jeśli jest to możliwe, używaj skrótów,
  • skracaj linki używając odpowiednich narzędzi, typu idz.do, bit.ly, cutt.ly itd. 

Ważne jest, aby SMS zachował charakter chwytliwego hasła, a nie eseju. 

Apifonica oferuje narzędzie do skracania linków, które szybko i łatwo pomoże ci zoptymalizować długość wiadomości. 

 

Zbuduj efekt pilności  

Zawsze staraj się przekazać swoim klientom informacje, jednocześnie zachęcając ich do działania. Jednym ze sposobów na to jest użycie linków ograniczonych czasowo. W ten sposób klient ma świadomość, że oferta wygasa, więc trzeba z niej jak najszybciej skorzystać. Dodanie informacji o tym, kiedy link staje się nieaktywny jeszcze bardziej zmotywuje odbiorcę do działania. 

 

Złe użycie linku w wiadomości:
„Wejdź na naszą stronę i zarejestruj się, aby skorzystać z limitowanej oferty”.

 

Dobre użycie linku w wiadomości:
„Kliknij ten link ….. aby otrzymać 20% rabatu na pierwsze zamówienie. Link jest aktywny do (data, godzina) ”.

 

Co za dużo, to nie zdrowo

Nikt nie lubi spamu. Przygotowując kampanię SMS, upewnij się, że zaprojektowałeś scenariusz komunikacji, który nie jest zbyt długi i zbyt złożony. Staraj się wysyłać wiadomości raz w tygodniu, aby pozostać w kontakcie z odbiorcą bez przeciążania go ilością powiadomień. Jeśli nie jesteś pewien częstotliwości wysyłki, zrób test na wybranej grupie odbiorców i dostosuj wysyłkę do rekacji klientów.  

 

Personalizacja kluczem do serca klienta

SMS pozwala na bardziej osobistą komunikację z konsumentem. Działa to na twoją korzyść, ponieważ możesz spersonalizować treść wiadomości i zbudować relację z każdym członkiem grupy docelowej. Tak prosta rzecz, jak użycie imienia odbiorcy lub dopasowanie oferty na podstawie historii zakupów danej osoby, tworzy most zaufania między tobą a twoimi klientami.

 

Nie zapomnij o zgodzie konsumenta

Podobnie jak w przypadku każdej informacji wysyłanej do klientów, ważne jest, aby uzyskać wyraźną zgodę na marketing SMS-owy. Możesz ją łatwo uzyskać np. poprzez dodanie opcji dołączenia numeru telefonu do pola subskrypcji newslettera. Po uzyskaniu pozwolenia od wystarczającej liczby osób możesz śmiało rozpocząć kampanię.

 

Jeśli jeszcze nie skorzystałeś z możliwości kampanii SMS, to najwyższa pora to zmienić! Pamiętaj, by swoje działania odnosić bezpośrednio do wyników. Tylko z pomocą dobrego narzędzia analitycznego możesz jasno stwierdzić czy wiadomości trafiają w zainteresowania odbiorców i czy kampania odnosi sukcesy. 

Tymczasem, udanej wysyłki!

 

Autorem tekstu jest nasza firma zrzeszona Apifonica → https://www.apifonica.com/en/solutions/messaging-marketing-campaigns/

Zobacz także:

Tricord nowym członkiem e-Izby
Tricord nowym członkiem e-Izby

Firma Tricord sp. z o.o. jest wydawcą portalu ecommerceportal.pl. Portal ecommerceportal.pl to źródło interesującej wiedzy o tym, […]

Czytaj więcej
Infobip nową firmą zrzeszoną w e-Izbie
Infobip nową firmą zrzeszoną w e-Izbie

Infobip to wiodący dostawca rozwiązań CpaaS i SaaS  umożliwiającym  firmom dostarczanie wiadomości poprzez dowolny preferowany przez użytkownika […]

Czytaj więcej
E-Izba Round Table-Nowy Cyfrowy Ład
E-Izba Round Table-Nowy Cyfrowy Ład

Pandemia i konieczność dostosowania się biznesu do nowej e-rzeczywistości tylko uwydatniły znaczenie transformacji cyfrowej. Aby przedsiębiorcy mogli […]

Czytaj więcej
Dołącz do e-Izby
Widzisz błąd na stronie?